Dit kost de nieuwe Renault Koleos

Auteur: , 41 Reacties

Crossoveren op z'n Frans; zoveel centjes moet je meebrengen.

Het was een poosje stil rondom de Koleos, de Franse crossover die het D-segment moet veroveren. Gelukkig is het gedaan met de rust want zojuist communiceerde Renault de prijzen van deze auto. De Koleos is leverbaar vanaf 42.790 euro en je kunt ‘m nu direct bestellen. In juni staat de auto bij de dealer.

Voor dat bedrag krijg je een dCi met 130 pk, handbak met zes verzetten en FWD. Standaard zijn 18 inchers, LED Pure Vision-koplampen, achteruitrijcamera en een 8,7 inch touchscreen. Wie een zwaardere sleurhut heeft kiest de dCi met 175 pk, die vanaf 53.290 euro leverbaar is. Deze motor is ook leverbaar met AWD, daarvoor betaal je 56.790 euro. Over benzinemotoren lezen we verder niks in het persbericht.

Dan nog even vergelijken met een belangrijke concurrent. De Mazda CX-5 is leverbaar vanaf 30.990 euro, waar we bij moeten zeggen dat deze prijs geldt voor de versie met benzinemotor.



41 reacties

En de Kadjar dan? Die is toch al maatje Mazda CX-5? En qua prijs ook beter vergelijkbaar.
Dit ding lijkt me een slag groter. Meer een concurrent voor de Skoda Kodiaq enzo.
@trustmeiamanengineer: en een concurrent voor de (eigen) Espace
Ik dacht meteen aan Kolos toen ik de foto zag ;)
Zo hé, die vouwen in de zijkant zijn behoorlijk aanwezig. Daar zou de Aston Martin Vanquish van begin jaren 2000 nog jaloers op zijn.
Wat een prachtbak!
Kan je veel leukere en mooiere auto’s van kopen. Bah.
Best een mooie wagen, maar blijkbaar is ook bij Renault de inspiratie op. Waarom moet alles zoveel op elkaar lijken. Ook zonder familiegezicht zien we wel dat het een Renault is.
Daarnaast vind ik het ook een hoop geld. 42k voor 130 pk. Even lekker inhalen op de snelweg zit er niet in.
@berlinetta: Is deze auto gepositioneerd boven de Kadjar of is dit de opvolger? Uit het artikel wordt het me niet duidelijk.
Dat 1.6 Dci blokje is nog best pittig trouwens, had er persoonlijk ook liever een 2.0 diesel gezien.
@dieselkameel: Volgens mij komt deze boven de Kadjar dus hij is toch een stuk groter. En met 130 pk kom je heus wel vooruit, maar ik vind het wel een beetje karig. Zeker als je daar ook nog eens 42k voor moet neerleggen. Wellicht dat toekomstige benzineversies wat beter geprijsd zijn.
@berlinetta: Voor dat geld zou ik liever kijken naar iets anders, ben persoonlijk geen fan van de interieurs van Renault tegenwoordig. Deze auto zal in de maand echter wel een stuk goedkoper zijn dan een XC60/Q5. 35k had mij een betere prijs geleken, zeker met het oog op de leasemarkt
@dieselkameel: dat kost ‘ie ook, maar met ons prachtige belastingmodel komt ‘ie een stukje duurder uit…
@freezzr: dan kost hij dat dus niet ;) Nee zonder azijnzeikmodus, jammer dat hij hierdoor voor de leasemarkt eigenlijk net iets te duur is. Mooie auto, dat dan weer wel
@dieselkameel: Eens. Helaas is het zo dat voor de leasemarkt veel auto’s onbereikbaar dreigen te raken mede door de verhoogde prijs door de belasting. Mijn werkgever houd hier jammer genoeg maar weinig rekening mee in het vaststellen van de leasetarieven…
@freezzr: het leasestelsel zit anyway vreemd in elkaar. Ik ben nu voor een XC70 die nog in de poule zat goedkoper uit in de maand dan de Ford Focus met ecoblokje wat ik eerder had. Het gekste is dat de Volvo 1;18- 1;20 kan halen en dat de focus niet verder kwam dan 1;17. Rijdt redelijk veel snelweg kilometers en had ze allebei gechipt bij het zelfde bedrijf…
Sluit mooi aan bij de nieuwe ontwerpstijl van Renault. Best fraai.
Maar dat neppe roostertje in de voordeuren kan echt niet..
Hier word ik niet warm van…
Leuke Franse wagen en dit zeg ik niet snel! Het enige wat ik minder mooi vind is de led-strip die buiten koplamp gaat en de doorlopende led-strip aan de achterkant. .
Zag hem laatst in Parijs in de showroom staan. Ziet er heel goedkoop uit van binnen. 42.000 vind ik veel te veel.
weer dat goedkope scherm dat ze ook in de talisman hebben, dat maakt de hele beleving in zo’n auto kapot als je erin zit
De Mazda dus, dank u. Huur ik van het verschil wel een huisje, heb ik ook geen sleurhut nodig.
“jaaaa ik heb één goed ontwerp gemaakt, laat ik het vanaf nu op alle modellen toepassen”

Ik vind dat zo slap, zelfde als bij Audi destijds. Makkelijk geld verdienen als je alleen maar de free transform-tool hoeft te gebruiken
Lelijk hok op 18inch thuiskomers..
@kennone: ik vind het anders vrij grote velgen voor dit type voertuig.
@robert110: gaat niet over velgmaat, maar bandbreedte
Liever een Mazda dan een Renault
Aardig aan de prijs
Is dit net als de vorige onderhuids nog steeds een Nissan X-trail? Dan kan je namelijk beter voor de X-trail gaan, die is €10.000 goedkoper, en ziet er in mijn ogen nog beter uit ook.
@robert110: het staat nog steeds op t platform van de X-Trail. K weet niet of de Koleos ook als 7-zitter komt though. Maar ik ben t wel met je eens dat de X-Trail net even wat vlotter en beter uit ziet.
Mooie wagen! Met een iets langere en bredere wielbasis stuurt hij hopelijk ook iets minder zenuwachtig/”sportief” dan een CX5.
Zo die ziet er goed uit voor een SUV!
Hij kost je je ogen
Mooie auto!
In iedergeval een stuk knapper dan dat hok van 10 jaar geleden.
Snap niet dat mensen meer dan 50k willen neertellen voor een renault
Wat een gedrocht zeg. Ik vind sowieso die hele lijn van Renault niks. Dit biedt wel perspectief voor Full size suvs van merken als Mazda om te gaan concureren met deze.
Das gwn precies de kodiaq
Duur. Zeker naast de CX5
Vanaf 42.000 euro… Dus een enigszins fatsoenlijke uitvoering zal rond de 50k zitten… 50k voor een Renault…
Ik dacht dat deze al een tijdje geleverd wordt in het midden oosten. Ze zullen bij renault ook wel niet veel van de NL markt verwachten kennelijk
M’n opa heeft de nieuwe Kadjar, mooie wagen maar het interieur valt me vies tegen, lelijke schermen, digitale dash en de middenconsole moet lijken op die van de tesla/Volvo, ziet er een beetje goedkoop uit à la Amerikaans, jammer en gemiste kans.
Doen dan naar die Skoda

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).