Vanaf nu ook dakloos in een gloednieuwe 356

Auteur: , 16 Reacties

Voor wie de nieuwe Speedster een hoop retro-onzin vindt.

Een tijdje geleden zetten we voor jullie een aantal 911’s op een rij. Deze speciale (en dure) Porsches werden het ‘slachtoffer’ van restomodden. Dat houdt in dat je nieuwe techniek in oude verpakkingen stopt. Restaureren en daarna modificeren, letterlijk. Eén van de restomodders in kwestie was Emory Motorsports. Rod Emory is een Amerikaan die er werk van maakt om Porsches te restaureren en daarna volgens zijn eigen ideologie te perfectioneren.

Zijn ‘area of expertise’ is de Porsche 356. De voorloper van de 911 is een icoon an sich, maar die van Emory mogen er ook zijn. Hij heeft al een aantal 356’en compleet gerestaureerd en daarna een paar modificaties toegevoegd. Op papier perfect, want er gaat niks verloren van de klassieke lijnen van de 356. Het laatste project is, niet geheel verrassend, weer een 356. Een Speedster uit 1959 werd door Emory verfrist.

Emory Motorsport 356

Motorisch is het makkelijk om gelijk helemaal over de top te gaan. Dat heeft EM niet gedaan. De 2.4 liter ‘Outlaw-4’ motor levert 205 pk en schakelen gaat via een handbak met vier versnellingen. Wel zijn de remmen gemoderniseerd, de banden verbeterd en de benzinetank veiliger gemaakt. De chromen bumpers zijn verwijderd en de ‘echte’ bumpers versterkt. Al met al een mooie subtiele versie van de 356 die oud en nieuw perfect combineert.

Qua uiterlijk is de auto uitgevoerd in mat (satijn) Aquamarine Blue met rode leren stoelen en trim. Zoals altijd kan je dat niet veranderen: dit is een one-off. Wel één van de gaafste one-off Porsches die er ooit is geweest.

Emory Motorsport 356



16 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mozes! Das lekker..
Oke, alle moderne auto’s kunnen mij gestolen worden, deze wil ik! Dan maar met een paraplu naar het werk.
Enerzijds vind ik dit prachtig, anderzijds zonde… Ben er niet over uit welk gevoel zwaarder weegt..
@griffendahl: Dat ‘zonde’ gevoel had ik iedere keer als ik Top Gear keek en Clarskon met z’n team weer een mooie youngtimer aftrapten in één of ander aftands land.

Bij deze Porsche heb ik daar geen last van.
Nee, vind m niet geweldig. Hij is uit balans
@lekkerlinksrijden: Op verzoek zal je vast een tweede bochel kunnen bijbestellen.
@gandini: 1 bochel is al lelijk, wil jij nog een 2e bestellen… 🙁
Briljant! Dit is echt één van de mooiste auto’s die ik dit jaar heb gezien. Briljant uitgevoerd en met veel sympathie voor het origineel.
Porsche blog…
@right: beter dan EV blog..
@fendercd60: nog een paar nachtjes slapen en dan is het weer over!
Erg fraai, Alleen, dan zie ik zo’n grote, spuuglelijke sticker van een Pegasus zitten. Waarom zou je die in godsnaam op de spatborden plakken?
Ik zit net even op de webstek van Emory Motorsports te bekijken, die jongens gaan wel ver met restomodden. Zo hebben ze er voor hun ‘Outlaw 356’ modellen een eigen boxermotor ontwikkeld, die rechtstreeks is gebaseerd op de blokken die vroeger in de 964 lagen. Grootste verschil: men heeft de zescilinder architectuur gebruikt om er een meer compacte (als het ware: ingekorte) viercilinder(!) motor te bouwen. Bijzonder.
Mooi spul! Deze week heeft Petrolicious weer een fantastisch filmpje erover gemaakt.


https://petrolicious.com/films/rod-emorys-porsche-356-rsr-the-outlaws-outlaw
😍😍😍
Ik zeg meer klassiekers op autoblog, dat werkt zo veel meer emoties op dan al die nieuwe meuk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).