• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgen we nog een premium merk om te negeren?

Auteur: willeme, gepost 24 juni 2019 om 10:53 – 57 Reacties

Genesis G70


Het is niet zo dat het een succesvolle exercitie is geleken in het recente verleden. Aan de andere kant, Hyundai doet niet aan verliezen de laatste 20 jaar.

Premium luxemerken zijn enorm populair. Dat is een uitspraak die wij vaak bezigen. Eigenlijk is dat niet helemaal correct, want het moet zijn Duitse premium merken zijn enorm populair.

De successen die Audi, BMW en Mercedes-Benz weten te behalen zijn zeer indrukwekkend. Met name in Europa staat er geen maat op. Sterker nog, in veel gevallen verkopen de premium modellen veel beter dan de ‘niet-premium’ modellen. Maar het zijn dus alleen die verrükte Duitsers. De verkopen van merken als Cadillac, Lexus, Jaguar en Maserati vallen heel erg tegen in vergelijking met hetgeen onze Oosterburen presteren. Toch denkt Hyundai dat er ruimte is voor nóg een Premium merk in Europa: Genesis.

Genesis

Dat Hyundai het wil proberen is an sich al bewonderenswaardig. Zo probeerde Infiniti een jaartje of 10 geleden ook voet aan de grond te krijgen. Dat faalde jammerlijk, waardoor het merk zich nu terugtrekt uit Europa. Acura (het luxemerk van Honda) gaat het niet eens proberen en geen enkel merk is bang voor Lexus. Sinds het merk aanwezig is in Nederland (1990), zijn er iets meer dan 25.000 verkocht in Holland. Dat is inclusief de CT200h, een premium Prius die een tijdje erg populair was. Voor de nodige context: BMW verkocht vorig jaar bijna 21.000 auto’s. Mercedes-Benz deed er bijna 16.000 in 2018 en Audi zette meer dan 14.000 exemplaren op geel kenteken. Kortom, deze merken doen in 2 jaar, waar Lexus er bijna 30 voor nodig heeft.

Genesis G70 '19

Volgens Cho Won Hong, de Chief Marketing Office van Hyundai komt Genesis wel degelijk naar Europa. Dat liet hij weten aan Automotive News Europe. Er gaat een Genesis Experience Centre geopend worden, zodat mensen bekend kunnen worden met het merk. Het gaat echter nog zeker een jaar of drie duren voor het zover is.

Genesis GV80 Concept '17

Het zal zeker niet gemakkelijk zijn voor Genesis, te meer hun gamma op dit moment bestaat uit grote sedans met grote verbrandingsmotoren: de sportieve G70, G80 en de über-coole G90. Echter, Genesis is bezig met de ontwikkeling van de XV80, een grote crossover. Volgens Felipe Munoz, een JATO Dynamics analist, zijn er zeker kansen voor Genesis. Er zijn namelijk wel ‘niet-Duitse’ premium merken die het wėl redden. Kijk maar naar Volvo/Polestar en natuurlijk Tesla. Er moet dus een onderscheidende en vooruitstrevende factor zijn, naast topkwaliteit.

Genesis GV80 Concept '17

Ook interessant!

  • Enkel elektrische primeurs voor dit premium luxemerk
  • premium elektrische crossover
    Premium elektrische crossover heeft 500 km range
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

g70, genesis, Hyundai, premium

Vorig bericht: « Ook van deze karaktervolle auto gaan wij afscheid nemen
Volgend bericht: 5 dingen die je moet weten over de MINI JCW GP »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    24 juni 2019 om 11:10

    Een voordeel is dat het design in ieder geval wat minder aziatisch aandoet dan dat van BMW.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      24 juni 2019 om 11:15

      @jaapiyo: Deze grille doet anders weinig onder qua lelijkheid dan de oversized nieren van de huidige BMW’s.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 juni 2019 om 13:12

        @griffendahl: nou ja om daar maar even serieus op in te gaan dan: de nieren zijn in sommige gevallen idd grotesk nu, maar zeker in geval van de Dreier stoor ik me veel meer aan de 4.953 lijnen die over de flank lopen. En ik snap ook niet zo goed waarom ze per se de Hofmeister willen vermoorden. Andere merken doen een moord voor zo’n herkenbaar stylingselement.

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          24 juni 2019 om 14:03

          @jaapiyo: nou, die Hofmeister knik is zo herkenbaar niet meer. Bijna elke stationwagon of SUV heeft iets wat er zo erg op lijkt dat BMW er echt niet uniek meer mee is. Helaas.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            24 juni 2019 om 14:07

            @720s: Apple stopt ook niet met alu behuizingen omdat andere merken die ook aanbieden voor laptops.

            Login om te reageren
            • Loek zegt

              24 juni 2019 om 20:44

              @jaapiyo: neuh, het zal niet zijn dat dat de reden is. (trouwens, design is iets anders dan materiaalgebruik, om even op je vergelijking te reageren ;))

              Ik zou het wel begrijpen als BMW ermee kapt omdat het niet echt meer een ‘signatuur’ is. In ieder geval geen onderscheidende. Heck, zelfs de Hyundai Kona heeft in zekere zin een Hofmeister Knik. Nogmaals, dat hoeft niet het geval te zijn, maar als BMW wil je wel eens vooruit en door je design te veranderen (dus ook de kleine details) lukt je dat.

              Login om te reageren
      • marinepower zegt

        24 juni 2019 om 16:27

        @griffendahl: dikke Audi Jonguh!

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      24 juni 2019 om 12:35

      @jaapiyo: welk design?

      Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      24 juni 2019 om 14:12

      @jaapiyo: niet mee eens, maar over smaak valt niet te twisten. *fixed

      Login om te reageren
    • galverink zegt

      24 juni 2019 om 14:15

      @jaapiyo: Genesis is Amerikááns design en formaat. Kunnen ze Cadillac in Europa met hun eigen wapens bestrijden.
      O wacht.

      Login om te reageren
  2. karhengst zegt

    24 juni 2019 om 11:14

    Van het weekend nog een video gezien waar een Genesis werd vergeleken met de nieuwe 3-Serie en de C-Klasse. Dat was echter in Canada.

    Het mooiste aan de veredelde Hyundai is dat ze een heerlijke 3.x Liter 6-cilinder leveren waar de Duitsers slechts een 4-cilinder bieden, tegen een lagere prijs. Leuk voor daar dus, maar ik vrees dat Genesis het hier alleen al op BPM gaat verliezen.

    Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    24 juni 2019 om 11:29

    Lager in aanschafprijs
    Goedkoper om op de weg te houden
    Betere kwaliteit (moet wel lukken)
    Betere infotainment aan boord
    Fijnere materialen
    Prettiger stuurgedrag
    Zuiniger in gebruik
    Allemaal eisen waaraan je moet kunnen voldoen om de europeaan uit zijn dikke duitser te krijgen, ga er maar aanstaan! Van mij mogen ze want meer keuze en meer variatie is altijd leuk. Oh ja, de belangrijkste eis;
    Duits zijn.

    Succes Genesis!

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      24 juni 2019 om 13:29

      @Gulli: je noemt allerlei rationele gronden maar daar gaat het juist niet om bij de premium merken. De allerbelangrijkste factoren zijn m.i. merkbeleving en uitstraling.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        24 juni 2019 om 13:59

        @autodidact: ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Het niet hebben van value for money is statusverhogend. Hoe duurder, hoe beter de buurman kan zien dat je ’t goed voor elkaar hebt.

        Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      24 juni 2019 om 13:59

      @Gulli: zuiniger in gebruik? De premium auto’s die ik heb gereden waren dat niet alhoewel Mazda is ook wel premium aan het worden.

      Ook een belangrijk criterium is de afschrijving / restwaarde.

      Login om te reageren
    • drsjeroen zegt

      24 juni 2019 om 16:05

      @Gulli: afschrijving?

      Login om te reageren
  4. kobus1967 zegt

    24 juni 2019 om 11:30

    De hyundai Nexus als Genesis EV uitbrengen ipv waterstof en je hebt een verkooptopper.

    Login om te reageren
  5. dare2think zegt

    24 juni 2019 om 11:31

    Een auto die als ‘onderscheidende en vooruitstrevende factor’ vriendelijk is in de bijtelling doet het érg goed in Nederland. In zo’n mate dat de rest van de auto niet veel meer uitmaakt.

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    24 juni 2019 om 11:33

    Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar de duitse 3 zijn in België echt wel een statussymbool. Goed boerende zelfstandigen en werknemers met een groot maandloon willen graag gezien worden in één van deze duitse 3. Ook hun wederverkoopwaarde ligt hoger dan de ander premiummerken. Volvo doet het goed maar enkel omdat ze kleinere modellen aanbieden tegen lagere prijzen dan de duitsers. Ook als salariswagen (lease-slet) zijn Volvo’s populair. Tesla is enkel populair omdat ze 120% aftrekbaar zijn, ook als je deze parikulier aankoopt. Veel sterkte Hyundai maar met goede kwaliteit alleen kom je er niet. Imago is ook iets dat telt aan de toog!!!!

    Login om te reageren
    • luittinke zegt

      24 juni 2019 om 11:57

      @ericc: 120% aftrekbaar? Dan ga ik NU een importhandeltje beginnen. Geld toe krijgen van de belasting en hier in NL als warme broodjes verkopen

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 juni 2019 om 11:57

      @ericc: ‘salariswagen’ , da’s een mooie!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        24 juni 2019 om 15:31

        @svenska_aeroplan_ab: Heel gebruikelijk woord in ’t Vlaams.

        In de politiek vaak vooraf gegaan door “afschaffing van de”…

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          24 juni 2019 om 17:23

          @esprit_de_flandre: hier alvast ook een salariswagen… MX-5 ND 2.0. Goedkoopste salariswagen die m’n baas ooit voor me heeft moeten betalen, maar hey, ik heb nu tenminste een auto waar ik graag in rijd. Veel leuker (voor mij) dan zo’n trieste Duitse uitvaartcontainer.

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 juni 2019 om 12:01

      @ericc:

      Ja, hier in Nederland ook. Men doet echt serieus zijn best om het leasebudget tot een intrieste 316d, C160 of A4 1.4 TSI te kunnen rekken. Uni-lak, wieldoppen en stoffen bekleding, maar wel die badge :-D Terwijl je voor dat geld een heel aardige Renault, Opel, Mazda of Skoda rijdt.

      Login om te reageren
    • tge1 zegt

      24 juni 2019 om 12:26

      @ericc: De conditionering is sterk in het Europese automotive circuit. Ik heb zelf geen zin om in het rijtje “premium luchtkastelen” aan te sluiten hier in de straat, dus ik rijd hondseigenwijs in Toyota en Mazda. :-)

      Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    24 juni 2019 om 11:37

    Ik was vorige week nog in Zuid-Korea, en er rijdt echt heel veel van dat Genesis spul rond. Dat zijn behoorlijk serieuze auto’s. Ze zijn mooi, ruim, en de kwaliteit is behoorlijk. Ik zou ze wel willen hebben. Ook de coupe is leuk.

    In Nederland gaan ze kansloos falen vanwege de CO2 taks, dat weet je nu al, want ze hebben grote motoren.
    Maar buiten Nederland zullen ze veel goedkoper zijn dan de gevestigde orde, en ik denk net zo veel bieden.
    Ze kunnen alleen niet mee komen als je hem zou vergelijken met een M5 ofzo, ook al heeft het topmodel 420pk. Het zal nooit zo sportief worden omdat het gewoon een limo is. De G90 is bijvoorbeeld 5,2 meter lang.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      24 juni 2019 om 15:33

      @fanboy: Hyundai kennende zullen ze wel de motoren inleggen die nu ook in gewone Hyundai’s en Kia’s zitten. Geen BPM-probleem dus…

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        24 juni 2019 om 15:38

        @esprit_de_flandre: Wat bedoel je? Ze maken deze auto’s allang, en er liggen dan 3.3 turbo motoren in of 5 liter motoren. Die gaan voor veel CO2 taks zorgen en zullen hem in NL onbetaalbaar maken.
        Op zich hebben inmiddels wel wat kennis, ze zouden er een elektrische variant van kunnen maken.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          28 juni 2019 om 13:36

          @fanboy: Ze maken deze allang, ja, maar alleen voor de US. En dus alleen met grote motoren.
          Dat wil niet zeggen dat ze er geen kleinere motoren kunnen inleggen voor de EU.

          Bvb, de Amerikaanse Tucson heeft 2.0 en 2.4-motoren, de Europese 1.6 en 2.0.
          Dus kunnen ze in die Genesis ook bvb 2.0, 2.4 en 3.3 aanbieden voor Europa…

          Login om te reageren
  8. dracae zegt

    24 juni 2019 om 11:54

    Een merk is pas premium als genoeg mensen bereid zijn om flink meer te betalen voor een klein beetje meer (bling).

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    24 juni 2019 om 11:56

    Lexus in een Nederlandse context vergelijken met de Deutschers is wel een ding ja. Maar kijk eens naar heel Europa? Of de VS?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 juni 2019 om 11:58

      @svenska_aeroplan_ab: In Europa wordt je er ook niet blij van. De Duitse merken domineren enorm. Op Aziatische markten en in de VS en Canada daarentegen, doen ze het behoorlijk goed. Sterker nog, ze doen daar gewoon mee voor de knikkers. Misschien wel een keer leuk om dit in een artikel in een duidelijke context te zetten (met bronnen en officiële cijfers ;-)).

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        24 juni 2019 om 12:24

        @willeme: Misschien, maar de groei van Lexus in Europa is wel indrukwekkend. 76% groei in 5 jaar en counting… https://newsroom.lexus.eu/lexus-achieves-5th-consecutive-year-of-sales-growth-in-europe/. Ja, is wel een leuk idee. Kijk bijvoorbeeld naar Honda in de VS, of Daihatsu in India, en zet dit af tegen NL…

        Login om te reageren
        • galverink zegt

          24 juni 2019 om 14:19

          @svenska_aeroplan_ab: die groeien van bijna-niks naar iets-meer-dan-bijna-niks. Enige manier om aan zulke groeicijfers te komen.

          Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        24 juni 2019 om 19:29

        @willeme: Graag! Daar hou ik je aan!

        Login om te reageren
  10. amersfoorter zegt

    24 juni 2019 om 11:59

    Polestar doet het idd lekker hier hoor

    Login om te reageren
  11. mpgc zegt

    24 juni 2019 om 12:13

    Ik vind dat ze een mooi premium merk hebben neergezet met Genesis. Het neerzetten van een premium merk in Europa is echter een kwestie van zeer lange adem. Zeker als het gaat om sportieve auto’s. In Amerika zijn ze wat dat betreft een stuk minder conservatief.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    24 juni 2019 om 12:21

    Ik hoop dat het wat is, meer diversiteit is altijd een goed idee. Volvo zie ik zelf meer als semi-premium. Een ander merk in die klasse is Alfa Romeo, ook deze zien we veel te weinig. Dit komt overigens meer door de fabrikant dan door de consument…

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      24 juni 2019 om 12:27

      @dutchdriftking: Wat maakt een Volvo niét, en een Audi wél premium? De ouderwetse techniek? De oplichterij? De technische problemen? De bestuurskundige ellende?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 juni 2019 om 12:28

        @svenska_aeroplan_ab: Mensen kopen Volvo omdat ze een heel veilige betrouwbare auto willen, niet omdat het een gave premium badge is. Bij een Audi of BMW doet men het juist om het laatste. Kortom, een nuchterder merk met een minder emotioneel koperspubliek.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          24 juni 2019 om 12:34

          @dutchdriftking: Aha, marketing dus! De spijker op zijn kop: het enige waar Audi premium in is, is de marketing…

          Login om te reageren
          • eelco74 zegt

            24 juni 2019 om 14:24

            @svenska_aeroplan_ab: dat is zeker, ik had na 22 jaar alfa mijn zinnen gezet op wat anders, bij gebrek overigens aan de giulia station. Ik was begonnen met de Duitse 3, C klasse, 3 serie en A4. In alle 3 overigens nog nooit gereden. Maar de A4 viel het meeste tegen uiteindelijk. Alleen op de afwerking van het interieur en het mooie infotainment viel de A4 op. Maar de auto was verder erg stug en de vooral de automaat erg lui en van de 3 het minst zuinig.

            Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        24 juni 2019 om 19:21

        @svenska_aeroplan_ab: de snellere varianten?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 juni 2019 om 13:06

      @dutchdriftking: Volvo is inmiddels een echt premium merk. En Alfa is er niet in geslaagd de positie van Volvo in het sub-prime segement in te nemen. Overigens plaats ik ook Lexus en Jaguar in de categorie semi-premium merken. Ze weten niet genoeg te overtuigen om de meerprijs tov bread and butter merken waar te maken. Premiummerken op de Europese markt zijn Mercedes, BMW, Audi, Volvo en Range Rover. Bentley en Rolls Royce zitten daar weer boven.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        24 juni 2019 om 13:37

        @mashell: Lol

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 juni 2019 om 13:45

        @mashell: Jaguar is lastig. Ze zijn echt premium, hebben echt gave spullen, maar in het zakelijke segment laten ze wel eens punten liggen. Aan de andere kant, ze hebben wel echte sportwagens, iets wat BMW dan weer niet heeft. Bentley en Rolls Royce zitten een flinke stap hoger. Er tussenin vind je nog Porsche, Maserati en Aston Martin.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 juni 2019 om 17:49

          @dutchdriftking: Jaguar zou premium kunnen zijn, maar de SUVs en sedans maken het telkens net niet waar. Hoe ik Porsche in het lijstje met de vier Duitse premiummerken heb kunnen vergeten is me een raadsel (toch best wat spulletjes voor gemaakt…).

          Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          24 juni 2019 om 19:22

          @dutchdriftking: ‘ze hebben wel echte sportwagens, iets wat bmw dan weer niet heeft’

          M3,4,5,8?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            24 juni 2019 om 21:59

            @gwnbmw: sportwagens op basis van normale auto’s. Geen pure sportwagens a la 911, Boxter, R8 of AMG GT.

            Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        24 juni 2019 om 22:17

        @mashell:
        Jaguar heeft het laten lopen omdat ze teveel met de Duitsers wilden gaan concurreren op zakelijkheid. Want Jaguar was al premium toen de term nog moest worden uitgevonden.
        Toen BMW nog Isettatjes maakte en Mercedes zich aan de puinhopen van WO 2 aan het ontworstelen was en Audi in winterslaap was.
        De MK1 en MK2, de XJ6 etc.

        Ik beleef mijn 2006 S-Type als heel veel luxer en met bakken meer uitstraling dan een even oude E60, E-Klasse of A6. Prachtig leer, overal hout en mooie afwerking. Met altijd minimaal een zescilinder onder de kap.
        En een sympathiek imago, ik heb nog nooit negatieve opmerkingen van klanten gehad, wel ontzettend veel positieve.

        Login om te reageren
  13. bertorelli zegt

    24 juni 2019 om 12:52

    https://www.genesis.com/us/en/2019/genesis-g70.html/#/car-configurator/G70

    Geen verkeerde auto lijkt me.
    In de VS kosten ze rond de $35.000, maar reken hier op ongeveer het dubbele.
    Dat maakt ze meteen kansloos lijkt me.

    Login om te reageren
  14. rs18011 zegt

    24 juni 2019 om 14:21

    Wat dat betreft heeft Trump wel gelijk, Amerikaanse merken worden gedwarsboomd in Europa door ze fiscaal onaantrekkelijk te maken. Terwijl de Europese merken wel gigantisch profiteren van de Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      24 juni 2019 om 14:39

      @rs18011: dat ligt wel iets genuanceerder, import tarieven en bpm of andere lokale belastingen hebben alle buitenlandse producenten last van. Bovendien zie je dat bijvoorbeeld Chrysler best succesvol was in Europa met auto’s die hier wel aanslaan.
      Daarnaast produceren veel Europese merken lokaal in de VS wat ook weer werkgelegenheid oplevert. Denk bijvoorbeeld aan de Mercedes hier in Europa die daar geproduceerd werden.

      Ik zag laatst een nieuwe Lincoln continental bij een import bedrijf staan, zo bij de dealer uit de VS vandaan. Mooie auto om te zien, maar man wat zat dat ding slecht in elkaar. Geen enkel paneel zat recht, deuren die niet goed waren afgehangen. Dan begrijp ik dat
      Je de deur voor de
      Concurrentie wagenwijd open zet.

      Login om te reageren
  15. gregorius zegt

    24 juni 2019 om 14:29

    Grote dure sedan’s in Europa van niet-premium merken werken hier niet.
    En dat zijn ook niet de auto’s die Lexus hier weet te verkopen.
    Ik heb een Infiniti FX30d voor het dagelijkse. Ik heb de mazzel dat ik in een land woon waar je geen superstraf krijgt door een 3.0 diesel te rijden. Daarom is dit een prima auto voor me: het heeft (standaard) 99% van de opties die je in een Q5 / X5 / X3 uit dat jaar kon aanvinken; maar het koste vele malen minder. Je rijdt als een koning en je onderhoud is gewoon bij de Nissan dealer (ik zeg niet dat er ook Nissan dealers tussen zitten die je afzetten.
    Daarom keek ik eigenlijk wel uit naar de autosalon SUV van Genesis. Als dat een fijne 3.0 + plugin hybride zou worden (oid); zou dat echt een winnaar zijn. We zullen zien.

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    24 juni 2019 om 15:18

    Mwah: ik ben Bang dat dit net zoiets als Maybach zal zijn in NL..niemand die er echt op zit te wachten..

    Login om te reageren
  17. rikv99 zegt

    24 juni 2019 om 17:47

    Zet maar voor de deur neer hoor!

    Login om te reageren
  18. vpowert zegt

    24 juni 2019 om 22:18

    Als Hyundai/Kia nou gewoon even Alfa Romeo of Jaguar overneemt, dan kan het nog wat worden. Merken met historie die gewoon veel geld voor solide producten en consistentie nodig hebben. Een auto die zo goed is als een Genesis verkoopt gewoon beter met een badge van Jaguar of Alfa Romeo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North