• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: MINI Cooper S E Countryman ALL4

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2017 om 07:39 – 31 Reacties

mini


De eerste MINI met een stekker staat dit jaar nog bij de dealer. Maar gaat dat nog wel een beetje leuk vooruit?

Vorig jaar oktober maakten ze bij MINI bekend dat er een plug-in variant ging komen van de Cooper S Countryman. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar verziekt die extra baggage in de vorm van een elektromotor niet het leuke speelse karakter van de Cooper S Countryman? Wel, op papier valt dat allemaal wel mee, al is het ding wat aan de zware kant geworden. De Cooper S Countryman ALL4 heeft 192 pk, 280 Nm aan koppel, sprint in 7,2 seconden naar de honderd en heeft een top van 222 km/u. Dit alles uit een tweeliter viercilinder.

De hybride variant is zelfs voor een gedeelte sneller! Het model krijgt een 1.5 driecilinder onder de kap in combinatie met een elektromotor. Dit brengt het systeemvermogen op 224 pk en 220 Nm. 0-100 is gedaan in 6,8 seconden met de Steptronic automaat. Opvallend genoeg reppen ze in het persbericht geen woord over de topsnelheid. Een blik in de brochure leert echter dat de top 198 km/u bedraagt. De gewone Cooper S Countryman ALL4 weegt 1585 kg, deze plug-in 1735 kg. Een ander nadeeltje is de verkleinde tankinhoud: van 51 liter naar 36 liter. MINI heeft de lithium-ion batterij onder de achterstoelen verstopt.

Het feit dat het een plug-in hybride betreft maakt de MINI op papier een zuinig autootje. De autofabrikant spreekt over een verbruik tussen de 2,1 l/100 km (49 gram CO2/km) en 2,3 l/100 km (52 gram CO2/km). Je kunt tot 125 km/u volledig elektrisch rijden. De actieradius bedraagt 40 kilometer. Het opladen van de accu neemt zo’n twee á drie uur in beslag. De MINI Cooper S E Countryman ALL4 staat eind juni bij de dealer. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

all4, cooper-s, cooper-se, countryman, geneve-2017, Hybride, MINI, plug-in

Vorig bericht: « Ze gaan bij BAC eindelijk eens sociaal doen
Volgend bericht: Lamborghini heeft mogelijk gesjoemeld met ‘Ringtijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    3 maart 2017 om 07:48

    Hahahaha! Zeventienhonderdvijfendertig kilo voor een Mini :’)

    Maak ‘m anders wat lichter, worden ze ook zuiniger van.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      3 maart 2017 om 07:50

      @2wheeler: Toen ik dat las stikte ik ook bijna in m’n cracker met kaas. 1735 kg voor een Mini. Wat een achterlijk beleid voeren ze bij BMW zeg.. een Mini hoort zo zwaar te zijn als een pakje boter, niet als een containerschip.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      3 maart 2017 om 08:12

      @2wheeler: Mini is Mini niet meer. Maar dat is al ruim 15 jaar zo.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        3 maart 2017 om 08:49

        @viezefreddyw: Snap ik! en een Cooper S wil ook echt nog wel van zijn plek, maar 1700+ kilo?!

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 maart 2017 om 08:26

      @2wheeler: zo echt he. Maar het is in dit geval meer een prestige project gok ik.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 maart 2017 om 09:57

      @2wheeler: En dan vond ik de 1585kg voor de niet-hybride al veel!

      Login om te reageren
  2. roeldriesvink zegt

    3 maart 2017 om 07:48

    Mooi karretje!

    Login om te reageren
  3. bmwm3gtr zegt

    3 maart 2017 om 07:50

    Net te laat voor Nederland. maar ach de gemiddelde Groen links stemmer zal er heel blij mee zijn.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      3 maart 2017 om 10:21

      @bmwm3gtr: hybride is twee keer niks.

      Login om te reageren
  4. toyotavenray zegt

    3 maart 2017 om 07:51

    En ze blijven maar doorgaan met downsizen. Is toch jammer.

    Login om te reageren
  5. Gulli zegt

    3 maart 2017 om 08:05

    Wat een verrassing na de 225xe, maar niet heus. Gaat deze ook in Born gebouwd worden?

    Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    3 maart 2017 om 08:05

    Kan niet aan het exterieur wennen. De vorige kon mij nog pakken, deze heeft dat niet.

    Login om te reageren
  7. Boomer zegt

    3 maart 2017 om 08:06

    En daarmee presteert hij niks beter dan de GTE die al 3 jaar op de markt is… Well done mini, Well done.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2017 om 09:20

      @airc: en dat is dus ontzettend knap van BMW. De MINI is een hoge SUV en de Golf ehh een Golf…

      Login om te reageren
      • flos zegt

        3 maart 2017 om 10:53

        @mashell: ehh een “SUV”. Doe mij dan maar een Passat GTE, idd meer ruimte.

        Login om te reageren
        • flos zegt

          3 maart 2017 om 10:55

          @flos: *iig

          Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    3 maart 2017 om 08:13

    Nondejus dat gewicht! En meer dan 1500kg voor de gewone versie is ook al absurd. Een Mazda CX-3 automaat 4WD weegt 1200kg.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      3 maart 2017 om 22:22

      @trustmeiamanengineer: Nope, een CX3 met die stats weegt bijna 1350 kg. Een fwd weegt plusminus 1270 kg. :)

      Login om te reageren
  9. aschja zegt

    3 maart 2017 om 08:20

    Dat eeuwige gemekker over dat Mini geen Mini meer is. Je wordt er zo moe van.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 maart 2017 om 08:16

      @aschja: met een gewicht van 1735 kg snap ik dat best. Gaat gewoon nergens over.

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    3 maart 2017 om 08:27

    Waarom staat er wel bij hoeveel km de Mini in een testtunnel op ijzeren wielen kan rijden, maar niet bij hoeveel kwh er in zn batterij past en hoeveel kracht het elektro ding kan leveren? Uiteindelijk lijkt me dat het interessante gedeelte van de E versie.

    Login om te reageren
  11. kareljansen zegt

    3 maart 2017 om 08:34

    Het is dat ik geen oprit heb, maar anders zou ik zelfs nu nog best een hybride auto overwegen. Ik denk dat de helft van mijn ritten minder dan 30 a 40 km zijn. Zeker in combinatie met zonnepanelen is dat financieel volgens mij helemaal niet zo’n slecht idee. Waarschijnlijk haal je de meerprijs er niet helemaal uit, maar ik geef liever in 1x wat meer uit en vervolgens lekker lage maandlasten.

    Login om te reageren
    • inoh zegt

      3 maart 2017 om 09:02

      @kareljansen: Accu van 7,6 kWh, daar red je de 30 kilometer nog niet eens mee.

      Login om te reageren
    • postzegel zegt

      3 maart 2017 om 11:14

      @kareljansen: Helaas pindakaas Karel: al zou je een oprit hebben, en al zou je 40 kilometer halen op die 8kWh inhoud,.. dan red je het alsnog waarschijnlijk niet met je zonnepanelen: Een normaal gezin (2 volwassenen, 1,5 kind ofzo) verstookt ongeveer 10 kWh per dag aan stroom. Daar heb je best een partij zonnepanelen voor nodig, met een dak mooi op ’t zuiden kom je aan een stuk of 12 panelen. Wil je óók nog je Mini elke dag vol laden, moet je er al 24 stuks weg leggen,..
      In de meest optimale situatie kan het best, maar helaas, 1) je hebt geen eigen oprit, 2) waarschijnlijk geen ruimte op je dak voor zo veel panelen, 3) ligt je dak niet strak op zuid* 4) heb je ook nog eens géén 1,5 kinderen. 5) Zijn er voor de particuliere berijder voorlopig voldoende goedkopere alternatieven te bedenken.

      *) mijn dak ligt ook niet strak op zuid, maar meer op west, waardoor de opbrengst van m’n panelen iets of wat tegenvalt: ik red het daarmee nèt m’n jaarverbruik (circa 2400 kWh) te compenseren. En dat met 3500kWp aan panelen op ’t dak (’t equivalent van 11 moderne zonnepanelen van 325Wp).

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        3 maart 2017 om 13:28

        @postzegel: 3: ik heb een plat dak, dus richting is geen probleem. Maar inderdaad er kunnen er maar 14 op.

        5: ik ben ondernemer, dus dat maakt het wel iets anders.

        Ik weet oveirgens ook wel dat die panelen niet voldoende zijn, maar wat ik bedoel met die panelen is dat ik die dan wel mooi efficiënt kan gebruiken. Terugleveren is niet interessant, en als ik dan smiddags mooi mijn auto kan opladen terwijl ik op dat moment weinig verbruik, dan is dat best interessant. (Ik werk veel vanuit huis)

        Login om te reageren
  12. kennone zegt

    3 maart 2017 om 09:31

    Optie voor een nieuwe naam??,, Maxi..

    Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    3 maart 2017 om 09:34

    Whahaha 1735kg voor een mini. Straks ook nog een verhoogde countryman met verlengde wielbasis die net zoveel weegt als een s-klasse.. waar gaat dit heen

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    3 maart 2017 om 09:43

    Dat mag je toch geen mini meer noemen

    Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    3 maart 2017 om 10:47

    mmm, een 1.5 driecilinder met hybride techniek van BMW. Doet me nog aan een ander modelletje denken van de Munchenarianen.

    Login om te reageren
  16. carspotterjeroen zegt

    3 maart 2017 om 11:38

    Geinig, afgelopen weekend nog met camouflage in Los Angeles zien rijden.

    Login om te reageren
  17. PunicaOase zegt

    3 maart 2017 om 22:44

    220 nm koppel heeft de standaard 1.5… met accu zal t toch wel wat meer zijn?

    Ik vind t wel een gedrocht, hopelijk komt dit ook in de Clubman die vind ik wel fraai!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North