• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Merde: Red Bull rijdt met een motor uit 2016!

Auteur: Dizono, gepost 25 maart 2017 om 16:02 – 36 Reacties

Max Verstappen vanuit de lucht


Dus daarom was het gat met Ferrari en Mercedes zo groot!

Ok, kleine nuancering. Het gaat over de MGU-K, ofwel de elektromotor van het hybridesysteem. De nieuwe unit zorgde tijdens de wintertests voor de nodige problemen. Zowel Ricciardo als Verstappen moesten hun testsessies meermaals afbreken wegens, naar nu blijkt, problemen met deze elektromotor die zowel energie kan opslaan als kan vrijgeven. Ook Toro Rosso en het fabrieksteam van Renault kenden deze problemen.

De oplossing is een verbeterde MGU-K, maar deze laat nog even op zich wachten. Nog een race of vier, vijf om precies te zijn en dus moeten Verstappen en Ricciardo het doen met de oude unit. Deze is niet alleen minder krachtig, maar ook nog eens vijf kilo zwaarder.

Voeg daarbij dat de Renault-krachtbron uberhaupt het onderspit lijkt te delven tegenover de motoren van Mercedes en Ferrari en het wordt duidelijk dat Renault nog een hoop werk te verzetten heeft. Eigenlijk is het bizar dat een team met zoveel ervaring en financiële armslag dit soort fouten maakt. Prutsers… (via Motorsport)

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault, Techniek

Vorig bericht: « Autoblog advies: hobby cabrio voor €6.000
Volgend bericht: Special: Ford Mustang SVT Cobra R »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    25 maart 2017 om 16:06

    Dat is dus eigenlijk goed nieuws, want dat betekent dat het (voor zover bekend) niet aan de auto én aan de motor ligt.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 maart 2017 om 16:12

      @Edge: de motor is ook niet van het Mercedes niveau. Maar dat het nog zo lang moet duren voordat de nieuwe er is, Franse slag waarschijnlijk

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        25 maart 2017 om 16:32

        @lekkerlinksrijden: Klopt, maar ik las hier en daar toch wel steeds meer twijfels over het chassis en het designwerk van Adrian Newey verschijnen. Zeker omdat de andere auto’s vol met zichtbare sleuven, vleugeltjes zitten, terwijl de Red Bull juist heel clean is. Vandaar de opmerking dat het ook enigszins goed nieuws is.

        Login om te reageren
        • driver38 zegt

          25 maart 2017 om 17:10

          @edge: alstu: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/350965/verstappen-wist-na-eerste-testdag-al-hoe-laat-het-was/

          voor als je geen zin hebt het hele stuk te lezen, uit monde van junior Verstappen: ”Na de eerste testdag, terwijl in Nederland nog hardop en luidkeels gedroomd werd over een mogelijke wereldtitel of minimaal enkele Grand Prix-zeges in 2017, wist Verstappen al hoe laat het was: zijn auto was niet goed genoeg. Niet genoeg grip, niet genoeg vermogen. Het is een combinatie. Dat maakt het des te lastiger, want het is niet zo dat één grote upgrade van de Renault-motor het probleem zou verhelpen. Ook het chassis van Red Bull Racing is niet goed genoeg: al vanaf de eerste dag is het lastig om de juiste balans te vinden.”

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            25 maart 2017 om 19:26

            @driver38 @jaapiyo: Ah kijk, ik ben na de kwalificatie meteen de auto in gesprongen naar m’n werk en heb daarna eigenlijk geen interviews of iets dergelijks meer gelezen. Dan was mijn veronderstelling toch iets te optimistisch en voorbarig. Jammer, maar als er een team goed is in het terugknokken is het Red Bull. Laten we hopen dat dat dit seizoen ook het geval is.

            Login om te reageren
            • driver38 zegt

              25 maart 2017 om 21:28

              @edge: begrijpelijk hoor, die Newey wordt zo gehyped en gehyped. Hij zal natuurlijk wat kunnen, maar bij deze hebben Ferrari en Mercedes toch betere zaken gedaan..

              Login om te reageren
              • acizane80 zegt

                26 maart 2017 om 00:08

                @driver38: hij is en blijft een mens, die ook uşt zijn fouten leert. Als je nşets probeert kan je ook niets verkeerd doen.
                Respect, zeker na die artikel dat sommige spoilers weg moeten omdat ze illegaal zouden zijn.

        • jaapiyo zegt

          25 maart 2017 om 18:03

          @edge: Na de kwali zei VER heel stellig dat ze op alle vlakken tekort komen, zowel qua motor als chassis/downforce.

          Tevens werd gesuggereerd dat de aanpassingen die Red Bull en Mercedes hebben moeten doen aan de ophanging vooral Red Bull raken. Zij rijden immers met een enorme ‘rake’ op de auto die normaal gesproken ook meer drag oplevert.

          De gedachtengang is dat door het nu illegaal bevonden ophangsysteem de auto op het rechte stuk wat lager kon liggen en dat de drag daarom relatief gezien beperkt werd. Maar nu mag dat dus niet meer. Of eigenlijk mocht het al niet…maar nu ook écht niet meer.

          Login om te reageren
    • HZW zegt

      25 maart 2017 om 16:39

      @edge: juist wel aan de auto en motor.

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    25 maart 2017 om 16:16

    If you ain’t first ..
    You’re last ..

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      25 maart 2017 om 16:17

      @lincoln: – Honda

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      25 maart 2017 om 17:31

      @lincoln: de pa van Ricky bobby

      Login om te reageren
  3. HZW zegt

    25 maart 2017 om 16:37

    Dat heet: Half bakken te werk gaan, dus met de Franse slag.

    Login om te reageren
  4. eigenwijs zegt

    25 maart 2017 om 16:47

    Ze hebben dus minder kracht en meer gewicht. Dan vind ik dat ze het nog niet zo slecht gedaan hebben. Denk dus in meer kracht en minder gewicht en ze zitten er gewoon bij. Chassis/auto is dus prima in orde.

    Login om te reageren
  5. mrbasa zegt

    25 maart 2017 om 16:51

    Dit artikel heeft een hoog telegraaf gehalte. Het maximum vermogen van de MGU-K is vastgesteld op 120KW wat de ‘oude’ motor vorige seizoen al haalde. De ontwikkeling zit hem in de efficiëntie en gewichtsbesparing. Dus deze setup is 5kg zwaarder. Verklaart de +1.3 seconde op Hamilton absoluut niet!

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      27 maart 2017 om 10:52

      @mrbasa:
      Deels waar. Volgens mij mogen ze maximaal 120kW uit het accupakket trekken. De grote truc is nu dat elektrische energie die de MGU-H uit de uitlaatgassen trekt rechtstreeks wordt doorgegeven naar de MGU-K. Die kiloWattjes lopen dus buiten de accu om en daar zit hem dus de winst.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    25 maart 2017 om 17:07

    Jammer, dat levert ze wel meteen een flinke achterstand op.

    Login om te reageren
  7. thomasthomas zegt

    25 maart 2017 om 17:07

    Niet echt premium zo’n Renault

    Login om te reageren
  8. tarquesh zegt

    25 maart 2017 om 17:14

    Nieuw is niet altijd beter.

    Iets wat doorontwikkelt is is volwassen.

    Laat die andere teams maar experimenteren, zo kan Max en Ricardo met hun oude meuk op naar plaats 1 en 2.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      25 maart 2017 om 18:57

      @tarquesh: “Ricardo”?

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 maart 2017 om 19:19

      @tarquesh: en nu de duim uit de mond en wakker worden

      Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    25 maart 2017 om 17:39

    Nationaal drama dit.

    Login om te reageren
  10. wildbeest zegt

    25 maart 2017 om 18:16

    Ter-ing fransen met hun inferieure stink producten… organiseer die klotezooi eens op tijd

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      25 maart 2017 om 18:58

      @wildbeest: alles wat uit Frankrijk komt is het beste van de hele wereld! Aldus iedere Fransman.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        25 maart 2017 om 19:25

        @Henk_he: Sir Frank Williams is een Brit, maar denk maar dat mans gedachten afdwalen toen zijn team nog onoverwinnelijk was dankzij diezelfde Fransen.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 maart 2017 om 23:20

      @wildbeest: u bent nog te jong om Renault Williams te herinneren? Ik denk dat er Engelsen, Duitsers, Japanners en Fransen etc aan de F1 motoren werken.
      Renault weet heel goed hoe ze motoren moeten bouwen, Honda ook, dus dat is nu ook gelijk kut?
      Mercedes heeft ook periodes gehad dat het niet zo goed ging, oh, dat is Duits, dan is het anders…
      Get a life…de Franse slag dagen zijn al heel lang voorbij, net zoals Duitse degelijkheid. De Red Bull ingenieurs en monteurs hebben een klusje, tot bekend is waar het probleem zit.

      Login om te reageren
      • wildbeest zegt

        26 maart 2017 om 00:09

        @rufctr01: kijk al 25 jaar F1, renault is inderdaad wel eens kampioen geweest. Het merendeel van de prijzen zijn verdeeld door mercedes en ferrari KLAAR

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          26 maart 2017 om 03:26

          @wildbeest: Dat ben ik niet helemaal met je eens. De afgelopen 25 jaar kampioenschappen:

          1991: Honda
          1992: Renault
          1993: Renault
          1994: Ford
          1995: Renault
          1996: Renault
          1997: Renault
          1998: Mercedes
          1999: Mercedes
          2000: Ferrari
          2001: Ferrari
          2002: Ferrari
          2003: Ferrari
          2004: Ferrari
          2005: Renault
          2006: Renault
          2007: Ferrari
          2008: Mercedes
          2009: Mercedes
          2010: Renault
          2011: Renault
          2012: Renault
          2013: Renault
          2014: Mercedes
          2015: Mercedes
          2016: Mercedes

          Dus de afgelopen 25 jaar werd het F1 kampioenschap 11x gewonnen met een Renault motor. 7 Keer met een Mercedes aggregaat. 6x een kampioenschap met een Ferrari blok. @rufctr1 heeft dus wel degelijk een punt. Niet KLAAR, je zat er gewoon naast. Renault is de afgelopen 25 jaar hofleverancier geweest van motoren waar je WK’s mee wint, als we enkel en alleen op de feiten afgaan.

          Login om te reageren
          • st220 zegt

            26 maart 2017 om 06:09

            @willeme: altijd mooi als feiten een domme zinloze mening weerleggen. Pats boem!

            Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            26 maart 2017 om 07:06

            @willeme: hatseflats!

            Login om te reageren
          • nicolasr zegt

            28 maart 2017 om 07:23

            @willeme: Nou… als we feitelijk op zijn tekstje afgaan heeft hij gelijk. Hij zegt dat de afgelopen 25 jaar het merendeel van de prijzen zijn verdeeld door Mercedes EN Ferrari. En dat klopt. Samen hebben ze 13 keer gewonnen, Renault 11 keer.

            Afgezien van het feit dat Renault individueel het beste scoort, valt er op zijn berichtje niets aan te merken.

            Tot zover. Groet mr nicolasr

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              28 maart 2017 om 12:11

              @nicolasr: Beste Mr. Nicolasr. Geen speld tussen te krijgen. :-D

              Login om te reageren
  11. elemento zegt

    25 maart 2017 om 19:39

    Het is echt jammer…. renault motor……. f1 domineerde altijd mclaren en ferrari of nog.honda

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    26 maart 2017 om 13:47

    Dat wordt weer ruzie tussen Renault en redbull

    Login om te reageren
  13. r5alpine zegt

    27 maart 2017 om 16:27

    Misschien voor de duidelijkheid: een Mercedes motor wordt niet door Mercedes gemaakt!
    Toen ze ooit begonnen, hebben ze Ilmor gekocht en zij hebben alles voor Mercedes ontwikkeld.

    Mercedes rijdt niet voor niets met Renault motoren!

    En inderdaad de rest komt ook uit Groot Brittannië.

    Login om te reageren
  14. r5alpine zegt

    27 maart 2017 om 16:30

    @willeme
    En zo is dat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North