• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onderzoek wijst uit: diesel ten dode opgeschreven in Europa

Auteur: Dizono, gepost 30 juni 2016 om 13:59 – 66 Reacties

De auto van Satan himself


Een logisch gevolg van #dieselgate of is er meer aan de hand?

Momenteel is het aandeel diesels bij nieuwverkopen rond de 50 procent, maar volgens onderzoeksbureau AlixPartners zal dat aandeel in 2030 gekrompen zijn tot slechts 9 procent. Niet alleen een flinke omschakeling voor productenten, maar bijvoorbeeld ook voor producenten en distributeurs van brandstoffen.

Zijn dit dan de langetermijngevolgen van Volkswagens gesjoemel met dieselmotoren? Nee, al lijkt het aannemelijk dat het schandaal het een en ander wel in een stroomversnelling heeft gebracht. Zelf zijn ze immers al tot dezelfde conclusie gekomen. Volgens AlixPartners zullen diesels steeds minder interessant worden door de strengere emissie-eisen van de Europese Unie. Om daar aan te kunnen voldoen moeten fabrikanten hun auto’s voorzien van kostbare uitstootbeperkende technieken, waardoor dieselauto’s duurder zullen worden. Als gevolg daarvan komt ook het omslagpunt waarbij diesel economisch verantwoord is een stuk hoger te ligger. Tegelijkertijd worden plug-in hybrides en volledig elektrische auto’s steeds goedkoper en zullen deze een interessant alternatief worden voor de kilometervreters.

Volgens het onderzoeksbureau zien de verhoudingen tussen de verschillende aandrijftechnieken er in 2030 al volgt uit, waarbij benzine het leeuwendeel van de verkopen van auto’s met conventionele verbrandingsmotoren voor haar rekening zal nemen:

Verhoudingen 2030

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel
  • Dit is de meeste bizarre diesel occasion van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Diesel, Elektrisch, europa-eu, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Tweede motor-update voor Verstappen tijdens GP van Japan
Volgend bericht: Britse minister: ongehinderde auto-export heeft prioriteit »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    30 juni 2016 om 14:01

    Wat blijft dat toch een heerlijke Q7! Vind deze dan ook vele malen mooier dan zijn opvolger.

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      30 juni 2016 om 14:04

      @2wheeler: vind ik ook! Heeft meer een “fuck you” gehalte dan zijn opvolger, die is veel te braaf.

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        30 juni 2016 om 14:23

        @misterdrogba: en veel te lelijk

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        30 juni 2016 om 14:49

        @misterdrogba: hier heb je inderdaad geen tekst voor nodig op je achterspoiler (paar artikels terug van de 675 LT).

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 juni 2016 om 15:21

      @2wheeler: helemaal als Q7!

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      30 juni 2016 om 21:17

      @2wheeler: Iemand die Q7, heerlijk en mooier in dezelfde paragaaf gebruikt? Dan enkel maar op de manier waarop dat ook voor de Panzerkreuzer Potemkin gold (de boot, niet de film).

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    30 juni 2016 om 14:03

    Ik zal nog bij die 9% behoren denk ik, indien er een hybride of elektrisch auto komt waarbij ik +- 1000km kan doen zonder een tankstation/laadstation moet zien, dan kan dat veranderen.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 juni 2016 om 14:14

      @misterdrogba: dan betaal je meer dan gemiddeld belasting waarvoor hulde!

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      30 juni 2016 om 17:16

      @misterdrogba: Ik zit samen met jou in die 9%.
      Laat Nederland maar weer een paar steenkoolcentrales er bij bouwen om al die stekker auto’s te voorzien van elektriciteit….

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      30 juni 2016 om 19:46

      @misterdrogba: Die zijn er al bij Lexus… Welkom in de toekomst!

      Login om te reageren
  3. fconderkantlat zegt

    30 juni 2016 om 14:04

    2030 zal waterstof ook wel zijn intrede gedaan hebben op de markt…..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2016 om 14:13

      @arashrsf: en z’n uitrede waarschijnlijk ook al weer. Waterstof wordt om de zoveel jaar telkens opnieuw geprobeerd en elke keer wordt het niks.

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        30 juni 2016 om 14:17

        @mashell: Omdat een aantal bedrijven er geen geld uit kunnen halen (nog) en de overheid er waarschijnlijk nog geen manier op heb gevonden om er belasting op te innen. :)

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      30 juni 2016 om 14:25

      @arashrsf: Reed van wintersport naar huis toe. Ik stopte in Geiselwind (sommige kennen het misschien hier wel toni’s, een truckersrestaurant met een ontbijtje voor €2 ofzo echt een aanrader!! Op de A3 tussen Würzburg en Nürnberg) en wat zag ik: Europa’s eerste waterstof tankstation. Schijnen in Duitsland veel meer van die stations te zitten. Toevallig bij ons in Helmond ook op de Automotive campus en nog een in de buurt van rotje knor. Ik weet dat in Duitsland de Toyota mirai al wel te koop is en volgend jaar de Mercedes-Benz GLC F-cell uitkomt. Ik geloof waterstof! Waterstof is de toekomst!

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        30 juni 2016 om 16:30

        @henkhupelschoten: Ik geef waterstof pas kans van slagen als we een kernfusie kunnen vercommercialiseren. Wanneer elektrische energie dusdanig excessief geproduceerd wordt dat het nog rendabel is om het te opslaan in waterstof ondanks de slechtere efficiënte dat bij elektrolyse komt kijken. Momenteel wordt het gewonnen als bijproduct vanuit fossiele bronnen.

        Voordeel van waterstof is wel dat het i.p.v. een brandstofcel principe ook in een plofmotor toegepast kan worden. Kun je je gehoor en beleving ook tevredenstellen ten koste van efficiëntie.

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          30 juni 2016 om 16:32

          @AutomotiveDesigner: *…slechtere efficiëntie dat…

          Login om te reageren
        • E550 zegt

          30 juni 2016 om 17:41

          @AutomotiveDesigner: ben benieuwd hoe waterstof klinkt

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            30 juni 2016 om 21:57

            @e550: https://www.youtube.com/watch?v=HY5KpBhfCpo
            Video is geschoten met een aardappel die net zo oud is.
            Iets betere kwaliteit, een rotatiemotor op waterstof.
            https://www.youtube.com/watch?v=nuCh6diDrvg
            Nadeel is dat het vermogen met de helft is afgenomen.

            Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          30 juni 2016 om 19:29

          @AutomotiveDesigner: en zodoende moet waterstof in mijn ogen toch gewoon slagen. Het opschakelen en de beleving van een lawaaiige verbrandingsmotor is toch hartstikke leuk!?

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            30 juni 2016 om 22:03

            @ThomasBol: Je kunt ook wat voor een brandstofcel zeggen qua beleving. Het is compacter, lichter en efficiënter dan een plofmotor op waterstof. Maar ja, wat is leuker, een auto dat veel geluid maakt? Of juist een auto dat sneller over een circuit kunt banjeren? Of is het niet zo zwart-wit? Ik denk persoonlijk dat laatste. Het is een grijs gebied en daarmee stuk genuanceerder en vooral iets persoonlijks.

            Login om te reageren
            • ThomasBol zegt

              30 juni 2016 om 22:39

              @AutomotiveDesigner: Snelheid is voor mij totaal irrelevant. Mijn circuit auto is een Saxo VTS met een luttele 120 pk. Zelfs daar heb ik enorm veel plezier mee. Hij brult hard, het schakelen doe je op geluid en het is de truc om in de juiste versnelling de bocht in en uit te geraken. Voor daily use is elektrisch prima, toch prefereer ik de waterstof auto danwel aangepaste verbrandingsmotor.

              Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        30 juni 2016 om 19:27

        @henkhupelschoten: he he. Eindelijk iemand die het begrijpt. Dit weekend kan je een stukje test rijden in de Mirai (na aanmelding) bjj Louwman. Helaas is concours d’elegance in Apeldoorn dit weekend ook. Keuzes, keuzes, keuzes.

        Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    30 juni 2016 om 14:06

    20 procent aan EV verkopen in 2030. Juist dat vind ik veel meer opvallend. Had meer verwacht.

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      30 juni 2016 om 14:11

      @camber24: knappe statistieken gezien dat o.a. Duitsland bij 2030 geen verbrandingsmotoren meer wou verkopen.

      Er valt in mijn inziens ipv benzine nog winst te behalen met bijv. Groen gas

      Login om te reageren
      • olivierc zegt

        30 juni 2016 om 14:22

        @jrsmoke: Pffff, wat weten die Duitser van auto’s ;)

        Login om te reageren
    • martinus zegt

      30 juni 2016 om 14:12

      @camber24: +18% met range extender op ouderwetse brandstof.

      In bovenstaande grafiek, is 66% van alle auto’s (semi-)elektrisch.
      Ook AlixPartners voorspelt dus een elektrische toekomst.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        30 juni 2016 om 15:23

        @martinus: welnee. De non plugin hybrides zijn gewoon pure benzine’s en de plugins zullen ook een hoop op die meuk rijden.

        Login om te reageren
      • HzR zegt

        30 juni 2016 om 20:10

        @martinus: of je draait het om: 80% van de auto’s heeft nog steeds een verbrandingsmotor.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2016 om 14:14

      @camber24: het is een raar lijstje. Ik zou bijvoorbeeld helemaal geen hybrides meer verwachten maar verwachten dat alle hybrides tegen die tijd ook wel kunnen “stekkeren”.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 juni 2016 om 14:27

      @camber24: Het is natuurlijk ook lastig om te voorspellen hoe de markt voor elektrische auto’s zich ontwikkelt. Met de Tesla Model 3 en Chevrolet Bolt/Opel Ampera E wordt elektrisch rijden een stuk betaalbaarder, maar zolang het aan de onderkant van de markt goedkoper blijft om een benzinewagentje te nemen zullen die klanten niet elektrisch rijden. Niet iedereen heeft immers de luxe om een duurdere auto te kopen of leasen. Daarnaast heb je dan natuurlijk nog een grote groep die gewoon brandstof wilt blijven rijden omdat er meer tankstations dan oplaadpunten zijn en tanken veel sneller gaat dan opladen. Dat zijn allemaal ‘problemen’ die in de toekomst kleiner worden, maar niemand kan voorspellen of er in 2030 inderdaad zo enorm veel oplaadpunten zijn dat dat issue is weggenomen. En er kan nu ook nog niet voorspeld worden of de accutechniek zich binnen die 14 jaar zo verbetert dat je een elektrische wagen met snellader binnen 5 minuten op 80% of meer hebt zitten.

      Login om te reageren
  5. keeper1 zegt

    30 juni 2016 om 14:07

    Dit is wel grappig om te zien. Ik heb mijn profielwerkstuk hier over gedaan aan het einde van het middelbaar, en daar kwam ik tot dezelfde conclusie. Ik denk alleen dat waterstof een grote invloed gaat hebben.

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    30 juni 2016 om 14:16

    Kunnen dezelfde profeten ook het weer voor de komende zes weken voorspellen ?
    Of wat de Brexit economisch teweeg gaat brengen?
    Of wat voor geniale uitvindingen er komen die de Diesel weer helemaal terug kan brengen ?

    Juist…….oorverdovende stilte.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      30 juni 2016 om 14:19

      @desjonnies:
      Moment, ik zal eens in het koffiedik kijken…

      Uhm, enige wat ik zie is dat IJsland europees kampioen voetballen gaat worden….

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 juni 2016 om 14:59

      @desjonnies: Vooral die twee cijfers achter de komma maken het veel geloofwaardiger. Ik zal wel een te technische achtergrond hebben dat ik me erger aan nietszeggende significante cijfers.

      Login om te reageren
  7. G-Ammo zegt

    30 juni 2016 om 14:18

    Maar wat als er meer landen uit de EU gaan stappen? :’)

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      30 juni 2016 om 14:20

      @G-Ammo:
      Dan sterft de gehele mensheid. Aldus Juncker.

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        30 juni 2016 om 14:58

        @Rob: Zou eens tijd worden… People = Sh*t

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          30 juni 2016 om 17:29

          @G-Ammo:

          Volgens de oud Iowaanse wijsheid ..
          One more time motherf*cker ..

          Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      30 juni 2016 om 14:24

      @G-Ammo: laat ons hopen

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 juni 2016 om 14:31

      @G-Ammo: Kunnen we niet gewoon over naar een nieuwe EU? Eentje die zich alleen bezig houdt met het bundelen van de krachten op economisch gebied, gemeenschappelijke munt en de vier vrijheden? Dan heb je wel de voordelen die de EU nu ook met zich meebrengt, maar niet die absurde hoeveelheid bureaucratie, bemoeienis en onnodige regeltjes waar je nu mee te maken krijgt. Fijn voor de gewone consument, fijn voor de (auto)producent, dus praktisch heel het Autoblogpubliek zou blij moeten zijn.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        30 juni 2016 om 14:42

        @Edge:

        En misschien één groot defensiegeheel waar ieder land op basis van populatie en/of oppervlakte een X-aantal bijdraagt. Al het andere moeten ze inderdaad niet willen regelen maar gewoon lekker ieder voor zich.

        Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        30 juni 2016 om 14:57

        @Edge: Gaat niet werken… want dan worden de rijken niet rijker; en laten zij nou net bepalen wat er gebeurd :(

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        30 juni 2016 om 15:22

        @Edge: dat is toch precies de Unie die we nu hebben? Wat we nodig hebben is een fiscale en uiteindelijk een politieke unie. Dus weg met de regerinkjes die zelf regeltjes lopen te verzinnen en gewoon alles Europees regelen. Niks meer in Den Haag.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          30 juni 2016 om 16:15

          @mashell: dus weg met het land Nederland en er een groot land genaamd Europa van maken? Denk je echt dat dat gaat werken met die cultuur en welvaart verschillen tussen Noord en Zuid Europa?

          Kijk eens naar België, zo’n klein land en zelfs dat is verdeeld. Eigenlijk is dàt Europa in het klein. En het werkt gewoon niet.

          Login om te reageren
        • alibombali zegt

          1 juli 2016 om 00:47

          @mashell:
          Strak plan, je bent er van op de hoogte dat Brussel zojuist 1,4 miljard uit onze pensioenpotten heeft geroofd.
          Nee al onze door hard werken vergaarde verworvenheden over het voormalige ijzeren gordijn gooien, daar worden wij hier beter van.

          OT:
          Mocht willen dat VAG ten dode opgeschreven was, zij en zij alleen zijn er de schuldige van dat de moderne diesel nu in het verdomhoekje staat.

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        30 juni 2016 om 16:12

        @Edge: juist niet die euro. De euro is de reden dat het ook politiek geregeld moet worden. Ga terug naar een sterke handelsovereenkomst, maar allen met eigen munt. Gaat het dan slecht met een bepaald gebied dan is dat tenminste fatsoenlijk op te lossen. Militair zijn we al gebonden door de navo, dar voldoet prima.

        Login om te reageren
  8. tvr1974 zegt

    30 juni 2016 om 14:29

    Ik denk dat de diesel “producenten” dus de SHELL/BP enz enz wel gevraagd gaat worden door de auto industrie “schone diesel” te creëren. Misschien door middel van additieven. Diesel is immers veel goedkoper te produceren dan benzine… Daarbij mis ik ook de “gassen” in bovenstaande grafiek. Ik verwacht daar ook meer van dan Elektra want je zit nou eenmaal altijd met die laattijd bij elektra en daar zit niemand op te wachten.. Verder wat ik ook niet zie is auto’s op zonne / wind energie. Als een vliegtuig daar nu al mee de wereld rond kan dan verwacht ik in 2030 dat er ook wel wat auto’s op die manier worden aangedreven. Dus regeneratie motor en de rijwind en zonne-energiepanelen op de auto gebruiken als brandstof.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 juni 2016 om 14:32

      @tvr1974: En dan gaat de Nederlandse overheid zeker weer accijnzen heffen over die additieven…

      Login om te reageren
    • super zegt

      30 juni 2016 om 14:37

      @tvr1974:
      diesel met lage zwavel inhoud is duurder om te produceren dan benzine.

      Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    30 juni 2016 om 14:39

    Misschien bekijk ik het te simpel, maar verbeter mij gerust.
    Zolang het verwerken/kraken van ruwe olie diverse producten levert, zoals bijvoorbeeld benzine, diesel, die dikke smurrie waar schepen op varen etc. etc. dan zal het product verkocht moeten gaan worden.
    Stel we gaan de diesels volledig bannen uit het straatbeeld, waar laat men dan het “overschot” aan diesel? We kunnen het moeilijk dumpen, dus het zal toch afgenomen moeten worden. Dus de sterke lobby binnen de politiek zal er toch op sturen om het product niet al te onaantrekkelijk te maken.

    Ben benieuwd hoe ze daar mee om zullen gaan, want het lijkt me niet geheel onrealistisch.

    Login om te reageren
    • super zegt

      30 juni 2016 om 15:08

      @jack_abarth:
      je kunt “zware” koolwaterstoffen “kraken” naar “lichtere” koolwaterstoffen, e.g. diesel naar benzine.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        30 juni 2016 om 15:18

        @super:

        Top bedankt voor de aanvulling, zat al op je reactie te wachten.

        Login om te reageren
  10. purepet9229 zegt

    30 juni 2016 om 14:47

    Uit onderzoek blijkt ook dat benzine ten dode opgeschreven is in 2050.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    30 juni 2016 om 14:52

    Wie heeft het onderzoek betaald?

    Login om te reageren
  12. Dino2400 zegt

    30 juni 2016 om 14:53

    Uitstootbeperkende maatregelen zijn duur.
    Ja, vooral ook omdat er nog een keer belasting overheen gaat in de vorm van BPM en BTW.

    Wat die maatregelen nog eens lekker extra duur maakt.

    Login om te reageren
  13. gregorius zegt

    30 juni 2016 om 15:06

    Moet ik in 2030 dan nog zelf rijden in mijn auto? Als ik toch niet zelf hoef te rijden, zal t me verrotten waar ie op rijdt.

    Login om te reageren
  14. 730ld zegt

    30 juni 2016 om 15:13

    Och ga toch weg met je onderzoek. Heb net een stinkende a4 tdi ultra besteld en die ga ik op z’n staart trappn dat die ultra geen zak uitmaakt

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      30 juni 2016 om 16:53

      @730ld: proficiat! Ik ben nog in onderhandeling over een V6 TDI 218pk.

      Login om te reageren
  15. robert110 zegt

    30 juni 2016 om 15:21

    Voor civiel gebruik misschien maar voor profesioneel gebruik (oa. transport en landbouw) is het nog lang niet gedaan met diesel. Er zijn hiervoor gewoon nog geen goede alternatieven beschikbaar.

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    30 juni 2016 om 15:21

    2030… luchtfietserij noemen we dat.

    Login om te reageren
  17. RobUSA zegt

    30 juni 2016 om 15:22

    Mijn onderzoek wijst uit dat er (zeker na een paar jaar flink trappen) nog steeds zwarte rookpluimen die stinken uitkomen die we ook nog eens volop inademen met z’n allen.
    Maar ohhh wat rijden we lekker “goedkoop”.
    En dat pleuris tractor geluid krijg je er gratis bij.. blehhh

    Login om te reageren
  18. rrk147 zegt

    30 juni 2016 om 17:57

    Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. En spelen nogal veel belangen, oa die ook een grote rol spelen. En benieuwd of de diesel al uitontwikkelt is. Onlangs was een test van de nieuwe E 220d, en deze scoorde een testverbruik van 1 op 27. Dat zijn wel erg nette waarden, waar een hybride/plugin oid qua actieradius nog lang niet aan kan tippen. En dus ook nog alternatief is voor een ieder. Dus vraag ik mij af of de hybride/plugin die ontwikkeling kan inhalen, of dat het gat toch wel blijft.

    Login om te reageren
  19. sracert zegt

    30 juni 2016 om 18:22

    2030? veel te laat had 1930 moeten zijn. Stinkdiesels!

    Login om te reageren
  20. patrickklein zegt

    30 juni 2016 om 21:50

    Logische lobby. Door de elektrieke auto moet de inkomstenbron van Shell worden gewijzigd. Benzine kost meer en een auto verbruikt meer t.o.v. Diesel. Dus nu is het verhaal dat de dieselauto’s dood moeten. CO2 is toch CO2 en dan lijkt het mij dat een diesel minder uitstoot!

    Login om te reageren
  21. Bartholomeo zegt

    30 juni 2016 om 22:15

    Zodra +1000 km rijbereik mogelijk is met benzine en/of elektriciteit wissel ik van kamp.
    Ik tank niet graag.

    Login om te reageren
    • alibombali zegt

      1 juli 2016 om 00:49

      @Bartholomeo:
      Dan moet je juist aan de EV, nooit meer tanken, nooit meer stinkende handen van de diesel.
      Je zou het een zege moeten vinden, je eigen redenatie volgende..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North