• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

7 elektrische bolides die zelfs petrolheads overtuigen

Auteur: JordyS, gepost 19 april 2015 om 18:28 – 37 Reacties

Rimac Concept_One


Het gebrek aan herrie bij elektrische auto’s zal voor veel petrolheads een groot gemis zijn. Maar wees eerlijk: tegen deze zeven elektrische acceleratiekanonnen zou ook jij geen nee zeggen.

Onlangs zetten de studenten van de Zwitserse ETH in Zürich een nieuw snelheidsrecord met de Grimsel. Die bolide zullen we niet snel op de weg tegenkomen, in tegenstelling tot de auto’s hieronder. De Tesla Model S is inmiddels een bekend gezicht, terwijl andere auto’s uit ons lijstje nog in productie moeten gaan.

Ja, ze zijn doodstil tijdens hun sprint naar de 100 km/u, maar qua looks is er op de elektrische markt voor ieder wat wils: van klassiek tot knettergek. Er zullen ongetwijfeld snellere elektrische prototypes of conceptcars bestaan, maar dit zijn onze zeven favorieten.

7. Toroidion 1MW – Onbekend (0-100 km/u)
Toroidion 1MW

6. Detroit Electric SP:01 – 3,7 seconden (0-97 km/u)
Detroit Electric SP:01

5. Renovo Coupe – 3,4 seconden (0-97 km/u)
Renovo Coupe

4. Tesla Model S P85D – 3,2 seconden (0-97 km/u)
Tesla Model S P85D

3. Wrightspeed X1 – 2,9 seconden (0-97 km/u)
Wrightspeed X1

2. Rimac Concept_One – 2,8 seconden (0-100 km/u)
Rimac Concept_One

1. NanoFlowcell QUANT F – 2,8 seconden (0-100 km/u)
NanoFlowcell QUANT F

UPDATE: Mitsubishi reageert via Twitter dat we de Mitsubishi MiEV Evo III niet moeten vergeten. Niet straatlegaal, maar 0 naar 100 km/u in 2.7 seconden is natuurlijk wel noemenswaardig!

Ook interessant!

  • Model X wéér vertraagd
    Model X wéér vertraagd. Model S ook.
  • Tesla met benzinemotor
    Tesla met benzinemotor is schoner dan de elektrische
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

acceleratie, Coupe, detroit-electric, Elektrisch, lijstjes, model-s, nanoflowcell, rimac, rimac-one, Tesla

Vorig bericht: « Ecclestone: “Azerbeidzjan prima vervanger voor Monza”
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2015 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekbak zegt

    19 april 2015 om 18:52

    Ik denk niet dat er een elektrische auto is die mij het zelfde gevoel geeft als een oliestokend voertuig. De motor is voor mij minstens de helft van de beleving.

    Login om te reageren
    • richman zegt

      19 april 2015 om 19:31

      @lekbak: helemaal met je eens.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 april 2015 om 19:32

      @lekbak:
      Geen EV leuker dan een diesel…?
      Als je het nu had over benzinestokers dan kan ik een eind met je mee, maar oliestokers leuker…?

      Schud meewarig zijn hoofd….

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        19 april 2015 om 20:17

        @jrk68: nog steeds liever een m550d dan een batterij auto

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        19 april 2015 om 20:59

        @jrk68: zolang het schud, trilt, herrie maakt en stinkt hou ik er van. Ook bepaalde diesels hebben zo hun charme. Voor mij is er meer dan super lichte sportwagentjes met een hoogtoerige benzinemotor. Ik vind een terreinwagen (geen SUV!) met een slome atmosferische diesel ook geweldig. Over het algemeen gaat mijn voorkeur wel uit naar benzine.

        Met oliegestookt bedoelde ik overigens niet specifiek diesel hoor.

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          19 april 2015 om 21:58

          @lekbak: jaa tweetakt brommers zijn ook leuk

          Login om te reageren
        • 12Esc zegt

          19 april 2015 om 22:18

          @lekbak: leuk voor de fun, maar je zit tijdens zakelijke ritten toch niet op die eigenschappen te wachten? Doe mij maar een electrobak voor dagelijks gebruik en een benzinemonster voor de fun.

          Login om te reageren
      • clarkson zegt

        19 april 2015 om 22:40

        @jrk68: je komt met een diesel teminste wel ergens ook niet geheel onbelangerijk

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 april 2015 om 06:51

          @clarkson:
          Met een EV kok je ook “ergens”, alleen ligt dat “ergens” minder ver weg….

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        20 april 2015 om 04:59

        @jrk68: kijk, ten opzichte van een V8, V10 of V12 is er bijna geen elektro auto die bij mij dezelfde ‘die wil ik hebben’ gevoel op roept.

        Maar tegenwoordig met al die kleine 1.6 turbotorretjes zit er onderling bijna geen verschil tussen de motoren bij veel merken. Een 1.4 Golf, een 1.2 Megane, een 1.0 Focus en dergelijke zijn vast heel leuk, maar maakt het echt een verschil of daar zo’n spaarmotortje in zit dat op elektra, diesel of benzine loopt? Denk het niet.

        Pas bij de sportwagens, luxe limo’s en échte terreinwagens vind ik het motorkarakter echt belangrijk. Alhoewel een volledig elektrische 7-serie vast heel erg goed past bij het concept van een luxe slee, want veel koppel en erg stil. Maar bij een BRZ, Elise, 911, RS3, Corvette, Huracan, F12, Aston Martin of Focus RS zie ik liever een verbrandingsmotor.

        Login om te reageren
  2. swordfish zegt

    19 april 2015 om 18:53

    Fantastisch die Renovo. Oldskool jas, fonkelnieuwe techniek! Topcombo

    Login om te reageren
  3. lamborgfan zegt

    19 april 2015 om 18:56

    Renovo coupe voor mij..

    Maar dan pleur ik daarna gelijk een v8 crate-engine in!

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    19 april 2015 om 18:57

    De Renovo zou ik wel willen hebben, de prachtige klassieke lijnen van de Shelby Daytona Coupé met moderne techniek.
    Al had die hoogstwaarschijnlijk leuker geweest met een moderne V8.

    Login om te reageren
  5. galverink zegt

    19 april 2015 om 19:04

    Doe de Lightning Car Company er ook bij graag

    Login om te reageren
  6. gt500eleanor zegt

    19 april 2015 om 19:07

    Voor mij alleen de Renovo, dank u!

    Login om te reageren
  7. scooper zegt

    19 april 2015 om 19:24

    Ik heb het genoegen gehad meerdere malen in de Rimac Concept_One te mogen rijden. De belevenis en acceleratie is niet te vergelijken met de verbrandingsmotor… Ik neem het missen van het motorgeluid graag voor lief bij deze auto. Je hebt in deze auto vier onafhankelijke elektromotoren welke je dmv schuifregelaars kan aanpassen. Dus van FWD naar AWD naar RWD… Daarbij moet je onthouden dat de uitvinder (Mate Rimac) op het moment van schrijven pas 28 of 29 is…

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      19 april 2015 om 19:37

      @scooper: Gaaf Rimac vs LaFerrari filmpje http://youtu.be/WRnnScEXbYw

      Login om te reageren
  8. centho zegt

    19 april 2015 om 19:32

    Nee dan liever de Quant(F) van nanoFlowcell.
    Actieradius van 1000km op een tank vol met een zoutoplossing.

    0 – 100 KM/H: 2.8 s
    top speed: Over 300 km/h
    range projected: up to 800 km
    energy consumption: 20 kWh/100 km

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 april 2015 om 20:44

      @centho: thanks, die staat er inmiddels bij!

      Login om te reageren
  9. 406_v6 zegt

    19 april 2015 om 19:47

    Elektrische aandrijving is prima voor heftrucks…..

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    19 april 2015 om 19:52

    In mijn wereld is acceleratie compleet nutteloos.
    Wel belangrijk is dat ik bijvoorbeeld naar St Malo of naar Linz kan rijden
    Op één tank brandstof welteverstaan
    En dat ik bij het laden van energie (brandstof) net zoveel tijd nodig zal hebben als het 70 liter tankje van mijn Diesel te vullen.
    Dan, en pas dan alleen zal ik aan het elektro mobiel gaan.
    Tot die tijd sluit ik me aan bij de wijze woorden van 406_v6.
    (ik kon geen echte link naar 406_v6 neerpennen want dan duurt het weer 893127 uur eer mijn reactie is goedgekeurd)

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      19 april 2015 om 21:19

      @desjonnies: :P

      Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    19 april 2015 om 19:57

    Zouden stuk voor stuk beter zijn met een passionele verbrandingsmotor…

    Login om te reageren
  12. steelfighter zegt

    19 april 2015 om 20:02

    http://youtu.be/l1gQnsNU9lk

    Login om te reageren
  13. philipf zegt

    19 april 2015 om 20:13

    Doe mij de renovo maar!

    Login om te reageren
  14. mercedesbenz63 zegt

    19 april 2015 om 20:33

    De Rimac en de Tesla zijn de enigste goed gelukte vind ik..

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    19 april 2015 om 20:42

    Om eerlijk te zijn heb ik gewoon geen praktijk ervaringen met Tesla s e.d. dus kan ik geen eerlijk oordeel vellen.

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    19 april 2015 om 21:12

    Allemaal leuk om van 0-100 in minder dan 4 sec te gaan maar topsnelheid houd allemaal op bij 200kmh. Dan smeulen de kabeltjes weg van hitte.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      19 april 2015 om 21:37

      @ghost: Tesla gaat tot 250. Topsnelheid is dan ook heel belangrijk..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        20 april 2015 om 00:15

        @amg65: voor 2 minuten ws. En nee: niet belangrijk, maar wat is het nut van snelle 0-100 tijden? Laten zien dat je sneller bent dan de ander? Wat is het hele punt daarvan?

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          20 april 2015 om 11:32

          @ghost: acceleratie geeft juist een kick, de topsnelheid kun je toch zelden legaal behalen..

          Login om te reageren
    • scooper zegt

      20 april 2015 om 01:20

      @ghost: de Rimac rijdt 305km/h en dan nog heeft hij een grotere reikwijdte dan de Tesla ;)

      Login om te reageren
  17. thezonda zegt

    19 april 2015 om 21:16

    De Fisker Karma mag er zeker ook wel zijn.

    Login om te reageren
  18. gwnbmw zegt

    19 april 2015 om 21:18

    nmr 4 en 3 mag, de rest mag naar greenpeace.

    Login om te reageren
  19. terminator zegt

    19 april 2015 om 22:35

    Sowieso de Tesla.

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    20 april 2015 om 09:07

    Die elektrische atom is wel vet

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    20 april 2015 om 10:23

    Die Rimac Concept One vind ik toch wel heel gaaf. Het ding werkt ook al echt, volgens mij. Doemediema :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North