• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

24-jarige rijbewijs kwijt na proefrit met Porsche Taycan

Auteur: RubenPriest, gepost 23 januari 2020 om 07:41 – 94 Reacties

Niet ergens in Florida, maar gewoon bij ons in de polder.

De Porsche Taycan is inmiddels aangekomen in Nederland. De eerste exemplaren staan op gele platen. Voor potentiële klanten van de Duitse autofabrikant is het misschien wel de eerste keer dat ze achter het stuur van een elektrische auto plaatsnemen.

In het geval van de Taycan is dat geen kinderachtige kennismaking. De Porsche is verkrijgbaar in meerdere varianten. Waaronder 4S, Turbo en Turbo S. Laatstgenoemde is het topmodel en dat hebben ze bij de politie ook gemerkt.

Gisterochtend werd op de N33 ter hoogte van Wildervank (Groningen) een hardrijder gesnapt. Het bleek om een 24-jarige bestuurder te gaan die een proefrit ondernam met een Porsche Taycan Turbo S. Er werd een snelheid vastgesteld van 214 km/u. Op deze weg is een maximumsnelheid van 100 km/u toegestaan. Na correctie bleef een overtreding van 207 km/u over. Overigens was dat nog niet de top van de Porsche. De Taycan Turbo S heeft een topsnelheid van 260 km/u.

De politie heeft proces-verbaal opgemaakt tegen de jonge bestuurder. Het rijbewijs van de automobilist is ingevorderd. Ook moet hij een educatieve maatregel gedrag (EMG) ondergaan. Aangezien het hier om een flinke snelheidsovertreding gaat zal de hoogte van de boete nog vastgesteld moeten worden.

Fotocredit: Team Verkeer Noord-Nederland via Instagram

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, Elektrisch, politie, Porsche, rijbewijs, Taycan, turbo-s

Vorig bericht: « Koop de sterkste bedrijfswagen van Nederland
Volgend bericht: Jaguar Land Rover schrapt hier 500 banen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2020 om 07:48

    Lekker gewerkt!

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      23 januari 2020 om 09:00

      @dutchdriftking: pik!

      Login om te reageren
  2. bluetiger99 zegt

    23 januari 2020 om 07:49

    Bij dit soort overtredingen wordt de auto toch ook in beslag genomen?

    Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      23 januari 2020 om 07:54

      @bluetiger99: Is geen eigendom van bestuurder als ik de titel correct interpreteer. Dus er valt weinig in beslag te nemen behalve zijn rijbewijs en geld ?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        23 januari 2020 om 08:26

        @barendbotje: is niet altijd zo, voor zover ik weet. In bepaalde (lees: zeer ernstige) gevallen kan zo’n auto dus wel in beslag genomen worden, waarna de kosten voor afslepen, stallen en eventueel derving van inkomsten door de rechtmatige eigenaar mag worden verhaald op de bestuurder.

        Over het algemeen zal het echter niet zo heel snel gebeuren; meestal volgt er een telefoontje naar de eigenaar, dat -ie de auto zelf mag komen ophalen.

        Login om te reageren
        • soundgarden zegt

          23 januari 2020 om 09:43

          @RRRobert: het gaat om een snelheidsovertreding, geen poging tot moord. Je dwaalt wat af maar :P

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            23 januari 2020 om 10:25

            @soundgarden: vandaar de toelichting ‘zeer ernstige’. Eigenlijk altijd wanneer er sprake is van een combinatie van extreem gevaarlijk rijgedrag + snelheidsovertreding(en).

            Login om te reageren
        • unknown234 zegt

          23 januari 2020 om 20:15

          @RRRobert: Auto kan inderdaad buiten gebruik worden gesteld, ongeacht wie de eigenaar is. Al die plusjes voor diegene boven jou geven wel aan hoe onwetend men is. 57 gevalletjes van mensen die leip op tv kunnen komen als ze gesnapt worden door wegmisbruikers.

          Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        23 januari 2020 om 13:21

        @barendbotje: Dat zal je tegenvallen. Als je je auto uitleent aan iemand met een forse belastingschuld, dan mogen ze hem wel degelijk in beslag nemen. Zijn genoeg voorbeelden van te vinden.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          24 januari 2020 om 00:36

          @kareljansen: te bizar voor woorden!

          Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      23 januari 2020 om 10:41

      @bluetiger99: Bij een overschrijding van meer dan 50 km/u *moet* de politie het rijbewijs innemen. Bij een snelheid van meer dan het dubbele van de limiet *mag* de politie de auto in beslag nemen, ook als de bestuurder niet de eigenaar is (anders zou elke leaserijder daar ook aan kunnen ontkomen).

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 januari 2020 om 10:52

        @donvincenzo: dus als je 100 rijdt waar 50 is toegestaan, dan nemen ze de auto in beslag?

        Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          23 januari 2020 om 10:57

          @e550: Nee, dan *mogen* ze dat. Dat wil dus niet zeggen dat ze het daadwerkelijk doen. Het gebeurt volgens mij vaker niet dan wel.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          23 januari 2020 om 12:22

          @e550: met 100 door de bebouwde kom…? Ja lever je auto maar in.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            23 januari 2020 om 13:19

            @flutterby: in Utrecht en Amsterdam zijn er genoeg 2 baanswegen (2+2) waar 50 is toegestaan, maar waar je heel simpel (en redelijk veilig voor een kort stukje) de 100 kan aantikken.

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              23 januari 2020 om 18:40

              @e550: ook in Utrecht of Amsterdam ben je dan je auto kwijt! Maakt geen verschil!

              Login om te reageren
            • flutterby zegt

              23 januari 2020 om 18:46

              @e550: dat het een aantal keer goed gaat betekent het niet dat het veilig is.

              Met mijn Model 3 LR had ik ook niet veel ruimte nodig hoor, even een stoplicht halen en je tikt de 150 aan.

              Login om te reageren
      • ghost zegt

        23 januari 2020 om 10:55

        @donvincenzo: mag al bij meer dan 70km/u. Al is de auto van de paus, boeit niet. Enige uitzondering die er bestaat is als je niet-NL’er bent, dan moet je ter plekke betalen. En als je dat niet kan, ben je alsnog je voertuig kwijt tot nadere bepaling.

        Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          23 januari 2020 om 11:07

          @ghost: OM zegt vanaf 100%; https://www.om.nl/@33435/wanneer-neemt/

          Login om te reageren
  3. grasvreter zegt

    23 januari 2020 om 07:54

    Moet een vermogende jongen zijn geweest, waarom zou je als dealer anders zo’n auto mee geven. Kan ie mooi een trein abo betalen, die zijn ook duur.

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      23 januari 2020 om 08:11

      @grasvreter: Valt wel mee hoe vermogend je moet zijn. De meeste dealers zijn niet zo moeilijk als je het netjes vraagt. Toen ik student was heb ik ook een proefrit gemaakt in een Model S P85D, terwijl ik geen cent te makken had.

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        23 januari 2020 om 08:23

        @ferrari94 Tesla vs Porsche… De Taycan krijg je niet zomaar mee, zeker niet als 24 jarige.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          23 januari 2020 om 09:34

          @geobem007: Ja iedereen geeft ook zomaar een Tesla mee van 100.000 euro mee die net zo snel is. Dat is nog steeds een heel dom idee.

          Login om te reageren
          • rickvanbuuren zegt

            23 januari 2020 om 09:39

            @fanboy: het is/was beleid van Tesla om juist heel soepel te zijn met proefritten, zodat zoveel mogelijk mensen vertelden hoe gaaf elektrisch rijden kan zijn. Zo stapte ik ook in een P100D nadat ik verteld had toch echt niet in de markt te zijn voor een Tesla.

            Login om te reageren
            • Loek zegt

              23 januari 2020 om 10:18

              @rickvanbuuren: ik kreeg hem niet mee hoor. Werd mij goed duidelijk gemaakt dat het om een auto van 100.000 euro ging. De manager/verkoper kent mij zelfs.

              Login om te reageren
              • SpiderIV zegt

                23 januari 2020 om 12:57

                @720s: soms is dat “kennen” de hele goede reden om een auto niet mee te geven. ??

            • fanboy zegt

              23 januari 2020 om 10:28

              @rickvanbuuren: Ok maar dan is het nog steeds wel een slecht idee :D

              Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            23 januari 2020 om 10:42

            @fanboy: Ook ik kreeg een tesla model s p85d mee met een waarde van ruim 120k toen ik nog 23 was. Dus zo raar is dat nog niet eens…

            Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 januari 2020 om 11:12

          @GeoBem007: je moet denk ik gewoom geluk hebben. Als ik en een maat ons berveelde probeerde we ook proefritten te maken en dat lukte vaker dan je zou verwachten. Hebben een nieuwe 997 Carrera S, 2e handse 996 4S, 2e handse E39 M5, nieuwe Q7, en nieuwe S8 V10 wel eens mee gekregen. Dat allemaal bij garage’s en dealers. En wat je via Marktplaats allemaal mee krijgt zonder dat de verkoper mee komt in je testrit is helemaal bizar.

          Login om te reageren
    • donjunior zegt

      23 januari 2020 om 08:37

      @grasvreter: Waarschijnlijk een YouTube vlogger ofzo..

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 januari 2020 om 10:04

        @donjunior: ook mijn eerste gedachte. Zullen we wel weer schreeuwend en blèrend ergens zien opduiken.

        Login om te reageren
      • hotze zegt

        24 januari 2020 om 00:41

        @donjunior: Enzo Knolleke.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 januari 2020 om 08:46

      @grasvreter: Wellicht met de 911 van papa komen voorrijden? Scheelt een boel.

      Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      23 januari 2020 om 08:55

      @grasvreter: niemand die denkt aan een monteur van een Porsche dealer….. zou kunnen. Al ben je dan wel heel lomp en nu werkeloos gok ik zo.

      Login om te reageren
      • porker zegt

        23 januari 2020 om 10:28

        @rutgerg: electricien?

        Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      23 januari 2020 om 10:33

      @grasvreter: als die met zijn vader was gekomen zou de dealer niet moeilijk hebben gedaan

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      23 januari 2020 om 10:56

      @grasvreter: toen wij, ik en mijn maten, 18 waren, kregen wij van de BMW dealer een M5 E60 mee, om de vader, die al meerdere high-end BMWs had gekocht, over te halen om een E60 M5 te kopen.

      Login om te reageren
  4. knapzuur zegt

    23 januari 2020 om 08:09

    Theekan, koffiekan, maar 207 kan natuurlijk niet, domme jonge..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 januari 2020 om 08:45

      @knapzuur: Taycan

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      23 januari 2020 om 10:00

      @knapzuur: Wim Kon

      #wimkan

      Login om te reageren
  5. mh1983 zegt

    23 januari 2020 om 08:43

    Ik zag ze gisteren staan bij de shell in Haren (Gr.) Oeps.. :-)

    Login om te reageren
  6. karhengst zegt

    23 januari 2020 om 08:56

    Dan zit je op een steenworp afstand van de Autobahn en je laat je in Nederland snappen met een dergelijke snelheid. Kansloos.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2020 om 10:04

      @karhengst: misschien geen winterbanden?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 januari 2020 om 10:25

        @rolov: Die paar tientjes voor de boete in Duitsland zijn dan toch aantrekkelijker dan de boete die hij nu krijgt.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 januari 2020 om 10:37

        @rolov: winterbanden zijn alleen verplicht onder winterse omstandigheden. Die hebben we nu niet in dit deel van de wereld…

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          24 januari 2020 om 00:46

          @lekbak: ze zijn niet verplicht hoor. Alleen als je betrokken bent bij een ongeval onder winterse omstandigheden is de kans groot dat je als schuldige wordt aangewezen cq.je krijgt een bekeuring als je schuldig bent. De ‘umweltsticker’ is ook verplicht in stedelijk gebied. Geen sticker, maar nog nooit voor beboet.

          Login om te reageren
    • banderas zegt

      23 januari 2020 om 20:47

      @karhengst: Sowieso waarom zou je 200+ rijden tijdens een proefrit. Het is jouw auto niet, dus je mag er ook wel even normaal mee omgaan. En testen wat je normaal rijdt, niet absurde snelheden.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        23 januari 2020 om 22:01

        @banderas: 200+ “is” normaal voor velen die voor werk of privé regelmatig in Duitsland komen, daar zie ik het probleem niet. Dat hoort gewoon bij een proefrit.

        Ik waag alleen te betwijfelen of dat voor de kneus in kwestie het geval is.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          24 januari 2020 om 00:48

          @karhengst: ‘dat hoort bij een proefrit’. Lekker sneu geval ben je.

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            24 januari 2020 om 23:19

            @hotze: Zulke snelheden zijn voor mij twee-wekelijkse kost. Dan wil je weten of het standaard onderstel zwabbert of het sportonderstel te straf is voor de lange afstand.

            Sneu is wanneer je het in Nederland gaat testen of anderen er bij in gevaar brengt (wat ook in Duitsland kan zijn). Of wanneer je anderen veroordeelt zonder kennis van zaken te hebben.

            Login om te reageren
            • galgootje zegt

              25 januari 2020 om 10:40

              @karhengst: @hotze effe denken voor je zulke uitspraken doet. Veel mensen die regelmatig de autobahn nemen om bij Duitse relaties hun werk te doen of producten te leveren zitten liever niet meer dan 6 uur in de auto om in het zuiden te komen. Mijn kruissnelheid is dan ook rond de 210 waar mogelijk. Er is de ruimte, het is toegestaan en dus is de gevaarzetting anders dan hier. In Nederland > 150 door het dagelijkse verkeer, dan ben je een sneu geval ja. Men kan hier ook echt niet rijden verhoudingsgewijs, linksplakkers, spiegel- en knipperlichtlozen hier zijn daar debet aan, super irritant zelfs als je netjes 130 rijdt al. #gaeensrijdeninduitsland

              Login om te reageren
              • hotze zegt

                25 januari 2020 om 13:19

                @galgootje: ja ’t was misschien een beetje korte bocht van me. Maar als je een goed autogevoel hebt weet je bij 160 ook wel of een auto goed rijdt. Zeker met een Porsche hoef je niet bang te zijn dat ie niet stabiel ligt; wellicht te hard (stuiteren). Je hebt gelijk hoor; ’t is een ramp om hier een beetje door te rijden. Je geeft de pijnpunten goed aan – naar links zonder knipperen – met 100 vrachtauto’s voorbij, kunnen ze niet even wat gas bijgeven. ‘k vrees ’t ergste voor maart als overdag 100 de max is.

              • galgootje zegt

                25 januari 2020 om 13:31

                @hotze: Chapeau voor je reactie, mee eens!

  7. detroitv8 zegt

    23 januari 2020 om 08:58

    Karma voor de velgkeuze. Man wat lelijk.

    Login om te reageren
    • donjunior zegt

      23 januari 2020 om 09:35

      @detroitv8: Het is een proefrit.. ik weet niet of je ooit een proefrit hebt gedaan?? Maar daar krijg je niet echt een keuze in het type velg onder de auto…

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        23 januari 2020 om 12:43

        @donjunior: ah, dan weet ik niet of jij ooit een grapje hebt gesnapt.

        Login om te reageren
        • donjunior zegt

          23 januari 2020 om 12:59

          @detroitv8: Grapjes maken is ook niet voor iedereen weggelegd..

          Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      23 januari 2020 om 10:25

      @detroitv8: dit zijn de mooiste premium velgen, mission variant. Ik ga ze bestellen.

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        23 januari 2020 om 17:56

        @onlyporscheman: Je bent niet alleen

        Login om te reageren
  8. cazzo046 zegt

    23 januari 2020 om 09:05

    1 keer goed op de rechterpedaal en je zit op dit soort snelheden met een potente EV.
    Als je dan net op dat moment gepakt wordt ben je het haasje.
    Denk dat het gros van de proefritten door de 200kmh gaat.

    Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      23 januari 2020 om 10:27

      @cazzo046: nee hoor, ik heb deze auto gereden afgelopen vrijdag zonder gekkigheid. Max was 160 km/u op een rechte stuk buiten N-weg, de acceleratie is leuker dan de vmax

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      23 januari 2020 om 10:33

      @cazzo046: één keer goed op het pedaal voor ruim 9 seconden, als je reactie vermogen zo laag is ben je nog een gevaar te voet..

      Login om te reageren
  9. dutchneon zegt

    23 januari 2020 om 09:18

    Tja…. EMG ik heb er nog nooit positieve verhalen over gelezen…..

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      23 januari 2020 om 09:18

      @dutchneon: En aangezien het CBR dat regelt zal het ook nooit beter worden

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        23 januari 2020 om 09:40

        @dutchneon: Meen begrepen te hebben, dat het als bewustwordings-exercitie bedoeld is. Zal vast wel een beetje werken. Behalve bij onverbeterlijken. Benieuwd wat het percentage van die laatste categorie op het totaal is ?

        En een methode om nog wat extra centjes binnen te harken, vermoed ik.

        Aluhoedje afzetten doet.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          23 januari 2020 om 09:50

          @amghans: Zo’n EMG is hartstikke interessant. Lekker bewust worden van jezelf. Ik leer daar elke keer iets nieuws. Wel duur..

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            23 januari 2020 om 12:04

            @rikus: is yoga niet wat voor je?

            Login om te reageren
        • rolov zegt

          23 januari 2020 om 10:05

          @amghans: 1000 euro vlg mij

          Login om te reageren
    • Batsgeit zegt

      23 januari 2020 om 10:01

      @dutchneon: ik heb een aantal jaren geleden een EMG moeten doen. Het is inderdaad meer een bewustwordingscampagne. Je leert onder meer hoelang je remweg is bij verschillende snelheden, hoe andere je weggedrag ervaren, etc. Het begint met een gesprek bij een verkeerspsycholoog. Je probeert te ontdekken waarom je bepaald gedrag vertoond.

      Ik kan niet zeggen dat de cursus zelf zoveel indruk heeft gemaakt, het meeste wist ik al en als ik te hard rij doe ik dat ook bewust. Het boetebedrag en de cursus waren in totaal 1600 euro, dus ik rij nu zelden meer dan 30km/h te hard.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 januari 2020 om 10:05

        @Batsgeit: tjezus. 1600 ballen

        Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        23 januari 2020 om 10:27

        @Batsgeit: Zit je alleen in een theorielokaal of is er ook een deel praktijk. Voor mij was ooit een remtest op de motor een eye opener en niet zo zeer het theoretische verhaal.

        Login om te reageren
        • Batsgeit zegt

          23 januari 2020 om 13:59

          @crashingduke: Nee, het is louter theorie. Je zit daar met een man of twaalf drie volledige dagen het een en ander door te spreken. Overigens is het een erg gevarieerd publiek: de ene helft zag wel in dat ze iets fout hadden gedaan, terwijl de anderen vrolijk zeiden dat ze niets zouden veranderen. Zolang je maar op komt dagen en je handtekening braaf zet, mag je je rijbewijs bewaren. Bijzondere constructie.

          Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 januari 2020 om 11:00

        @Batsgeit: hoe hard had jij gereden?

        Login om te reageren
        • Batsgeit zegt

          23 januari 2020 om 14:02

          @e550: 31km/h te hard. Ik had de “pech” (uiteindelijk heb ik zelf te hard gereden en moet ik er voor boeten) dat er een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.

          Ik ben gepakt op de ringweg Groningen toen er werkzaamheden waren. Het is een vierbaansautoweg, maar dat wordt gezien als binnen de bebouwde kom omdat je de bordjes Groningen passeert. Anyway, ze waren destijds bezig met de fietsbrug. Er was niemand aan het werk, er stonden alleen wat pylonen op de vluchtstrook. Ik reed 85km/h waar ik 50 mocht dusja, het was ook veel te hard. Ik vond/vind het totale bedrag alleen erg onevenredig.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            23 januari 2020 om 14:30

            @Batsgeit: had je geen Flitsmeister.? Wel bizar, €1600 voor 31 km/u te hard. In Utrecht, bij het oktoberplein, of in Amsterdam, bij het Surinameplein, heb je ook een vierbaansweg waar je heel makkelijk 100 rijd, maar waar 50 is toegestaan. En dan staan ze ook altijd te flitsen.

            Login om te reageren
            • stupendo zegt

              23 januari 2020 om 22:37

              @e550:

              Waar staan ze dan op dat Oktoberplein? In 1999 werkte ik aan de Weg der Verenigde Naties en kwam er dus elke werkdag. Ik knal ook nog steeds hard over de brug maar heb ze echt nog nooit gezien en nog nooit een prent gehad daar. En ik rijd daar vaak tegen de 100 op de brug. Of staan ze “beneden” ergens?

              Login om te reageren
              • E550 zegt

                24 januari 2020 om 10:03

                @stupendo: Na de fly-over staan ze vaak bij het tankstation. Het is heel verleidelijk, makkelijk en veilig om daar hard te rijden, het is immers een 2baansweg. Maar het is daar is wel 50, en sommige mensen vergeten dat wel eens.

    • mashell zegt

      23 januari 2020 om 10:12

      @dutchneon: het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat mensen daar laaiend enthousiast van worden, eerder dat ze zich incompetente sukkels voelen en de volgende keer wel twee nadenken voordat ze iets extreems doen in het verkeer.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        23 januari 2020 om 10:20

        @mashell: Dat zal afhangen van de vraag of ze hun gedrag als ‘iets extreems’ ervaren. Vermoed, dat dat lang niet altijd het geval is.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 januari 2020 om 10:34

          @amghans: 200+ op een lege n33 is ook niet persee extreem. Het mag niet, dus dan zal je moeten staan voor de gevolgen. Maar die weg is op sommige plekken zo strak als een biljardlaken.

          Login om te reageren
  10. ghost zegt

    23 januari 2020 om 10:57

    EMG terwijl je al 6 jaar bestuurder bent, slaat imo nergens op. Anyhow bestuurder zal de EMG afronden en verder niks van leren.

    Login om te reageren
    • phr34k zegt

      23 januari 2020 om 12:09

      @ghost: Net of 6 jaar lang is. Ik denk dat een EMG best indruk maakt op een jochie van 24 die pas net op de weg zit.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 januari 2020 om 12:18

      @ghost: Al 6 jaar? Is dat lang of kort? Na 6 jaar ben je zeker nog niet ‘volwassen’ in je rijbewijs als je het mij vraagt, en bovendien, zoals je aangeeft, hoe langer je je rijbewijs hebt, hoe minder kans dat je nog wil bijleren en hoe slechter de feitelijke kennis is van de verkeerswetten, jammer gonoeg. Rijbewijs is geen recht, het is een voorrecht die je afgepakt kan worden als je niet waardig bevonden bent (om je op een manier voort te bewegen die andere mensen niet onnodig in gevaar brengt.)

      Zoiets.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        23 januari 2020 om 12:28

        @Onehp: ik vind 6 jaar best een tijd, vergeet niet dat er tegenwoordig ook al zat rijden bij 17 jaar, met iemand ernaast weliswaar. Ben deels met je eens dat je misschien op 24 jaren de gevaren minder inschat, maar aan de andere kant, je kan een hoop leren inschatten als je dag in dag uit op de weg zit. Dat laatste weten wij echter niet. Blijf erbij, vind het wat overdreven want die EMG is meer een uitleg over de gevaren en dergelijke dan echt een cursus dat je beter gaat rijden. Met een ontzegging baal je ook wel hoor, spreek uit ervaring zodoende, die 2 maanden duurden echt lang om niet eens een Sparta med bij wijze van te mogen rijden..

        Login om te reageren
      • r525 zegt

        23 januari 2020 om 12:59

        @onehp: Dat ligt natuurlijk ook net maar aan je jaarlijkse kilometers. Heb 5 jaar lang +/- 70.000 KM per jaar gemaakt. Als je dat met een gemiddelde particulier vergelijkt, die doet 25 jaar over dezelfde kilometers.

        Login om te reageren
  11. inbedrijf zegt

    23 januari 2020 om 11:43

    Welke youtuber is zijn rijbewijs kwijt ?

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    23 januari 2020 om 12:06

    Hiermee is het wel bewezen, de Taycan is een echte Porsche.

    Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    23 januari 2020 om 13:59

    @r525: mijn punt is eerder dat de jaren, of de kilometers, niet zo heel veel zeggen. Ja de allerslechtse chauffeurs hebben zichzelf al verwijdert door constant te crashen, maar veel kilometers en een lage pakkans kan ook betekenen dat slechte rijgedrag dat er van het begin inzat, enkel nog diepere wortels heeft gekregen. Genoeg mensen met 30 jaar hun rijbewijs die niet goed bezig zijn, slechte rijtechniek hebben, vaak kleine incidenten meemaken die ze altijd op de anderen hun schuld steken, die de verkeerswet erg goed kunnen (want ze hebben gelijk en al veel ervaring, bij default). Genoeg mensen met veel ervaring die denken dat bv. een ferrari zoveel harder remt dat je een stuk harder kan rijden en het risico volledig verkeerd inschatten…

    Een zeer zwaar ongeval hoeft maar één maal te gebeuren tijdens de rijcarriere om het leven (van (vele) anderen) te tekenen en vaak veroorzaakt door ‘rijgedrag’, terwijl je om het Nederlandse gemiddelde te halen, je een grootteorde 1000 jaar moet rijden (@15000km/jaar) voordat er een zwaar ongeval zich voordoet met een zwaargewonde, of grootteorde 30’000 jaar voor één dode…

    Best is pakken op rijgedrag, maar meer dan dubbel de toegelaten snelheid gaat in mijn boekje doorgaans ook onder de noemer risicovol rijgedrag, wordt je gepakt was je blijkbaar niet zo alleen als je dacht…

    Login om te reageren
  14. frank2b zegt

    23 januari 2020 om 16:08

    Karma!

    Oh nee, da’s dat andere ding ….

    Login om te reageren
  15. circlestorm69 zegt

    23 januari 2020 om 16:23

    https://www.autojunk.nl/2020/01/taycan-turbo-s-op-gele-platen?utm_medium=relevant_items
    Zal deze wel geweest zijn….Groningen.

    Login om te reageren
  16. bernoulli zegt

    23 januari 2020 om 18:02

    Komt allemaal door de Turbo. Ze hadden hem de atmosferische Taycan moeten lenen.

    Login om te reageren
  17. supertjeduc zegt

    23 januari 2020 om 19:02

    Ach zou het zelfde gedaan hebben als zo’n ding mee kreeg
    Gewoon brute pech
    En hij heeft een mooi verhaal voor op feestjes
    Jammer van de centen die hij kwijt is en de tijd voor die cursus

    Login om te reageren
  18. jouster1988 zegt

    23 januari 2020 om 22:11

    Er zijn altijd mensen baas boven baas..

    https://autorai.nl/geflitst-8-extreme-snelheidsovertredingen-europa/

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    24 januari 2020 om 13:00

    Kan gebeuren ? Afgelopen jaar ook (ik zelf niet) een proefrit gehad waar 220 gemeten is op de 50 weg. En dat met een Abarth 595..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North