Zoveel kost de nieuwe Bentley Conti GT

Auteur: , 26 Reacties

De nieuwe generatie werd onlangs gepresenteerd en dus is het tijd om je de Nederlandse prijs in te fluisteren.

Qua design is de nieuwe Continental GT geen wereldschokkend nieuws, een vergelijking met het vorige model vind je HIER. Toch moeten we toegeven dat de sportieveling er weer strak bij staat. De Bentley is in eerste instantie alleen te bestellen met W12. Deze krachtbron levert 626 pk en 900 Nm aan koppel. Sta echter niet raar te kijken als je ‘m over een poosje ook kunt kopen met V8.

0-100 km/u duurt 3,6 tellen en de topsnelheid bedraagt een behoorlijk heftige 333 km/u. Een auto waarmee je sneller en comfortabeler naar de Côte d’Azure afreist kunnen wij zo 1-2-3 niet bedenken. Voor het echt sportieve werk is deze Bentley natuurlijk een paar kilogrammetjes te zwaar.

Wie niet kan wachten om de nieuwe Continental GT aan z’n collectie toe te voegen zal diep in de buidel moeten tasten. Het apparaat kost je in Nederland minimaal 271.605 euro. We hebben de prijzen van enkele (mogelijke) concurrenten opgesnord, wellicht maakt dat het kiezen wat gemakkelijker.

  • Mercedes-AMG S63 Coupé 4Matic: € 231.286
  • Aston Martin DB11: € 271.914
  • Porsche 911 Turbo S Coupé: € 243.500
  • Audi R8 V10 Plus Coupé: € 266.000
  • Lamborghini Huracán: € 264.793



26 reacties

De R8 is duurder dan de Lambo? Dat lijkt me niet toch? Ik vind eigenlijk alleen de AM een concurrent.

Zoals in de foto reeks, met dat blauw is het toch wel een hele mooie auto. Dat vondt ik niet eerder van de Conti GT. Indrukwekkend ja, maar mooi? Nee was het niet. Dat hebben ze nu een stuk beter voor elkaar.
@kilum: Alleen de Aston een concurrent?? En dan te bedenken dat de nieuwe Lexus LC redelijk gehakt maakt van de DB 11…
@svenska_aeroplan_ab: Omdat je een ravijn in wilt rijden met je Bentley als je die ziet rijden misschien. Ik vind het wel gaaf, maar dat is echt geen Conti gt competitie toch. Zelfde als een Skoda Supurb vergelijken met een s klasse omdat ze ruim zijn. Dit is wel closer natuurlijk.
@fmgarcia: helaas, ik mag de bronvermelding niet linken van AB.nl… Dan word alles duidelijk.
@svenska_aeroplan_ab: Ach doe een poging met een rebus ofzo. ben oprecht benieuwd waarom.
@svenska_aeroplan_ab: De Lexus wordt niet vermeld in het artikel. Ik kan er nog wel meer bedenken maar die staan er ook niet tussen. RR Wraith om iets te noemen.
Blijf het een ontzettend mooie auto vinden. Een herkenbare Bentley maar toch vernieuwend. Chique uitstraling ook. Volgens mij is hij ook een beetje goedkoper geworden dan de vorige Continental GT W12.
Stuk strakker dan dat vorige gedrocht.
Ik zou niet voor een ‘sportieve’ GT kiezen (bij mij zou het of echt sportief of echt comfortabel worden) maar àls ik uit het genoemde rijtje moest kiezen zou de keus lastig zijn tussen de 911 Turbo en deze Conti.
Een soort Ford Mustang ..

Maar dan met een 10.000 euro duurder interieur ..
En 600 kilo extra plastic ..
Dan wordt het toch de Aston Martin DB11.
271.605 euro, ik kijk even om de hoek……..
Nissan GT-R Nismo 3.8-liter twin-turbocharged V6 NISMO – hoge capaciteit Spec V turbochargers 600PK & 652Nm koppel (bron: https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/gt-r/prijzen-uitvoeringen.html)

Prijs vanaf: €250.900.-
nog 20k om de rest aan te vinken
@kimhung: ja.. zijn heel vergelijkbaar inderdaad..
@2wheeler:
Hij geeft alleen maar aan dat je vanaf €250.000 ook een heel dure plastic opbergdoos kan kopen. Dat mag toch?
Alleen de Murc is een vergelijkbare auto als de Bentley (very GT, zwaar, weelderig), de anderen schurken behoorlijk dicht tegen ‘sportauto’ aan of zijn het zefls.
Als de keuze tussen de MB en de Bentley gaat wordt ’t de Bentley. Dwz zodra de V8 versie er is, zo’n W12 is me wat veel van het goede, mede door het vermoedelijk flinke prijsverschil.
@amghans: Ik vind het eigenlijk jammer waarom ze de S63 en S65 nooit samen noemen in dit soort vergelijken. Die auto spreekt echt twee segmenten aan en wat dat betreft hoort die S65 zeker in dit lijstje.
Het valt me nog mee….
Koplampen van mijn Mini Cooper 3e gen zijn mooier
Het valt mee, maar doe toch maar een McLaren 570GT, à €250,200,= en dan nog wat extra’s erop. Maar het blijft leuk speelgoed.
Eigenlijk is dit de perfecte allrounder. De eerste Conti vond ik niet zo mooi, deze is wat mij betreft af. De Aston vind ik niet echt geslaagd (interieur al helemaal niet), de Merc is leuk maar eigenlijk wil je dan de 65AMG en die begint bij net geen 325k. De Porsche, Audi en Lambo zijn iets anders qua insteek (supersport ipv GT) en dan zou ik voor een GT-R gaan. Maar nu, nu kies ik de Bentley.
Ik shop wel anders. De ContiGT vind ik nog steeds niet mooi
En de Panamera Sport? Ik denk dat dit model beter past dan de 911
De R8 duurder dan zijn broer Huracan?

Mijn eerste keuze zal altijd een Nissan GT-R zijn, ook al zijn het andere type auto’s zou ik mijn geld spenderen voor de GT-R. Leuker, mooier en spannender.
Mooi neem ik een Turbo S voor dat geld
Alleen de benz en Aston zijn een alternatief…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).