• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Check deze unieke Porsche-combo in Leusden

Auteur: Author, gepost 14 april 2015 om 21:41 – 59 Reacties

Afbeelding Check deze unieke Porsche-combo in LeusdenAfbeelding Check deze unieke Porsche-combo in LeusdenAfbeelding Check deze unieke Porsche-combo in LeusdenAfbeelding Check deze unieke Porsche-combo in LeusdenAfbeelding Check deze unieke Porsche-combo in LeusdenAfbeelding Check deze unieke Porsche-combo in Leusden

Porsche-combo in Leusden
Grote vraag is alleen: welke van deze toppers uit Zuffenhausen mag het worden?

We zullen het je alvast wat gemakkelijker maken, want de 997 GT2 in het midden is al verkocht. Blijven over de GT3 RS 4.0 en de knotsgekke GT2 RS, die op de ‘Ring zelfs de Carrera GT het snot voor de ogen rijdt.

Die heerlijke GT3 RS 4.0 is trouwens één van de weinige of misschien wel het enige exemplaar dat niet wit of zwart, maar grijs gespoten is. Daarnaast is deze GT3 uniek vanwege de ontbrekende rolkooi en het gebrek aan striping. Met recht een zeer bijzonder exemplaar dus.

De keuze is dan ook een lastige, om je een eindje op weg te helpen zetten we de belangrijkste stats van dit powertrio even op een rijtje.

TypeVermogenKoppel0-100 km/uTopsnelheidNieuwprijs
997 GT2 RS620 pk700 Nm3,5 s330 km/u€ 309.700
997 GT3 RS 4.0500 pk460 Nm3,9 s310 km/u€ 256.100
997 GT2540 pk680 Nm3,7 s329 km/u€ 270.280

Zoals je ziet legt de GT3 RS 4.0 het vooral qua koppel en topsnelheid af tegen z’n grotere broers, maar in de juiste handen en op de juiste baan komt ‘ie vast en zeker prima mee. Verwacht van het nog te koop staande duo overigens niet dat je ze voor een appel en een ei meekrijgt. Van de origineel Nederlandse GT2 RS weten we in elk geval dat-ie (schrik niet) 550.000 euro gaat kosten. Da’s de moeite!

Gezien hun gelimiteerde productieaantallen en toekomstige klassiekerstatus mag je dus flink in de buidel tasten. Oh ja, die GT2 RS heeft trouwens nog maar 70 km op de teller. Alle reden dus om een tripje naar Leusden te maken.

Met dank aan @audiworker voor de tip!

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, combo, dealers, gt2, gt2-rs, GT3, gt3-rs, gt3-rs-40, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Zo wil de Fietsersbond snelheidsduivels aanpakken
Volgend bericht: Leaseauto plust flink in eerste kwartaal 2015 »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    14 april 2015 om 21:43

    Ik denk of ik weet zelfs dat iedereen de GT2 RS kiest.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 april 2015 om 21:54

      @henkhupelschoten: Dan heb je dat mis, want ik zou het liefst gaan voor de 4.0. GT2’s vind ik de lelijkste 911’jes die er zijn.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        14 april 2015 om 22:23

        @berlinetta:
        Niet voor het uiterlijk maar simpelweg omdat ik de ballen niet heb om volle bak te gaan met een GT2 zou ik dezelfde keuze maken.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 april 2015 om 23:00

          @jrk68: Ook dat nog eens ja. Ik hoef nog niet dood.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        14 april 2015 om 23:21

        @berlinetta: Idd 4.0, zonder twijfel!

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 april 2015 om 22:52

      @henkhupelschoten: Nope.

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    14 april 2015 om 21:45

    GT3 RS over GT2 (RS). Altijd.

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    14 april 2015 om 21:46

    De GT2 RS, wellicht een van de échte monsters die de fabriek in Stuttgart verlaten hebben.
    Geweldenaar!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      14 april 2015 om 23:17

      @BmwMPower: er waren er weel meer hoor: Carrera GT, 959, 918 Spyder, 964 Turbo S, 993 GT2, 996 GT3 RS…

      Login om te reageren
  4. neger zegt

    14 april 2015 om 21:48

    Ja gt2 rs, dan paar jaar houden. En dan snel verkopen om een bugatti te kopen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 april 2015 om 21:55

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  5. kraakensmaak zegt

    14 april 2015 om 21:48

    GT3 RS 4.0 voor mij graag!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 april 2015 om 22:41

      @kraakensmaak: same here.

      Login om te reageren
  6. mercedesbenz63 zegt

    14 april 2015 om 21:51

    Geef mij die GT2 maar dat is een heerlijk bommetje..

    Login om te reageren
    • nvhuijkelom zegt

      14 april 2015 om 22:28

      @mercedesbenz63: jij snapt de term bommetje niet helemaal denk ik

      Login om te reageren
      • rs6issnel zegt

        14 april 2015 om 23:10

        @nvhuijkelom: Bommetjes zie je alleen in zwembaden duuuhhh

        Login om te reageren
    • ko3n zegt

      15 april 2015 om 00:06

      @mercedesbenz63: eerder een atoombom

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    14 april 2015 om 21:52

    Geen van alle 3

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    14 april 2015 om 21:52

    Ik denk dat ik die 356 Speedster van de reclame foto neem…

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      14 april 2015 om 21:56

      @norge: Is geen foto, hangt een body met stoelen.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        14 april 2015 om 21:59

        @carfreakjim: Achter die GT2?

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          14 april 2015 om 22:06

          @norge: boven de gt2 hangt een replica(?), er recht achter staat een poster.

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            14 april 2015 om 22:46

            @thomcarspotter @carfreakjim Die body is ook geen 356, maar een 550 Spyder aan de rode delen op de spatborden te zien.(op m’n iPhone..)

            Login om te reageren
            • sydney zegt

              14 april 2015 om 22:48

              @sydney: Laat maar, er hangt verderop ook een 356..

              Login om te reageren
  9. carfreakjim zegt

    14 april 2015 om 21:57

    Zal je net zien vorige week wezen kijken en toen stonden ze er nog niet.

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    14 april 2015 om 22:02

    De GT2 RS is wel een monster, maar de GT3 RS 4.0 is de ultieme GT3. Erg lastige keuze. Met beide zou ik tevreden zijn, maar de GT3 RS 4.0 heeft 500pk uit 4.0 liter en klinkt magistraal. Us het feit dat ik een beetje bang ben voor de GT2 RS. Dat ding is episch voor buitengewoon goede bestuurders. Ben ik niet.

    Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      15 april 2015 om 00:02

      @gtwillem: Mooi verwoord, de GT2 RS is een volbloed machine.

      Login om te reageren
  11. kaasdevies zegt

    14 april 2015 om 22:20

    Zoek de verschillen 2.0

    Login om te reageren
  12. skipper zegt

    14 april 2015 om 22:20

    heel graag de 4.0 liter GT3 RS, mooi geluid, pure auto, maar dan gaan bij mij de zilver accentjes er wel af ;-)

    Login om te reageren
  13. KEV9 zegt

    14 april 2015 om 22:24

    Blij met mijn achtje…

    Login om te reageren
  14. swordfish zegt

    14 april 2015 om 22:25

    De 4.0 en een fleecetrui om permanent kippenvel van het geluid te verhelpen

    Login om te reageren
  15. philipf zegt

    14 april 2015 om 22:37

    GT2 RS sowieso!

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    14 april 2015 om 22:42

    Ja… de GT2 voor mij.. Ik weet dat het misschien op papier de minst aantrekkelijke is, maar ik heb er gewoon een klik mee, en da’s alles wat telt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 april 2015 om 23:02

      @Jochempie: Is de GT3 op papier niet de minst aantrekkelijke?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 april 2015 om 00:16

        @berlinetta: Wat is er minder aantrekkelijk aan keihard doortrekken om alles uit het blok te halen? da’s een stuk opwindender dan zo’n turboschop in de rug.. Dat laatste is met name comfortabel..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 april 2015 om 09:09

          @Jochempie: Maar zoiets blijkt niet uit de feitjes die op papier staan. Autokenners weten dat wel inderdaad, maar als je het hebt over de droge cijfertjes dan ziet de GT2 er toch beter uit.
          Ben het verder met je eena, niks gaat boven de GT3. Zeker als 4.0 niet.

          Login om te reageren
          • jochempie zegt

            15 april 2015 om 10:32

            @berlinetta: max koppel en betreffend toerental zegt toch al veel over de karakteristiek van de motor..

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              15 april 2015 om 21:05

              @jochempie: True true, heb je gelijk in.

              Login om te reageren
  17. jessetje zegt

    14 april 2015 om 22:49

    Dan is de GT3 RS voor mij! Wat een vette bak met een heerlijk geluid

    Login om te reageren
  18. maseratizzzzzzzz zegt

    14 april 2015 om 22:51

    GT3 RS N/A FTW

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    14 april 2015 om 22:54

    Als ik met klamme handjes door elke bocht vol gas zou willlen, zou ik de GT2 RS nemen. Als ik messcherpe perfectie wil, neem ik de GT3 RS 4.0.

    Login om te reageren
  20. almera-ga16det zegt

    14 april 2015 om 23:21

    Ik heb nu alle foto’s bekeken maar kan het unieke niet vinden

    Login om te reageren
  21. michaelcorleone zegt

    14 april 2015 om 23:55

    Voor mij de 997 GT3 RS graag en de GT2 RS op twee ondankz zijn vermogen en snelheid.

    Login om te reageren
  22. csx3000 zegt

    14 april 2015 om 23:59

    De hoofdprijs voor het oude model, nee liever niet.
    Ik ga voor de nieuwste, een stelletje paupers zijn het met die ouwe meuk!

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      15 april 2015 om 13:11

      @csx3000: lol ouwe meuk?
      Maar ik begrijp het al u gaat altijd blind voor de nieuwste, tja wegwerp maatschappij hey ;)

      Login om te reageren
  23. ko3n zegt

    15 april 2015 om 00:07

    GT2 RS!! Ongeloofelijk gave auto

    Login om te reageren
  24. csx3000 zegt

    15 april 2015 om 00:09

    Mooi man, de nutteloze bijdrage heeft de meeste likes!

    Login om te reageren
  25. gtwillem zegt

    15 april 2015 om 00:45

    Als ik dan toch voor een bijzondere Porsche 997 moet gaan, kies ik voor de 997 Speedster. En dan zo’n kersenzwarte met baseball bruin interieur. 408pk is zat voor mij. En het is een Cabrio, dus al bij 80km/h gigantisch leuk om in te rijden. De waarde zal alleen maar toenemen want Porsche Luchtbel en het is een auto die mij niet probeert te vermoorden bij elke bocht.

    Als snelheid het meest belangrijk is, ben ik toch meer geneigd om te kiezen voor een Nissan GT-R of 997.2 Turbo. Auto’s die je helpen goed hard te gaan. Nogmaals: ik ben niet goed genoeg om een GT2 RS ten volle te benutten.

    Login om te reageren
    • ter zegt

      15 april 2015 om 06:13

      @gtwillem: “ten volle benutten” alsof het GTI volk wat je tegen komt het wel doet…

      Login om te reageren
  26. aventadorrr zegt

    15 april 2015 om 01:24

    Doe mij de gt3 4.0 maar, lekker atmosferisch janken!

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    15 april 2015 om 07:33

    Lekker! Doe mij de gt2 maar.

    Login om te reageren
  28. kennone zegt

    15 april 2015 om 07:55

    Doe mij maar een met een handbak

    Login om te reageren
  29. agera zegt

    15 april 2015 om 07:59

    Ik wil helemaal geen porsche!

    Login om te reageren
  30. Ram-G-maN zegt

    15 april 2015 om 09:58

    Doe mij maar een reguliere 997 GT3 RS. Breng ik ‘m langs SharkWerks. Kunnen ze mooi een 4.1L stroker van maken met alle SharkWerks goodies. Waarschijnlijk houd je nog geld over voor een GT-R ook.
    De Cayman GT4 is wel het meest begeerlijke moderne Porsche imho. Waarschijnlijk kunnen ze bij SharkWerks daar ook wat leuks mee. ;-)

    Login om te reageren
  31. E34M5Touring zegt

    15 april 2015 om 10:58

    Ik heb altijd gezegd, als er een 911 komt wordt het zo’n GT3 RS 4.0. Dat vind ik misschien wel de coolste 911 van allemaal. Precies de goeie mix van power en handling en uitstraling. Je leest en ziet in tests ook altijd louter positieve reacties. Moet wel een toppertje zijn dan.

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    15 april 2015 om 11:02

    De gewone GT2. Die is mooi strak en heeft niet al die frutsels die andere 2 wel hebben,

    Login om te reageren
  33. bofkont zegt

    15 april 2015 om 13:12

    Leuk uitzicht heb je vanuit die huizen, ik zou geregeld even loeren vanuit het zolderkamertje :)

    Login om te reageren
  34. RazorHead zegt

    15 april 2015 om 14:00

    inspirerende kleuren …..

    Login om te reageren
  35. idzard_kruizinga zegt

    15 april 2015 om 14:20

    beter komen die even naar de autorai

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North