• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“2010 wordt recordjaar voor de autoindustrie”

Auteur: ricardo, gepost 2 juni 2010 om 13:21 – 14 Reacties

autoverkoop

Hoewel hier de autoverkopen weer gematigd aan het slinken zijn dankzij het stopzetten van subsidies voor wrakken, verwacht topman Carlos Ghosn van Renault/Nissan dat er wereldwijd méér auto’s verkocht gaan worden dan voorheen. Reden: de autoverkoop-explosies in landen als China natuurlijk.

Vorig jaar werden er wereldwijd nog ongeveer 57 miljoen auto’s verkocht, maar vanwege algehele carmageddon is dat dit jaar natuurlijk stukken minder, of niet? Nou, Ghosn denkt van niet. De vraag uit opkomende markten is ook in 2010 weer enorm, en daar profiteert onder meer budget-merk Dacia fijntjes van mee. Samen met Renault, Nissan en hun Russische partner Avtovaz (a.k.a Lada) verwacht de topman dat ze dit jaar 7 miljoen auto’s gaan wegzetten.

Maar daar houdt de voorpret van Carlos nog niet op. Hij verwacht dan ook dat de Renault/Nissan-groep dit jaar hekkensluiter is in de top drie van best verkopende merken. Na Toyota en Volkswagen moet de Renault-Nissan alliance dit jaar voor de meeste verkopen gaan zorgen. Nou, we hopen het met je mee. Hopelijk heeft hij wel rekening gehouden met gerevalideerde GM dat weer winst aan het boeken is. (bron: Financial Times via Nu.nl)

Ook interessant!

  • Carlos Ghosn moet betalen
    Oude baas van Nissan Carlos Ghosn vangt bot
  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • Nissan komt met compacte en (hopelijk) betaalbare EV
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Carlos-Ghosn, China, Nissan, Renault

Vorig bericht: « Koopje: Legendarische Aston Martin DB5 uit James Bond
Volgend bericht: Cola-light en Mentos als alternatieve brandstof [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Roelio zegt

    2 juni 2010 om 13:26

    Positiefistisch ingesteld!!

    Login om te reageren
  2. xiran zegt

    2 juni 2010 om 13:26

    als ze winst maken zouden ze dan weer goed auto’s bij renault gaan maken

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      2 juni 2010 om 14:27

      @xiran: Doen ze al. Leef je nog in 2001? Vanaf 2006 is de kwaliteit van Renault een stuk vooruit gegaan :)

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        11 juni 2010 om 11:35

        @Northwestern: op basis van veiligheid, de gekke storingen blijven voor elektrische…

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          12 juni 2010 om 17:36

          @xiran: Ik heb nooit elektronische problemen met mijn Laguna Coupé. De voornaamste reden daarvan is dat Renault meer heeft afgekeken bij Nissan.

          Login om te reageren
  3. John zegt

    2 juni 2010 om 13:32

    Lijkt me dramatisch als er meer Renaults op de weg zouden komen.. Al die Franse slapers die je op de linker helft ziet rijden… Gelukkig verwachten ze de expansie in Azie dus hoeven we hier niet bang te zijn..

    Login om te reageren
  4. willemseles zegt

    2 juni 2010 om 13:48

    Duidelijk, dat de reageerders hierboven geen bal van auto’s afweten.Kijk eens naar de F1 of formule2, of andere takken van autosport, waarin Renault voorin rondrijdt.
    Of ga aanstaande zondag eens naar circuit Zandvoort.

    gr.

    Login om te reageren
    • John zegt

      2 juni 2010 om 14:12

      @willemseles: Ik zie de verkoop van die auto’s niet stijgen hoor…

      Login om te reageren
  5. Bob zegt

    2 juni 2010 om 13:58

    @willemseles

    Wat hebben Renaults op de weg met F1 te maken dan?

    Login om te reageren
  6. willemseles zegt

    2 juni 2010 om 14:18

    In de F1 worden nieuwe technieken en materialen getest (hittebestendigheid/duurzaamheid onder extreme omstandigheden/rendement uit verbranding/enz),die later vaak haar weg vindt in gewone produktiewagens.Eind jaren 70 begon Renault als eerste in de F1 met turbo’s (icm 1.4’s).
    Nu is het 1 en al turbo in huis en tuinwagens

    De EK en NEC 2.0 formule Renaults zijn gelijk aan de 200pk (zonder turbo) motoren in de straatclio’s.

    De tijden van de suffe Renaultjes 4 en 12 liggen al 35 jaar achter ons.Sommigen blijven van die cliches dromen.

    Aanstaand weekend de Redbull Renault te zien en vooral te horen op Zandvoort. Volgend jaar komen de turbomotoren weer terug in de F1 (met 1200 cc-tjes ?).

    gr.

    gr.

    Login om te reageren
  7. Bob zegt

    2 juni 2010 om 14:27

    @willemseles

    Als verkoopargument blijft dat altijd een sterke dat er technieken uit de F1 in je auto zouden zitten…spreekt enorm aan.

    Login om te reageren
  8. willemseles zegt

    2 juni 2010 om 14:50

    @John

    Nederland is niet de wereld hoor.

    Login om te reageren
  9. Kaptein Koekblik zegt

    2 juni 2010 om 21:23

    Ik verwacht zelf een recordaantal verkopen bij 14% / Wegenbelastingsvrije auto’s. Eerlijk gezegd zijn een aantal modellen zo interresanter dan een occasion uit pak em beet 2006.

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    2 juni 2010 om 21:45

    Dan zullen wij rustig meehelpen om meer Renaults te verkopen ;) M’n ma haar nieuwe Fluence zal eind deze maand afgeleverd worden :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North