• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette C7 Stingray: definitieve specs en EU-prijzen

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 juni 2013 om 16:40 – 59 Reacties

Fijn achterwerk..


455 pk, 610 Nm, en een 0-96 km/u tijd van 3,8 seconden*. Oh, en hij trekt 1,03 G aan zijdelingse G-krachten.

Voor een auto waarvan de eerste exemplaren pas in september van de band zullen rollen heeft de Corvette C7 Stingray al buitengewoon veel aandacht gekregen. Logisch, want of je het nou leuk vindt of niet: de Corvette is een icoon.

Een van de zaken waarmee Chevrolet tussentijds probeerde meer buzz te creëeren, was door hem bij introductie voorlopig op 450 pk te waarderen, waarna er definitief plotseling een paar paarden meer in het 6,2 liter grote LT1 (V8)-blok bleken te zitten. Nou, geweldig, maar niet de moeite waard om nog eens speciaal over schrijven. Dit truukje wordt ook steevast door Ford toegepast trouwens.

Het persbericht is natuurlijk zeer Amerikaans, en dus kunnen we melden dat de kwart mijl in 12 seconden wordt verreden, met een doorkomstsnelheid van 119 mph, en dat de sexy C7 precies 107 feet nodig heeft om van 60 mph naar stilstand af te remmen. Reken dit zelf maar om :).

Prijzen

Ondertussen is de C7 (bijna) overal in Europa geprijsd: bij de oosterburen kost hij slechts 69.990 euro, en ook de Frambozen moeten dit bedrag overleggen. In het VK doet de C7 £ 61.495, en Spanjaarden zijn 79.990 euro kwijt. Ter vergelijking: de VS rekent $ 51.995 (ex belastingen) voor Corvettes nieuwste, hoewel de eerste Stingray voor beduidend meer weg ging.

En wij? Geen idee, tot dusver is er nog geen Nederlandse prijs gecommuniceerd. Wel bereiden we ons, gezien de prijs van de Camaro, op het ergste voor.

Uiteraard hebben we contact gezocht met Chevrolet Nederland, ruim 2 dagen geleden, maar kennelijk leest daar niemand zijn mail, want tot op heden hebben we geen antwoord op onze nochtans niet zo heel moeilijke vraag gekregen.

Bij de onthulling van deze extra specs, stopten de Amerikanen direct een nieuw setje foto’s, met een blauw, geel, en wit exemplaar. Deze vind je achterin de gallery.

*Mits uitgerust met Z51 Performance Package.
Foto: de cabrioversie van de C7, op de Autosalon van Geneve (maart 2013).


Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, Stingray

Vorig bericht: « Video: rondje Ring in minder dan 10 min. In een busje..
Volgend bericht: Foto’s: Pluvius gaat los op het ooooost’n des lands »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbfanatic zegt

    20 juni 2013 om 16:46

    Cheap!

    Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    20 juni 2013 om 16:50

    Nog best betaalbaar hier in het VK en de wegenbelasting valt ook goed mee.

    Prachtige wagen trouwens op de achterkant na die me niet helemaal zint. Te druk. Verder wel erg lekker zeker voor 51k + een beetje tax

    Login om te reageren
    • macready zegt

      20 juni 2013 om 19:24

      @sketcher:
      En de verzekering?

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        20 juni 2013 om 20:46

        @macready: Je brengt zo’n ding het beste onder in een vennootschap, kost de verzekering je een stuk minder.

        Login om te reageren
  3. str8six zegt

    20 juni 2013 om 16:50

    Mooie auto, goede specs, goede prijs. Behalve voor ons dan, wij worden weer genaaid door de lastenverzwaarders uit Den Haag.

    Login om te reageren
  4. jackass266 zegt

    20 juni 2013 om 16:52

    Ziet r goed uit op die 4 pijpen na dan

    Login om te reageren
  5. TimoBac zegt

    20 juni 2013 om 16:54

    Relatief goedkoop in de rest van Europa. Verwacht een +€100,000 prijskaartje in Nederland.

    Login om te reageren
  6. coosbmw zegt

    20 juni 2013 om 16:54

    Is dat de goedkoopste 100km/h auto dan? (Niet halve auto’s meegerekend zoals die ktm x-bow/atom dingen of kitcars)

    Login om te reageren
    • coosbmw zegt

      20 juni 2013 om 16:55

      @coosbmw: Raar, mist wat tekens maar bedoelde onder de 4 seconden naar honderd.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 juni 2013 om 17:09

      @coosbmw: Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Een GT-R zal volgens mij net wat duurder zijn en verder komt er niks in de buurt. Misschien een Tesla?

      Login om te reageren
    • Joerek zegt

      20 juni 2013 om 18:54

      @coosbmw: Ttrs denk ik, standaard 3.9 voor 76k

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        20 juni 2013 om 19:00

        @Joerek: tt rs doet geen rub 4 seconde naar de 100. En met opties is die zo 20.000 duurder.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          21 juni 2013 om 19:50

          @lambo4all: Doet wel sub 4 sec, en zonder opties 76k. Ik heb hem zelf en stock zonder aanpassingen ruim onder de 4 sec geklokt, en youtube staat er bol van. Boekje zegt 4.2 of 4.3 maar klopt niet, omdat ze hem niet sneller willen positioneren dan de r8 ofzo.

          Login om te reageren
        • Joerek zegt

          21 juni 2013 om 19:51

          @lambo4all: Ohja, en getuned doet hij 0-100 in 3.3. Het is een beest ;)

          Login om te reageren
  7. moldauferrari zegt

    20 juni 2013 om 16:55

    Vind de nieuwe Viper echt beter gelukt dan de Corvette prijzen van de Corvette zullen wel rond de 150.000 euro liggen of zo aangezien de camero al 100.000 is met een paar opties

    Login om te reageren
  8. agera zegt

    20 juni 2013 om 16:59

    Ik wil de ronde achterlichten terug op de Corvette!

    Login om te reageren
  9. barrrry zegt

    20 juni 2013 om 17:00

    Ziet er vet uit. Maar die Audi cockringen als uitlaat, nee.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    20 juni 2013 om 17:10

    Prachtbak! Echt heel mooi geworden. Nieuwe blok heeft ook pittige specs. Die nieuwe AM cabrio is met 100pk meer net zo snel. Voor 4x de prijs…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      20 juni 2013 om 17:15

      @E34M5Touring: Even eerlijk :) die AM is idd 4x zo duur, maar toch ook 4x zo mooi?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 juni 2013 om 17:20

        @agera: Barkin up the wrong tree here bud. Heb niks met Aston. Voor mij de Corvette graag. Haal ik van de rest van het geld nog even een F-Type op bij Jaguar.

        Login om te reageren
      • heidi zegt

        20 juni 2013 om 19:58

        @agera:

        Nou, nee hoor! AM is niks hiermee vergeleken.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 juni 2013 om 17:18

      @E34M5Touring: een no brainer, kom maar door met American muscle!

      Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    20 juni 2013 om 17:16

    “Logisch, want of je het nou leuk vindt of niet: de Corvette is een icoon.”

    Je bent “in Amerika” vergeten. De Corvette is een icoon in Amerika.

    Hier in Europa, en eigenlijk de rest van de wereld, is het niet meer dan de zoveelste sportauto.

    Voor de rest ziet dit ding er niet uit, maar kan mij voorstellen dat Sjonnie dit kan waarderen.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 juni 2013 om 17:31

      @Rick-dos: Daar doe je ‘m mee te kort. Op het circuit en op de weg heeft de Corvette zijn strepen verdiend, en zijn architectuur zich bewezen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        20 juni 2013 om 17:49

        @sir_smokalot: Als dat de criteria is dan is de lijst met iconen bijna onuitputtelijk en dan kun je je weer afvragen of het nog noemenswaardig is bij een auto.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 juni 2013 om 17:34

      @Rick-dos: als je sinds 1953 auto’s bouwt die wereldwijd op een grote schare fans kan rekenen ben je weldegelijk een icoon.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        20 juni 2013 om 17:50

        @str8six: Ja, in Amerika. Dat zei ik al.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          20 juni 2013 om 20:47

          @Rick-dos: Je kan dezelfde redenering maken met zowat elke Europese ‘iconische’ auto die haast niet in de US is verkocht.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            20 juni 2013 om 22:43

            @xilver: Klopt. En ik stel volgens mij ook niet dat dat niet zo is.

            Alleen kan ik meer Europese iconische auto’s opnoemen die dit ook in Amerika zijn, dan andersom.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              20 juni 2013 om 22:55

              @Rick-dos:

              wat is “iconisch” dan ??

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                20 juni 2013 om 23:02

                @lincoln: Dat ben jij, lincoln.

              • lincoln zegt

                20 juni 2013 om 23:10

                @Rick-dos:

                o.k. .. maar wat is “iconisch” dan ??

              • Rick-dos zegt

                20 juni 2013 om 23:16

                @lincoln: Serieus, dude? Met jouw modus operandi denk je echt dat ik toehap?

              • lincoln zegt

                21 juni 2013 om 00:09

                @Rick-dos:

                en je was zo enthousiast ..

  12. SimonMc zegt

    20 juni 2013 om 17:22

    @sir_smokalot: “1,03 G aan zijdelingse acceleratie.” Noemt men dit niet de laterale G-krachten?

    En is 1,03 zo speciaal dan? Doet mijn auto ook.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 juni 2013 om 17:32

      Eh, derp. Aangepast

      Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    20 juni 2013 om 17:23

    Wow, 1,03G! op zulke smalle bandjes! Da’s bijna zoveel G als m’n mx5!

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    20 juni 2013 om 17:52

    tja .. sta je idd flink voor lul met je Duitse huur handtasje ..

    Login om te reageren
  15. nissangtrr35 zegt

    20 juni 2013 om 18:01

    Wat een verschrikkelijk lelijke auto. En dan 3.8 sec tot 100, ik dacht dat dat wel 3sec zou zijn, waardeloos.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 juni 2013 om 18:13

      @nissangtrr35: Ja, 3,8 sec is echt iets om te voor te schamen. Bah bah wat een teleurstelling.

      Login om te reageren
    • baap zegt

      20 juni 2013 om 18:43

      @nissangtrr35: Ja, een auto die in 3,8s naar 100 km/u vlamt is natuurlijk waardeloos.. De Corvette heeft in ieder geval achterwielaandrijving, dat kun je van zo’n Playstation GTR niet zeggen..

      Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      20 juni 2013 om 18:45

      @nissangtrr35: Gelukkig doet jouw auto er 10 seconden over, amateur.. Voor 51 USD in 3,8 naar de 100 is retesnel, dat is geen geld voor zo’n krachtige wagen.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 juni 2013 om 18:48

      @nissangtrr35:

      o,joh .. dacht je dat .. slim hoor ..

      Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    20 juni 2013 om 18:24

    En wat kost die bij jullie zuiderburen?

    Het is een lelijk ding, maar als je relatief goedkoop enorm snel wil gaan…

    Login om te reageren
  17. aventador51 zegt

    20 juni 2013 om 19:13

    69000 in belgië mooi prijsje gaan we wel wat meer zien

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      20 juni 2013 om 19:46

      @aventador51: je ziet hier bijna nooit Amerikaanse wagens, of het zouden pick-ups moeten zijn. Ben benieuwd hoeveel er zullen verkocht worden, maar het zal jammer genoeg niet vet zijn. Denk dat in Nederland meer kans is. Heb je meer liefhebbers van Amerikaanse wagens

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        20 juni 2013 om 20:09

        @adyton: Zou dat iets te maken hebben met de belasring in verkeersstelling en de wegentaks die auto’s met grote cilinderinhoud dubbel zo duur maken?

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          20 juni 2013 om 21:17

          @heidekonijn: Zeker wel aangezien die pick-ups wel op de zaak zullen staan. Dat maakt het al wat draaglijker. Daar kunnen we toch wel van een boom spreken. Rams en Tundras zie je genoeg rijden.

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            20 juni 2013 om 22:05

            @adyton: Daar zeg je wat, die rijden meer en meer rond. Lijkt me trouwens niet handig om mee rond te karren.

            Login om te reageren
            • aventador51 zegt

              20 juni 2013 om 22:39

              @heidekonijn: valt wel mee hoor alleen stadsverkeer is wat moeilijk

              Login om te reageren
        • tomos90 zegt

          21 juni 2013 om 02:45

          @heidekonijn: Wat een ongelooflijke regels toch he. Die pickups worden ingeschreven als lichte vracht waardoor ze zogezegd 100% beroepsmatig gebruikt worden en volledig kunnen worden afgetrokken als kost. Daardoor zien we die nog af en toe eens rondrijden, meestal op lpg. Wisselstukken voor een Amerikaanse wagen zijn erg duur, om nog te zwijgen van de lange wachttijden die op zo’n wisselstukken staan.

          Login om te reageren
      • urtarget1992 zegt

        20 juni 2013 om 20:20

        @adyton: Dat klopt ik woon in brasschaat waar veel supercars rijden maar amerikaans spul? niet zo veel. Ik denk dat er hier 1 viper rondrijd en 3 corvettes, vergeleken met de porsche’s, ferrari’s en lambo’s die hier een stuk vaker (zie ze dagelijks) rondrijden

        Login om te reageren
  18. adyton zegt

    20 juni 2013 om 19:50

    Toch wel verbluffend voor wat een lage prijs je in de VS kan rijden met zo een wagen!

    Login om te reageren
  19. riborg zegt

    20 juni 2013 om 20:06

    Zal dan hier wel zo’n 100/120 duizend euro gaan kosten, want zo is dat geregeld helaas hier!

    Login om te reageren
  20. heidekonijn zegt

    20 juni 2013 om 20:12

    Mooie auto, met de uitlaten ih zwart tenminste. Prijs tussen een cayman en een dallarafiatrati 4C. Best knap maar in de states kostie nog een pak minder.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 juni 2013 om 23:29

      @heidekonijn:
      En in Nederland gaat hij waarschijnlijk net zoveel kosten als een 4C en een Cayman samen.

      Login om te reageren
  21. gast zegt

    21 juni 2013 om 11:39

    “1,03 G aan zijdelingse acceleratie.”
    Ik ken Polen die iets meer G generen met hun Audi…..

    Login om te reageren
    • gast zegt

      21 juni 2013 om 13:56

      @gast: genereren

      Login om te reageren
  22. chefcorvette zegt

    26 juni 2013 om 21:05

    dit weekend te zien de corvette c7
    30.06.2013
    Aanvang:
    11:00
    Einde:
    17:00
    Lokatie:
    Hooper International
    Van Oldenbarneveldtstraat 85a
    6828 ZN Arnhem
    Informatie:
    Het is 30 juni 2013 precies 60 jaar geleden dat de eerste Corvette in Flint Michigan, USA van de lopende band liep. Op deze dag houden de Nederlandse Corvette Clubs een gezamenlijke meeting ter ere van het 60-jarig bestaan van hun clubauto. Deze drie clubs, NCRS Dutch Chapter, Heartbeat Corvette Club en Stingray’82 hebben in het bedrijfspand van Hooper International in Arnhem een leuke locatie gevonden. Zowel binnen als buiten kan worden genoten van de aanwezige Corvette’s en van diverse activiteiten. Op het terrein zullen naast een tentoonstelling met diverse speciale uitvoeringen en anniversary modellen ook de nodige Corvette gerelateerde bedrijven en diverse clubs zich presenteren.
    Kortom, je hoeft geen Corvette te hebben om van dit icoon te smullen en achter het stuur te zitten. Ben je enthousiast geworden, zet dan 30 juni in je agenda en kom een dag sfeer snuiven van Amerika’s enige echte sportauto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North