11 belachelijk dure lakopties in autoland

Auteur: , 67 Reacties

In de wereld der rijken is niets te gek, daar wordt rustig een bedrag voor een paint job afgetikt waarvoor je ook een geheel nieuwe auto koopt.

Porsche 918 Spyderts

Wanneer je veel geld uitgeeft aan een auto, dan moet naast de wielen en accesoires ook de verf in orde zijn. En je kunt het zo gek niet bedenken, of de industrie maakt het voor je. Kijk maar:

11. BMW Pure Metal Silver – € 8.000

BMW M5 PMS

Acht ruggen, dat ben je kwijt voor Pure Metal Silver, een stuk meer dan de € 3.754,- die BMW voor Frozen Grey rekent

10. Audi RS6 Daytona Grey – € 10.000

Audi RS6 matgrijs

9. Range Rover Autobiography ChromaFlair – € 11.000

RR Spectral Green

De duurste lak op je Range Rooney staat aan de overkant van de Noordzee voor £ 7.840 in de lijst.

8. Mercedes Alubeam zilver (o.a. op SLS AMG) – € 15.000,-

SLS Alubeam

7. Ferrari SA Aperta Triple Layer-lak – € 19.360,-

SA Aperta

6. Mercedes G-Klasse Crazy Colors – € 20.000

De CC-familie

5. Bentley Mulsanne Personal Commission Satin Paint – € 33.500,-

Birkin Mulsanne in Ghost White

Deze matte finish (één van de 120 lakopties) kost je bij Bentley £ 24.320, oftewel 33,5 mille in euro’s.

4. Porsche 918 Liquid Metal Chrome Blue / Silver – € 50.000

Porsche 918 LMC

Voor deze twee speciaallakken op de 918 koop je ook een Boxster. In Duitsland.

3. Koenigsegg Regera€ 60.000

Regera

2. Pagani naakt carbon – € 112.500

Pagani Huayra Clear Carbon Edition

Niet echt een lakkleur, maar wel een afwerking van de koets. Voor een euroton plus de kruimels duwt ome Horacio je Huayra hoogstpersoonlijk in de bakoven.

1. Bugatti Veyron Carbon Finish: € 250.000

Bugatti Veyron Black Carbon

U wilt geen lak, maar een koolstofvezl-finish op uw Veyron? Exacte prijzen weten we niet, maar volgens de geruchten moet u rekening houden met een kwart miljoen euro extra.



67 reacties

Die range rover doet me denken aan nissan micra’s eind vorige eeuw.
Die hadden ook zo’n soort lak.
@g40freak: wat dacht je van alfa romeo eind jaren 90, begin 00?
@clarkson: Azzurro Nuvola?
@clarkson: dat was standaard als je maar lang genoeg wachtte
@g40freak: Idd, is ook op de primera geleverd.
@g40freak: Gewoon parelmoer.
@g40freak: strontvliegen hebben die lak ook
@g40freak: typische tvr kleur.
Wie verplicht met zijn vrouw naar 50 shades of grey is geweest, begrijpt de hogere prijs van die grijstinten wel.
@g40freak: ja was een optie van een paar 1000 gulden. Op een micra. En toch zag je hem af en toe eens rijden
@g40freak: ik moet eigenlijk aan mijn nokia 3210 frontje denken

mijn 6110 frontje veranderde van kleur bij bepaald lichtinval
Kwart miljoen! Doe normaal! Maar ja. Aan de andere kant, als je zo’n auto kan betalen waarom dan ook niet.
@philipf: nog mooier is dat ze eigenlijk de auto niet hoeven spuiten polijsten en poetsen dus hoop werk besparen. Want auto is toch van koolstof vezel. Dus hoop geld voor minder
@raym: Dat is niet waar. Carbon ziet er meestal rammend lelijk uit zonder lak en verf. Het is een verschrikkelijk duur en tijdrovend karwei om dat mooi te krijgen. Ik geloof dat ze hier aandacht aan besteden in een docu over Pagani. Dus als je meer wil weten daar even op Googlen.
@steiger: Klopt het kost erg veel tijd en moeite om het mooi te maken. Vaak moeten ze er al rekening bij houden tijdens het maken van de panelen.

Ik weet dat ze er bij Koenigsegg en Pagani heel veel moeite in steken. Bij Pagina zorgen ze zelfs dat het carbon van het ene paneel mooi door loopt op het andere paneel.
@steiger: dat weet ik ook wel. Het gaat er om dat 250 000 euro echt te veel is. Staat totaal niet in verhouding met het extra werk
@raym: de deuren en voorbumper zijn van alu volgens mij
@clarkson: ja dat dacht ik eigenlijk ook maar twijfelde als dat zo zou zijn. Dan komt de 250 000 meer in de richting aan gezien ze dan speciaal moeten maken.
250k boven op de normale prijs van de Veyron… Dan moet je toch echt van dikke kevers houden. Mij en mijn spaarvarken niet gezien.
@berlinetta: dat maakt die eigenaren echt niet uit.
Hmm, 10k voor een matzwarte RS6? gewoon een blauwe nemen en elke winter een wrapje doen…
@dutchdriftking: het is wel de enige goeie kleur voor de auto als je het mij vraagt. maarja, de prijs…
@meneer: Doe mij maar rood of blauw.
je bent niet goed in je hoofd als je zoveel betaald voor een grijze lak.
@MAB: pure metal silver is wel erg mooi hoor
@bakbanaan: mooi duur ja
Bij Pon hebben ze ook kleurtjes tegen een meerprijs bovenop de kosten van metallic lak. Je betaalt dan dubbel voor een exclusievere kleur. Een kleur grijs tussen grijze standaard kleuren zeg maar
@asmulders: daar heeft Pon geen zeggenschap in…
@asmulders: dat is geregeld via Audi Exclusive. Mijn pa had een A8 en wist niet welke kleur hij moest kiezen, dus werd het donkerblauw. Totdat we een Kersenzwarte (Donkerpaars) S6 zagen staan. Dat moest hem worden. Bleek een SK (sonderlackierrung) optie te zijn. Iets van 800 boven de meerprijs van metallic/pareleffect lak. Valt dus reuze mee.
Of plastydippen je wagen vanaf 499 euro bij mij in de buurt
Koop wel een emmertje verf…
Ik zie bij de kleur van de sls niks bijzonders had ook audi A4 leasegrijs kunnen zijn
@papa: Dat is met zoveel aparte kleurtjes: je moet het in het echt zien.
Wat zou het extra per maand kosten in de lease voor die BMW en die Audi ?
Die worden toch nooit gekocht.

Hoe knap ben je als BMW en Audi om weg te komen met zo’n prijs voor een kleurtje voor een hogere middenklasser, meer is het niet; je kunt je vrouw voor de meerprijs een nieuwe KIA of Ford Ka geven, hoe maf ben je dan?
En reken dat ze blijer zal zijn dan met een staafmixer !
@desjonnies: Staafmixer?….Een staaf zou al genoeg zijn ..
@desjonnies: Frozen cashmere silver op mijn BMW kost rond 3500 extra tov wit en zo’n twee tientjes lease extra in de maand..
@sir_smokalot: Daytonagrijs Mat-effect kost op een RS6 incl. BTW en BPM €7.352,00
Ow en wie een gele G-klasse Mercedes wil, moet gewoon wachten totdat een vliegveld ergens zijn auto’s verkoopt, kost het niets extra en met een beetje mazzel krijg je er nog een batterij zwaailichten bij……
En een bakkie……” Roger Charlie Delta Lima Oscar Pappa Tango “- Wie zit er verdulleme nou in die cockpit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@desjonnies: dat kan toch niet!

Dan krijg je een echte G in plaats van een gehyped handtasje. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Die Daytona Grey is op een A3 ipv A6 maar 3 of 4K extra :) Erg mooie parelmoer ‘techno grijs’ mits je ‘m regelmatig poetst, anders is het 13-in-dozijn grondverf-grijs. En duur of niet, het is ook een erg gevoelige lak (duivenpoep, etc.).
@dawwg: maar 3-4k extra! Ik vind dat een bult geld voor zo’n omgekatte Golf!
@dawwg: Het gaat hier wel om de Daytonagrijs in mateffect, die is niet op een A3 te verkrijgen.
@tampie: Was bij het vorige model wel leverbaar op de RS3 en volgens mij ook als Audi Exclusive (maar goed; voor die meerprijs kon je meteen beter voor een A4gaan).
Dat naakte carbon is zo duur omdat de vezels perfect gestructureerd moeten liggen (zoals we dat kennen van alle lierlijsten), er gaat immers geen verhullende lak overheen. Deze prijzen vind ik echt gestoord, je krijgt me misschien nog zo ver om voor zo’n 4000 euro een exclusieve lakkleur te laten bestellen als de standaardkleuren doodsaai zijn, maar dat vind ik eigenlijk al veel te duur voor wat verf.
@knipperlichtje: Ik neem aan dat dat wel afhangt van het segment waarin je shopt. 4000 euro op een auto van dik een euroton is natuurlijk relatief gezien minder dan 4000 euro op een Kia Picanto.
@Edge: Jij hebt zeker hogere wiskunde gestudeerd?
@Edge: dat zou ik inderdaad alleen op een auto van 70 k laten doen. Daarbij hebben goedkopere auto’s meestal sowieso wel leuke lakkleuren in de optielijst staan, dus dan is er niet eens zo’n noodzaak.
Uiteindelijk komen de kleuren natuurlijk nooit zo mooi boven als in het echt. Maar dat zilver moet wel heel spectaculair zijn op die BMW om niet als “saai grijs” gezien te worden.

Hoewel ik de Audi nog lelijker vind. Ben nog geen auto tegen gekomen waar mat zwart goed op staat. Meestal komt het pauper over en je ziet het meestal ook alleen op “tuning” auto’s.
Zoveel geld en dan alsnog voornamelijk saai grijs. Ik snap dat volk niet. Wat is er mis met vrolijke kleuren overal?

Doe mij maar zo’n parelmoer lakje als op de range rover, maar dan wel op een andere auto.
Diamond dust van mclaren 50.000€ (slr van johor prins) en een speciale silver (naam kwijt) van mercedes s coupe ook 50.000 €
Mercedes gt(s) die goud kleur €8000
Ik vond mijn €2400 ex btw al duur. (Audi S4 panterzwart)
@msnaphaan: Vertel me niet dat je naast die eindeloze grijstinten ook nog verschillende zwarttinten hebt bij Audi?!
@mout: jazeker 2 standaard kleuren en 1 exclusief kleur.
Voor de s4 dan…
Die lakoptie ( clearcoat met tint ) op de veyron is volgens mij nog ietsje duurder zelfs.
Ik meen dat de manager van bugatti USA het er over had dat je er ook een phantom van kon kopen ( vertelde hij in een filmpje bij Leno in de garage )
En die mooie blauwe kleur van de Golf GTE, mooi maar niet waard als je het mij vraagt?
Op de RS6 (en op alle overige Audi modellen overigens) is Daytona grijs gewoon als standaard metallic lak meerprijs te krijgen. Of bij een s-line pakket inbegrepen. De lak die jullie bedoelen is de matte variant. Die kost inderdaad een hoop duiten. Al is het eerder 7k dan 10k…
@crs86: oh, zie nu pas de link waarin jullie naar het artikel verwijzen waar wel mat wordt genoemd.
@crs86: Doe mij maar de rs6 in sepangblauw, een van de mooiste kleuren die er zijn zonder te veel te schreeuwen. Verder bestaat mijn top 3 uit liquid yellow van de clio 3 rs, en liquid metal van de 918
Wat ik niet begrijp is dat als mensen voor een exclusieve kleur gaan en daar een driedubbel modaal maandsalaris tegenaan gooien (of meer), ze dan nog steeds voor een grijze of zwarte kleur gaan. Alleen als je je auto dan goed gepoetst heb en vol in de zon staat zie je het verschil met normale lakkleuren. Kies iets unieks!
@sir_smokalot: (man man man wat een spacenamen) die kleur geel op de amg gt kost €8200
Ligt het aan mij of zie ik bij veel lakken niet het verschil met gewoon een kleur die je op je fiat 500 kan bestellen?
@mrrallycross:
ja maar een Fiat is niet premium.
Prachtige grijze kleur wel op die Beemer
Er zal maar een vogeltje zijn die z’n behoefte achterlaat op je premium lakje….
Waarom wordt het stukje over de veyron in het heden geschreven? De auto is uitverkocht en dus is de carbon finish niet meer leverbaar.
Ah, $ en / of € miljardairs willen privé altijd hun stempel op iets dat ze aankopen . . .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).