De Renault Koleos zegt bonjour!

Auteur: , 27 Reacties

En nu officieel.

Het Franse antwoord op SUV’s in het D-segment (Mazda CX-7, Kia Sorento, et cetera) heeft een zitpositie die 150 mm hoger ligt dan die van “normale” sedans. Dat heeft ongetwijfeld positieve gevolgen voor de instap en dat weet de doelgroep (caravan, nordic walking) absoluut op waarde te schatten.

De vierwielaandrijving laat je handmatig switchen tussen 2WD, 4WD Auto en 4WD Lock, voor als het echt ruig moet. De bodemspeling van de Koleos bedraagt 213 mm dus ook de drempels bij jou in de wijk moeten geen problemen opleveren. Ook aan infotainment is gedacht. Onder de noemer R-Link 2 kan de bestuurder zaken als navigatie, het audiosysteem en handsfree bellen in no-time regelen.

Het uiterlijk van de SUV was natuurlijk al bekend, met wederom die kenmerkende haak onder de koplampen. Wij wennen nog even rustig verder. Nederlandse prijzen en introductiedata hebben we nog niet, maar we houden je posted.



27 reacties

Prima ogende auto, alleen niet echt spannend. De nieuwe Megane en Talisman daarin tegen vindt ik prachtig. Thumps upp voor de nederlandse ontwerper
Aparte achterlichten. Weet niet of ik mooi vind maar kan zijn dat na een tijdje went. Zelfde heb ik met de volvo S90.
@unavailable: ik dacht van achteren even met de nieuwe Audi Q5 van doen te hebben.
Vind het zelfs lichtelijk premium ogen zo op de foto’s!
@sjeppie156: Ik ook, tot het moment dat ik de interieurfoto’s zag.
@martinus: Alle interieurs van Renault worden tegenwoordig in samenwerking met Mercedes gemaakt… Een kwestie van smaak denk ik.
Ding is bijna net zo lelijk als z’n voorganger..
Eerlijk is eerlijk. Hij is niet lelijk.
@mrrallycross: foto’s zijn helaas niet altijd eerlijk. Op de foto’s denk ik ook: best wel ‘ok’ maar in het echt weetje het maar nooit.
@ruudbmw: da’s ook wel eens andersom. Huidige BMW 1 serie bijvoorbeeld.
@garp: klopt
Koleros wat is dat ding lelijk….
Ach, front en achterlichten deelt ‘ie met de Megane en Talisman. Maar het ziet er gewoon netjes uit hoor. Mooie auto.
Mooie bak naar mijn mening. Nieuwe ontwerptaal van Renault staat me wel aan.
Ziet er goed uit. Kudos voor van den Acker!
Door die ene foto dacht ik even dat “ie suicide doors” had ! 😆
ze hebben lelijkere auto’s de wereld in gebracht
Vind het jammer dat de lijn vanaf de voordeur niet is doorgetrokken naar achter. Door de afbuigende lijn en de bolling achterin lijkt het alsof er een andere auto aan vastgeplakt zit. Verder prima ontwerp en het interieur ziet er ook prima uit. Less is more dashboard waardoor je ook gewoon vrij goed zicht hebt door het vooruit.
Leuke snoet, that’s it. Vreselijk interieur. Vooral dat touchscreen schermpje met die lelijke plastic draaiknoppen. Nee als je in dit segment gaat shoppen ga je toch niet naar Renault? (Ik zou uberhaupt niet naar Renault gaan of je moet een twingo willen kopen.)
@premiumduitser: nee, lekker in zo’n “premium” duizend in een dozijn Duitser rond karren. Modellen van begin jaren 90 die na een facelift volledig nieuw genoemd worden.
@premiumduitser: Kan jij even lekker in je full option Audi A1 rond tuffen. Mooi man
Ik geloof niet dat ik voor deze Renault kolos zou vallen,een beetje hoog obesitas gehalte. Voor een SUV niet gek, maar toch niet mijn ding.
Mooi ding, maar ik zou even wachten op de stationvariant van de Talisman. En anders zou een Kadjar ook wel voldoen.
Hoeveel extra ruimte biedt deze t.o.v. De Kadjar tjampoer? Die lijkt mij in het echt ook al fors aan de maat en dan heb je nog de Espace. Het wordt druk in de crossoversectie bij Renault.

Behoorlijk gewaagd ook om zo’n besmette naam te kiezen. In mijn ogen de minst geslaagde van het stel.
Helemaal fan van het nieuwe Renault, dikke wagens voor de Massa!
De Clio was echt een verfrissend ontwerp. De Espace ook. De Twingo is ook wel wat voor te zeggen. Maar de Megane, Talisman, Kadjar en nu weer deze Koleos zijn in de basis nogal 13 in een dozijnmodellen, waarbij de lichtshow voor en achter moet zorgen voor het onderscheidend vermogen.
Waarom niet gewoon een ‘Cross’-versie van de Espace maken?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).