• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lease maar: Audi A5 Coupé of Mercedes C-Klasse Coupé

Auteur: willeme, gepost 1 februari 2017 om 13:00 – 84 Reacties

Lease maar


Leasen in stijl. Kan dat? Jazeker!

Vorige keer behandelden we twee dikke diesels. Nu de bijtellingsregels voor elke auto gelijk zijn, zijn die twee auto’s een stuk interessanter dan voorheen. Voor de vierzitscoupé geldt dat eigenlijk ook. Alle extra zuinige varianten waren veelal gebaseerd op een sedan of stationwagen. Wilde je iets leukers dan dat, dan waren SUV’s je deel. Maar een hybride coupé is een zeldzaamheid, alhoewel Lexus hem wel in het aanbod heeft overigens.

Mocht je een auto wensen die stijlvol, snel en nog enigszins zakelijk verantwoord is, dan kun je prima bij de Duitse Drie terecht. Zowel de Mercedes-Benz C-Klasse Coupé als de Audi A5 Coupé zijn nog behoorlijk vers, de BMW 4-serie is onlangs gefacelift.

Voor dit vergelijk hebben we gekozen voor basisuitvoeringen. In principe heb je niet heel erg veel meer nodig, toch? Noot: van de Mercedes-Benz C-klasse Coupé is er ook nog een C180 met 156 pk, maar logischerwijs hebben we gekozen voor de C200. Wel zo eerlijk.

Auto:Audi A5 Coupé 2.0 TFSI Mercedes-Benz C200 Coupé
Catalogusprijs:€44.770€44.712
Bijtellingspercentage: (2017)22%22%
Leasetarief:€700,-€680,-
Vermogen:190 pk bij 4.200 tpm184 pk bij 5.500 tpm
Koppel:320 Nm bij 1.450 tpm300 Nm bij 1.200 tpm
Topsnelheid:240 km/u237 km/u
0-100 km/u:7,2 sec.7,7 sec.
Verbruik:4,5,6 l/100km 5,3 l/100km
CO2 uitstoot:127 gram/km122 gram/km

Bij beide auto’s zijn we uitgegaan van een looptijd van 48 maanden een jaarkilometrage van 20.000 km. De prijzen een gemiddelde van grote leasemaatschappijen. De prijs kan afwijken bij andere kilometrages, looptijden of opties. De prijzen zijn exclusief BTW.

Wat ons opvalt:
Wat zit het dicht bij elkaar! Uiteraard hadden we niet anders verwacht, het zijn en blijven Duitsers. We gaan niemand verdenken van kartelvorming, maar een prijsverschil van enkele tientjes in aanschaf is treffend. Waar wel een verschil in zit, is de leaseprijs per maand. De C200 kwam gemiddeld net wat beter uit de bus, zo’n 20 euro per maand goedkoper. Ergens is de A5 dus net even iets duurder qua afschrijving of onderhoud.

Uiterlijk
De eerste Audi A5 was een waanzinnig mooie auto, bijna niemand vond hem lelijk. Topontwerper Walter da Silva noemde het zijn meesterwerk en daar had de beste man een punt. Bij de 2e generatie A5 lijkt het alsof Audi niet teveel wilde tornen aan de succesformule. Zeker vanaf de steriele fabrieksfoto’s lijkt het alsof het een facelift is, waarvan de veranderingen niet bijdragen aan esthetische verbetering. Jammer. Eerlijk is eerlijk: in het echt ziet de nieuwe A5 er veel beter uit, maar mooier dan zijn voorganger? Nou…. Nee!

Lease maar

Bij Mercedes is wél duidelijk te zien dat je in het nieuwste van het nieuwste rond mag cruisen. Ook de C-Klasse Coupé voert de nieuwe vormtaal van Mercedes. Op de C-klasse lijkt dit goed tot uiting te komen. Met name het gestrekte silhouet, met kleine frontoverhang, is schitterend. In principe zijn beide prima zakelijk verantwoorde keuzes, mits netjes uitgevoerd.

Interieur
Ook hier volgen beide merken hun strategie: één soort in verschillende maten. In de Audi betekent dat een waanzinnig clean interieur. De afwerking is uitmuntend, het materiaalgebruik is uitstekend en de ergonomie helder en uitgedacht. Zitpositie en comfort zijn ook opperbest. Nadelen? Jazeker. Je moet behoorlijk de opties aanvinken om een beetje luxegevoel te hebben. Oh, en waarom prijkt er een iPad-achtig scherm pontificaal op het dashboard? Kon dat niet mooier?

Lease maar

Wie wel eens in een moderne Mercedes heeft gezeten voelt zich meteen thuis in de C200 Coupé. Qua design hebben ze er in Stuttgart wel echt werk van gemaakt. Het ziet er werkelijk prachtig uit. De afwerking en het materiaalgebruik zijn net niet op het niveau van de Audi, maar nog altijd meer dan uitstekend. Je moet wel heel apart gevormd zijn wil je geen fijne zitpositie kunnen vinden. Ook hier trouwens weer een tablet bovenop het dashboard, dat is wel minder. Alsof ze bij Mercedes er op het laatst achter kwamen dat er ook een navi-unit in moest.

Uitrusting
Je verwacht natuurlijk dat de A5 en C200 bijzonder aan elkaar gewaagd zijn als het aankomt op uitrusting en dat klopt ook. De Audi overtreft de Benz met Xenon koplampen, een dimmende binnenspiegel en heuse parkeersensoren aan de achterkant. De Mercedes pareert met wat meer passieve veiligheid in de vorm van hill assist, vermoeidheidssensor, pre-safe en een lichtsensor. In principe zijn de A5 en C200 keurig uitgerust. Navigatie, climate control, lichtmetalen velgen en een lading airbags zitten er altijd op, aan, in of onder. Wel moeten we een officiële waarschuwing doen: kijk uit met de opties. Bij zowel de Audi als de Mercedes kun je de aanschafwaarde aan opties selecteren. Iets te veel van het goede.

Rijden
Dan moet hier het grootste verschil komen. De Audi A5 heeft namelijk voorwielaandrijving terwijl de Benz het traditiegetrouw op de achterwielen heeft. De Audi is zeer comfortabel en capabel. Het is een zeer prettige cruiser. De motor is in principe meer dan voldoende, met name de topsnelheid is behoorlijk indrukwekkend voor een instapper. Wat je niet moet verwachten is dat de A5 een sportieve auto is. Sterker nog, opties als grote velgen en een S-Line pakket zullen eerder afbreuk doen aan de auto dan een waardevolle toevoeging zijn. Investeer dan in een automaat en nappalederen bekleding bijvoorbeeld.

Lease maar

Mercedes is met een ware verjonging en sportieve revolutie bezig. De Mercedes C-klasse Coupé is een vaandeldrager van het nieuwe imago. Dat maakt de C200 ook meer dan waar. De besturing van de C200 is wat preciezer en biedt wat meer gevoel, terwijl de balans in bochten wat lichtvoetiger is dan de Audi, alhoewel je wel voelt dat het nog altijd een behoorlijk grote auto is. Een GTI is het zeker niet. Opmerkelijk in deze klasse: je kan de C-klasse bestellen met luchtvering.

Conclusie
Twee beste jongetjes in de klas die elkaar constant proberen af troeven. De Mercedes is dynamischer en extroverter dan zijn evenknie uit Ingolstadt. De Audi is de relaxte autobahncruiser. Een verkeerde keuze maken is eigenlijk niet mogelijk.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • C Coupé en Cabriolet
    C Coupé en Cabriolet exit, CLC geschrapt
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, c-klasse, Coupe, lease, lease-maar, Mercedes, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Huh? Open Huayra wordt lichter dan coupé
Volgend bericht: 11 treffende bijnamen in de Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. noriega zegt

    1 februari 2017 om 13:03

    Zonder twijfel c class

    Login om te reageren
  2. minicoopers zegt

    1 februari 2017 om 13:04

    zeker mercedes

    Login om te reageren
  3. TDI-goeroe zegt

    1 februari 2017 om 13:04

    zonder twijfel de A5

    Login om te reageren
    • super zegt

      1 februari 2017 om 14:55

      @tdi-goeroe:
      vond het altijd wel een mooie wagen, maar jammer dat ze nu van die gekke plooitjes in de motorkap hebben getrokken schijnbaar alleen om wat consistentie met de andere audi modellen aan te brengen.

      Login om te reageren
      • mzonneveld zegt

        1 februari 2017 om 15:22

        @super: Zoals al in het artikel aangegeven valt dit in het echt reuze mee…

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        1 februari 2017 om 16:05

        @super: Ziet er inderdaad apart uit, lijkt een beetje op de motorkap van een oude generatie BMW. Maarja als je mag kiezen tussen Audi en Mercedes is het natuurlijk vrij makkelijk, Mercedes all the way!

        Login om te reageren
  4. allesmetturbo zegt

    1 februari 2017 om 13:05

    Ik zie met de ios app op iphone 7 na de update alle gegevens in een rij onder elkaar ipv in een tabel zoalst heurt. What happened met de update?

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      1 februari 2017 om 14:13

      @allesmetturbo: je kan nu in ieder geval alles zien in plaats van een kwart van de tabel. Ik vind het wel prima zo, lekker overzichtelijk.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        1 februari 2017 om 14:22

        @m550d: ik vind het juist totaal niet overzichtelijk, ik zag altijd de tabel prima met alles netjes bij elkaar

        Login om te reageren
    • deuxani zegt

      1 februari 2017 om 14:58

      @allesmetturbo: naast het feit dat de AutoBlog app nog steeds niet is geüpdatet voor het scherm van de iPhone 6/6S/7 (duidelijk te zien aan de reuzenicoontjes voor wifi, 4G, batterij, etc bovenin de status bar en het toetsenbord). We gebruiken nog steeds een opgeblazen iPhone 4 app lijkt het wel.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        1 februari 2017 om 15:00

        @deuxani: daar lijkt het wel op idd

        Login om te reageren
  5. HZW zegt

    1 februari 2017 om 13:07

    Geen van beide.

    Login om te reageren
  6. audirijder zegt

    1 februari 2017 om 13:07

    Ik zou gaan voor de c coupe maar wel met command systeem. Tevens zou erbij vermeld moeten worden dat de instap navigatie van Mercedes waardeloos is echt en nee dit overdrijf ik niet. Ik heb er spijt van dat ik niet 3000 euro heb betaald voor het command systeem. Het berekening van navigatieroutes duren lang.. denk aan minstens 1 minuut. Een foute afslag en dan gaat het systeem weer 1 minuut uitreken, een ramp in grote steden met veel afslagen.
    Het standaard navigatiesysteem in mijn vorige Audi was vele malen sneller en vanuit die gedachte had ik ook niet geopteerd voor command.

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      1 februari 2017 om 13:09

      @audirijder: Sorry voor de typo’s.. iets te snel getypt uit frustratie

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        1 februari 2017 om 14:05

        @audirijder: klopt, is een bekend probleem bij Mercedes. Ze kunnen er weinig aan doen omdat dit via Becker gaat. Achteraf een Comand in laten bouwen kan altijd nog.

        Login om te reageren
        • biggie zegt

          1 februari 2017 om 20:16

          @991gt3rs: becker is alweer zen paar jaar geleden. Ondertussen als je geen command hebt werk je via een garmin SD navigatie. Even waardeloos als becker

          Login om te reageren
    • eriklg zegt

      1 februari 2017 om 14:05

      @audirijder: helemaal mee eens, in mijn vorige auto (volvo v40) was de navigatie vele malen sneller.

      Login om te reageren
    • Bender zegt

      1 februari 2017 om 15:05

      @audirijder: Je hebt het dan over het Becker Map Pilot systeem?

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        1 februari 2017 om 15:15

        @Bender: Garmin

        Login om te reageren
    • arias12 zegt

      1 februari 2017 om 17:25

      @audirijder: BMW doet het wat dat betreft ook weer het best van “de drie”

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      1 februari 2017 om 18:15

      @audirijder: heb ooit in een Vito met Garmin gereden, niet overzichtelijk en erg sloom. Comand Online daar in tegen is subliem. Mocht er misschien 2 km voor je iets gebeuren op de weg dan weet het systeem het al en desnoods lijdt hij je erom heen. Zo heb ik ooit met Comand online de grenscontroles bij Salzburg omzeilt. Ik kwam letterlijk zonder in de file te hebben gestaan de autobahn op. Op de parkeerplaats van de douane zo de autobahn op.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      1 februari 2017 om 22:40

      @audirijder: Het Comand online systeem is voor die 3000€ overigens ook verre van wat je er van zou verwachten. Met afstand toch het minste systeem wanneer het vergeleken wordt met wat BMW en Audi te bieden hebben. Best wel beschamend gezien de prijs die er voor gevraagd wordt door het merk met als motto “Das Beste oder nichts”

      Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    1 februari 2017 om 13:11

    Voor zo’n interieur alleen al de A5, zo mooi!

    Login om te reageren
  8. cupsport zegt

    1 februari 2017 om 13:14

    De 4 Serie Coupe LCI. Op alle punten een betere auto dan de C-Klasse en A5.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      1 februari 2017 om 13:28

      @cupsport: Eensch

      Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      1 februari 2017 om 15:25

      @cupsport: Op het gebied van rijden waarschijnlijk wel maar op alle andere punten zie ik het de concurrentie toch een stapje beter doen…

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        1 februari 2017 om 15:39

        @mzonneveld: en wat doe je met een auto? Precies… rijden. En het design is ook maar een kwestie van smaak.

        Login om te reageren
        • mzonneveld zegt

          1 februari 2017 om 15:44

          @ettie: En waar gaat het om bij “premium” merken? Precies… het uiterlijk en het “premium” zijn natuurlijk! Oja en design is inderdaad smaak maar afwerking niet. Zoals Sacha al eens zei op de millionairfair in een 6-serie toen hij aan de knopjes zat: BMW is niet premium. Nou is dat misschien wat overdreven maar er zit wel een kern van waarheid in…

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 februari 2017 om 17:26

        @mzonneveld: stond laatst in Auto Motor en Sport een test van deze 3 coupe’s. 3 diesels, alle 3 grijs met rode bekleding. De BMW reed het lekkerst, was het ruimst, heeft het beste infotainment. De Audi had de beste motor en was het goedkoopst. De Mercedes was het krapst maar had de minste meerprijs tov de sedan. De 3 serie won de test.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      1 februari 2017 om 22:49

      Voor mij de C-klasse limousine. Ik kan niet wennen aan de achterkant van de coupé, de lijn komt hierbij totaal niet tot zijn recht, iets wat ik bij de S-klasse coupé niet als storend ervaar. Helaas, de coupé van de vorige generatie bevalt me optisch nog altijd beter.

      Het profiel van de limousine bevalt me zeker net zo goed, met de naar verhouding zeer korte achterkant. En aangezien je geen coupé-tax aan de leasemaatschappij hoeft te betalen, kan je er mooi een zwaardere motor inleggen, of een AMG-pakket op laten schroeven. Tevens zijn naar mijn mening de deurpanelen van de sedan mooier: Langer doorlopende sierelementen, en siernaden in het leder. En was het niet zo dat de coupé ook nog eens zwaarder was, omdat hij op basis van de cabrio is gemaakt? De keuze limousine of coupé is nog nooit zo makkelijk gemaakt!

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        1 februari 2017 om 23:57

        @karhengst: alle begin is moeilijk…

        Dan toch maar even wat relevantie tevoorschijn toveren: De 4-serie is de fanatiekere rijdersauto, ongetwijfeld. Maar voor veelrijders mogelijk ook weer te nerveus. Voor mij in ieder geval een afknapper. Qua bediening en zitpositie ben ik het echter volledig met je eens.

        Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    1 februari 2017 om 13:14

    De C voor mij. De manier hoe deze rijdt past beter bij me. Verder doen de auto’s niet veel voor elkaar onder.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    1 februari 2017 om 13:15

    De Mercedes. Voor dit geld graag achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
    • laraki zegt

      1 februari 2017 om 13:24

      @cossiekiller: inderdaad achterwielaandrijving.

      Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    1 februari 2017 om 13:19

    Wat een minimale verschillen. De Audi is iets sneller, de Mercedes iets goedkoper. Wat voor mij het allergrootste en daarmee het allerbelangrijkste verschil is, is het uiterlijk vertoon. De Mercedes vind ik veel en veel mooier. Met name het interieur vind ik erg mooi en oogt wat sportiever. Ook kon ik er perfect in zitten en voelde het aan alsof de auto om mij heen vormde. Wat ik vooral een leuke toevoeging vind zijn de knoppen aan de deuren voor je stoel en stoelverwarming/ventilatie.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      1 februari 2017 om 13:30

      @viezefreddyw: Wel grappig, de knoppen op de deur is juist het gene waar ik mij het meeste aan stoor. Ik vind het er heel rommelig door worden.

      Login om te reageren
  12. azuli zegt

    1 februari 2017 om 13:21

    Niet mijn keuzes in deze coupeklasse. De C dan maar. Maar liever een 4 serie of beter nog een 230i.
    Een coupe hoort niet alleen mooi te zijn maar ook een auto met snelle accelleratietijden. Vandaar liever de BMW 230i voor dit geld.

    Login om te reageren
  13. alfagek zegt

    1 februari 2017 om 13:22

    De merc

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    1 februari 2017 om 13:29

    C coupe by far de chiqueste MB ooit ..

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    1 februari 2017 om 13:30

    De Merc! Maar dan gewoon harder werken zodat je een C43 AMG kunt leasen.

    Login om te reageren
  16. jack_abarth zegt

    1 februari 2017 om 13:34

    C-klasse, die mag meer kilogram Tabbert trekken.

    Login om te reageren
  17. f10m530d zegt

    1 februari 2017 om 13:35

    Jaja, een coupe, dat krijg ik er nooit in bij de baas.

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    1 februari 2017 om 13:36

    De auto die van zowel binnen als buiten kotslelijk is, maar van een van mijn favoriete merken is. Of een auto die gemaakt is om AWD te hebben met FWD kopen, maar die een prachtig interieur heeft.

    Ik denk dat ik toch voor de Mercedes zou gaan. Met een Audi zonder Quattro kan je niet voor de dag komen zeg ik altijd maar. En met de 2.0 TFSI’s van de laatste jaren is het sowieso maar de vraag of je voor de dag komt. Dan parkeer ik de Mercedes alleen wel altijd zo zo dat ik de achterkant niet hoef te zien.

    Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    1 februari 2017 om 13:40

    Geen van beide. Vind de A5 echt enorm veel minder dan zn voorganger en de C coupe vind ik gewoon lelijk. Rare bolle vorm. Liever een gewone C of anders een 4 serie.

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      1 februari 2017 om 14:24

      @e34m5touring: 100% akkoord!

      Login om te reageren
  20. janmetdelangeachternaam zegt

    1 februari 2017 om 13:48

    Een voorwielaangedreven A5? Wat sneu zeg

    Login om te reageren
  21. exotic zegt

    1 februari 2017 om 13:56

    Zonder enig seconde van twijfel: A5.

    Login om te reageren
  22. roel_timmermans zegt

    1 februari 2017 om 13:56

    C-Klasse, A5 is echt een draak zeg

    Login om te reageren
  23. 991gt3rs zegt

    1 februari 2017 om 14:06

    C200! Meteen een Brabus powerbox laten monteren voor 41Pk en 30Nm extra en klaar!

    Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    1 februari 2017 om 14:11

    Lastige keuze. Vind de Merc voor het eerst mooier dan de Audi maar het interieur van de Audi is dan wel weer wat prettiger om te zien en te gebruiken. Toch maar de Audi dan..

    Login om te reageren
  25. fastforward zegt

    1 februari 2017 om 14:12

    Lastig. Op basis van looks de Mercedes. Op basis van het interieur de Audi. Aangezien je zelf tegen het dashboard moet aankijken dan maar de A5

    Login om te reageren
  26. dunhozzie zegt

    1 februari 2017 om 14:24

    @willeme Eerlijk gezegd vind ik 20.000km p/j wel een beetje weinig voor een leaseauto. Is 35 of zelfs 40 duizend niet logischer? Of is dat alleen in mijn kringen een logischer getal?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 februari 2017 om 14:30

      @dunhozzie: Dat denk ik wel. Bij de Autoblog Lease maar vergelijkingen gaan we uit van 20.000 per jaar voor benzine en 40.000 voor diesel. Dat is enkel om een indicatie te geven, uiteraard. Voor iedereen is de situatie anders.

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        1 februari 2017 om 14:37

        @willeme: ik zie je punt om benzine op de helft van diesel te zetten. Ik zie dat verschil eerlijk gezegd niet direct, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie aan de rijders vraagt om boven de 20k km in een diesel te gaan rijden.

        Login om te reageren
  27. 3246cm252kw zegt

    1 februari 2017 om 14:27

    Easy RWD natuurlijk!

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      1 februari 2017 om 14:28

      @3246cm252kw: Ps K ga toch niet ongeveer evenveel betalen voor een goedkopere manier van de aandrijving overbrengen….

      Login om te reageren
  28. Edge zegt

    1 februari 2017 om 14:29

    Ik ben normaal gesproken wel een Mercedes-liefhebber, maar ik vind deze C-klasse coupé niet zo heel geslaagd. Optisch vind ik de wielbasis iets te lang en lijkt de heuplijn wat te hoog te liggen, waardoor de auto onnodig lomp oogt. Tel daarbij op dat de Audi eigenlijk toch wel het mooiere interieur heeft en mijn keuze is snel gemaakt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 februari 2017 om 16:59

      @edge: mag ik het helemaal met je oneens zijn? Ik vind de C-klasse coupe echt bloedmooi. Fantastisch mooi in proportie en origineel. De Audi is de vorige A5 maar met lelijke koplampen. Daarmee zou ik kunnen leven maar met die spuuglelijke doorlopende goedkoop ogende ventilatieroosters niet.

      Login om te reageren
  29. sntial zegt

    1 februari 2017 om 14:36

    Ik moet niets hebben van die nieuwe Mercedessen. De nieuwe Audis zeggen me ook niets. Pff 2017 suckt.

    Login om te reageren
  30. jaso013 zegt

    1 februari 2017 om 14:39

    Deze is wel heel erg makkelijk…. merc!

    Login om te reageren
  31. schaap zegt

    1 februari 2017 om 14:44

    Ik zou voor de Mercedes gaan, iets goedkoper dan Audi, ook in de opties.
    Zo een briljantblauwe is wel erg mooi!
    Bij de Audi zou ik eerder voor de A5 Sportback opteren.

    Login om te reageren
  32. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2017 om 14:50

    Typisch auto’s die in mijn optiek pas aangeschaft moeten worden wanneer je budget hebt voor fijne motoren, 4wd en een waslijst aan opties. In zo’n geval zal de A5 mijn keuze zijn. Als het ultra kaal moet dan toch de c klasse.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      2 februari 2017 om 21:08

      @dutchdriftking: bij de A5 is alles zo’n beetje optie. Zelfs de krik!

      Login om te reageren
  33. bischero zegt

    1 februari 2017 om 14:53

    Voor mij de A5

    Login om te reageren
  34. leaper035t zegt

    1 februari 2017 om 15:17

    Klopt dat de A5 in het echt mooier is dan op foto maar lost de verwachtingen toch niet in. Dus voor mij zonder enige twijfel de Merc. Al mogen ze daar wel werk maken van een virtual cockpit.

    Login om te reageren
  35. raceface zegt

    1 februari 2017 om 15:19

    C-klasse, gewoon omdat mercedes tegenwoordig aardig mooie auto’s bouwt in vergelijking met audi.

    Login om te reageren
  36. kermit123 zegt

    1 februari 2017 om 15:59

    Gewoon de Audi . Veel mooier en geen hangkont auto als de mercedes! Oh wat is die mercedes toch weer oerlelijk van achter. Als je achter de mercedes rijd is net een blok op 4wielen. Totaal geen body! Terwijl de voorkant mercedes wel mooi is.

    Login om te reageren
  37. japeape zegt

    1 februari 2017 om 16:26

    Meer dan een basis uitvoering heb je niet nodig?? Daar zit helemaal niks op bij onze oosterburen! Wil het echt leuk worden dan moet er nog 15K aan opties bij (die wel in de plaatjes bij het artikel afgebeeld staan ….).

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 februari 2017 om 18:06

      @japeape: heb je die dingen nodig? Grotere wielen, apart leer, AMG/S-line paketjes en dergelijke heb je niet direct nodig. ;)

      Login om te reageren
      • japeape zegt

        1 februari 2017 om 23:34

        @willeme: Koop dan een Kia :-)

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          2 februari 2017 om 08:15

          @japeape: hebben geen coupé in deze klasse in NL.

          Alhoewel die Optima die laatst voorbij kwam niet zo heel veel onderdoet voor een A4 of C-klasse.

          Login om te reageren
  38. smex zegt

    1 februari 2017 om 16:30

    Deze is simpel, de A5 natuurlijk! Wat heeft die Mercedes lelijke verhoudingen zeg.

    Login om te reageren
  39. mrrallycross zegt

    1 februari 2017 om 16:56

    Mercedes. Die A5 ziet er niet uit aan de voorkant

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    1 februari 2017 om 17:00

    C-klasse, want bloedmooie wagen. Met een heel veel mooier dashboard.

    Login om te reageren
  41. AMG zegt

    1 februari 2017 om 17:15

    Zonder twijfel de Benz!!!

    Login om te reageren
  42. right zegt

    1 februari 2017 om 18:03

    Mercedes. Audi Zooooi Saaaaai

    Login om te reageren
  43. rufctr01 zegt

    1 februari 2017 om 18:20

    De Benz, is niet te vergelijken met de VW.

    Login om te reageren
  44. tvr1974 zegt

    1 februari 2017 om 19:10

    De eerste a5 vond ik destijds echt een mooie bak en in die tijd had Mercedes eigenlijk niks vergelijkbaars in huis.
    Nu overklast de benz de Audi op alle fronten. Meer van deze tijd en veel betere looks en achterwielaandrijving ! Keuze dus niet echt moeilijk..

    Login om te reageren
  45. utregcity zegt

    1 februari 2017 om 20:09

    De Merc! De Audi is te steriel en te voorspelbaar. Hou wel v/d huidige stijl bij MB.

    Login om te reageren
  46. speedie zegt

    1 februari 2017 om 22:36

    Heb in beide wagens gezeten op het autosalon en de Audi steekt er bovenuit. Betere afwerking en meer hoofdruimte achteraan. Interieur van de Mercedes kwam rommelig en veel te druk over. Zou dan voor de 4deurs gaan. Die grote portieren zijn lastiger om in en uit te stappen zonder telkens met de schoenen tegen de portieren te zitten. Was ook het geval bij Mercedes op het salon. Stond al vol krassen.

    Login om te reageren
  47. martijndh zegt

    2 februari 2017 om 00:05

    Zeker de c-klasse. Wat is Audi toch saai geworden om naar te kijken

    Login om te reageren
  48. toyotafortuner zegt

    2 februari 2017 om 02:36

    Ik pas. Geen van beide wagens doen me iets.

    Doe maar een Lexus RC of een Infiniti Q60 coupe

    Login om te reageren
  49. tanopc zegt

    2 februari 2017 om 18:42

    De A5. Mooier, sneller, meer peekaas!

    Login om te reageren
  50. ghost zegt

    2 februari 2017 om 21:07

    Ik ben geen kamper maar kies wel de Mercedes. De nieuwe A5 front is gewoon mislukt. Tijd voor een facelift!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North