• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Renault Koleos zegt bonjour!

Auteur: Author, gepost 25 april 2016 om 07:51 – 27 Reacties

Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!Afbeelding De Renault Koleos zegt bonjour!

De Renault Koleos zegt bonjour!
En nu officieel.

Het Franse antwoord op SUV’s in het D-segment (Mazda CX-7, Kia Sorento, et cetera) heeft een zitpositie die 150 mm hoger ligt dan die van “normale” sedans. Dat heeft ongetwijfeld positieve gevolgen voor de instap en dat weet de doelgroep (caravan, nordic walking) absoluut op waarde te schatten.

De vierwielaandrijving laat je handmatig switchen tussen 2WD, 4WD Auto en 4WD Lock, voor als het echt ruig moet. De bodemspeling van de Koleos bedraagt 213 mm dus ook de drempels bij jou in de wijk moeten geen problemen opleveren. Ook aan infotainment is gedacht. Onder de noemer R-Link 2 kan de bestuurder zaken als navigatie, het audiosysteem en handsfree bellen in no-time regelen.

Het uiterlijk van de SUV was natuurlijk al bekend, met wederom die kenmerkende haak onder de koplampen. Wij wennen nog even rustig verder. Nederlandse prijzen en introductiedata hebben we nog niet, maar we houden je posted.

Ook interessant!

  • Achterzijde
    Renault Arkana is een coupé-SUV, maar dan betaalbaar
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2016, koleos, Renault, SUV

Vorig bericht: « Officieel! De nieuwe Audi TT RS, inclusief cabrio
Volgend bericht: De nieuwe Porsche 718 Cayman is officieel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrick zegt

    25 april 2016 om 07:53

    Prima ogende auto, alleen niet echt spannend. De nieuwe Megane en Talisman daarin tegen vindt ik prachtig. Thumps upp voor de nederlandse ontwerper

    Login om te reageren
  2. unavailable zegt

    25 april 2016 om 07:57

    Aparte achterlichten. Weet niet of ik mooi vind maar kan zijn dat na een tijdje went. Zelfde heb ik met de volvo S90.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      25 april 2016 om 23:34

      @unavailable: ik dacht van achteren even met de nieuwe Audi Q5 van doen te hebben.

      Login om te reageren
  3. sjeppie156 zegt

    25 april 2016 om 07:58

    Vind het zelfs lichtelijk premium ogen zo op de foto’s!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      25 april 2016 om 08:00

      @sjeppie156: Ik ook, tot het moment dat ik de interieurfoto’s zag.

      Login om te reageren
      • se7enth zegt

        25 april 2016 om 14:09

        @martinus: Alle interieurs van Renault worden tegenwoordig in samenwerking met Mercedes gemaakt… Een kwestie van smaak denk ik.

        Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    25 april 2016 om 08:00

    Ding is bijna net zo lelijk als z’n voorganger..

    Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    25 april 2016 om 08:01

    Eerlijk is eerlijk. Hij is niet lelijk.

    Login om te reageren
    • ruudbmw zegt

      25 april 2016 om 08:05

      @mrrallycross: foto’s zijn helaas niet altijd eerlijk. Op de foto’s denk ik ook: best wel ‘ok’ maar in het echt weetje het maar nooit.

      Login om te reageren
      • garp zegt

        25 april 2016 om 09:17

        @ruudbmw: da’s ook wel eens andersom. Huidige BMW 1 serie bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
        • ruudbmw zegt

          25 april 2016 om 10:28

          @garp: klopt

          Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    25 april 2016 om 08:01

    Koleros wat is dat ding lelijk….

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    25 april 2016 om 08:04

    Ach, front en achterlichten deelt ‘ie met de Megane en Talisman. Maar het ziet er gewoon netjes uit hoor. Mooie auto.

    Login om te reageren
  8. t1mothys zegt

    25 april 2016 om 08:08

    Mooie bak naar mijn mening. Nieuwe ontwerptaal van Renault staat me wel aan.

    Login om te reageren
  9. maho90 zegt

    25 april 2016 om 08:12

    Ziet er goed uit. Kudos voor van den Acker!

    Login om te reageren
  10. cadrez zegt

    25 april 2016 om 08:14

    Door die ene foto dacht ik even dat “ie suicide doors” had ! ?

    Login om te reageren
  11. naamloos3 zegt

    25 april 2016 om 08:25

    ze hebben lelijkere auto’s de wereld in gebracht

    Login om te reageren
  12. kevinova zegt

    25 april 2016 om 08:26

    Vind het jammer dat de lijn vanaf de voordeur niet is doorgetrokken naar achter. Door de afbuigende lijn en de bolling achterin lijkt het alsof er een andere auto aan vastgeplakt zit. Verder prima ontwerp en het interieur ziet er ook prima uit. Less is more dashboard waardoor je ook gewoon vrij goed zicht hebt door het vooruit.

    Login om te reageren
  13. premiumduitser zegt

    25 april 2016 om 08:27

    Leuke snoet, that’s it. Vreselijk interieur. Vooral dat touchscreen schermpje met die lelijke plastic draaiknoppen. Nee als je in dit segment gaat shoppen ga je toch niet naar Renault? (Ik zou uberhaupt niet naar Renault gaan of je moet een twingo willen kopen.)

    Login om te reageren
    • maho90 zegt

      25 april 2016 om 10:03

      @premiumduitser: nee, lekker in zo’n “premium” duizend in een dozijn Duitser rond karren. Modellen van begin jaren 90 die na een facelift volledig nieuw genoemd worden.

      Login om te reageren
    • noreplacementfordisplacement zegt

      25 april 2016 om 10:30

      @premiumduitser: Kan jij even lekker in je full option Audi A1 rond tuffen. Mooi man

      Login om te reageren
  14. eelco74 zegt

    25 april 2016 om 08:50

    Ik geloof niet dat ik voor deze Renault kolos zou vallen,een beetje hoog obesitas gehalte. Voor een SUV niet gek, maar toch niet mijn ding.

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    25 april 2016 om 09:35

    Mooi ding, maar ik zou even wachten op de stationvariant van de Talisman. En anders zou een Kadjar ook wel voldoen.

    Login om te reageren
  16. noudjuh zegt

    25 april 2016 om 09:55

    Hoeveel extra ruimte biedt deze t.o.v. De Kadjar tjampoer? Die lijkt mij in het echt ook al fors aan de maat en dan heb je nog de Espace. Het wordt druk in de crossoversectie bij Renault.

    Behoorlijk gewaagd ook om zo’n besmette naam te kiezen. In mijn ogen de minst geslaagde van het stel.

    Login om te reageren
  17. noreplacementfordisplacement zegt

    25 april 2016 om 10:29

    Helemaal fan van het nieuwe Renault, dikke wagens voor de Massa!

    Login om te reageren
  18. menaz zegt

    25 april 2016 om 10:47

    De Clio was echt een verfrissend ontwerp. De Espace ook. De Twingo is ook wel wat voor te zeggen. Maar de Megane, Talisman, Kadjar en nu weer deze Koleos zijn in de basis nogal 13 in een dozijnmodellen, waarbij de lichtshow voor en achter moet zorgen voor het onderscheidend vermogen.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    25 april 2016 om 17:31

    Waarom niet gewoon een ‘Cross’-versie van de Espace maken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North