• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo veel kost reparatie van lichte schade aan een GT3 RS

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 augustus 2015 om 12:39 – 51 Reacties

Porsche GT3 RS tankstation-crash. Archiefbeeld uit 2010


Wie met duur speelgoed rijdt moet zich ook voorbereiden op een hele gepeperde reparatierekening als het een keer mis gaat…

De Porsche 911 GT3 RS is het summum van straatlegaal Porsche-circuitspeelgoed, en een nieuw exemplaar kost je een bedrag dat ergens tussen de twee-en-een-halve ton en dik 400.000 euro ligt.

Mocht je je exclusieve 911 bovendien eens een keer niet goed op de weg houden, maak je borst dan nat. Ring Garage deelde zojuist de rekening voor het oplappen van een GT3 RS met lichte neusschade. Het exemplaar had nieuwe zijschermen, koplampen en een nieuwe frunk nodig:

Porsche-rekening komt hard

Yep, da’s dik 37.000 euro, en dan is het werkloon nog niet inbegrepen. Wil je dus een keer de Nordschleife op met je 911 GT3 RS, trek dan vooral geen te grote broek aan, tenzij je geld als drek hebt. We sluiten in dit kader af met de woorden van een wijs man:

Als je nou niet heel snel je klep houdt, krijg je een paar patsen

Foto: kapotte 911 GT3 RS, uit dit topic. Beeldmateriaal van de betreffende 911 was ten tijde van publicatie niet voorhanden.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, GT3, gt3-rs, Porsche, schade

Vorig bericht: « Spyshots: wat test Maserati hier?
Volgend bericht: Autoblog Advies: eerste auto voor € 17.500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    5 augustus 2015 om 12:43

    Beter te doen dan die Ferrari van gisteren, en bijna 40k is best te doen op een aanschafprijs zoals die van zo’n GT3 RS

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 augustus 2015 om 12:47

      @jobberns:
      Gek, ik leef in een heel andere wereld, eentje waarin je voor de prijs van één fucking Porsche spatbord ban bijna 8 ruggen een keurig onderhouden tweedehands auto koopt met leren bekleding, automaat en een ster op de motorkap !

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        5 augustus 2015 om 13:01

        @desjonnies: dan leef je inderdaad in een andere wereld. Voor 4k heb ik liever een ster in m’n ruit dan op de neus, maar dat terzijde.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          5 augustus 2015 om 13:23

          @jobberns: en voor 8k dan?

          Login om te reageren
        • bkw38 zegt

          5 augustus 2015 om 16:53

          @jobberns: volgend mij heb je die ster liever in je achterste

          Login om te reageren
          • jobberns zegt

            5 augustus 2015 om 21:05

            @bkw38: beetje ongepaste reactie, niet?

            Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          5 augustus 2015 om 20:27

          @jobberns: ik wil niet weten wat jij allemaal in je ster wilt.

          Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          6 augustus 2015 om 09:52

          @jobberns: voor 9k heb je een tweedehands full option ml350.

          Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 augustus 2015 om 13:17

        @desjonnies: Gewoon dezelfde wereld hoor, de een heeft alleen wat meer te besteden dan een ander. Niks mis mee toch?

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    5 augustus 2015 om 12:44

    Dik 4k voor een verkleding. Iemands carnavalbudget per ongeluk op de factuur gekomen?

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      5 augustus 2015 om 13:09

      @E34M5Touring: was mijn apen pak.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 augustus 2015 om 13:21

        @r32turbo: Gemaakt van echte aap dan ;) :)

        Login om te reageren
    • renaultje8 zegt

      5 augustus 2015 om 13:11

      @E34M5Touring:
      Als je 40 ruggen kan rekenen voor een fopneus loop je elke dag polonaise.

      Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    5 augustus 2015 om 12:45

    2 nieuwe zijpanelen, bumper, motorkap en koplampen,niet bepaald ‘kleine’ schade.

    Login om te reageren
  4. gitaarknul zegt

    5 augustus 2015 om 12:45

    Waar zijn die panelen van gemaakt? Geen koolstofvezel oid. toch? Anders was het ergens wel verklaarbaar geweest, maar dit is wel erg duur, en de werkuren zullen ook niet niks zijn

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    5 augustus 2015 om 12:49

    En…………Ineens begrijp je waarom al die Porsha – Boeren in van die peperdure panden zitten op AAA locaties

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      5 augustus 2015 om 12:54

      @desjonnies: Rij je eigen wagens eens aan stront, en kijk percentagegewijs nieuwwaarde meegerekend eens wat de kosten zijn, wellicht is de porsche dan wel goedkoper te fixen ;)

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        5 augustus 2015 om 20:28

        @bofkont: hmm. En een stalen plaat persen is voor een Porsche ineens een stuk duurder?? Prijzen slaan nergens op, hoogstens te wijten aan relatief lage productieaantallen. Voor dit geld laat je keurig strakke composietpanelen maken – gok ik…

        Login om te reageren
  6. resulutionNL zegt

    5 augustus 2015 om 12:53

    Zo’n koplamp is best veel waard. Vind het nu ook niet meer gek dat ze gestolen worden. Bijna een maandloon van een gemiddelde burger.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    5 augustus 2015 om 12:53

    €1,3k per koplamp! Vind ’t niet gek dat die massaal gestolen worden.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      5 augustus 2015 om 14:59

      @trustmeiamanengineer: Nee, nu je het zegt niet nee.

      Login om te reageren
    • Bartholomeo zegt

      5 augustus 2015 om 20:17

      @trustmeiamanengineer: Voor mijn 10 jaar oude Audi is het 1040 euro voor een koplamp. Zonder ballasten, starters, lampen, regelmotoren, stelmotoren….
      VW rekent flink door op lichten.

      Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      5 augustus 2015 om 20:37

      @trustmeiamanengineer: een koplamp voor mijn Alfa 146 kostte 100 euro nieuw. Dat zijn betere prijzen!

      Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    5 augustus 2015 om 12:53

    Dat zijn idd wel stevige bedragen

    Login om te reageren
  9. moondustfocus zegt

    5 augustus 2015 om 13:04

    Vind de koplampen in vergelijking met de andere onderdelen nog meevallen. Niet dat het goedkoop is, maar xenon units zijn voor mindere auto’s al stervensduur.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 augustus 2015 om 13:57

      @moondustfocus:

      Idd, het spatbord is per gram duurder dan goud !!!!!

      Login om te reageren
  10. ghost zegt

    5 augustus 2015 om 13:04

    Ach ja, toen ik nog Porsche reed! Ik zal nooit mijn eerste grote servicebeurt bij de dealer vergeten.

    Ik werd uiterst keurig geholpen door een dame achter de balie die prima door kon voor een topklasse fotomodel. “Wij maken het in orde voor u meneer, geen zorgen” zei zij nog zo vriendelijk. “Wilt u wellicht ook een taxi naar u werk?”. “Wellicht wilt u ook weer opgehaald worden vanmiddag als het klaar is?”
    “Ja, zou super zijn, dank u.

    Bij terugkomt ’s middags bij dealer weer als een heer worden verwelkomt alsof iedereen je al kent. “Nou, uw Kunt weer genieten van uw Porsche meneer. Nieuwe distributie, nieuwe remmen, nieuwe blokjes, nieuwe banden, nieuwe bougies. U zult het verschil wel merken. De rekening sturen wij netjes naar u op”.

    3 dagen later rekening op de deurmat; 7,5k euro!!

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      5 augustus 2015 om 13:12

      @ghost: Laat me raden, €500 was voor de taxi?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        5 augustus 2015 om 14:56

        @FelixF: Ik meen iets minder, zal de bon eens opzoeken, dacht iets van 300 euro maar 6 bougies was al 800 euro. Nu kan ik erom lachen, destijds heb ik aardig krom moeten liggen.

        Login om te reageren
    • gtdave zegt

      5 augustus 2015 om 14:37

      @ghost: amen

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 augustus 2015 om 15:39

      @ghost:
      Daarom, ik hoef dat soort flauwekul niet meer.
      heb nu een stuk of drie vier gewone stervelingen wagens, maar net wat voor bui ik heb.
      Nu is het een ouwe trouwe 106 Rally, gewoon om te rossen !
      Mijn laatste 911 begon een oliespoor te vertonen tussen de twee carterhelften.

      Gelukkig kwam ik iemand tegen die hem dolgraag wilde kopen.
      Ik ben genezen !

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        5 augustus 2015 om 17:31

        @desjonnies: Eens heeft het je toch kunnen bekoren, zo’n mooie bak uit Stuttgart.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          5 augustus 2015 om 18:36

          @toniominestrone:
          tonio………………….doen, altijd doen, ik heb een week en Ferrari gehad e een maand een Jaguar E Type Heel kort nog een BMW M5 de eerste, allemaal was de versheids datum zwaar verlopen, Vooral die Ferrari 308 n USA uitvoering was ik blij dat ik hem weg zag rijden, leiers waren dat.
          En als je me vraagt wat de leukste auto’s waren? De Innocenti Mini Cooper en de Alfa Giulia
          Ik praat wel over de tijd dat dat soort Supercars een kwartje de kilo kostten 6 mille voor de E type en12 mille Guldens voor de Ferrari
          De Alfa ik geloof 500 pietermannen de Innocenti duizend !
          Van al die wagens is de Innocent Cooper uit 974 nog steeds onder ons!

          Login om te reageren
      • mynameisjeroen zegt

        5 augustus 2015 om 20:45

        @desjonnies: een 106 Rallye is toch top!

        Login om te reageren
  11. heidekonijn zegt

    5 augustus 2015 om 13:22

    Om eerlijk te zijn, kost het jaarlijks bandenverbruik meer dan een Kotflugel.
    En dat zijn geen kosten die je kan vermijden door jezelf niet te overschatten…

    Login om te reageren
    • nord zegt

      5 augustus 2015 om 14:28

      @heidekonijn: er zijn gasten bij die jaarlijks aan de remmen moeten..

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        5 augustus 2015 om 15:45

        @nord: slik.

        Login om te reageren
  12. stephane8200 zegt

    5 augustus 2015 om 13:24

    Hmm. Dacht dat een voorschade aan een Elise al duur was – niet door mij veroorzaakte schade kostte destijds €14K waarvan de frontclam alleen €7K ex. BTW en spuitwerk het grootste deel was. Carbon crashbox kostte ook rond de €1K geloof ik. Porsche prijzen zijn het 4-6 voudige daarvan.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    5 augustus 2015 om 13:36

    Voor dit geld kan je inderdaad ook wat anders kopen. Maar die 911 blijft wel geld waard….

    Login om te reageren
  14. richard1980 zegt

    5 augustus 2015 om 14:13

    Dit is precies voor veel mensen de reden om geen (semi-)sportauto aan te schaffen. Veelal kun je voor redelijke bedragen prachtige youngtimers komen maar we zijn bang voor de horror-rekeningen zoals deze. Garages passen hun marges aan op basis van de auto waar je mee aankomt!
    Ik zou bijvoorbeeld heel graag voor €17K een Quattroporte kopen, maar oh-wee als er iets mee is. Is er een garage in NL die een Quattroporte onderhoud en repareert met gelijke onderdeelmarges en uurloon als aan een Alfa 147?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      5 augustus 2015 om 14:20

      @richard1980: Nog niet, maar als je een jaar of tien wacht zijn er tig bedrijfjes met de hardware en kennis om je te helpen. Zo loopt het meestal – er komt een soort van youngtimer circuit.
      Werkuren aan een oude Alfa kosten hetzelfde dan als werkuren aan een Maserati, en voor onderdelen heb je tegen dan ook een alternatief circuit via de oem leverancier, dat de eerste tien jaar is afgeschermd.

      Login om te reageren
    • nord zegt

      5 augustus 2015 om 14:31

      @richard1980: areseclassico in Badhoevendorp is uitstekend voor masers (ook 4porte latere modellen). Mijn alfa’s zijn daar ook in onderhoud.

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      5 augustus 2015 om 19:39

      @richard1980: franco in kwintsheul kan ik aanraden.

      Login om te reageren
  15. turbotoll zegt

    5 augustus 2015 om 14:23

    We zijn het spuitwerk nog vergeten…
    En de stickers.

    Login om te reageren
  16. stanlee zegt

    5 augustus 2015 om 15:24

    scheelt dat de btw maar 19% is..

    Login om te reageren
  17. 730ld zegt

    5 augustus 2015 om 15:35

    Zoveel geld en het zijn maar onderdelen van de VAG groep. Ongelooflijk dat dat zo duur moet zijn. Je wordt gewoon belazerd waar je bij staat….

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    5 augustus 2015 om 17:04

    Volgens velen kan je de voorkant van een oude kever nemen en na een beetje platslaan gebruiken…soit

    Login om te reageren
  19. philipf zegt

    5 augustus 2015 om 17:06

    Als je zo’n auto kan betalen is het toch geen probleem?

    Login om te reageren
  20. commentaar1 zegt

    5 augustus 2015 om 19:08

    Dezelfde onderdelen voor een golf kom je al snel uit op 800 euro. Patser auto = patser prijzen

    Login om te reageren
  21. alfablog zegt

    5 augustus 2015 om 19:41

    UPE: Unverbindliche PreisEmpfehlung, bruto prijs, gaat op de echte factuur nog wat af.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    7 augustus 2015 om 20:51

    Tja dat weet je toch al bij aanschaf van zo een auto?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North