• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 januari 2015 om 08:31 – 13 Reacties

Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]Afbeelding Alpine Vision Gran Turismo is een razendsnel strijkijzer [updated]

Alpine Vision GT
Het maken van race-concepts voor in de Gran Turismo-gamewereld is een leuke creatieve side business voor de autoindustrie. Dit is de nieuwste inzending, van Renaults sportmerk Alpine.

Alpine: over een terugkeer ervan werd al sinds 2005 gespeculeerd, en 7 jaar daarna stopte Renault de stekker officieel weer in het stopcontact. Momenteel suddert Alpine lekker op de achtergrond, en moeten de liefhebbers nog even geduld hebben tot ze er daadwerkelijk één kunnen kopen.

Daarom is een beetje ‘filler’ nooit weg, en toevallig viert Alpine ook nog eens zijn 60ste verjaardag. Waarmee kan je dit beter vieren dan met een berg pixels? Met dit lekker futuristische scheurijzer kan je binnenkort in GT6 je rondjes maken. Het uiterlijk is geen grote verrassing, de eerste afbeeldingen lekten eerder deze maand.

Ankers uit

Hoewel ze net zo tastbaar zijn als feëenstof posten we hier toch even de specs van de racer met zijn kenmerkende air brakes. Zijn neusje is een hommage aan de A110, volgens de makers:

CHASSIS
Type………………………………….carbon monocoque
Suspension…………………………double wishbones, pushrods,
…………………………………………adjustable spring/damper assemblies
ENGINE
Position……………………………..mid-rear
Type………………………………….V8
Cubic capacity…………………….4,494cc
Maximum power…………………450hp at 6,500rpm
Maximum torque………………..580Nm at 2,000rpm
Maximum engine speedl……..7,500rpm
Top speed………………………….320kph
TRANSMISSION
Gearbox……………………………..seven-speed sequential
Type………………………………….rear-wheel drive
BRAKES
Front…………………………………390mm x 32mm vented discs
…………………………………………with six-pot callipers
Rear ………………………………….355mm x 32mm vented discs
…………………………………………with four-pot callipers
WEIGHT AND CAPACITIES
Weight……………………………….900kg
Weight distribution……………..47 % / 53 %
Fuel tank……………………………75 litres

Cliquez!

UPDATE: Alpine heeft bevestigd dat de nieuwe sportwagen die in samenwerking met Renault wordt gebouwd, in 2016 wordt onthuld. We zijn benieuwd naar het eindresultaat!

Ook interessant!

  • releasedatum Gran Turismo 7
    Releasedatum Gran Turismo 7 en officiële beelden!
  • GR Yaris enorm succes
    Helaas, gamers: Gran Turismo 7 is uitgesteld
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, Games, gran-turismo, gran-turismo-6, Racing, Renault, Video, vision-gran-turismo

Vorig bericht: « Belgen scoren record aan verkeersboetes
Volgend bericht: Jaguar XE: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. remi83 zegt

    28 januari 2015 om 08:33

    Zal in de productie niet deze uitstraling hebben lijkt mij..

    Login om te reageren
  2. mstiic zegt

    28 januari 2015 om 08:34

    Gelukkig is het maar een concept

    Login om te reageren
  3. sydney zegt

    28 januari 2015 om 08:36

    Leuk hoor die enen en nullen,maar gaat die concept die we al een paar jaar tegenkomen ooit nog eens in productie?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      28 januari 2015 om 08:40

      @sydney: Ik zou m’n adem er niet voor inhouden…

      Login om te reageren
  4. waxweazel zegt

    28 januari 2015 om 08:40

    Heel veel koppel bij heel lage toeren en dit zonder turbo of compressor ?
    Dit zal geen realistische motor kunnen zijn dacht ik ?

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      28 januari 2015 om 09:33

      @waxweazel: elektromotorisch hulpje…?

      Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      28 januari 2015 om 10:36

      @waxweazel: feeën stof?

      Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    28 januari 2015 om 09:40

    Ziet er zeker wel leuk uit! Misschien ooit in beperkte oplage bouwen doen pleaseee?

    Login om te reageren
  6. motoragent zegt

    28 januari 2015 om 09:59

    Die iets te gedwongen retro koplampjes verpesten het geheel een beetje, al zorgt dat er natuurlijk wel voor dat dit onmiskenbaar een Alpine is. De rest is echt waanzinnig mooi..

    En toch heb ik liever een A110.

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    28 januari 2015 om 10:39

    Ik vind hem dik! Alleen denk dat er bij het openbaar verkeer en in races die klepjes die uitgaan als je remt geen lang leven hebben

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    28 januari 2015 om 11:18

    Hoe komen die in godsnaam aan 900kg?
    Carbon chassis & body = weegt niets.

    Race V8 +- 90kg, transmissie 50 tal.

    -> een 500kg moet mogelijk zijn voor zo’n ding. Let nog wat op veiligheid en ingebeelde regelmentering en je gaat naar 6 a 700 kg.

    Overigens prachtig ding, ze zouden het echt eens moeten overwegen zo’n roadster ding, zelfs met een saai renault 4pittertje zou het een bommetje worden, de sportspider is al te lang geleden.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      28 januari 2015 om 12:00

      @Hupke: Een dikke gamer?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        28 januari 2015 om 17:54

        @norge:

        Uiteraard niet, vandaar m’n oproep om zoiets in het echt te overwegen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North