• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo wil VW de Dieselgate-vlek wegpoetsen

Auteur: Author, gepost 28 september 2016 om 21:44 – 23 Reacties

Zo wil VW de Dieselgate-vlek wegpoetsen


De mannen in Wolfsburg hebben een toekomstbestendig masterplan in elkaar gedraaid.

Onder de noemer “Together Strategy 2025” wil het concern maar liefst 30 elektrische modellen op de weg zetten per 2025. Dat nieuws was al bekend, maar de Duitsers hebben nog meer voor de wereld in petto. Er komt namelijk een “mobility services brand” die de focus legt op autonoom deelvervoer.

Dit nieuws ligt uiteraard in het verlengde van de elektrische ID, die eerder vandaag werd onthuld. Voor het op poten zetten van het submerk zal worden samengewerkt met mobiliteitsbedrijf Gett. In november wordt de naam van de nieuwe VAG-dochter officieel onthuld.

Volgens Volkswagen zullen veel mensen in de toekomst geen eigen auto meer bezitten. De introductie van het submerk met elektrische en autonome deelauto’s zorgt er echter voor dat deze mensen alsnog klant bij Volkswagen kunnen blijven of worden.

Ook interessant!

  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, deelauto, Elektrisch, parijs-2016, Volkswagen

Vorig bericht: « Officieel: ontdek de nieuwe Land Rover Discovery
Volgend bericht: Lil Kleine koopt een Range Rover Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. ontploffer zegt

    28 september 2016 om 21:52

    Geen eigen auto… Jaja, van men leven niet… Voor de geitenwollen sokken onder ons weer een leuk ideetje

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    28 september 2016 om 21:53

    Het zal niet Tesla maar Volkswagen zijn die de elektrische auto’s aan de gewone man zal brengen. Mark my words.
    Ik wens ze alvast veel succes!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      28 september 2016 om 22:03

      @misterdrogba:
      Dat zou wel mooi zijn.
      Elektrisch rijden is de toekomst.
      Mooi dat V.W. als een van de grotere fabrikanten ‘voor iedereen’ daar ook instapt.

      Login om te reageren
    • stuko zegt

      28 september 2016 om 22:05

      @misterdrogba: helemaal eens. Tesla is een geweldige speelplaats. Maar zodra de grote jongens (MB, VAG, PSA) vol gas geven op elektrisch rijden gaat de masse pas om.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        29 september 2016 om 09:48

        @stuko: Behalve dat VAG slechtere service biedt en geen laadnetwerk heeft…

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 september 2016 om 08:07

      @misterdrogba: doet wel de naam dan weer wederom eer aan.

      Login om te reageren
  3. joppe zegt

    28 september 2016 om 21:53

    Sinds dat hele schandaal van VW geloof ik ze eigenlijk niet echt meer. De hele wereld voor de gek houden… Ze maken best nette auto’s, maar voor mij liever een wat geloofwaardiger merk.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      28 september 2016 om 23:08

      @joppe: U bent Amerikaan?

      Login om te reageren
    • topcom zegt

      28 september 2016 om 23:16

      @joppe: dan kun je beter gaan fietsen.

      Login om te reageren
    • swid zegt

      29 september 2016 om 00:22

      @joppe: Ach allemaal zeuren terwijl de consument er alleen maar baat bij had, iedereen wist dat auto’s een afwijkend praktijkverbruik hadden maar wel minder bpm betalen.

      Login om te reageren
  4. martinus zegt

    28 september 2016 om 22:01

    Karakter toont zich toch het meest in de manier waarop mensen en bedrijven omgaan met hun fouten.

    En na [b]ketting[/b]- en [b]olie-gate[/b] dacht ik toch dat het karakter van de VW-groep aardig verrot was.

    Maar als ik zie hoe ze Dieselgate gebruiken om de transitie naar Elektrisch te maken, lijkt mij het karakter zo slecht nog niet. Eindelijk leert men.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    28 september 2016 om 22:09

    Als ze ook maar dikke diesels met lage Co2 blijven maken……..

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      28 september 2016 om 22:15

      @dutchdriftking: en hoogtoerige benzine zonder turb… oh wacht dat maken ze al niet meer…

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    28 september 2016 om 22:20

    Past goed bij hun doelgroep, mensen die in een blik van A naar B willen. Maar ik gruwel van het hele plan.

    Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    28 september 2016 om 22:49

    Dat word battery-gate! Nu even serieus, ik denk dat vw wel de ev naar de massa brengt. Design is wat terughoudend maar vind ze er misschien daarom wel altijd geslaagd uitzien. En is nog door te verkopen als je er flauw van bent. Zolang ze maar geen gekke designs doen zoals de prius nu, bah

    Login om te reageren
  8. Carreza zegt

    28 september 2016 om 22:52

    Altijd grappig, zo’n proefballonnetjes met autonome en deelauto’s. Buiten de stedelijke geitenwollen sokken spreekt zoiets niemand aan. Nu niet en ook niet in 2025.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 september 2016 om 13:54

      @carreza: een autonome deelauto is praktisch gewoon een zeer goedkope taxi, want ten slotte nihil arbeid. Taxi’s zijn inmiddels ook vraag naar, dus waarom precies niet meer als ze véél goedkoper worden?

      Login om te reageren
  9. MARS zegt

    28 september 2016 om 22:54

    Volkswagen, een wagen voor ’t volk…

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      28 september 2016 om 22:55

      @mars: ze gaan ’t gewoon nog een keer doen!

      Login om te reageren
  10. autodrop zegt

    28 september 2016 om 22:56

    De mensen die het hardst om Diesel-gate huilen, hebben er het allerminst last van gehad. Lullig voor de mensen die wel gedupeerd zijn, maar de rest van de wereld mag wel eens kappen met huilen. Als ik de comments hier mag geloven rijdt bijna iedereen met een 4.5l V8 ofzo. Ik fiets, lang leve geen co2.

    OT: Natuurlijk zit ik niet op car-sharing te wachten maar om nou elk stukje nieuws te gebruiken om VAG de grond in te stampen, nahh. Vind deze concept qua design best gelukt. We zullen zien hoe ver elektrisch rijden het schopt.

    Login om te reageren
  11. justy zegt

    28 september 2016 om 23:03

    Autobezit onder jongeren daalt al een tijdje. Zodra het autodelen financieel aantrekkelijker wordt dan het ov heeft het wellicht een kans van slagen. Gezien de huidige prijzen in het ov is dat best haalbaar. Werk wordt flexibeler en boodschappen worden steeds meer thuisbezorgt. Van heilige koe naar publiek urinoir..

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 september 2016 om 08:11

      @justy: zal voor mij nooit opgaan. Ik loop nou eenmaal niet warm van alle basismodellen in de gedeelde vlootjes en het hele idee van delen zint mij niet. Jij bent zuinig erop, een ander niet maar jij draait wel op voor de kosten. Nee, bedankt.

      Login om te reageren
  12. kobus1967 zegt

    29 september 2016 om 09:10

    Je kunt wel een elektrische auto willen bouwen maar wie heeft de batterijen, Tesla en de japanners. Daarom duurt het nog jaren voor de duitsers mee kunnen en intussen zet Tesla grote stappen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North