Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR Maxi

Auteur: , 15 Reacties

Met dit nieuwe wapen wil Peugeot gaan knallen op Dakar.

Peugeot heeft de opvolger van de 3008DKR gepresenteerd. De 3008DKR Maxi is op een paar punten anders dan zijn voorganger. Geen revolutionaire wijzigingen wat dat betreft. Hoeft ook niet, want de Franse autofabrikant was met de 3008DKR tot nu toe behoorlijk succesvol in Zuid-Amerika. Dit jaar was het St├ęphane Peterhansel die met Peug de overwinning op zijn naam schreef.

De 3008DKR Maxi is, zoals de naam al doet vermoeden, breder dan zijn voorganger. 20 centimeter om precies te zijn. Peugeot heeft wijzigingen doorgevoerd aan de ophanging. Dit moet resulteren in meer stabiliteit wat uiteindelijk de performance ten goede moet komen.

Het model debuteert tijdens de Silk Way Rally. Deze race duurt van 7 juli tot en met 22 juli en coureurs moeten van Rusland naar China zien te komen. Achter het stuur het bekende duo: Sebastien Loeb en St├ęphane Peterhansel. Het is de tweede keer dat Loeb meedoet aan de Silk Way Rally.



15 reacties

Ik las even: Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR van Max. Als in Verstappen gaat Dakar rijden. Ben door mijn eigen schuld nu toch een beetje teleurgesteld.
@pomoek: niet alles gaat over Max…
Oh god, ik hoor mijn schoonvader al aankomen, met z’n 208 op hoge pootjes. Heeft geen verstand van auto’s maar wil er wel graag over schreeuwen. Nu heeft hij natuurlijk Dakar-pedigree. (Hij ziet het verschil tussen een 2008 en een 3008 dus ook niet, zucht)
@gulli: Ik vraag me af of er ook maar 1 onderdeel in de 3008DKR zit dat ook in een wegversie van een 2008/3008 zit. Dus waar is de pedigree? Beetje net zoals vroeger toen PSA met een ZX of een 405 in de Dakar reed… ook toen probeerde ze al geeneens te doen of het iets met een 405 of ZX te maken had.
Overigens, als er een verhoogde Peugeot voorbij rijdt, kan ik je ook niet vertellen hoe het model heet.
@gregorius: de verkoper in de showroom zal je natuurlijk haarfijn kunnen uitleggen dat de offroad-capaciteiten van de opgehoogde versies regelrecht vanuit de ontwikkelingen in de Dakar zijn opgedaan.
@gulli: die offroad capaciteit zijn extreem hoor! Alleen de Grebbeberg moet op de fiets gedaan worden.
@gregorius: het lijkt erop dat de achterlichten wel echt 3008 zijn.
@gregorius:
marketing…………….
@gregorius: de ventieldopjes!
Peugeot beast
Hij is dus breder en er zijn wijzigingen doorgevoerd. Meer info haal ik niet uit het artikel. Komt dat omdat Peugeot er niks over loslaat?
Jammer dat er geen auto’s te koop zijn die zelfs maar een beetje in de buurt komen, een hot hatch met VERING
@Onehp: Ik denk dat je dan al richting de GLA45 komt aan het gaan
@edge: dat is het ongeveer, niet echt bijzonder, ik denk eerder aan een WRC set-up…
Misschien is de GLA een goede basis om mee te beginnen, valt niet zo op dan :D
Gaaf ding! Alleen geen (paarse) Reiger dempers, dan gaan ze natuurlijk nooit winnen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).