Zou jij een half miljoen euro betalen voor deze GT-R?

Auteur: , 72 Reacties

Als je een doorgewinterde R34-fanboy bent: wellicht. Deze Nismo Z-Tune GT-R is megazeldzaam, en dat weet zijn verkoper ook.

Z-Tune

Dit is de #001 R34 Nissan Skyline GT-R Nismo Z-Tune, de allereerste van een batch van 19 GT-R’s die beschouwd mogen worden als het neusje van de zalm voor wat de R34-generatie aangaat. En hij staat te koop.

2005

Het lijkt al een eeuwigheid geleden, maar in werkelijkheid zijn de Nismo Z-Tunes slechts 10 jaar oud. Alle exemplaren werden in 2005 in elkaar gezet, toen de gewone R34’s al uit productie waren. Het grappige is trouwens dat deze auto’s, die nu als heilige graal van de R34-generatie beschouwd worden, in de basis tweedehandsjes zijn: het zijn namelijk gebruikte R34 GT-R V-specs, die door Nismo ingekocht zijn, en vervolgens de facto compleet gestript en met de hand opgebouwd.

Elk exemplaar had maximaal 30.000 km op de klok, en werd voorzien van de exclusieve lakkleur “Z-tune Silver”. Daarna werd de 2.8 onder de kap gereviseerd en de redline opgekrikt naar 8.000 tpm. Het chassis werd op kritieke punten verstevigd en diverse onderdelen kregen een koolstofvezel-behandeling. O.a. de roosters in de motorkap komen rechtstreeks van de GT500-racer van die tijd.

750.000 AUD

De motor levert volgens Nismo 500 pk, doet 0-100 in 3,8 seconden, en heeft een top van 325 km/u. Het allereerste chassis bevindt zich in AustraliĆ«, en zijn eigenaar achtte de tijd rijp voor een verkoop. Het piekfijne exemplaar (dat zijn leven begon als een ’99 V-Spec) heeft volgens The Lowdown al biedingen van 750.000 AUD ontvangen, dik 5 ton in euro’s. Da’s goeien handel.




72 reacties

Zonder enige twijfel!
Al zou ik rijk zijn dan zou ik nu meteen die vent opbellen en zorgen dat niemand anders hem voor mn neus wegpikt!!!
@arii: Als ik het geld had zat ik nu in het vliegtuig richting Australie, maar helaas heb ik niet eens geld voor een normale R34 :p
@MrSkyline: laat staan geld voor een ticket
@rolov: laat staan vervoer naar de vliegveld
Mwah..dan koop ik toch voor pak hem beet 30000 een normale r34…en een huisje erbij(of meer auto’s)
Ik ben een root fan van de R34 GT-R. Maar een half miljoen. Nee dat gaat nergens over.
@kilum: groot fan*
2.8? Dacht dat ie GT-Rs allemaal een 2.6 hadden. Of is hij uitgeboord?
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: lezen is een vak
@JaxDryke: Nergens uit de tekst kan je opmaken dat hij uitgeboort is. Alleen dat hij gereviseerd en getuned is. Standaard ligt er een 2.6 in.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Klopt, daarom even verduidelijking: standaard ligt er idd een 2.6 in, maar Nismo maakte er een 2.8 van. Daarnaast kreeg de auto racezuigers, -nokkenassen, en -drijfstangen. Oh, en een gerherchipte ECU.
@jaxdryke: Precies en daardoor zie jij blijkbaar dingen die er niet staan ;)
2e foto is echt heel gaaf! Verder hele dikke bak natuurlijk, maar grijs is niet de juiste kleur..
@thijsj: dit is de enige kleur waarin hij geleverd wordt;-)
Jazeker! Mijn favo!
Een half miljoen voor een getunde Datsun? Nee, dan liever nog een normale voor een hele hoop minder.Of nog liever; helemaal geen eentje en met dat half miljoen winkelen in Maranello.
@sydney: En anders een Datsun Skyline 2000 GT-R of 240Z maar ik heb geen idee wat die tegenwoordig doen.
@sydney: of een datsun 510, die zijn helemaal leuk! :)
@sydney: Wat koop je voor 5 ton bij F wat sneller is? En deze GTR schrijft vermoedelijk niets af en is veel exclusiever. Mijn half miljoen zou naar deze gaan ;)
@sturmer: Een 488 en F12?
@sydney: let wel… Dit ding maakt gehakt van bijna alles wat rond dit tijd werd gebouwd en is enorm exclusief.
Dit wordt serieus geld waard over nog eens 10 jaar.. Verdubbelen lijkt me haalbaar.
8000 rpm uit een turboblok, 10 jaar geleden. Nice!
@racerx: http://m.youtube.com/watch?v=D3djVW3dSGA En ook nog zo’n geluid!
@rb26dett: Omfg..

brrrrrrrrft fsjiew, fsjiew, fsjiew, fsjiewwww…
@exotic: http://m.youtube.com/watch?v=jwgtilwJekI Beter?
@rb26dett: Die “one eyed bastard” R34 op 1:30.

Heerlijk!
Als ik het budget had, direct kopen!
Flink veel geld, toch liever een bayside blue gt-r v-spec II
Dit is zooooo heerlijk hmmm, zit met mn handen al onder te tafel..
Nee! Dit is weer zo’n auto uit de categorie nooit mee rijden, dus geen auto maar een 3D-schilderij.

Bovendien ben ik meer fan van de R32 GT-R..
Damn, ik maar denken dat de R33 Nismo 400R al de sterkste (af-fabriek) Skyline was. Als ik het geld had, zonder na te denken: JA!
Perfecte tijd om ‘m te verkopen nu met Fast7 in de cinema’s
Niet eens van Paul Walker geweest?!
Laat dan maar zitten…..
@Rob:
Maar zonder gekkigheid; knap stukje techniek natuurlijk. Maar een half miljoen..? Laat maar.

Maar welke auto is het wel waard om een half miljoen voor neer te leggen? Ik kan er geen eentje bedenken….
@Rob: Elke auto die na een niet al te lange periode substantieel meer waard is.
Nee, nooit. Opgeleukte Nissan Almera Tino dit.
Tuurlijk!
ik wil m
Als ik het geld had. JA!
er staat trouwens eentje met de zelfde originele bodykit bij sam woo tekoop. Voor 40000 en dan heb je nog eens 77pk er boven op!
@kennone: Inderdaad voor heel wat minder. Maar dat is geen originele genummerde z-tune. Dat maakt ook veel uit voor de waarde. Het maakt de auto alleen niet minder lekker, zou dus eerder voor die gaan.
Tja, wanneer ze voor een opgekrikt negenelfje een miljoen vragen dan zal deze dit bedrag dubbel en dwars waard zijn…
Ondanks dat het een bijzonder mooie auto is, lijkt het me rationeel gezien ook een prima investering.
Ja als ik het geld had zeker
Stiekem wel echt super dik! Ik heb niks met Japans maar dit is geniaal!
Ik heb ‘m al! Alleen dan in 1:24…
Nog een leuk onderscheidend detail is dat de enginecover niet rood is maar Millennium Jade groen. Er staat ook groot Z1 op. Verwijzend naar z’n race pedigree.
Overigens heb ik zelf wel geld voor over als ik een miljoen had. Het is zo’n complete auto.
@AutomotiveDesigner: dus je hebt 1 miljoen.. en koopt voor de helft een auto… moet je dan nageven… je geniet dan wel van het leven.
@maferick74: Met het feit dat dit exemplaar alleen meer waard kan worden. Lijkt mij een betere investering dan onroerend goed.
-=edit: herp-derp! Is gefikst!=-
Ja! Hebben!
Stuur aan de verkeerde kant, kut
Ja! Ik wil hem!
Haha nee, dan liever die ex Paul Walker blauwe GTR R34! Of gewoon 1 normale met weinig km’s.
Geweldig!
Dik, zou denk ik alleen liever gewoon een standaard kopen en hier dan nismo stuff opzetten.
Die oliekoelers of intercoolers bij de achteras zien er ook bijzonder uit
@s62b50: Dat zijn de radiatoren voor het achterdifferentieel.
Nice, heel gaaf. Anytime boven een nieuwerwetse GT-R
Ik zou als ik het geld hem ook naar Nederland halen en netjes wegzetten. Af en toe in de zomer eens een stukje rijden maar meer ook niet.
Ben ik de enige die zo’n GT-R het liefst origineel ziet, zoals deze?

Image

Image
@e550: Helemaal eens!
Als ik hem zou kopen voor zo’n bedrag dan alleen heel zakelijk als investering en omdat ik wel zie wat er bijzonder aan is, maar niet omdat ik hem mooi of leuk vind, het doet me werkelijk niks…
Beetje het zelfde niveau als die fast and furious CRX ;)
Kleine correctie: redline ligt op 9000rpm niet 8000rpm. De standaard RB26DETT levert zijn piekvermogen al op 8200rpm, daar komt de 8200 in mijn alias vandaan. Idem voor de 996 GT3 en de EK9 destijds.
Als het veel rijdplezier heeft dan zeker
Voor 5 ton koop ik liever een Lamborghini murcielago superveloce
Een half miljoen?!?!?! Whahahaaha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).