• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 dingen die je moet weten over de nieuwe AMG A45

Auteur: RubenPriest, gepost 29 juni 2017 om 09:49 – 71 Reacties

AMG


Het nieuwe bommetje van AMG wordt een BOM.

Het is inmiddels vier jaar geleden dat Mercedes met de A45 AMG (rijtest) kwam. Op de achtergrond werken de evil doctors in Affalterbach aan een nieuwe generatie van de snelle hatchback. Beter, sneller en nog indrukwekkender. Hoog tijd om de nodige informatie over de opvolger eens op een rijtje te zetten.

De 2.0 is NOG krachtiger
Met de introductie van de A45 verbaasde Mercedes vriend en vijand. Uit een tweeliter motor wisten de Duitsers maar liefst 360 pk te persen. Voor de nieuwe generatie gaat men nog een stapje verder. Naar verluidt krijgt de aanwezige vierpitter een slordige 400 pk. Dat is 200 pk per liter (!). Het blok zou worden gekoppeld aan een nieuwe negentraps automaat met dubbele koppeling.

Supercars van 10 jaar geleden pesten
Zoveel vermogen in een hatchback resulteert in serieuze prestaties. De nieuwe AMG moet binnen vier tellen naar de honderd knallen. Dat is sneller dan een RS3 (rijtest) en een M2 (rijtest), al werkt BMW aan een hetere versie van de compacte coupé.

Meerdere varianten
Mercedes gaat niet alleen de competitie aan met Audi en BMW. De Duitsers hebben ook Volkswagen en Ford in het vizier. Er komt mogelijk een voordeligere A-AMG op de markt om het leven van de Golf R en de Focus RS zuur te maken. Typenamen als A32 4Matic of A36 4Matic worden genoemd.

De start van een nieuwe reeks Mercedessen
De toekomstige A45 zal een nieuw tijdperk inluiden. Er komen acht nieuwe modellen die de huidige compacte modellen van Mercedes gaan vervangen (B-klasse, CLA, CLA Shooting Brake, GLA). Men spreekt onder andere over een A-klasse Sedan, een GLB en een zevenzits variant van de GLB.

Volwassener interieur
De nieuwe A45 moet een meer volwassen uitstraling krijgen. Zo komt er een nieuw infotainmentsysteem naar de hatchback. Of Mercedes een scherm integreert, of dat de Duitsers weer kiezen voor een iPad-achtige constructie is nog niet duidelijk. Verder wordt er gesproken over mooiere materialen en een nieuw stuurwiel met touchpad-knoppen.

De volgende generatie A-klasse staat op de agenda voor 2018. De verwachting is dat de Mercedes-AMG A45 in 2019 op de markt komt. (via Autocar)

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, a45, amg, hatchback, lijstjes, Mercedes, top5

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR Maxi
Volgend bericht: Zo kreeg Audi alle ogen gericht op de nieuwe A8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. fiestacruizer zegt

    29 juni 2017 om 09:56

    Dikke bak, zonder logo’s ook best wel een ultieme sleeper die je ook nog eens makkelijk kan parkeren.

    Login om te reageren
  2. romeoalfa zegt

    29 juni 2017 om 09:57

    Nu komt Audi weer met een 420pk sterke RS3. Zo gaat dat steeds

    Login om te reageren
    • v60polestar zegt

      29 juni 2017 om 14:03

      @romeoalfa: zolang Audi dat met een 5 pitter blijft doen, zou ik toch echt voor de Audi gaan! Nog kans dat het nog langer heel blijft ook!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    29 juni 2017 om 09:58

    400PK uit een 2-liter. Bijzonder knap! Ik heb het idee dat het nog heel blijft ook. Ik heb nog geen verhalen gehoord of gelezen over A45’s met motorische problemen en/of defecten.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 juni 2017 om 10:11

      @viezefreddyw: Het blijft perfect heel. Zeker dit soort blokken van sportieve topvarianten. Je bent natuurlijk niet constant 400 pk aan het vragen van het blok. 90% van de tijd zit je op 50 tot 150 pk. Dan heb je een zwaar verstevigde 2-liter die het meeste van zijn tijd maximaal 150 pk levert. 150 pk is even een grove indicatie van het vermogen dat je gebruik in zo’n auto als je vlotjes door het verkeer wil gaan. Dat houdt ie wel een tijdje vol.

      Daarbij zijn er al lang viercilinders die waanzinnig veel vermogen en/of koppel leveren. Denk aan de VTEC motoren van Honda of andere JDM turbo’s met 2 liter. 300 pk af fabriek en redelijk eenvoudig te tunen naar 350-400 pk.

      We moeten AMG wel kudos geven voor de garantie en onderhoudsintervallen, overigens. Dat was bij de Lancer FQ400 wel anders (die moest om de 7.500 km helemaal geïnspecteerd worden).

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juni 2017 om 11:54

        @willeme: en dan denken we nog even terug aan de BMW M5 met z’n V10 die onbetrouwbaarder was dan de gemiddelde crimineel. Het lijkt erop een beetje op dat men een relatief klein blok met veel vermogen gemakkelijker betrouwbaar krijgt dan een groot blok met veel onderdelen. Zal misschien aan het aantal onderdelen en de koeling liggen.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          29 juni 2017 om 12:18

          @mashell:

          Dat is een leuk idee om een boom over op te zetten. Er zijn natuurlijk basisprincipes. Een hoog specifiek vermogen levert meer stress op en als een motor minder onderdelen heeft kan er meer stuk.

          Maar waarschijnlijk is het ook inherent aan het basisontwerp van de motor. Zijn de goede onderdelen gebruikt, is de motor optimaal afgesteld, dat soort dingen. Dat de V10 relatief onbetrouwbaar is kan ook te maken hebben met het feit dat het basis ontwerp niet al te best was (als het om betrouwbaarheid gaat). Vermogen, geluid, koppel, afmetingen et cetera waren wellicht belangrijker. Leuk idee voor een artikel, wellicht!

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            29 juni 2017 om 14:45

            @willeme: Zoals bij elke auto voor jan modaal moet een motor gebouwd worden binnen een budget. Elke schroefje, veertje, asje wordt bezuinigd tot op de centen. Normale motoren worden makkelijk in oplagen van miljoenen gebouwd en het verschil tussen 6.500 rpm en 7.000rpm en 50pk meer kan op de totale productie tientallen miljoenen schelen in kosten. Dit is dan erg belangrijk voor autofabrikanten om de motor voor zo weinig mogelijk geld te maken in tegenstelling tot bijvoorbeeld een racemotor. Het is dan ook een beetje goochelen tussen geld en betrouwbaarheid.

            Om een motor te maken die 400pk levert is niet moeilijk. Een motor die die 400pk levert, probleemloos 3 ton draait, 150kg weegt en € 5.000,- kostprijs heeft is heel erg moeilijk. Daarnaast kan je zien dat er veel minder headroom was bij de E60 M5 in vergelijking tot deze A45 AMG.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              29 juni 2017 om 14:50

              @bassx: Dat weet ik. Iets zegt mij dat AMG een redelijk budget had om die motor te ontwerpen en ontwikkelen ;).

              Login om te reageren
      • super zegt

        29 juni 2017 om 12:37

        @willeme:
        Het vermogen van een motor wordt beperkt door de hoeveelheid lucht die je er doorheen krijgt, niet door onoplosbare constructie-technische aspecten. Bij atmosferische motoren wordt het maximale luchtdebiet (en dus het vermogen) beperkt door cylinderinhoud en toerental, en daarom zijn mensen gewend aan een verband tussen pks en een bepaald inhoud + toerental en lijken de vermogens van turbomotoren voor wie dat verband niet meer gelden erg hoog.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          29 juni 2017 om 12:40

          @super: Klopt inderdaad. Het ging mij daar eigenlijk niet om, maar meer om wat een motor nu betrouwbaar maakt.

          Login om te reageren
    • Loek zegt

      29 juni 2017 om 10:26

      @viezefreddyw: daarintegen heb ik ook niet bijster veel gelezen over motorische problemen van de RS3. Als je wilt remmen daarintegen…

      Login om te reageren
      • fiestacruizer zegt

        29 juni 2017 om 10:28

        @720s: Of wilt sturen…(doet de rs3 ook met zijn remmen).

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      29 juni 2017 om 10:33

      @viezefreddyw: als je 272pk uit een 1.0 tsi kan halen, dan kan 400pk makkelijk uit een 2.0liter. Hoewel ook ik mij erover verbaas, telkens weer, denk ik dat het toch steeds meer gaat voorkomen. Door komst van hybride-techniek, wat nu alleen bij hypercars, wordt gebruikt, is er ook nog een troef te spelen om dat naar top-hot-hatches als de A45/RS3/140i/Ford RS te brengen. Uiteindelijk ook naar S3/Golf/etc.

      Bovenal hoop ik dat Mercedes wat doet aan de manier waarop je launch control inschakelt op een A45. Man man man, wat duurt dat lang en is dat ingewikkeld.

      Login om te reageren
  4. lowlow zegt

    29 juni 2017 om 10:08

    Was er niet iets grondig mis met de planeet enzo ? Maar euhm, beestige wagen anders wel

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 juni 2017 om 11:21

      @lowlow: Met de planeet zelf is niks mis. Wel met de mensen die hem bewonen.

      Login om te reageren
  5. misterdrogba zegt

    29 juni 2017 om 10:18

    Bijzonder knap hoe de slimme koppen bij AMG die 2Liter motor opgepept hebben.

    De A45 met de hoogste km-stand die te koop staat heeft ongeveer 140k km, niet bijzonder veel.. Dus of zo’n uitgeperste 2Liter blok wel goed te vertrouwen is, valt nog te zien.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      29 juni 2017 om 10:27

      @misterdrogba: welk jaartal is die? Ervanuitgaande dat 2013 het releasejaar is en de jaar KM’s dus rond 32,5k ligt, vind ik dat best redelijk voor een AMG.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        29 juni 2017 om 10:36

        @720s: de 2013 motoren staan niet bekend als de betrouwbaarste. Ken zelf autodealers die een 2013-model laten staan omdat zij de handen er niet aan willen branden.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 juni 2017 om 13:43

          @ghost: heb je enig idee welke problemen zich dan voordoen?

          Login om te reageren
      • misterdrogba zegt

        29 juni 2017 om 10:41

        @720s: Heb je gelijk in.

        @RubenPriest : de foto’s van de nieuwe Audi A8 zijn gelekt en zijn al terug te vinden bij verschillende websites, bij deze.

        Login om te reageren
  6. unknown32 zegt

    29 juni 2017 om 10:19

    Lekker! Ik had wel meer wow gevoel van de M135i dan met de A45.
    Met de M135i kreeg ik wel vrij snel de melding dat de koppeling afgekoeld moest worden en ik dus heel rustig moest rijden. De A45 gaf geen krimp

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 juni 2017 om 11:21

      @unknown32: Kan dat komen doordat de BMW een handbak had?

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    29 juni 2017 om 10:34

    “Blijft het wel heel?”

    Het aantal PK per liter is voor dit soort blokken geen probleem, omdat ze er op ontworpen worden. AMG heeft geen atmosferische tweeliter van de plank getrokken, er een paar zuigers voor een lage compressieverhouding er in geprikt en in de A45 gehangen.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    29 juni 2017 om 10:38

    Overigens zal dit ook wel betekenen dat wanneer alles beter, mooier en volwassener wordt en ook een beter, mooier en volwassener prijskaartje aan komt te hangen. Ik ben benieuwd of je een full option over de €100.000,- heen kan tikken.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      29 juni 2017 om 10:55

      @ghost: Met de huidige kom ik op 98.313 knaken. Scheelt niet heel veel.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 juni 2017 om 11:22

        @viezefreddyw: Serieus? Dat is 45k aan opties zoiets? Bizar. Daarvoor rij je ook een E43 met opties.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          29 juni 2017 om 11:27

          @berlinetta: De vanafprijs was zo’n 66.000 euro… Dus 32.000 euro aan opties. Dat is nou niet echt wat ik er voor over zou hebben, jij wel?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            29 juni 2017 om 11:49

            @viezefreddyw: Oh was in de war met de vanafprijs. Maar ik zou het er absoluut niet voor over hebben. Als ik een ton zou uitgeven aan een auto dan zou dat absoluut geen hatchback zijn.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              29 juni 2017 om 12:12

              @berlinetta: Nee, ik dus ook niet. Ik vind het wel echt heel erg veel geld voor een auto die scheten laat tijdens het schakelen.

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                29 juni 2017 om 12:51

                @viezefreddyw: hahaha +1

              • berlinetta zegt

                29 juni 2017 om 13:00

                @viezefreddyw: Ik vind het geluid ook niet mooi. Erg storend zelfs. Dan bieden BMW en Audi toch een fraaier geluid.

              • viezefreddyw zegt

                29 juni 2017 om 13:23

                @berlinetta: Klopt inderdaad, en dat terwijl het van AMG komt. AMG is toch altijd goed geweest in geluid.

              • lekbak zegt

                29 juni 2017 om 13:46

                @viezefreddyw: het is dan ook lastig om een brul uit een l4 te halen. Een snerpend geluid is makkelijker maar weer niet een AMG kenmerk.

              • berlinetta zegt

                29 juni 2017 om 14:07

                @lekbak: Dat is zeker waar maar als ze die scheten bij het schakelen achterwege hadden gelaten, was het al een stuk beter te pruimen.

  9. ch26 zegt

    29 juni 2017 om 10:48

    Gaaf

    De A-Klasse krijgt wel een geintegreerd scherm! (Gehoord van een verkoper die bij een officiële bijeenkomst van MB is geweest.)

    Login om te reageren
  10. Visje66 zegt

    29 juni 2017 om 10:52

    De A45 is wel degelijk geteisterd door problemen. De versnellingsbak schijnt een regelrecht drama te zijn. Google maar eens.

    De RS3 vreet remmen, de Golf R vreet turbo’s. Duitsers hebben hun zaakjes nog niet op orde. :)

    Login om te reageren
    • paul85 zegt

      29 juni 2017 om 11:00

      @Visje66: Daarom, BMW 1M coupe! Snel, betrouwbaar, waardevast en exclusief.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        29 juni 2017 om 11:18

        @paul85: waardevast = duur ;)

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 juni 2017 om 13:24

          @onehp: Waardevast = gratis, je moet alleen het geld hebben liggen ;)

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            29 juni 2017 om 13:41

            @jochempie: La Ferrari Aperta is anders ook een uitstekende koop, enkel geen station maar wel met prima laadhoogte ;)

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              29 juni 2017 om 13:46

              @onehp: En na een paar maanden kun je van de winst een paar nieuwe stations aanschaffen!

              Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      29 juni 2017 om 11:12

      @Visje66: Elke wagen die gebouwd is op uitzonderlijke prestaties is gevoelig. Ik moet nog een auto tegenkomen die zowel extreme prestaties neer kan zetten als extreem betrouwbaar en onderhoudsvrij is.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        29 juni 2017 om 13:24

        @vonklausenburg: Mercedes 500E.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          29 juni 2017 om 13:49

          @Jochempie: Die heeft iets van 365pk ofzo (ff uit mijn hoofd) uit een 5.0v8 met een trage 4 traps automaat. Dat stelt geen reet voor vergeleken met wat ze nu doen.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            29 juni 2017 om 13:57

            @lekbak: Extreem is relatief. Voor die tijd was het best extreem.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              29 juni 2017 om 18:35

              @Jochempie: Die auto komt uit begin jaren ’90. De tijd van de g-laders, hoogtoerige v-tecjes en geblazen maserati’s. Er was echt veel spul met aanzienlijk hoger specifiek vermogen.

              Begrijp me niet verkeerd, het was destijds echt wel een beul. Maar wel een relatief veilig gebouwde beul met een heel gewoontjes specifiek vermogen.

              Login om te reageren
    • leeno zegt

      30 juni 2017 om 19:49

      @Visje66: de eerste golf R van 2014 had een probleem met de turbo en daar is een terugroepactie op geweest. Ik merk op forums heel weinig problemen met de golf R (s3, cupra,..). De meeste op forums zijn ook getuned (stage 1 heeft 360 a 370pk bij JD) en ze geven geen krimp en de DSG ook niet.

      Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    29 juni 2017 om 11:22

    De huidige A45 AMG is al behoorlijk snel. Kweenie of ’t een verder opgevoerde was, maar kon met m’n eigen AMG (500+ pk / 630 Nm) maar moeilijk wegrijden bij zo’n ding, hij bleef aardig in ’t vizier van m’n achteruitkijkspiegel. Zo’n nieuwe zou dan een hele kluif worden, die zal zo’n sprint waarschijnlijk winnen..

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 juni 2017 om 12:02

      @amghans:

      Maar hoeveel KG moet jouw AMG meesleuren en hoeveel KG de A45 ;)

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        29 juni 2017 om 12:13

        @jack_abarth:
        1660 kg drooggewicht, wat vloeistoffen en mijn atletische lijf. Geen idee wat de cijfers voor die A45 zijn.

        Login om te reageren
  12. 991gt3rs zegt

    29 juni 2017 om 11:45

    @rubenpriest: De A45 AMG facelift heeft zelfs 381PK!

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    29 juni 2017 om 12:09

    Doe mij toch de RS3 maar. Even naar JD en je rijd elke A45 zoek!

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      29 juni 2017 om 12:18

      @dutchdriftking: stage 2 gaat de rs3 nu al naar 440pk en 640nm bij jd, en dan ook nog een geweldige 5 cil roffel! Ik zou ook zeker voor de rs3 gaan

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 juni 2017 om 12:35

        @allesmetturbo: Dat is op basis van het 367pk blok welke in de RS3 met kromme schijven zit. Vanaf heden 400pk variant, en remmen van de R8 V10 welke heel blijven. Ik gok dat dit blok in stage 3 ver boven de 500pk uit komt. In combinatie met de nieuwe 4-motion (een RS3 heeft helemaal geen Quattro, dat geld alleen bij lengte motoren) en de software update op de DSG welke JD ook uitvoert zou de 0-100 tijd ruim onder de 4 seconden moeten komen.

        Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          29 juni 2017 om 12:54

          @dutchdriftking: ik zat net ff te gluren op de site van dvx en geeft op voor de nieuwe 400 pk versie 495pk en 680nm voor stage 3. en idd, met software en kuurtje van jd zal deze er nog iets overheen gaan en zeker onder de 4sec naar de 100 gaan. Fantastisch bommetje met dito geluid! Kan een 4cil niet aan tippen

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            29 juni 2017 om 13:09

            @allesmetturbo: Daarom, DVX heeft nog wel eens wat kwaliteits issues. JD heeft al diverse ex-klanten van DVX van hun problemen afgeholpen.

            Login om te reageren
            • allesmetturbo zegt

              29 juni 2017 om 13:15

              @dutchdriftking: altijd super bij jeroen, mijn gti gaat er deze zomer ook naartoe voor een stage 2 chip (katloze downpipe ed zitten er al onder, nu nog chippen:p)

              Login om te reageren
    • lekbak zegt

      29 juni 2017 om 13:50

      @dutchdriftking: totdat je een AMG tegenkomt met chip. Wel appels met appels blijven vergelijken hè…

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        29 juni 2017 om 14:36

        @lekbak: de a45 gaat nu met chip (stage 1) naar 420pk en 550nm, en de rs3 ook naar 420pk maar met 620nm.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 juni 2017 om 18:01

        @lekbak: In de RS3 zit veel meer rek, de A45 zit al heel erg op de max. Qua koppel is de 5 pitter echt veel beter, en daarnaast is het karakter van zo´n 5 pitter natuurlijk geniaal.

        Login om te reageren
  14. steelfighter zegt

    29 juni 2017 om 12:11

    MB blokken worden standaard geleverd met 20% vermogensreserve, de meest recente kan zonder problemen met een chippen makkelijk 450 pk leveren, dan nog hou je paar procent veiligheidsmarge over….

    Login om te reageren
    • super zegt

      29 juni 2017 om 12:40

      @steelfighter:
      die marge zit er op omdat ze snappen dat ze niet alle belastingsgevallen 100% kunnen voorzien. Als jij die marge weghaalt loop je dus een grotere kans dat je over de maximale belasting heengaat dat zo’n blok aankan.

      Login om te reageren
      • steelfighter zegt

        29 juni 2017 om 13:14

        @super: uiteraard na respect voor het materiaal (goed warm en onderhoud volgens fabrieksspecs) en benzine >98, dan geen enkel probleem

        Login om te reageren
  15. wildewesten zegt

    29 juni 2017 om 12:17

    Ik ben toch heel erg benieuwd naar het nieuwe interieur

    Login om te reageren
  16. karhengst zegt

    29 juni 2017 om 12:30

    5 dingen die erg voor de hand liggen voor de nieuwe A-klasse.

    Login om te reageren
  17. kenner zegt

    29 juni 2017 om 12:53

    De nieuwe autonome Mercedes gaat GHB heten, als je niet zelf in staat bent te rijden

    Login om te reageren
  18. erics zegt

    29 juni 2017 om 12:58

    De nieuwe A klasse krijgt een geheel nieuw interieur met geintegreerd scherm a la E klasse. zie foto’s op autoevolution.com. https://www.autoevolution.com/news/2019-mercedes-benz-a-class-clear-interior-finally-spied-118736.html

    Login om te reageren
  19. dijan zegt

    29 juni 2017 om 13:13

    Kan de A echt niet mooi vinden.

    Login om te reageren
  20. Gulli zegt

    29 juni 2017 om 13:28

    He ja een GLB, mijn zaad slaat nu al dood!

    Login om te reageren
  21. kermit123 zegt

    29 juni 2017 om 17:41

    Geef me maar een S3. Die is al veel sneller en beter dan de mercedes AMG . De RS3 is van een nog hoger kaliber dus die halen we er niet bij.Ik vind die AMG oerlelijk en nog lelijker met een vleugel erbij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North