Dat je papa of mama bent geworden is geen reden om afscheid te nemen van performance.
Performance en bruikbaarheid. Laat dat maar aan de Europeanen over. In dit lijstje behandelen we 6 auto’s die plezier bieden aan papa’s en mama’s op het gebied van snelheid. Tevens kunnen al deze gezinsbakken moeiteloos kids en bagage meenemen, al is de één wat ruimer dan de ander. Om het lijstje divers te houden houden we de één-model-per-merk regel aan. De voordeligste auto uit het rijtje had een nieuwprijs van net geen 180.000 euro.
6. BMW M5 Touring (E60) – 179.793 euro
Deze M5 was flink aan de prijs. De eigenaar probeert enigszins bescheiden te genieten van zijn V10 door de donkere kleur en 520i-badge.
5. Jaguar XFR-S Sportbrake – 183.350 euro
Ook Jaguar deed ooit mee in de strijd der powerstations met de 550 pk sterke XFR-S Sportbrake.
4. Mercedes-AMG E63 S 4Matic – 192.292 euro
In S-uitvoering en in combi met vierwielaandrijving kroop deze generatie E-klasse richting de twee euroton
3. Audi RS6 Avant Performance – 210.654 euro
Deze RS6 Avant valt extra op dankzij een mooi blauw kleurtje.
2. Porsche Panamera Turbo – 264.141 euro
Zeer fraai, maar ook zeer prijzig. Meer dan 250.000 euro voor deze Pana Turbo
1. Ferrari GTC4 Lusso – 430.975 euro
Een uitzondering vandaag de dag: ruimte, snelheid en een lel van een V12 onder de kap. Daar staat dan ook een fikse prijs tegenover.
E34M5Touring zegt
Powerstations rule!! De M5, XFR-S en Merc graag. En dan nog een CTS-V wagon erbij. Heb ik m’n daily drivers voor de komende 30j wel!
jack_abarth zegt
Als de Lusso een gezinswagen is, dan is een Peugeot 206cc dat ook….
TimoBac zegt
@jack_abarth: achterin een Lusso zitten kan zonder problemen als volwassene. Achterin een CC kan alleen een embryo zitten, en die begint na twee uur ook te klagen.
simonferrari zegt
@timobac: ??
bmwfreak038 zegt
@timobac: heerlijk, wat een reactie??? om je te bescheuren!! En hoe vergelijk je een 206cc met 0 zit ruimte achterin, als het uberhaupt al kan met een gtc4lusso?
desjonnies zegt
De leaseprijs vermelden lijkt me logischer.
vtechlover zegt
@desjonnies: ik zou de lease prijs niet willen weten van de lusso!
crackdavid zegt
@desjonnies: Hahaha jij begint echt altijd over leasen. Mensen die dit kunnen leasen zouden hem ook gewoon af kunnen tikken hoor, maak je geen zorgen.
lincoln zegt
@crackdavid:
Idd .. met belastingtechnisch enzo ..
Mensen die 2 ton vrij te besteden hebben snappen dat soort dingen nml ..
prototypezero zegt
Die GTC4Lusso reed paar weken terug met een nette snelheid over mijn singel heen, wel een erg fraaie auto in deze kleur. Wel weet ik niet goed of ik hem mooier vind dan de FF, ik vind de achterkant van de GTC wat te gedrongen ‘sportief’, met die smoked achterlichten, het oogt naar mijn mening iets te duister voor zo’n luxe auto. Deze kleur maakt het dan wel wat minder ‘erg’ dan de donkere kleuren die er veel gespot worden. Neemt niet weg dat het een waanzinnige auto is, vooral het interieur is goed aangepakt, over de motor nog niet te spreken.
granlusso zegt
Ik wist dat een Panamera Turbo al snel boven de 200.000 euro stijgt met wat opties, maar 264.000 euro klinkt in een keer toch wel als erg veel geld. Niet dat 200.000 euro geen geld is, maar als het richting de drie ton gaat, voelt het toch even anders.
niezel zegt
@granlusso: komt ook omdat er zoveel van rondrijden
flutterby zegt
@granlusso: Het gaat om de catalogusprijs, de verkoopprijs zal er flink onder liggen.
rotasaxal zegt
@flutterby: ik begrijp helemaal niks van je opmerking.
Als je korting bedoeld slaat het nergens op omdat de opties bij deze auto’s vele malen meer is als de mogelijke korting op de catalogusprijs.
rotasaxal zegt
@flutterby: ?????? Leg eens uit?
circlestorm69 zegt
@granlusso: aan jouw naam te zien is die Porsche toch een “goedkoop” bakkie :-)
potjak zegt
Nee pappa of mamma worden niet… echter brengen die kinderen wel heel wat “nieuwe” kosten met zich mee (opvang… kun je al snel een leuke auto van leasen). Kleding, eten, pampers etc. Dan een lekkere dikke auto rijden waarvan de onderhoudskosten zeker meer kosten dan je kids verlangt wel een “Grote” portemonnee. Dat is voor de meeste nieuwe pappa’s en mamma’s helaas niet weggelegd.
peke zegt
@potjak: opvang leuke auto van leasen?
Onze kleine man gaat 1 dag naar de opvang, met belastingteruggaaf kost ons dat iets meer dan 100 netto dus.
Leuke auto leasen voor 100 netto wordt hem niet helemaal hoor ;)
potjak zegt
@peke: dan heb je geluk, mijn jongste ging 4 dagen en mijn oudste naar tussenschoolse en naschoolse opvang. Kosten ruim 1100 euro en krijg terug 360 euro… Daar kun je een leuke auto van leasen.
lekbak zegt
@potjak: dan heb jij (jullie) ook best een netjes inkomen. Alsnog geen reden tot klagen.
bischero zegt
@lekbak: ik vind je reactie vaak hout snijden, maar dit is een rare opmerking in mijn ogen. Ik zie geen klacht in zijn reactie, meer een reflectie hoe duur opvang kan zijn. Verder geef ik er de voorkeur aan er geen politieke content of visie discussie van te maken ?
Arno's zegt
@potjak: En deed je zelf ook nog leuke dingen met ze? Of liet je ze daar opvoeden, haalde ze op en legde ze bij thuiskomst in bed?
ardi zegt
M5 touring is de allerlaatste die gebouwd is, nummer 1025!
berlinetta zegt
Stuk voor stuk gave auto’s, maar die Ferrari is toch wel mijn favoriet.
dampu020 zegt
Eigenlijk moet de RS6 gewoon mascotte van de EU worden
carlover66 zegt
Wat een auto’s, wat een prijzen…
papa zegt
M5 is dat geen e61?
MoeWat zegt
Ik laat alles links liggen en neem de Mercedes powerstation !
madmarky zegt
Wat is die Jaguar toch een plaatje zo, zeker in deze kleur
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik heb he-le-maal niks met Porsche, vind ze over het algemeen erg lelijk zelfs… Maar wat is die nieuwe Panamera mooiiii!
lincoln zegt
@svenska_aeroplan_ab:
Eerste echt goed gelukte Porsche sinds de 924 en 928 ..
Klasse bak ..
escort77 zegt
Bentayga, Levante en natuurlijk https://www.autoblog.nl/archive/2008/02/04/rijtest-alfa-romeo-159-sportwagon-32-jts-q4-ti kunnen toch ook prima als gezinsauto dienen?
escort77 zegt
@escort77: (die Alfa is natuurlijk niet duur, wel vlot. En ja, ik heb net 8 minuten op Mobile.de gekeken wat die dingen nou zo’n beetje kosten…)
lincoln zegt
Stations horen oud te zijn .. period ..
Chevy caprice of Volvo 960 of E39 of MB ding of x-type estate of 159 of noem maar op ..
Dat zeggen stemmen in mijn hoofd ..
E34M5Touring zegt
@lincoln: https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/chevrolet/chevelle/1800829.html
Zoiets dan? Of is dat weer te oud? Ik vind hem wel cool. Big Block en geen slechte prijs. Staat al wel een hele tijd te koop.
lincoln zegt
@e34m5touring:
1971 goed jaar voor een station Mercury of Oldsmobile ..
E34M5Touring zegt
@lincoln: Ja ook, Fury front staat ook mooi. Of een Vista Cruiser, ook mooi. Kost geen drol in verhouding tot de coupe versies, ik vind zo’n Wagon dan net even leuker.
simonferrari zegt
Áls ik nu zou kiezen uit dit rijtje dan werd het de GTC4 Lusso. Buiten het rijtje zou de keuze vallen voor de Giulia QV
snorrie zegt
@simonferrari: buiten het rijtje van bestaande auto’s dan zeker?
simonferrari zegt
@snorrie: Hoe bedoeld uit buiten het rijtje bestaande auto’s? De Alfa is toch gewoon te verkrijgen, of loop ik achter ? ?
snorrie zegt
@simonferrari: de Giulia wel ja,de Giulia Q ook, maar een QV?
marvel82 zegt
Dikke Jag!! Goed kenteken ook!
maotje zegt
Koop je een m5 touring van 180.000 euro schroeft de dealer de kentekenplaat gelijk ff dwars door je kofferklep heen. Chapeau!
bischero zegt
@maotje: heb jij inside intel van bij de dealer dan? Misschien heet de eigenaar het zelf gedaan, of een andere dienstverlener?
maotje zegt
@bischero:
Het is een plaathouder van een bmw dealer. Dezelfde plaathouder van dezelfde dealer zat er bij mijn M3 ook op, door hun bevestigd. Nadat ik de plaathouder een keer vervangen had voor een ander bleek dat die gewoon door de kofferdeksel heen geschroefd zat en verder vast geplakt met ruitenkit. Wat blijkt, de houder zelf heeft namelijk totaal geen bevestigingsmogelijkheden om aan de auto vast te zetten. Ik heb eventueel foto’s voor je van de kentekenplaathouder. Dan kun je t zien.
Nu zit ik dus met twee gaatjes in mn kofferdeksel. Erg fijn.
bischero zegt
@maotje: jakkes, dat wist ik niet. Thanks!
maotje zegt
@bischero: daarom zitten die dopjes op de kenteken. Om de schroeven te verbergen.
Als je er op gaat letten zie je regelmatig zo auto’s rondrijden. Vind t schandalig dat een dealer of autobedrijf zo ff 2 schroeven door t plaatwerk heen jast.
adrianixxxx zegt
@maotje: Je zegt dat je met twee gaatjes in je kofferdeksel zit ? Maar als ik me niet vergis ziten all die twee gaatjes vanaf fabriek. Je zit well met twee gaatjes in je kentekenplat….
maotje zegt
@adrianixxxx: dat zijn niet de twee gaatjes die ik bedoel. Ze kunnen nooit door de kenteken heen precies in de voorgezette gaatjes boren.
Nee ze hebben gewoon de kentekenplaat met houder dr om heen gepakt. Ruitenkit op de achterkant gesmeerd en tegen de kofferdeksel aangeplakt. Vervolgens twee schroeven gepakt en deze gewoon zo dwars door het kenteken en door de kofferdeksel heen geschroefd.
Zodat de plaat goed vast blijft zitten. Beun oplossing natuurlijk.
adrianixxxx zegt
@maotje: aha ok. Ik snap wat je bedoeld. Bij je zit ook de kentekenplaat vooraan met 4 schroeven vast . Ik ken het bedrijf is in Numansdorp en het is mij opgevallen dat de kentekenplaat voor met 4 schroeven vast zeten en achter met 2. … ziet echt niet uit ….
maotje zegt
@adrianixxxx:
Aan de voorkant zou ik dan niet zo erg vinden dat is kunstof. Oke het hoort niet ben ik met je eens. Maar ga niet schroeven in plaatwerk. Je levert een auto ook niet af met een schroef in t dak.
Ik heb mijn M3 jaren lang in onderhoud gehad bij de fonkert. Service is top! En klantvriendelijkheid ook. Ik ken geen betere bmw dealer in deze regio. Alleen de kentekenplaathouders zijn echt beunwerk. Zonde.
Het uurtarief is ook om te janken. Maar dat is bij iedere bmw dealer. Daarom isde M3 sinds enkele jaren lekker bij de specialist in onderhoud.
volvo4life zegt
Waar is die gekke limited Range Rover met die vier kleine (pistool)pijpjes?