• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1.400 manuren hebben in dit Ducati project gezeten

Auteur: RubenPriest, gepost 11 augustus 2020 om 07:59 – 21 Reacties

Ducati 1200SS

Het resultaat van deze custom Ducati 1200SS is dan ook prachtig.

Met de juiste elementen kan retro zo ontzettend cool ogen. Wat dat betreft twee duimen omhoog voor deze aangepaste Ducati 1200SS. De motorfiets is het werk van Scales Studio uit Miami in Florida.

In dit specifieke project zijn maar liefst 1.400 manuren gestoken. De motorfiets is in opdracht van een klant gemaakt. In de basis kijken we naar een Ducati 1000SS uit 2005. Daar is de zaag ingegaan om er dit unieke retro project van te maken. Het 992cc blok werd vervangen voor een 1100cc motor. Dit blok is vervolgens opgeboord tot 1200cc. De Ducati 1200SS was geboren.

Ducati 1200SS voorkant

Met zijn custom body is deze Ducati 1200SS een uitstekende combinatie van verleden en het heden. Volgens Trever Scales, de man die de leiding heeft bij Scales Studio, is het uiteindelijke resultaat een beter sturende motorfiets dan het origineel.

Ducati 1200SS zijkant

De ombouw is niet zonder controverse. Een originele Ducati 1000SS is een zeldzaamheid in de States. Minder dan 100 exemplaren kwamen naar de VS, waarvan een groot deel zijn omgebouwd tot racemotor. Dat juist een oorspronkelijk exemplaar is ‘geofferd’ voor dit project zal niet iedereen waarderen. Maar vanuit een artistiek oogpunt is de custom Ducati 1200SS een resultaat waar je toch de pet voor zou afnemen.

Ducati 1200SS uitlaat

Ook interessant!

  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!
  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

custom, ducati, Motorfiets

Vorig bericht: « De Formule 1 kost Liberty nu klauwen met geld
Volgend bericht: Michael Fux doet deel collectie weg, waaronder one-off M2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    11 augustus 2020 om 08:51

    Ik heb niets met motoren, maar dit ziet er ongelooflijk gaaf uit. Moet je eens zien hoe die RVS uitlaat is gelast – dat is zó strak dat men de (TIG) lasnaden zelfs niet heeft gepoetst, waardoor de verkleuring als een soort omlijsting van het vakmanschap is gaan fungeren.

    Als werktuigbouwer in hart en ziel kan ik hier alleen maar groot respect voor hebben.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      11 augustus 2020 om 10:56

      @RRRobert: Hoe kun je als werktuigbouwkundige niks met motorfietsen hebben? Één van de meest complexe stukken techniek die je kunt kopen.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 augustus 2020 om 11:11

        Ik prefereer de veiligheid en comfort van voertuigen met vier wielen. En die zijn m.i. minstens zo innovatief. Het is alleen allemaal wat minder zichtbaar.

        Andere WTB’ers hebben dat weer met fietsen, scheepsmotoren of desnoods typemachines. Dat maakt dit volkje zo lekker universeel inzetbaar in zo’n beetje elke technische sector.

        Login om te reageren
    • fernie zegt

      11 augustus 2020 om 11:31

      @RRRobert: lasnaden zijn eigenlijk een beetje slordig.. als dit rvs is kun je het grootste deel gewoon buigen en dit is zinloos lassen? NCR van Ducati is erg mooi maar ook erg kostbaar maar klopt gewoon wel.. kijk maar eens naar hun sport classic range spullen.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        11 augustus 2020 om 12:25

        @fernie: de lasnaden zijn nodig want sommige bochten zijn niet uit 1 stuk te maken

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          11 augustus 2020 om 12:50

          @rob5nismo: kijk maar eens naar een 996 systeem (origineel), stuk netter!

          Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            11 augustus 2020 om 18:23

            @fernie: als je de gereedschappen hebt zal het wel gaan maar soms is het roeien met wat je hebt

            Login om te reageren
      • Robert zegt

        11 augustus 2020 om 12:45

        @fernie: ik weet niet wat jij als een nette las beoordeelt, als je deze als ‘slordig’ bestempelt, maar ik heb in totaal een kleine twintig jaar i’n de RVS gezeten’ en daarbij duizenden orbitaal en handgelaste lasnaden zien voorbijkomen, en dit is toch wel zo’n beetje het meest strakke werk wat je kunt bewerkstelligen.

        Je wilt trouwens niet weten hoe vaak ‘uit één stuk’ bestaat uit componenten die na het lassen mechanisch zijn nabewerkt om een volledig gladde oppervlakte over te houden.

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          11 augustus 2020 om 13:04

          @RRRobert: slordig in de hoeveelheid lasnaden, kan de naad zelf niet goed zien maar wel verbaasd over hoeveel er zijn! Wellicht dat ze dit inderdaad normaal wegpolijsten :).

          Login om te reageren
          • supertjeduc zegt

            11 augustus 2020 om 14:09

            @fernie: een mooie las moet je laten zien dat is kunst
            En zoiets ga je niet weg polijsten

            Login om te reageren
            • fernie zegt

              11 augustus 2020 om 14:24

              @supertjeduc: tja op rvs vind ik het niets.. titanium juist weer erg mooi. En ja niet alle lassen zijn hetzelfde! Flink verschil tussen een termi uitlaat of een SC. Termi zijn allemaal vrijdagmiddag types terwijl een SC of Akra gewoon supernetjes is.

              Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 augustus 2020 om 09:01

    Geniaal!

    Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    11 augustus 2020 om 09:59

    Hoe sommige mensen gelukkig kunnen denken het is maar een stuk staal en er vervolgens een meesterwerk van maken

    Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    11 augustus 2020 om 10:12

    Hij is mooi tot aan het zadel.
    Design achterzijde past totaal niet bij voorzijde.
    Alsof 2 bouwperiodes in het midden samengevoegd zijn.
    Niet mijn ding.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    11 augustus 2020 om 11:00

    “Laten we dat wat Singer doet met Porsche’s eens doen met een motorfiets”. Dus een redelijk moderne motorfiets, opgeboord en er dan oud uit laten zien. Net als bij Singers en nieuwbouw “jaren 30” woningen zullen massa’s het geweldig vinden maar ik vind er niks aan, het klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
  6. fernie zegt

    11 augustus 2020 om 11:29

    Jammer van die achterbrug die niet echt past bij de overall retro look.

    Login om te reageren
  7. donald4motion zegt

    11 augustus 2020 om 12:55

    1400UUR! Man man man, werk eens door!

    Login om te reageren
  8. karaya zegt

    11 augustus 2020 om 13:13

    Ik hou m’n pet op.

    Heiligschennis.

    Login om te reageren
  9. boomhauwer zegt

    11 augustus 2020 om 13:30

    Er is hier toch werkelijk niets speciaals aan? Die handgemaakte kuip ziet er uit als iets wat je standaard kan kopen en een lampje inhangt. Er is veel spectaculairder spul te vinden ..

    Login om te reageren
  10. R zegt

    11 augustus 2020 om 14:41

    Ik heb zelf 2 Ducs en rijd al jaaaaa Ren Duc…..maar ik word er niet opgewonden van….lelijke kuip met trieste koplampen….
    Technisch zal het wel in orde zijn…

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    11 augustus 2020 om 15:36

    Walt Siegl is de bedenker van dit type Ducati, genaamd een Leggero.
    Dit is een spin-off en niet het origineel, maar wel mooi uitgevoerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North