• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opa

Auteur: Author, gepost 17 december 2015 om 21:17 – 32 Reacties

Afbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opaAfbeelding Zoek-de-gelijkenissen-gallery: Conti GT naast z’n opa

Zoek de gelijkenissen: Conti GT naast z'n opa
Heritage in z’n puurste vorm, deze twee Britten bij elkaar.

Die titel is overigens niet helemaal ontleend aan verdovende middelen en een lastige jeugd. Links op bovenstaande plaat vind je de R-Type Continental die in 1952 als eerste de illustere naam mocht dragen. Rechts op de foto uiteraard de Continental GT (rijtest) zoals we die kennen van voetballers en ander nieuw geld. Let vooral op de heupjes en het front van beide auto’s, die wel degelijk overeenkomsten vertonen.

Wat wel een beetje te denken geeft, is dat Volkswagen de Continental-naam toch in zekere mate te grabbel heeft gegooid. Tot aan de Continental R/T/SC (Larssb neemt je mee) was dit de top van wat er in Crewe werd gebouwd. Met de introductie van de Continental GT in 2003 zou alles anders worden en werd zelfs gebruik gemaakt van een W12 uit de schappen van Volkswagen.

Misschien hadden de Duitsers erfgoed-technisch beter een andere typenaam kunnen kiezen, maar enige mate van continuïteit past wel bij een nobele Brit. Vergaap je aan de gallery hieronder en check ook zeker de video op Autojunk.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, Klassiekers, Video

Vorig bericht: « Leuk of meuk: een Mercedes SLC Shooting Brake
Volgend bericht: Tweede Kamer verklaart de oorlog aan milieuzones »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    17 december 2015 om 21:18

    Vind geen gelijkenissen…Zelfs het merk is anders…

    Login om te reageren
  2. willempjuh zegt

    17 december 2015 om 21:19

    Ehm…. andere velgen??

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    17 december 2015 om 21:21

    beide protserige pompeuze snelgeld bakken voor volk zonder smaak ..

    Login om te reageren
    • willempjuh zegt

      17 december 2015 om 22:39

      @lincoln: Ik zou de Conti Type-R niet protserig noemen…. eerder elegant.

      Login om te reageren
      • stephanotis zegt

        18 december 2015 om 00:10

        @willempjuh: In de vijftiger jaren, zo ongeveer op het hoogtepunt van het bolhoedentijdperk, werd de auto in Engeland algemeen als te bol beschouwd.

        Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2015 om 21:25

    Pff, die ouwe is egt leluk, die heb geeneens LED…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 december 2015 om 21:09

      @svenska_aeroplan_ab: Me chick heb die zelfs op ze scootuhrr.

      Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    17 december 2015 om 21:26

    Ik zie een statige, chique, prachtige Brit op leefitjd,

    En een wagen met de ‘charme’ van Duitse pornografie.

    Login om te reageren
  6. philips zegt

    17 december 2015 om 21:27

    Vind zo’n conti echt prachtig

    Login om te reageren
  7. super zegt

    17 december 2015 om 21:27

    Conti gt is een soort opgeblazen tt, voor bezitters geldt ws ongeveer hetzelfde

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      17 december 2015 om 23:00

      @super: Is er iets mis met een TT?

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        18 december 2015 om 01:33

        @exotic:
        één woord: dameskappers.
        Niets mis mee, maar niet direct Autoblog-publiek.

        Login om te reageren
  8. miata93 zegt

    17 december 2015 om 21:32

    Zélfs het volk wat een conti gt koopt is veranderd.

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    17 december 2015 om 21:36

    Ok, een hele horde aan anti-VAG reaguurders, klandizie die protserigheid verkiezen boven goede smaak, goedkoop aftreksel en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Maar man, wat vind ik de huidige Continental GT geslaags. De ultieme Gran Tourer. Niet zo delicaat en poofy als een Rolls, en beter geslaagd voor gebruik voor alledag dan een Aston.

    De Continental GT is dé reden dat Bentley überhaupt nog bestaat. De Conti is voor Bentley wat de Gallardo heeft gedaan voor Lamborghini. Beide waren merken welke al jaren in zwaar weer zaten. Ja, de Volkswagen Group heeft de merkwaarden gedeeltelijk verkwanseld door met deze auto’s te komen. Maar de Gallardo is een zeer geslaagde junior supercar en de Continental GT is een fantastische, ehh, GT.

    Zie het als een Bentley light. En de Gallardo als My First Supercar. Niet de full-fat versie die je eigenlijk wilt, maar je krijgt zeer goed mee waar het merk voor staat. Daarbij, zoals de rijtest van @Wouter van een paar dagen geleden al aanwees, de oude stijl Bentley’s waren hopeloos verouderd. De Continental GT doet alles beter, en dat voor een veel lagere prijs. Dus zie het niet als een vervanging voor ‘het oude Bentley’, maar als een aanvulling, een Qashqai, eehh, cashcow.

    Dus bij elke Cayenne, Conti GT, Gallardo die je voorbij ziet komen kun je meewarig je hoofd schudden, of blij zijn dat er dankzij die auto’s de 911 GT3 RS, Mulsanne Speed en Aventador SV nog altijd in de prijslijsten staan.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      17 december 2015 om 21:41

      @gtwillem: Ik vind het een lompe bak….Een obesitas twee deurs A8

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        17 december 2015 om 21:43

        @norge: Technisch gezien is het een tweedeurs Phaeton. De A8 is technisch gezien iets afwijkender. Maar lomp is ie zeker!

        Login om te reageren
        • norge zegt

          17 december 2015 om 21:48

          @gtwillem: Technisch? Ik had het over het uiterlijk…

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            17 december 2015 om 21:57

            @norge: dan moet ik mijn grote mond houden. Een mening is een mening ;-)

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 december 2015 om 22:51

      @gtwillem: Helemaal mee eens. En zoals de wagen hier boven staat is het toch ook een beauty! Juiste kleur, juiste wielen. Helaas geen interieur foto

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 december 2015 om 22:52

        @dutchdriftking: ho ho,ik was nog niet klaar. Helaas geen foto van het interieur. Ik ben wel benieuwd of dat ook een beetje smaakvol is gedaan. En als motorisering de W12 graag!

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          17 december 2015 om 23:53

          @dutchdriftking: Ik ben zelf nogal een voorstander van de V8, ergens past het geluid van een laag bassende V8 beter bij de Conti dan het complexe geluid van een W12. Maar als prestaties van belang zijn, dan is de W12 de enige oplossing ;-)

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            18 december 2015 om 08:36

            @gtwillem: Ach, als je echt wilt is de V8 ook prima tot extreme prestaties in staat, maar ik ben nogal VR6/W12 geil, en dan is dat de motor die je wilt. Ik weet het, het is een gebrek. :P

            Login om te reageren
    • super zegt

      18 december 2015 om 10:19

      @gtwillem:
      zie die dingen dagelijks staan en voorbijkomen, initieel zien ze er wel bruut en “anders” uit, maar als je beter kijkt zijn ze niet echt mooi (weet dat smaakt verschilt), teveel grote, rechte vlakken, vooral aan de zijkant, en van die rare ielige koplampen.

      Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    17 december 2015 om 21:49

    Ik moet zeggen dat ik de kont van de oude nou niet echt bijzonder mooi vind

    Login om te reageren
  11. 888natan zegt

    17 december 2015 om 21:50

    Ja de velgen zijn hetzelfde… Onmogelijk om iets gelijks te vinden, ja het merk

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    17 december 2015 om 21:51

    Ik kan de huidige Continental wel waarderen.

    Login om te reageren
  13. reistje zegt

    17 december 2015 om 22:11

    Hmm lastig, het is een best mooie auto. En zoals Willem zegt het is een goede Grand Tourer die ook echt dagelijks door mensen word gebruikt. Iets wat toch niet veel gebeurt in dit segment.

    Maar persoonlijk zou ik mij er nooit overheen kunnen zetten dat ik zoveel geld betaal voor een auto met de aandrijflijn van een Audi RS6. En dan eventueel met Audi W12 motor. Die van het zelfde platform komt als de Phaeton, een platform wat eigenlijk primitiever is dan dat van de A8.

    Het delen van techniek is logisch en bied ook voordelen die Aston Martin bijvoorbeeld niet heeft. Dat ze niet ALLES hoeven te verzinnen en er meer geld is voor ontwikkelen. Maar bij VAG gaan ze daar veel te ver mee als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  14. levon zegt

    17 december 2015 om 23:21

    Ik zie genoeg gelijkenissen. De lampen en de achterspatborden

    Login om te reageren
  15. nord zegt

    17 december 2015 om 23:58

    Ik kijk liever naar een hedendaagse Aston Martin dan een hedendaagse Bentley. Twee merken die je wat mij betreft goed kunt vergelijken. Beide voorzien van onderdelen van een moederconcern. Waar de Bentley qua design ontegenzeggelijk een VAG auto is zie je dat Aston Martin wat designtaal betreft niets maar dan ook niets te naken heeft met Ford.
    De Aston heeft qua design alles mee, is los, speels, eigen en mooi op een natuurlogische manier.
    De Bentley is in alles het tegendeel. Lomp, stoer, vierkant, symmetrisch, wat ook nog eens indruist in de ooit zo elegante merkwaarden van B. Waar komt dat door? Omdat ze bij VAG van Bentley en soort luxe VAG proberen te maken wat ontzettend contradicterend is.
    De hele autoconcernwereld begrijpt het, behalve VAG. En dat gaat ze nog eens in de kont bijten. Misschien binnenkort al.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      18 december 2015 om 00:11

      @nord: stel je eens voor wat VAG van mini gemaakt had als ze die inde portefeuille hadden.
      Een soort kever waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  16. exclusieviteitsfreak zegt

    18 december 2015 om 00:34

    Autoblog, waar jullie ~ jullie al niet mee bezig houden . . . , maar’t is begrijpelijk, de portofeuille moet ik gespijzicht worden . . .

    Login om te reageren
  17. mgmgb zegt

    18 december 2015 om 01:40

    Ik ben groot fan van Britse auto’s, maar ik vind ze eigenlijk beide spuuglelijk. Kwalitatief uitstekend, absoluut. Snel en comfortabel (naar de maatstaven van hun respectievelijke tijd), absoluut. Maar mooi. Absoluut niet. Het zijn beiden een soort wanstaltige tweedeurs kathedralen op wielen. Ze zijn beiden veel te pompeus om een GT te zijn, laat staan een supercar. Dit zijn coupés, zware, dure sedans met een minder praktische koets. Een GT is comfortabel en bruikbaar voor lange ritten, maar wel met een compromis. Sportiviteit en stijl gaan voor, niet comfort en zeker niet gebruiksgemak. Met een GT rij je in een ruk naar de Cote d’Azure, maar je koffers laat je bezorgen bij je hotel, want ze passen niet in de kofferbak. Een GT is James Bond, deze Bentleys zijn de Statsi: veel effectiever, maar lang niet zo sexy en zeker niet iets dat je zelf moet willen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North