Zucht: GP van Duitsland is weer een twijfelgeval
Zucht: GP van Duitsland is weer een twijfelgeval

Het lukt onze oosterburen maar niet om de benodigde zak met geld bij elkaar te schrapen. En dan is Bernie onverbiddelijk.
We besteedden dit jaar al ruimschoots aandacht aan de problemen die de organisatie achter de GP van Duitsland op de Hockenheimring heeft. De kaartverkoop loopt ondanks een surplus aan succesvolle Duitse coureurs terug. Daardoor komt minder geld binnen en dus wordt het lastig om de torenhoge "vergoeding" aan Bernie Ecclestone te betalen. Het is immers een privilege om een heuse GP te mogen organiseren en dat zul je voelen ook. In de portemonnee, wel te verstaan.
In 2015 vond er ook al geen race plaats op de beroemde Duitse omloop. Dit jaar werd er wel geracet, maar dat kon alleen doordat Bernie de te betalen vergoeding iets verlaagde. Volgens de kleine grote man is dat echter niet eerlijk naar de organisatoren van andere Europese races toe en dus blijft het bij een eenmalige actie. Daar kunnen we ons op zich wel iets bij voorstellen.
We hopen trouwens wel dat Hockenheim ook volgend jaar weer op de kalender staat. De race was dit jaar behoorlijk spectaculair en dat Motodrom blijft toch wel een magisch stukje cultureel erfgoed. Al was die ouwe baan door de bossen nóg specialer...




