• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 dingen die je moet weten over de MINI JCW GP

Auteur: RubenPriest, gepost 24 juni 2019 om 12:07 – 17 Reacties

5 dingen die je moet weten over de MINI John Cooper Works GP


Deze hot hatch gaat een feestje worden.

MINI is maatschappelijk verantwoord bezig met de MINI Electric die deze zomer gepresenteerd zal worden. Daarmee is het automerk de petrolhead zeker niet vergeten. Er komt een nieuwe John Cooper Works GP en de Britten pakken maximaal uit met deze hete hatchback. Autoblog.nl maakte afgelopen weekend kennis met een prototype van de John Cooper Works GP tijdens de 24u van de Nürburgring. Een video van de auto check je hier. Livepics zie je daar. Lees hieronder wat je moet weten.

1. De snelste MINI ooit
Een titel waar ze bij MINI trots op zullen zijn. In het dashboard staat de voorlopig gereden Nürburgring-Nordschleife tijd gegraveerd met 07:56:69. Ter vergelijking: zijn voorganger deed het rondje in 8:23. Overigens is die vergelijking wat mank, het oude model had slechts 218 pk.

5 dingen die je moet weten over de MINI John Cooper Works GP

2. De motor
Ik keek met mijn ogen heel lief naar de PR-mensen van MINI, maar verder dan ‘meer dan 300 pk’ kwamen ze niet. In de praktijk zullen de specs sterk overeenkomen met de nieuwe BMW M135i xDrive. Het gaat hier namelijk om dezelfde motor. De geblazen 2.0 viercilinder zal vermoedelijk goed zijn voor 306 pk en 450 Nm koppel.

5 dingen die je moet weten over de MINI John Cooper Works GP

3. Geluid nog niet heel indrukwekkend
Lang leve benzinepartikelfilters. De geluiden van turboblokken worden er niet beter op. Hoewel het hier nog om een prototype gaat, klinkt de MINI vrij tammetjes van wat ik heb kunnen horen. Wellicht dat een Sport-modus hier nog wat aan kan veranderen.

5 dingen die je moet weten over de MINI John Cooper Works GP

4. Gelimiteerde oplage
Van de vorige John Cooper Works GP zijn 2.000 exemplaren gemaakt. MINI gaat met dit nieuwe model nog een stapje verder en heeft laten weten dat er 3.000 stuks gaan komen.

5. Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe MINI John Cooper Works GP komt pas in 2020 op de markt. Er is dus nog niets bekend over een eventuele prijs. Gezien het feit dat de auto komt met een krachtige motor zal een prijskaartje tussen 55.000 en 60.000 euro niet onrealistisch zijn. Een Mégane R.S. 300 is er immers ook vanaf 55k en een 300 pk sterke Audi S3 kost 63.940 euro.

Ook interessant!

  • Dahler Mini JCW GP
    Dähler Mini JCW GP heeft 520 Nm op de voorwielen
  • MINI Electric GP3
    Nederlandse MINI Electric krijgt GP3-elementen
  • Vernieuwde MINI JCW Convertible zoekt zon en leuke wegen
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

camouflage, jcw, jcw-gp, lijstjes, MINI, nurburgring, top5

Vorig bericht: « Krijgen we nog een premium merk om te negeren?
Volgend bericht: Volkswagen Caddy als praktisch hondenhok »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 juni 2019 om 12:26

    Dan nu de hamvraag, deze of de nieuwe M135i? kekke looks, of toch een bruikbare achterbank…

    Login om te reageren
  2. marcus1963 zegt

    24 juni 2019 om 12:28

    Leuk..! Maar qua rijervaring staat tesla model3 dual engine nog mijlenver vooruit..!

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      24 juni 2019 om 12:38

      @marcus1963: die Model 3 mag wel goed rijden. Maar denk dat men hier ook erg veel lol in kan hebben.

      Login om te reageren
    • tazmania zegt

      24 juni 2019 om 12:41

      @marcus1963: een Boeing 747 gaat nog veel harder.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 juni 2019 om 12:49

      @marcus1963: ik ben zelf niet zo van het hele ‘kies een kant’ maar Tesla’s en hun acceleratie zijn een keer leuk en daarna wordt je niet zo vrolijk meer van je organen door je lichaam gedrukt krijgen.

      Voor de rest, really? Ja, een Model 3 is goed op meerdere aspecten, maar hot hatches hebben de beste rijbeleving van bijna alles wat op de weg rijdt. Daar lever je het een en ander voor in, maar een Model 3 een beter sturende auto noemen, dat kan ik nooit met je eens zijn.

      Login om te reageren
      • marcus1963 zegt

        24 juni 2019 om 12:58

        @720s: qua uitstraling staat tesla helaas nog ver achter. Jammer dat ze geen goede ontwerper hebben aangetrokken. En qua onderstel ontwikkeling is ook nog veel te behalen. Ik hoop dat er een tuner opstaat die dit op zich kan nemen.

        Login om te reageren
    • ericc zegt

      24 juni 2019 om 14:44

      @marcus1963: qua rijbeleving staat de model3 mijlenver achter!

      Login om te reageren
  3. El-Loco zegt

    24 juni 2019 om 12:35

    Nou, geef mij maar een Lambordzjinie!!1!

    Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      24 juni 2019 om 12:36

      @el-loco: @marcus1963 hierboven..

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    24 juni 2019 om 13:17

    zouden toch meer peekaas in kunnen? die 300 pk was 10 jaar geleden indrukwekkend nu nie meer zo

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 juni 2019 om 14:07

      @gove: 300 pk in een mini is echt voldoende. Drive-abiltity komt anders echt in het geding

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      24 juni 2019 om 20:21

      @gove: Wat een pertinente nonsens. Wat heb je nou aan nog meer vermogen in de echte wereld? Dat is alleen maar voor showbinken die stoplichtsprintjes en/of wedstrijdjes verplassen on-line of aan de toog willen winnen. Voor 99% van ons (mezelf inbegrepen) geldt dat we de limieten van een goede hot hatch niet zomaar zullen benaderen (als in: consistente rondetijden op de limiet van de auto neerzetten onder alle baan- en weersomstandigheden). Let wel, dan bedoel ik een ‘goede’ hot hatch als een scherpe auto met een leercurve, niet zo’n ding wat je met een loden voet op het rechter pedaal als een ESP-ridder-de-luxe over de ‘Ring kunt trekken.

      Login om te reageren
  5. lambowambo zegt

    24 juni 2019 om 13:21

    Ik kan toch maar niet wennen aan die vreemde wielkastverbredingen, spoiler is ook een tikje too much naar mijn smaak. Kon in dat opzicht de GP1 en GP2 meer waarderen. Toch moet 300pk in een Mini wel echt fantastisch zijn. Heel benieuwd naar de uiteindelijke versie.

    Login om te reageren
  6. boomhauwer zegt

    24 juni 2019 om 13:31

    Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien zonder de camouflage. Ik kan er namelijk nog geen goed beeld van vormen momenteel..

    Login om te reageren
  7. tttijn zegt

    24 juni 2019 om 13:33

    Meer dan 300 pk in een b segment. Moet niet leuker worden:)

    Login om te reageren
  8. marc_rutten2 zegt

    24 juni 2019 om 15:01

    Ik had er nog wel 8 kunnen opnoemen…
    6. Kleur wordt paars/donkerblue met afschuwelijk forged carbon op die uitstekende wielkastranden
    7. Nieuw race display voor je neus op het stuurhuis
    8. Alleen verkrijgbaar met 8-traps automaat
    9. Standaard op Hankook Ventus S1 Evo3 banden in maatje 225 breed en 18 inch. Geen semi-slick optie meer verkrijgbaar en maar 1 velg optie verkrijgbaar.
    10. Sport modus biedt niet meer PK, waarschijnlijk alleen wat meer burbles op de over-run
    11. Eén passieve onderstelsetup
    12. Veren, dempers en stabilisatorstangen zijn allemaal aanzienlijk stijver
    13. Geen achterbank en geen hoedenplank
    14. Stabilisatiestang in het interieur en tussen achter veerpoten

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    24 juni 2019 om 15:19

    Voor het comfort de m135i, voor de hardcore trackdays de GP.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North