
Het lukt onze oosterburen maar niet om de benodigde zak met geld bij elkaar te schrapen. En dan is Bernie onverbiddelijk.
We besteedden dit jaar al ruimschoots aandacht aan de problemen die de organisatie achter de GP van Duitsland op de Hockenheimring heeft. De kaartverkoop loopt ondanks een surplus aan succesvolle Duitse coureurs terug. Daardoor komt minder geld binnen en dus wordt het lastig om de torenhoge “vergoeding” aan Bernie Ecclestone te betalen. Het is immers een privilege om een heuse GP te mogen organiseren en dat zul je voelen ook. In de portemonnee, wel te verstaan.
In 2015 vond er ook al geen race plaats op de beroemde Duitse omloop. Dit jaar werd er wel geracet, maar dat kon alleen doordat Bernie de te betalen vergoeding iets verlaagde. Volgens de kleine grote man is dat echter niet eerlijk naar de organisatoren van andere Europese races toe en dus blijft het bij een eenmalige actie. Daar kunnen we ons op zich wel iets bij voorstellen.
We hopen trouwens wel dat Hockenheim ook volgend jaar weer op de kalender staat. De race was dit jaar behoorlijk spectaculair en dat Motodrom blijft toch wel een magisch stukje cultureel erfgoed. Al was die ouwe baan door de bossen nóg specialer…
Jammer! Tijd voor een ander verdienmodel! Weg met de absurd hoge organisatiefees die FOM opstrijkt en over op een model waar de circuits een lager basisbedrag betalen, aangevuld met een percentage van de winst. FOM blij, circuits blij, en de fans blij omdat bij dat model de ticketprijzen omlaag kunnen.
Haal naar Zandvoort ..
Dat is volgens Bernard jr niet alleen goed voor Zandvoort ..
Maar ook voor Nederland ..
(En ook een beetje voor hem zelf) ..
Dat is nml een selfmade zakenman ..
Dus hij zal het wel weten ..
@lincoln: probeer eens met een paasrace of dtm naar Zandvoort te gaan, geen fatsoenlijke toegangswegen, geen parkeergelegenheid en geen moderne accommodatie. Je kan nooit concurreren met grote rijke circuits die hun zaken op orde hebben
@kenner:
Kunnen we na de race mooi een onderzoekscommissie samenstellen olv een lapzwans neefje van Bernard jr uiteraard ..
@lincoln: keihard onderzoek plegen
@kenner: hou es op. Gewoon een heli kopen. Knieperd
@lincoln: na de 2e zin de .. vergeten .. Heb je soms
Gaat nog lastig worden voor AB na de volgende en voorlopig laatste F1 wedstrijd. Gemiddeld 2 artikels per dag…afkicken.
@cpp1: Tja. Als het aan mij lag schreef ik 4 tech specials per dag, maar die leest niemand :D
@mauritsh: oh alsjeblirft. Graag. En dan die klassieker verhalen <3
@mauritsh: ik wel, dank daarvoor!
@mauritsh: graag 4 per dag! ik weet nog niet zo heel erg veel van auto’s, en van de tech artikels leer ik toch weer wat!
@mauritsh: graag. Ik vind formule 1 totaal oninteressant.
@mauritsh: kunnen jullie niet een videoserie schrijven die Casper of Wouter dan presenteren waarin ze aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe je zelf je auto onderhoudt, verbeterd of andere technische aspecten mee kunt uitleggen? Beetje á la MCM maar dan in de polder. Voor mijn part gesponsord door de plaatselijke garagehouder of huurgarage waar je voor een paar tientjes een brug en gereedschap kunt huren.
@cpp1: ik snap niet waarom dit commentaar in de mode lijkt te geraken de laatste tijd, zoveelste keer dat ik dit lees. Als f1 je geen bal interesseert, dan lees je het toch niet? Bovendien is dit AUTOblog en is f1 een AUTOsport die steeds populairder wordt in Nederland dankzij Neerlands trots Maxje Verstappen. Reden genoeg om erover te berichten lijkt me.
Goedzo, weg met al die historische circuits. Weg met al die populariteit en weg met alle kijkers en fans. Dan gaat de F1 vanzelf kapot en is er weer plek voor een nieuwe koningsklasse. Want dit circus slaat werkelijk nergens meer op.
@lekbak:
Denk nu dat je F1 consumenten een beetje overschat ..
En de kracht van simpleton fanboys onderschat ..
@lincoln: slechts wishful thinking…
@lekbak:
Ik gebruik daar democratie voor ..
Zal nooooit een F1 race kijken ..
Ook geen top gear ..
Ook geen Idols ..
Ook geen goede tijden ..
Ook geen sterren springen door het ijs ..
Ik weet dat het bestaat ..
En dat de kijkers daarvan stemrecht hebben ..
Boycotten die neppe zooi ..
@lincoln: liefhebber van gezelligheid dus.
@lekbak:
En ik discrimineer bloemkolen op de groente afdeling ..
@lincoln: o, jij bent het die ik altijd bij de groenteafdeling hoor roepen: “minder, minder, minder”
Komt gewoon door baby Vettel. Zijn bang dat ie in zijn eigen taal gaan janken.
“Ich bin der einzige, der das sieht?” “Zjarlie Witting, f**ck off”…
@vos115: ernstig, offenbar. blaue Fahnen.
Met de oude omloop weet je zeker dat Mercedes wint….
Die Duitsers moeten hun Formule 1 race meer promoten naar de Nederlanders toe. Kijk maar naar Spa-Francorchamps, daar zitten ook gewoon 60.000 kaaskoppen op de tribunes of om het circuit. En het is ook niet voor niks dat de commentatoren bij de Duitse RTL ons Nederlanders (lees: KPN klanten) ook iedere keer weer Herzlich Wilkommen heet tijdens de uitzending van de race.
Op de Nurburgring komen ook veel Nederlanders. Hockenheim ligt dan weer iets verder dan de Ring. Een uurtje of 2 meen ik even grofweg uit mijn hoofd. Kan meespelen.
@wilbertg: Dat zou het eigenlijk niet moeten doen. Heel Nederland is enthousiast omdat er een vlaming mee doet. Maar met Wehrlein, Hulkenberg, Vettel en Rosberg zijn er zat uitstekende F1 coureurs die aangemoedigd kunnen worden, zou je denken.
@willeme: laat me raden: je wilt niet stoken maar eh… ;-)
@willeme: wilde eigenlijk reageren op @rrrobert over Spa VS Ring, maar er ging iets mis. Maar prijzen spelen ongetwijfeld ook mee. Spa is volgens mij goedkoper dan Duitsland.
Ben niet erg bekend met deze wereld, maar ik dacht eerst dat de F1 en andere races het circuit moesten huren. Blijkbaar werkt het dus hetzelfde als bijvoorbeeld een bioscoop.
@pesu: Dan ben je indd niet echt bekend met de wereld, net uit een ei gekropen?
@pinut187: Nee, net uit bed. Eerlijk gezegd interesseert het technisch commerciële systeem achter de racewereld me niet zo heel veel. Neemt niet weg dat ik over het algemeen wel weet hoe een verdienmodel in elkaar steekt, maar vind dit wat scheef.
Stop met die idiote hoge bedragen te betalen in Europa. Laat ze hun circus maar rijden voor lege tribunes in andere landen. Organiseer liever leuke wedstrijden met betaalbare toegangsprijzen. Haal NASCAR en IndyCar naar Europa waar piloten wel bereikbaar zijn voor de fans!!!!!!