• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zwiebelkuchen! Withete info over de nieuwe BMW M3

Auteur: jaapiyo, gepost 3 augustus 2019 om 17:01 – 40 Reacties

M3


Nog meer info? Ja nog meer!

Hoewel BMW de badge ernstig verwaterd heeft door de BMW M3 coupé en cabrio M4 te noemen, spreekt de cijfer-lettercombinatie ‘M3’ nog steeds enorm tot de verbeelding onder echte benzinehoofden. Naast de Porsche 911 is de M3 waarschijnlijk de auto (of de badge) die op de circuits die de wereld rijk is de meeste races gewonnen heeft. Logisch dus dat er met smacht wordt uitgekeken naar de nieuwste generatie als er weer een modelcyclus tot zijn einde komt.

We hebben dan ook al verschillende keren geschreven over feitjes en geruchten over en rondom de nieuwe über-Dreier, zoals toen M GmbH nieuwe chef Markus Flasch bekend maakte dat er ook weer M3’s komen met handbak. Inmiddels heeft Flasch nog wat extra dingetjes verklapt over de auto tegenover Car Magazine, waardoor we nu eigenlijk wel alles denken te weten.

Ten eerste komt de M3 (en M4) er met twee varianten van de S58 die we kennen uit de X3M en X4M. De standaardversie heeft 480 pk, de ‘Competition’ heeft 510 pk. Daarmee is de sterkste variant net zo krachtig als de C63 AMG en Giulia Q. BMW vindt het kennelijk niet nodig om nog eens een keer dik over die concurrenten heen te gaan. Ten tweede en misschien nog wel veel belangrijker, is dat de M3 er komt met een variant van de (uitschakelbare) vierwielaandrijving uit de M5, maar daarnaast ook als een extra premium pure RWD versie. Die laatste wordt dus de real deal, ondanks dat ‘ie wat langzamer naar de honderd zal blèren.

Image-Credit: M3 spyshot via autojunk

Ook interessant!

  • Autoblog video: rijden met de nieuwe BMW M3 & M4!
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW M3 xDrive
    BMW M3 xDrive is snelste M3 ooit met enorme voorbanden

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, bmw-m, M3, m4, Markus-Flasch

Vorig bericht: « MAX VERSTAPPEN PAKT POLE IN HONGARIJE!!1!
Volgend bericht: Special: Dodge Viper RT/10 (SR-1) »

Lees Interacties

Reacties

  1. bimmerfan zegt

    3 augustus 2019 om 17:16

    Eindelijk een keer goed nieuws en vooruitzichten

    Login om te reageren
    • mnmg71 zegt

      3 augustus 2019 om 17:29

      @bimmerfan: aan de therapie of anti-depressiva jongen. Dit klinkt niet goed.

      Login om te reageren
      • bimmerfan zegt

        3 augustus 2019 om 17:50

        @mnmg71: wel met al die bbq grill auto’s van bmw de laatste tijd.

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          3 augustus 2019 om 18:04

          @bimmerfan: ik denk dat er een speciale Weber of Green Egg uitvoering komt.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            4 augustus 2019 om 00:05

            @mwti: weber carburateurs zijn legendarisch!

            Login om te reageren
        • mnmg71 zegt

          3 augustus 2019 om 18:17

          @bimmerfan: eens hoor

          Login om te reageren
  2. iphonistvongates zegt

    3 augustus 2019 om 18:06

    Als het dan toch premium RWD zal worden dan gaarne een CSL-versie van de M4 met SMG 3 bak, mét maximaal 6 voorwaartse versnellingen. Een GTS versie mag ook van moi. 4x Michelin pilot sport cup 2 r19 eronder en klaar is Klara.

    Login om te reageren
  3. rovadepo zegt

    3 augustus 2019 om 18:36

    Die huidige M4 /M3 CP koop je nu voor 70/75k van nog geen jaar oud. Benieuwd hoe duur deze worden.

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      3 augustus 2019 om 19:28

      @rovadepo:.. gokje… 120/130K..

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        3 augustus 2019 om 23:55

        @focusrs1: nieuw prijs

        Login om te reageren
    • freshlife2 zegt

      3 augustus 2019 om 20:02

      @rovadepo: huidige m3/m4 is op een bepaalde manier ook totaal niet begerenswaardig. Emotieloos voor op straat, te zwaar voor circuit. Hopelijk brengt de nieuwe wat flair terug van de oude M modellen, lager gewicht zal lastig worden, maar hopelijk een spannender geluid/vermogensopbouw

      Login om te reageren
      • qwerty1234 zegt

        3 augustus 2019 om 20:25

        @freshlife2: wat een onzin

        Login om te reageren
        • freshlife2 zegt

          3 augustus 2019 om 23:12

          @qwerty1234: een mening kan naar mijn idee geen onzin zijn, maar als je een andere mening hebt hoor ik het graag!

          Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        4 augustus 2019 om 12:14

        @freshlife2: nou je lijkt wel gelijk te hebben, een Rs5 van 2017 kost gewoon 85/90k en M4 2017 €75/79k
        Amg van Mercedes nog duurder. Terwijl de M3/4 toch de meeste geschiedenis heeft, miss ook de best is.

        Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        7 augustus 2019 om 10:33

        @freshlife2: toevallig was ik maandag de hele dag op het circuit in een BMW M4 Competition met BMW Driving Experience. Zou je ook eens moeten, je zult er een andere mening op na houden namelijk.. Man wat een lekkere wagen voor op het circuit!!

        Login om te reageren
  4. carspotter058nl zegt

    3 augustus 2019 om 19:35

    Heel goed nieuws! Gewoon een pure achterwielaandrijving en roerbak

    Login om te reageren
  5. HIM zegt

    3 augustus 2019 om 20:10

    Ff eerlijk gents… we geven toch geen reet om de M4. Dreier M is toch de benchmark. Persoonlijk blijf ik het zonde vinden dat ze de 4 serie hebben ingevoerd want van de huidige klopt het qua verhoudingen gewoon niet zo en echt lelijk vind ik ‘m nu ook weer niet. Alleen de keuze tussen een M3 en M4 is zo gemaakt.

    Ik wacht met smacht op de /// M3

    Login om te reageren
    • qwerty1234 zegt

      3 augustus 2019 om 21:01

      @him: het zit niet zo diep. De m4 is een m3 met een andere badge

      Login om te reageren
      • HIM zegt

        3 augustus 2019 om 23:00

        @qwerty1234: neeeee amigo, er is echt wel een “groot “esthetisch verschil en dat is vooral aan de mindere achterkant.

        Voorheen was de coupé van de 3 mooi afgelijnd en dat is echt wel weg.

        Misschien zit het inderdaad wel diep :-(

        Login om te reageren
        • qwerty1234 zegt

          3 augustus 2019 om 23:24

          @him: ik bedoelde meer dat het verschil in uiterlijk niks te maken heeft met het feit dat de 3 serie coupe nu 4 serie heet

          Login om te reageren
    • elemento zegt

      3 augustus 2019 om 23:55

      @him: ik ben met je eens. M3 met carbon dak maakt het af. M4 niet

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      4 augustus 2019 om 12:30

      @him: de daklijn van de coupe is inderdaad volledig uit verhouding geraakt. Daardoor heeft de 4 serie geen kont meer. Eeuwig zonde. We zijn toch allemaal dol op een lekkere kont?

      Login om te reageren
      • HIM zegt

        4 augustus 2019 om 17:00

        @maotje: helemaal waar, een coupe moet toch een kont hebben nu is het een grote hatchback of fastback zoals de Gringos het ook wel noemen ennn je mag er ook meer voor neertellen ?

        Login om te reageren
  6. dare2think zegt

    3 augustus 2019 om 20:30

    Die 510 pk is natuurlijk geen toeval. De Giulia Q heeft de markt netjes opgeschud.

    Het wordt wel een hele lastige keuze: een langzamere RWD versie met handbak of de snelste met 4WD en flippers. De praktijk leert dat men meestal toch voor het snelste en het gemakkelijkste gaat. Meestal gaan er jaren overheen voor ‘men’ de handbak leert waarderen, die zal dan wel zeldzaam worden.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      3 augustus 2019 om 21:51

      @dare2think: Een alfa die de markt opschud? Ja ze maken mooie auto’s en ik zie ze graag (en heb er zelf meerdere gehad) , maar denk je sirieus dat er ook maar een autofabrikant kijkt naar wat Alfa doet. Bestaan ruim100 jaar en hebben productieaantallen waar zelfs tesla om lacht.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        4 augustus 2019 om 00:41

        @b088y: Ja reken maar dat BMW kijkt naar wat AR doet. Ja ze spelen in de marge van de auto industrie. Mede door onbegrijpelijk beleid van FCA. Maar je moet toe geven dat AR per model meer weet los te maken bij het publiek(om vervolgens niet te verkopen, geen station model uit te brengen, of eeuwen na het juiste momentum), dan BMW, met al haar pk-kanonnen…

        Login om te reageren
  7. JamesBond007 zegt

    3 augustus 2019 om 21:10

    De beste M3 is momenteel de M2

    Login om te reageren
  8. mcshine zegt

    3 augustus 2019 om 22:21

    De beste M3 komt van Tesla.

    Login om te reageren
    • geenidee zegt

      4 augustus 2019 om 01:47

      @mcshine: Hahahahaha, ja.

      Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      4 augustus 2019 om 02:34

      @mcshine: lol. Sinds wanneer maakt Tesla rijdersauto’s?

      Login om te reageren
  9. nopetrolnofun zegt

    4 augustus 2019 om 00:25

    Als hij net zo slecht klinkt als de vorige wordt het voor mij weer 1 grote flop.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      4 augustus 2019 om 09:31

      @nopetrolnofun: ze zullen er heus wel van geleerd hebben. Komen beslist betere speakers in. Extra handreiking naar de purist.

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        4 augustus 2019 om 10:09

        @pa045: betere speakers inderdaad, om het nog erger te maken.

        Login om te reageren
  10. mwti zegt

    4 augustus 2019 om 09:29

    Altijd leuk maar het blijft uiteindelijk toch een opgevoerde 3-serie. Daarom heb ik een 911 GTS gekocht. Die is in de basis al een sportwagen.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      4 augustus 2019 om 09:43

      @mwti: altijd leuk maar het blijft natuurlijk toch een opgevoerde kever. Daarom heb ik een 320d gekocht…

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        4 augustus 2019 om 09:44

        @cloverleaf: die is in de basis al een “sportwagon”

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          4 augustus 2019 om 10:04

          @cloverleaf: ik heb als daily een 440i met power en sound kit dus mag het zeggen toch? Ben zowel Porsche als BMW fan.

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            4 augustus 2019 om 10:35

            @mwti: grappig. Heb ook een 991 met 430 pk en denk er een bestelbusje diesel bij te kopen met handbak. Gewoon voor contrast.

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              5 augustus 2019 om 01:49

              @911targa: ik heb een donker bruine Batavus en heb daarnaast nog een Donker bruine Gazelle tandem met 3 handversnellingen!!

              Login om te reageren
  11. bauke_vandijk zegt

    4 augustus 2019 om 11:03

    Als nou gewoon de verkopers standaard de handbak als leuker aanraden gaan we ook nog eens meer handbakken zien van de nieuwe m3

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North