LaFerrari is officieel!

Gepost op 05-03-2013 om 12:03 door - 142 Reacties »

LaFerrari
Een nieuw hoofdstuk, een nieuwe hypercar uit Maranello. Dames en heren, dit is hem!

Eerst over die naam. Dat is dus louter LaFerrari, en geen Ferrari LaFerrari. Wen er maar aan. Zoals we eerder al konden melden wordt de aandrijving verzorgd door een 6.3-liter V12 die zijn redline pas bij 9.250 tpm heeft liggen. Iets daarvoor, bij 9.000 toeren, haalt hij zijn maximale vermogen eruit: 800 pk. De overige power komt van een elektromotor, die nog eens 163 pk levert. Het totaalvermogen is daarmee 963 pk! Schakelen gaat via een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling.

Dit geeft de LaFerrari de volgende sprintcijfers:

Performance
Maximum speed over 350 km/h
0-100 km/h <3 sec
0-200 km/h <7 sec
0 – 300 km/h 15 sec

De LaFerrari is 4.702 mm lang, 1.992 mm breed en 1.116 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.650 mm. De gewichtsverdeling komt uit op 41/59 (voor/achter). De velgen aan de voorzijde zijn 19 inch groot en omwikkeld in 265/30-rubber, achteraan zijn 20-inch exemplaren geplaatst, met 345/30-banden. Hierachter bevinden zich carbon-keramische remmen, met schijven van 398 mm (voor) en 380 mm (achter) doorsnee. Tijdens het remwerk wordt energie opgeslagen in de 60 kg wegende lithium-ion accu’s.

Ferrari’s designer Flavio Manzoni heeft de LaFerrari een lage neus gegeven, met koplampen vol LED’s die gelijkenissen met de FF en 458 Italia vertonen. De (actieve) aerodynamica is geïnspireerd op de F1-avonturen van het merk, met een opengewerkte achterkant die de kenmerkende Ferrari-tanga lijkt te dragen. De enorme diffuser wordt in het midden onderbroken, en daar bevindt zich de mistlamp, helemaal in F1-style.

Het spreekt voor zich dat de hele auto uit carbon fiber is opgetrokken. Vooral op de monocoque zijn ze trots. Een video met technische uitleg hierover staat op Autojunk.nl.

Video: LaFerrari

Geen Ferrari-onthulling zonder een greep naar het verleden, daarom nu een filmpje over zijn roemruchte voorgangers (F40, F50, Enzo) en Fernando Alonso die de LaFerrari over Fiorano jaagt. LaVideo!

LaFerrari is officieel!

De LaFerrari beschikt niet over een volledig elektrische rijmodus, maar met HY-KERS weten ze wel flink wat vermogen te genereren en de CO2-uitstoot te drukken, die nu op 330 g/km uitkomt. Alles wat je daarover wilt weten in DEZE VIDEO.

142 reacties  toon alle reacties
SEAT
SEAT [ commentorial ]
29-07-2015 om 12:30
Petrolheads <3 roadtrips. Check HIER hoe 4 BN'ers van Berlijn naar Barca scheuren!
Die is best mooi zelfs
Oei, dat valt tegen. Dit type “cockpit” staat me niet aan. Doet me overigens aan de Maclaren F1 denken.
@lemans96: Met ‘mij’ smaak of met ‘mijN’ smaak?
Uitgebouwde 458 :(
Toch wel een teleurstelling moet ik zeggen…. Ik had echt iets verwacht waar ik ‘blown away’ van zou zijn, dat is dus niet het geval. De voorkant vind ik gewoon lelijk en veel te spits, al was het een spitsmuis ;-) De zijkant valt mee en de achterkant ook. De voorkant is totaal uit proportie. Dit is jammer, de Enzo vond ik tijdloos mooi, duizenden malen mooier dan dit….
Moest ik kiezen tussen de drie hypercars: Lambo > McLaren > Ferrari
Na de F40 eindelijk weer een Ferrari om van te dromen!
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!