• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR Maxi

Auteur: RubenPriest, gepost 29 juni 2017 om 08:47 – 15 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR MaxiAfbeelding Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR Maxi

Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR Maxi
Met dit nieuwe wapen wil Peugeot gaan knallen op Dakar.

Peugeot heeft de opvolger van de 3008DKR gepresenteerd. De 3008DKR Maxi is op een paar punten anders dan zijn voorganger. Geen revolutionaire wijzigingen wat dat betreft. Hoeft ook niet, want de Franse autofabrikant was met de 3008DKR tot nu toe behoorlijk succesvol in Zuid-Amerika. Dit jaar was het Stéphane Peterhansel die met Peug de overwinning op zijn naam schreef.

De 3008DKR Maxi is, zoals de naam al doet vermoeden, breder dan zijn voorganger. 20 centimeter om precies te zijn. Peugeot heeft wijzigingen doorgevoerd aan de ophanging. Dit moet resulteren in meer stabiliteit wat uiteindelijk de performance ten goede moet komen.

Het model debuteert tijdens de Silk Way Rally. Deze race duurt van 7 juli tot en met 22 juli en coureurs moeten van Rusland naar China zien te komen. Achter het stuur het bekende duo: Sebastien Loeb en Stéphane Peterhansel. Het is de tweede keer dat Loeb meedoet aan de Silk Way Rally.

Ook interessant!

  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

3008, dakar, dakar-2018, DKR, Peugeot, Racing

Vorig bericht: « BMW snijdt in kosten: minder handbakken en motorvarianten
Volgend bericht: 5 dingen die je moet weten over de nieuwe AMG A45 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    29 juni 2017 om 08:50

    Ik las even: Dit is de nieuwe Peugeot 3008DKR van Max. Als in Verstappen gaat Dakar rijden. Ben door mijn eigen schuld nu toch een beetje teleurgesteld.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      29 juni 2017 om 13:09

      @pomoek: niet alles gaat over Max…

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    29 juni 2017 om 09:00

    Oh god, ik hoor mijn schoonvader al aankomen, met z’n 208 op hoge pootjes. Heeft geen verstand van auto’s maar wil er wel graag over schreeuwen. Nu heeft hij natuurlijk Dakar-pedigree. (Hij ziet het verschil tussen een 2008 en een 3008 dus ook niet, zucht)

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      29 juni 2017 om 09:31

      @gulli: Ik vraag me af of er ook maar 1 onderdeel in de 3008DKR zit dat ook in een wegversie van een 2008/3008 zit. Dus waar is de pedigree? Beetje net zoals vroeger toen PSA met een ZX of een 405 in de Dakar reed… ook toen probeerde ze al geeneens te doen of het iets met een 405 of ZX te maken had.
      Overigens, als er een verhoogde Peugeot voorbij rijdt, kan ik je ook niet vertellen hoe het model heet.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        29 juni 2017 om 09:34

        @gregorius: de verkoper in de showroom zal je natuurlijk haarfijn kunnen uitleggen dat de offroad-capaciteiten van de opgehoogde versies regelrecht vanuit de ontwikkelingen in de Dakar zijn opgedaan.

        Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          29 juni 2017 om 10:06

          @gulli: die offroad capaciteit zijn extreem hoor! Alleen de Grebbeberg moet op de fiets gedaan worden.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juni 2017 om 09:54

        @gregorius: het lijkt erop dat de achterlichten wel echt 3008 zijn.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 juni 2017 om 10:18

        @gregorius:
        marketing…………….

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        29 juni 2017 om 10:45

        @gregorius: de ventieldopjes!

        Login om te reageren
  3. michaelschouten zegt

    29 juni 2017 om 09:17

    Peugeot beast

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    29 juni 2017 om 09:55

    Hij is dus breder en er zijn wijzigingen doorgevoerd. Meer info haal ik niet uit het artikel. Komt dat omdat Peugeot er niks over loslaat?

    Login om te reageren
  5. Onehp zegt

    29 juni 2017 om 11:13

    Jammer dat er geen auto’s te koop zijn die zelfs maar een beetje in de buurt komen, een hot hatch met VERING

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 juni 2017 om 12:42

      @Onehp: Ik denk dat je dan al richting de GLA45 komt aan het gaan

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        29 juni 2017 om 13:45

        @edge: dat is het ongeveer, niet echt bijzonder, ik denk eerder aan een WRC set-up…
        Misschien is de GLA een goede basis om mee te beginnen, valt niet zo op dan :D

        Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    29 juni 2017 om 12:11

    Gaaf ding! Alleen geen (paarse) Reiger dempers, dan gaan ze natuurlijk nooit winnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North