
Zonde, deze Porsche 911 GT3 crasht in de regen en komt er niet met kleerscheuren vanaf.
De Porsche die we zien is niet meer in originele staat. Rijden in regen kan voor iedereen gevaarlijk zijn. Je ziet minder, andere wegmisbruikers anticiperen minder snel en het kan gladder zijn. Zomaar drie dingen die het rijden in de regen überhaupt gevaarlijker maken, maar met een supercar zoals een Porsche 911 GT3 is het alle hens aan dek.
Porsche 911 GT3 crash
Schreven we vanmorgen eerst dat een 24-jarige jongen mensen heeft opgelicht met nep-Ferrari ’s, nu is het de beurt aan een jongen met dezelfde leeftijd die een GT3 aan barrels heeft gereden.
Wij zien aanzienlijke schade op de foto’s. Tevens moet een het een flinke klapper geweest zijn, want we zien dat verschillende airbags geactiveerd zijn. Waaronder de gordijnairbag aan de zijkant. De foto’s zijn afkomstig van de Duitse politie en de GT3 staat er droevig bij. Tussen de kruisingen Trockau en Bayreuth-Süd verloor de jongeman de macht over het stuur op een natte weg bij het wisselen van rijstrook.
Misschien waren de glibberige witte strepen op het wegdek de oorzaak van het ongeluk. Wat er zeker gebeurde is dat de Porsche slipte en daarna raakte de auto meerdere keren de rechter vangrail. De brandweer van Trockau werd ingezet om de plaats van het ongeval te beveiligen en schoon te maken.
Resultaat? Aanzienlijke schade. Aan alle kanten zien we dat de klapper schade heeft veroorzaakt bij de GT3. Gelukkig bleven de bestuurder, maar ook de passagier ongedeerd. Dit laat maar weer eens zien dat de veiligheidssystemen steeds beter worden en goed werken.

Schade
Tsja, de Porsche zal wel weer op te lappen zijn. De materiële wordt geschat op een bedrag van ongeveer 150.000,- euro. Aardige rekening, maar vermoedelijk wel de moeite waard. De 24-jarige komt dus met schrik vrij, maar zal zich wellicht afvragen of een 911 GT3 met 510 pk wel aan hem besteed is. Of gewoon niet rijden in de regen, dat kan ook.
Afbeeldingen via Verkehrspolizeiinspektion Bayreuth
“Niet met kleerscheuren vanaf komen” getuigt van een positieve kijk op de zaken.
Benieuwd wie die “150.000 euro” schade heeft geschat. Die kan z’n status van beëdigd taxateur meteen inleveren.
“Nat” vingerwerk.
Weleens van een “mouw-taxatie” gehoord?
Dat is een taxatie waarbij de taxateur……afijn, je voelt ‘m, denk ik, al aankomen….
ik dacht eigenlijk precies hetzelfde als u maar dacht he, het is mijn werk, laat ik eens kijken. uitgaande van een kromme wielophanging , zichtbare schade ( en als voertuig invoer een Porsche 911 GT3 uit modeljaar 2019, ik had helaas niet recenter ) kom ik uit op een schade van 138.000 euro incl btw . dit op basis van vernieuwen kapotte componenten, arbeid en spuiten en een uurloon wat waarschijnlijk de helft is van de porsche dealer. Dus zou toch best wel kunnen haha.
Met koude semislicks op een nat wegdek kan zoiets heel snel gebeuren. Eigenlijk gewoon niet mee rijden met dit soort weer
Oooh zo ziet de voorkant er dus uit zonder de voorbumper
Op een motor zit tegenwoordig traction control ook in de bochten , dat werkt best goed
Heeft zo’n auto dat niet of werkt dat gewoon niet
Het is een GT-3.. je weet wel die je zo licht mogelijk wilt hebben om vervolgens zo hard mogelijk over het circuit te kunnen boenderen.. Er zitten wel een hoop elektronische settings op en een tractiecontrole systeem alleen zet je die meestal uit.. als standaard setting.. Hij had waarschijnlijk m nog steeds in die setting staan.. tja.
Op auto’s zat dat al voor dat er überhaupt motoren met abs waren ;-) Uiteraard zit dat ook gewoon op deze GT3, echter ook deze systemen hebben hun grenzen en kunnen ook niet meer compenseren dan wat de auto de aan kan. Als je met 200+ over nat weg dek van rijbaan wisselt en de grenzen van grip overschrijdt dan gaat geen enkel esp systeem je redden. Voor een motor geld dat uiteraard hetzelfde zo niet meer, aangezien je daar niet links/rechts maar alleen voor/achter onafhankelijk kan afremmen om het geheel weer recht te trekken.
Of zoals minimoke aan geeft, stond het uit of op een idiote setting gezien de omstandigheden.
Als iemand er niet met kleerscheuren vanaf komt, wil dat eigenlijk zeggen dat hij gewond is. En niet zozeer dat het gewoon een dure affaire is.