• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

55 inch aan schermen, toch een dikke V8

Auteur: willeme, gepost 18 juli 2024 om 07:48 – 19 Reacties

55 inch aan schermen

Je zou dit interieur met 55 inch aan schermen verwachten bij een EV, maar toch is het eigenlijk een ouderwetse wagen. Heerlijk!

Als we het hebben over premium luxe SUV’s, komen veel auto’s bovendrijven. Denk aan de Range Rover, Porsche Cayenne en BMW X5. Maar in het land waar deze auto’s populair zijn – de Verenigde Staten – waren ze er ook al vroeg bij. De Jeep Wagoneer is eigenlijk de grondlegger van het genre, de Lincoln Navigator verbeterde vervolgens het recept en Cadillac was met de Escalade het meest succesvol. Nu wil het feit dat deze auto vernieuwd is en ja, er is dus een belangrijk nieuwtje: 55 inch aan schermen! Geen idee wat je ermee moet, maar deze Escalade voor 2025 heeft het.

Niets aan de Escalade is subtiel. Nog niet zo heel erg lang geleden lanceerde Cadillac de Escalade IQ, een elektrische variant. Maar dat is alleen een Escalade in naam. Dit is een échte. Het is ook een échte SUV.

55 inch aan schermen
55 inch aan schermen

Dus geen zelfdragend koetswerk, maar een heus ladderchassis, net als de Mercedes-Benz G-Klasse. Er is wel een link met de elektrische variant, want de de nieuwe lampenwinkel lijkt er wel een beetje op.

55 inch aan schermen

Ook in in het interieur waan je je in een EV. Cadillac is namelijk helemaal los gegaan op de schermen. Volgens het Amerikaanse luxemerk heeft de auto 55 inch aan schermen. De bestuurder heeft voor zijn snufferd een 35 inch scherm, de bijrijder moet het doen met 20 inch. Sowieso schermen (pun intended) de yanks met inches.

55 inch aan schermen
55 inch aan schermen
55 inch aan schermen
55 inch aan schermen

Je krijgt namelijk standaard 22 inch wielen. Standaard! Optioneel kun je karrenwielen van 24 inch krijgen. Deze kun je combineren met de bekende lakkleuren of een van de drie nieuwe tinten: Aegean Stone (da’s groen), Latte Metallic (beige) of Deep Sea Blue Metallic (LL Cool J-fans kennen die kleur wel).

Ja, ook een ‘V’!

Dan eventjes de techniek, want ondanks het EV-esque schermenfeest is het een lekker ouderwetse auto. De vernieuwde Cadillac Escalade heeft standaard een 6.2 V8 met 2 kleppen per cilinder, goed voor 420 pk en 623 Nm. Voor maximale efficiency is deze gekoppeld aan een tientraps automaat.

55 inch aan schermen
55 inch aan schermen

Het topmodel is de Escalade-V, die bovenop de 6.2 liter V8 een mechanische compressor heeft. Hierdoor heb je ineens 682 pk en 926 Nm. Dat zijn bijna EV-achtige waarden. De zescilinder diesel die je tot voor kort kon krijgen, is helaas komen te vervallen. Je kunt kiezen uit een korte variant (5,39 meter) of een lange ESV (5,77 meter). Ook kun je kiezen tussen een versie met achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Dat laatste is standaard op de Escalade-V. Het leeggewicht is overigens ook EV-esque: tussen de 2.634 kg (voor de korte met RWD) tot 2.964 kg (voor de Escalade V ESV).

Het verbruik wordt dan weer niet niet vermeld in het persbericht. Heel raar.

Ook interessant!

  • Cadillac Escalade IQ
    Cadillac Escalade IQ vereist een vrachtwagenrijbewijs
  • Gespot - Mercedes met V8 heeft een minderwaardigheidscomplex
  • Autoblog-lezer toont zijn dikke Cadillac
  • Ford met V8 blijft bestaan tot het bittere eind

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, escalade, V8

Vorig bericht: « Deze waanzinnige jaren ’90 supercar kende je nog niet
Volgend bericht: Eerste elektrische Ferrari wordt ‘een echte’ (en echt duur) »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghengiskhan zegt

    18 juli 2024 om 08:38

    Grapvol. De woorden ‘efficiency’ en ‘Cadiilac Escalade’ in 1 zin. Wie had dat gedacht…

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      18 juli 2024 om 08:41

      Ze hadden de vorige generatie eens bij de concullegas. Stukje sturen met de 6.2V8. Als je goed oplette zag je het verbruik op het scherm. 32 l/100 km. 1:3 ;).

      Login om te reageren
  2. papa zegt

    18 juli 2024 om 08:44

    Smaakvol! die hebben we nodig op de Nederlandse wegen

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      18 juli 2024 om 10:25

      Als je ziet hoe gek ze hier zijn op de EV9, wat ook al een slagschip is, dan moet dit helemaal het ultieme zijn om je koter te verplaatsen.

      Login om te reageren
  3. alfaqv zegt

    18 juli 2024 om 08:44

    Zelfs met een 120 liter zal de actieradius niet veel beter zijn dan die van een EV.
    Wel weer lekker corpulent en tevens middelvinger naar de elektrificatie.

    Login om te reageren
    • a_buis zegt

      18 juli 2024 om 08:54

      En sneller getankt dan opgeladen dus ik zie een mooie toekomst voor dit vehikel (not). En een scherm om een scherm te hebben. Kijk hoever de icoontjes uit elkaar staan. Useless.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        18 juli 2024 om 09:11

        Ligt eraan. Ik laad mn EV 95% van de tijd thuis op of en de andere 5% als ik ergens toch al moet wachten/zijn (werk).
        Dus het opladen kost me qua “tijd in mijn leven” max. een minuut om een stekker in te steken.

        Volgooien kost je sowieso minimaal 5 minuten, helemaal met een 120L tank. Je moet naar een aparte plek rijden die niet je huis of werk is, van te voren pinnen of achteraf en wachten tot het dinosap in je tank zit.

        Ja. Je kunt sneller weer onderweg maar ligt puur aan hoe je een voertuig gebruikt hoe veel tijd het je daadwerkelijk kost.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          18 juli 2024 om 10:33

          Het is de mindset men zit vol met vastgeroeste patronen. Het accepteren van de mobiel was geen probleem, maar het accepteren van een ev / laden wel.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            18 juli 2024 om 12:01

            Dat je voor het woord “accepteren” kiest zegt al veel. Alsof het een lot is waar je niet onderuit komt. Wie betaalt bepaalt. NL’ers die zoeken naar een auto sorteren als eerste op prijs, dus als het niet verkocht wordt is het simpelweg te duur.

            Ik denk dat het mensen aan hun aars oxideren wat hun wagen aandrijft, het moet gewoon financieel aantrekkelijker zijn om de laadtijden op de koop toe te nemen. Nu verdwijnt ook langzaam je voordeel met zonnepanelen, dus er zal wat anders moeten gebeuren qua stimulans om mensen in EV’s te krijgen.

            De overheid zal niks goedkoper maken. De “oplossing” zal wel weer het verhogen van de accijns blijken. Maar voordat we op de zaken vooruit lopen.. Ga eerst maar eens het stroomnet moderniseren.

            Login om te reageren
      • pietertje123 zegt

        18 juli 2024 om 09:13

        die moeten zover uitelkaar omdat je anders niet raak mikt als dikke amerikaan met korte armpjes in een heen en weer deinende sofa.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      18 juli 2024 om 09:27

      Daar gaat het toch om, middel vingers kunnen opsteken.

      Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    18 juli 2024 om 08:58

    Gordon heeft (of had) ook een Escalade. Niet iets waarmee je geassocieerd wil worden.

    Login om te reageren
  5. William zegt

    18 juli 2024 om 09:18

    Veel teveel onveilige en armoedige schermpjes. Hier ligt echt een kans voor bedrijven die wel een mooi en veilig dashboard willen maken. Zoals Jaguar hopelijk.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      18 juli 2024 om 10:34

      Waarom zou jaguar dat anders doen? De consument wil dit, daarom doet men dit.

      Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    18 juli 2024 om 10:52

    55 inch aan schermen? Da’s niks. Die 22 inch wielen ook niet trouwens. Kijk maar:

    https://tweakers.net/nieuws/103838/samsung-maakt-truck-doorzichtig-om-verkeersveiligheid-te-verbeteren.html

    Login om te reageren
  7. Jantje_555 zegt

    18 juli 2024 om 11:08

    Het gewicht is bijna gelijk aan een EV of zelfs een M5 haha

    Login om te reageren
  8. DeWitteCondor zegt

    18 juli 2024 om 13:49

    Die neus is een mooi stukje voetgangersveiligheid. Met een beetje mazzel heb je precies het Caddy logo op je voorhoofd.

    Login om te reageren
    • mustang750supersnake zegt

      21 juli 2024 om 00:09

      maak de joetjoep gekkies nou niet wakkurrr….

      Login om te reageren
  9. B00G1E zegt

    18 juli 2024 om 16:14

    Er rijd hier in mijn woonwijk (in de vs) een soccermom in een Escalade V. Behoorlijk imposante verschijning maar geen idee waar het voor nodig is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North