• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: eerste foto’s van de Porsche 911R

Auteur: autoblogger, gepost 29 februari 2016 om 10:20 – 62 Reacties

Porsche 911R


Uitverkocht, maar nu is eindelijk bekend hoe de 911R eruit komt te zien.

Volgens de geruchten krijgt deze gelimiteerde 911 de 4,0-liter motor uit de 911 GT3 RS (500 pk) en dat lijkt te kloppen. Tevens zou de 911R beschikken over een handbak. Aan de buitenkant vallen vooral de twee rode strepen op. De body lijkt van de GT3 overgenomen, alleen dan zonder de enorme spoilert.

Meer info over deze speciale 911 volgt vandaag en/of morgen, tijdens de autoshow van Genève!

Porsche 911R

Porsche 911R

Porsche 911R

Ook interessant!

  • Deze Porsche 911R is geen goede investering
  • 911 R
    Wordt dit de allerduurste Porsche 911 ever ooit?
  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911R, 991, geneve-2016, Porsche

Vorig bericht: « Deze Mansory AMG GT S is ook van binnen heel bijzonder
Volgend bericht: Geneve: belangrijke primeurs uit het verleden (deel 3) »

Lees Interacties

Reacties

  1. vali1992nl zegt

    29 februari 2016 om 10:23

    Als ik de toerenteller zie zou dat gerucht kunnen kloppen

    Login om te reageren
  2. danone zegt

    29 februari 2016 om 10:27

    Wat een geweldig apparaat!!
    Alleen nog de Fuchs eronder en hij is af!
    Positionering is wel apart. De GTS is dus de iets minder hardcore versie van de R maar alsnog meer hardcore dan de gewone carrera’s…

    Login om te reageren
    • danone zegt

      29 februari 2016 om 10:29

      @danone: trouwens als de vraag hoog blijft zou het me niet verbazen als dit ook in een ongelimiteerde versie komt.
      Al dan niet in de volgende generatie 911.

      Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    29 februari 2016 om 10:29

    Ik blijf erbij: zonde wat ze er mee hebben gedaan. Nu is het toch een beetje een speciaaltje. Ongetwijfeld zeer goed, maar ik had gehoopt dat ze een andere approach zouden kiezen, meer in de richting van de oude R, RS modellen.

    Gewoon een (goedkopere) Carrera S als basis, lekkere open sportuitlaat, interieur gestript, conventioneel (maar hard) onderstel. Meer beleving, minder kosten. Het echte 911 gevoel. Maar dit is gewoon een GT3 RS zonder spoiler maar met handbak. Wauw. Knap. En een gelimiteerde oplage. Dus deze ga je ook niet veel op de ‘Ring zien maar meer in verzamelloodsen en op concoursen. Jammer.

    Daarbij kom op zeg, die strepen. Magnus Walker cool, maar wat was er mis met een leuke kleur van de eerste 901 series kiezen? Of van de 964 RS? Normaal gesproken ben ik zeer onder de indruk van de producten van de Zuffenhausers, maar dit is een grote en gemiste kans.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      29 februari 2016 om 10:32

      @gtwillem: Niets aan toe te voegen.

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      29 februari 2016 om 10:39

      @gtwillem: Ik ben het helemaal met je eens. Maar toch word ik er heel hebberig van..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 10:44

        @kapitein: Dat is het allerergste: ik word er niet eens hebberig van. Indrukwekkend: ja, maar ik heb dan nog altijd liever een 996 of 997 GT3 (non RS).

        Login om te reageren
        • danone zegt

          29 februari 2016 om 11:06

          @gtwillem: Nu maak je me nieuwsgierig; waarom de non RS?
          Heeft dat met de kwaliteiten van de auto te maken of meer het prijsverschil tussen de RS en de non RS?

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 februari 2016 om 11:10

            @danone: prijsverschil. En de slanke koets. Ik vind de brede body niet zo mooi, beetje ordinair. Ook de stickers en dergelijke vind ik een beetje kinderachtig.

            Daarbij is het prijsverschil nieuw al te groot. Maar gebruikt al helemaal. En ik ben niet zo vaak op een circuit.

            Login om te reageren
    • mrB zegt

      29 februari 2016 om 10:43

      @gtwillem: Ik denk dat je, zoals vaak, gelijk hebt. De GT3 RS body kit ziet er vreemd uit zonder dikke spoiler. Er is alleen 1 probleem met jouw voorstel, de nieuwe Carrera S is tegenwoordig turbocharged. Ik weet niet of de GTS nog gemaakt wordt met atmosferische motor, maar dat zou dan nog een optie zijn om te strippen.

      En van mij mogen ze er een ducktail op zetten, die zijn altijd zo gaaf!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 10:45

        @mrB: Die turbo maakt mij niet zoveel uit. Ze mogen hem ook op basis van de 3.0 Turbo uit de Carrera maken. De 911 boxer met turbo klinkt behoorlijk goed, moet ik zeggen. En je kan er prima prestaties mee halen.

        Login om te reageren
        • mrB zegt

          29 februari 2016 om 10:51

          @gtwillem: Ik vind turbo’s ook niet erg, in de meeste auto’s. Dit zou echter wel een ‘puristen’ 911 moeten zijn en velen vinden atmosferisch ‘puur’. Anyways, ik zou een gewone Carrera S verkiezen, die ziet er gewoon veel beter uit.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 februari 2016 om 10:55

            @mrB: Puristen zijn azijn-urinerende reaguurders die alleen maar folders kopen. Serieus. Aan puristen verdien je niet zo veel. Die kopen één keer een oude gare 911 en dat is dan het ‘ware rijden’.

            Maar je kan ook een 911 Carrera S bestellen, met schaalstoelen, sportonderstel, sportuitlaat en PCCB en je komt al een heel eind. Ben je nog veel goedkoper uit, ook!

            Login om te reageren
            • ko3n zegt

              29 februari 2016 om 15:43

              @gtwillem: folders zijn bij porsche 99% van de tijd gratis

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                29 februari 2016 om 15:50

                @ko3n: Nee! De Porsche Purist is een purist, en zal niet de dealer in lopen. Hij ziet zichzelf al staan tussen de handtasjes. Neen! De echte Porsche Purist stapt in zijn E36 316i met rotte bodem (zijn 911 staat nog steeds bij de ‘specialist’ voor reperatie) en toogt zich naar beurzen en meetings. Waar bij gure standjes oude folders worden verkocht…

      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 10:51

        @mrB: Daarbij is het ook een gemiste kans, want als ze met de 911 R hadden gedaan wat ik had gehoopt, dan hadden ze juíst de turbomotor moeten gebruiken. Om te laten zien dat je met een turbo motor ook een prima rijdersauto kunt maken. Had je een enorme cultheld gehad.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 februari 2016 om 10:58

      @gtwillem: “Maar dit is gewoon een GT3 RS zonder spoiler maar met handbak”
      En zonder de luchtinlaat voor het achterwiel en zonder het lelijke rooster boven het voorwiel. Met het verdwijnen van de lelijke spoiler is dit dus eigenlijk de GT3 RS zoals deze zou moeten zijn.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 11:05

        @mashell: Ja. Wel grappig dat de RS het eerst allemaal nodig had, en nu ineens niet meer… Straks blijkt een Subaru ook geen spoiler nodig te hebben…

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          29 februari 2016 om 11:51

          @gtwillem: ik ben vandaag vrij, zal ik alvast gaan beginnen met schroeven?

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 februari 2016 om 11:30

      @gtwillem: Eens, gewoon met een simpelere motor, lekker licht, en een ducktail graag.

      Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      29 februari 2016 om 12:19

      @gtwillem: eigenlijk wil je een 997 sport classic zo te horen

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 februari 2016 om 12:55

        @dirkiii: De Sport Classic was een Carrera S met alle opties, waaronder PDK. Maar inderdaad, meer een SC dan een GT3.

        Login om te reageren
        • Jeyo zegt

          29 februari 2016 om 17:43

          @gtwillem: op de sport classic zat alleen een handbak ;)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 februari 2016 om 18:04

            @jeyo: verrek!!!!!! Je hebt helemaal gelijk :-). Dit heb ik dan altijd verkeerd onthouden, want dankzij de PDK vond ik de Sport Classic maar matig.

            Alhoewel hij ook flink duur was. Twee keer de prijs van een 911 Carrera S met opties. Terwijl het een Carrera S met opties was :-).

            Thanks!

            Login om te reageren
            • joris1988 zegt

              29 februari 2016 om 19:24

              @gtwillem: en een welving in de dakplaat.

              Login om te reageren
    • ricardostoute zegt

      1 maart 2016 om 21:06

      @gtwillem: Beetje laat om hier nog te reageren, maar bij dit filmpje van EVO krijg ik er toch wel een zeer hebberig gevoel bij. Komt misschien ook door de gelikte marketingpraat van Andreas, maar dan nog: https://youtu.be/tRxbgACxlec

      Login om te reageren
  4. basbasbas zegt

    29 februari 2016 om 10:30

    Ik begrijp het nog niet helemaal! Hoe kan een spoiler, die bij de gt3 vast meer is dan een esthetisch snufje, gemist worden bij de R? Verder een grote natte droom dit.

    Login om te reageren
  5. ArnoldH zegt

    29 februari 2016 om 10:31

    Nee dan liever de GT3. Met deze bumpers mist de spoiler gewoon en dat maakt de achterzijde kaal.

    Login om te reageren
  6. premiumduitser zegt

    29 februari 2016 om 10:34

    Waarom heeft deze auto wél de uitlaat van de gefacelifte 911, het stuur van de nieuwe 911 maar niet het touchscreen en de achterlichten van de nieuwe?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      29 februari 2016 om 10:46

      @premiumduitser: Dit zijn de uitlaten van de gt3. Die van de nieuwe carrera staan iets verder uit elkaar. Sterker nog, deze hele auto is gt3 minus spoiler.

      Login om te reageren
      • MDA zegt

        29 februari 2016 om 10:59

        @mrB: …met een handbak.

        Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    29 februari 2016 om 10:35

    Zou liever een “normale” gt3 kopen, oogt beter met de spoiler, en lekker met flipperbak ipv een handbak, 10x fijner en sneller dna een handbak

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    29 februari 2016 om 10:36

    Dit is van af nu mijn droom 911!! (Sorry GT2)

    Login om te reageren
  9. Joel_D zegt

    29 februari 2016 om 10:37

    Niet eens gebaseerd op de facelift?

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    29 februari 2016 om 10:44

    Raar zo zonder spoiler

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    29 februari 2016 om 10:46

    Binnenkort op Mobile.de voor €500.000,00

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    29 februari 2016 om 10:55

    Wat een heerlijke 911 zeg!!! wel appart dat de grote spoiler gemist kan worden… Of de R moest wat spannender worden, of is het toch show op de GT3? Blijkbaar is een omhoogkomende voldoende.

    Login om te reageren
  13. hoonigan247 zegt

    29 februari 2016 om 10:57

    Wooow…. verrassend!

    Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    29 februari 2016 om 11:00

    Wat ze hier dus mee zeggen is dat een GT3 eigenlijk helemaal geen spoiler nodig heeft.

    Tenminste…er van uitgaande dat het zoals van ouds geen boomklever is…

    Login om te reageren
  15. goodolddays zegt

    29 februari 2016 om 11:02

    Fabriek-af ducktail erop en hij is af

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    29 februari 2016 om 11:05

    Net zoals @gtwillem ben ik ook van mening dat dit een gemiste kans is. Had gehoopt op een echte rijders-911. De spoiler van de GT3 RS aftrappen en er een handbak in moffelen, maakt het nog geen echte rijdersauto.

    Desalniettemin vind ik het een heerlijke auto en ook wel een van de leukere 911’s. Maar een gewone Carrera of GTS zou ik toch veel liever hebben. Je hebt er net zoveel lol mee en je houdt een hoop geld in je broekzak.

    Login om te reageren
  17. petrolhead4life zegt

    29 februari 2016 om 11:07

    Wordt het dan die 7-bak uit de carrera (s)?

    Login om te reageren
  18. trolle zegt

    29 februari 2016 om 11:12

    “nieuw”

    Login om te reageren
  19. sten911 zegt

    29 februari 2016 om 11:29

    Wat is er eigenlijk gebeurd met die gt3-motoren die in het begin terug moesten? Zou wel grappig zijn als die hierin liggen. Weten we gelijk waarom dit een gelimiteerd model is..

    Login om te reageren
  20. gezondverstand zegt

    29 februari 2016 om 11:43

    Meer van het zelfde…. Nieuwswaarde van Porsche is zelfde als van Meis, Kardashian, Hilton en Cyrus: aandachttrekkerij zonder inhoud.

    Login om te reageren
  21. Edge zegt

    29 februari 2016 om 12:31

    Ik vind hem wel oké, maar niet meer dan dat. Het was al een tijdje duidelijk dat het een 911R een afkorting zou worden voor “911-GT3-RS-Zonder-Spoiler-maar-met-handbak”, maar toch had ik gehoopt op iets anders. Iets dat, zoals @gtwillem al aangeeft, meer in lijn met de oude R en RS modellen ligt
    Als ik dan toch in de markt voor een dure Porsche zou zijn, zou ik mijn geld liever besteden aan een 911 Turbo S. Het liefst zo een als deze, een pre-facelift model met TechArt achtervleugel en ook deze velgen erop: .

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 februari 2016 om 13:03

      @Edge: Die velgen staan hem bijzonder goed, zeker met deze kleurencombinatie.

      Login om te reageren
  22. mcstradale8 zegt

    29 februari 2016 om 12:33

    zal vast fantastisch rijden maar het ziet er een beetje raar uit.

    Login om te reageren
  23. wjeurs zegt

    29 februari 2016 om 12:40

    Dat stuur nodigt uit!

    Login om te reageren
  24. 100octane zegt

    29 februari 2016 om 12:41

    Ik snap niet waarom dit geen rijdersbak zou zijn: fantastisch klinkende, toerenhongerige motor met 500 pk. Kunt zelf schakelen. Is uitermate wendbaar. Licht. Niet zo breed als de RS. Discreter. Tja, blijkbaar is een rijdersauto toch nog net wat anders…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 februari 2016 om 13:05

      @100octane: Uiteraard is dit een rijdersauto, maar dit is niet de rijdersauto die we in eerste instantie hadden verwacht. Dit is gewoon een duur speciaaltje waarbij Porsche het zich mijns inziens makkelijk heeft gemaakt. En waarom zou deze leuker zijn dan een Carrera met handbak? Hij is sneller, maar of hij ook leuker is? En als het je te doen is om de turbo’s, dan kies je voor de GTS.

      Login om te reageren
      • 100octane zegt

        29 februari 2016 om 13:42

        @berlinetta: heb onlangs nog ff vervangwagen c2s gehad, en die motor is mijn inziens toch niet dezelfde als de racy motor vd gt3 rs (991) hoor. Ook de hoeveelheid mechanische grip vd gt3 rs is onwaarschijnlijk. Meer vermogen en lichter (gebruik duurdere materialen die – kan bijna niet anders – ook voor een stuk in de R zullen voorkomen). Deze R wordt een topper. En duur speciaaltje? Mocht je speelgoed ooit moe worden, dan krijg je er heeeeel duur speeltjesgeld voor terug.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 februari 2016 om 15:04

          @100octane: Maar om die mechanische grip gaat het nu juist. De verwachting was dat Porsche een model zou introduceren dat juist minder grip had, maar daardoor wel meer plezier zou bieden. Geen snaarstrakke racer, maar een auto gericht op ultiem rijplezier.

          Wat betreft de motor heb je wel gelijk. De motor uit de GT3 RS is het lekkerste wat Porsche te bieden heeft. Maar die nieuwe turbomotor schijnt echt heel erg goed te zijn. De beleving is wat minder, maar je krijgt er een hoop voor terug.

          Login om te reageren
  25. joostvis zegt

    29 februari 2016 om 13:01

    Dit is dus die bak die een mede-autobloglezer niet mocht kopen? Gaaf ding, toch zou ik nog liever een 997 GT3 RS 4.0 hebben.

    Login om te reageren
  26. giulio zegt

    29 februari 2016 om 13:10

    Er zit natuurlijk gewoon een spoiler op de 911R, want zonder spoilers heeft het model ontzettend last van lift en dat komt weer door de aflopende achterzijde die onderdruk creëert vlak boven de achterzijde. Overigens heb je niet zulke brede banden achter nodig als de gt3RS want door de kleinere neerklapbare spoiler is er natuurlijk veel meer lift op hogere snelheden wat nadelig is voor de wieldruk. Gemiste kans dus om niet voor de smallere bouw te gaan zoals de originele R ooit had.
    Voor de rest mooie wagen!

    Login om te reageren
  27. thezwart zegt

    29 februari 2016 om 14:20

    Nee, klopt niet! Het gaat hier om een pre-facelift model.

    Login om te reageren
  28. daanholtland zegt

    29 februari 2016 om 14:55

    Te bizar dat ze geen eens de moeite hebben genomen om de nieuwe achterlichten te monteren. Dat geldt het zelfde voor het multimedia systeem…

    Login om te reageren
  29. ko3n zegt

    29 februari 2016 om 15:46

    Tsja. K had erg hoge verwachtingen van deze auto maar ik had meer een soort 964 RS reincarnatie verwacht. Als basis een C2S, luider uitlaat systeem strakker onderstel en een deels gestript intereur. Dit is ook wel leuk maar anders (op die afgrijselijk stickers na dan bah bah) en ben ik de enige die het raar vind dat hier niet de facelift achterlichten in zitten?

    Login om te reageren
  30. reinoutgtr zegt

    29 februari 2016 om 15:55

    Hmm, een beetje teleurstellend, dit is in principe gewoon een GT3 met de specificaties van een GT3 RS en wat rode strepen. Ik had meer iets verwacht in de vorm van het nog ruiger maken van de GTS, dat had naar mijn mening een stuk leuker geweest. I.p.v. deze gelimiteerde GT3 met strepen en motorisch een GT3 RS zijn.

    Login om te reageren
  31. bugboy zegt

    29 februari 2016 om 18:42

    Ben ik de enige die de luchtinlaten/grille van de achterzijde zo lelijk vind? Het is echt zo’n stuk dat er later is opgezet. Helemaal bij deze uitvoering is het erg zichtbaar. Ik vind de pre-facelift 991 toch wel mooier…

    Login om te reageren
  32. apriliarsv zegt

    29 februari 2016 om 20:01

    Soort van Simoncelli kleurstelling. Wel apart, maar effen vind ik mooier

    Login om te reageren
  33. steelfighter zegt

    1 maart 2016 om 06:58

    Die hele achterklep gaat open boven de 80 km/h, verborgen achterspoiler dus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North