• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“625 pk voor BMW M5 Competition Package”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 januari 2018 om 15:16 – 43 Reacties


Hoeveel?!

De nieuwe BMW M5 verschijnt pas in maart bij de dealer, maar voordat het zover is krijgen we al het een en ander te horen over zijn extra pittige broertje. Met dank aan ene esquire, een Bimmerpost gebruiker die de informatie wist te vergaren via de BMW M Ice Experience. Tijdens een evenement in Zweden wist het hoofd van BMW’s Driving Experience te bevestigen dat de auto met meer vermogen binnenkort in productie zal gaan.

Op het eerste gezicht lijkt het misschien vreemd dat dergelijke informatie al relatief snel wordt vrijgegeven op een evenement dat niet eens is gewijd aan de auto zelf. Echter zou het zomaar eens kunnen kloppen, gezien BMW de Competition Packages voor hun bolides zo snel mogelijk de weg op wil hebben.

Omdat esquire specifiek vermeldt dat het Competition Package voor de M5 in april in productie zal gaan, lijkt het dan ook te kloppen. Daarbij beschikt de auto over 625 pk in plaats van de standaard 600 pk, waarmee hij aartsrivaal Mercedes-AMG E63 S en zijn 612 paarden ruim overtreft.

De M5 met Competition Package zal ongetwijfeld een klap duurder zijn dan de standaard M5, die momenteel 161.495 euro kost. Hoeveel duurder blijft voorlopig nog een mysterie. Verwacht echter een introductie op de eerstvolgende beurs van Genève.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, competition-package, F90, geneve-2018, m5

Vorig bericht: « De opvolger van de Bugatti EB110 gaat weer in productie!
Volgend bericht: Ford onderzoekt de reden dat sportauto’s je happy maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    24 januari 2018 om 15:24

    Ik wilde wat zeggen over deze auto maar op het laatst bedacht ik mij… Laat ook maar.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 januari 2018 om 15:55

      @viezefreddyw: Dat de autojournalisten laaiend enthousiast zijn over de M5? ;)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        24 januari 2018 om 16:09

        @berlinetta: Nee, dat was het niet. Net niet…

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      24 januari 2018 om 16:17

      @viezefreddyw: Hoe mooi je de huidige 5-serie vindt? ;)

      Login om te reageren
  2. kermit123 zegt

    24 januari 2018 om 15:39

    We hebben een nieuwe pk kampioen. Sorry AMG

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      24 januari 2018 om 18:55

      @kermit123: Sorry Kermit, Dodge Challenger Hell Cat 717 pk

      Login om te reageren
      • sjeemsbond zegt

        24 januari 2018 om 19:33

        @robusa: hij bedoelde een pk kampioen waarmee je ook nog een behoorlijk door de bochten kunt ipv heel hard rechtuit rijden…

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          24 januari 2018 om 22:09

          @sjeemsbond: Eens dan had ik de Caddi CTS-V moeten nemen met 650 pk maar dat scheelde maar zo weinig.

          Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        24 januari 2018 om 20:47

        @RobUSA: Sorry, dat is een niet zo’n relevante auto in de EU

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          24 januari 2018 om 22:11

          @shadowbroker: Eens, helaas voor jullie want ik vind het echt serieus een top auto qua design.

          Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      27 januari 2018 om 14:03

      @kermit123: is dat niet de tesla met 700pk? Oh nee die heeft 500pk

      Login om te reageren
  3. Rudy zegt

    24 januari 2018 om 15:41

    Natuurlijk is het mooi, al die specials. Maar waarom maken ze niet gewoon 1 versie die alles goed doet?. Waarschijnlijk €10k vragen voor een versie met 25pk extra (valt nieteens op) en een net wat betere handeling…….

    Wil hem overigens wel hebben! ;).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 januari 2018 om 16:14

      @rudy: die versie is er eigenlijk al. Dat is de gewone M5. Die 25pk extra merkt niemand in de praktijk. Dit is gewoon een winstmarge verhoging voor BMW. Met als de S versies zoals Porsche en Mercedes die hebben. Mensen die zulke bedragen uitgeven willen ook dat laatste beetje hebben, maakt niet uit wat het kost.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        24 januari 2018 om 16:32

        @mashell: dat is gewoon het punt. Net als de bedragen die ze vragen voor het oprekken van de snelheidsbegrenzer. Is bijna 100% marge.

        Login om te reageren
      • sjeemsbond zegt

        24 januari 2018 om 19:37

        @mashell: Mee eens Mashell…wie merkt die 25pk nou wanneer de ‘ gewone’ al 600pk heeft. Echter de vergelijking van Carrera en een Carrera S gaat niet op. Dat is niet enkel een paar pks meer.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 januari 2018 om 06:53

          @sjeemsbond: misschien niet bij een gewone carrera. Maar ik bedoel de 911 turbo S of de E63 S die hebben de S van eKstra duur.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 januari 2018 om 16:35

      @rudy: Ik snap dat ook niet zo goed. Bouw dan meteen die goede versie en vraag daar meteen 10k meer voor.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    24 januari 2018 om 15:54

    BMW M brengt tegenwoordig eerst een versie op de markt. En dan later de versie die je eigenlijk wilt hebben, en zoals hij van begin af aan had moeten zijn… Neem de M3, iedere journalist zegt dat de CS is zoals ‘ie had moeten zijn.
    Maargoed, de marketingafdeling is wel in z’n nopjes met deze strategie natuurlijk.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      24 januari 2018 om 20:47

      @trustmeiamanengineer: Net zoals games met die kut DLC

      Login om te reageren
  5. iphonistvongates zegt

    24 januari 2018 om 16:00

    Met of zonder adaptief xDrive aandrijfing? Een zgn. Drift Mode knop hoort ook niet in zo’n super sedan!

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      24 januari 2018 om 19:39

      @iphonistvongates: je weet dat je met de nieuwe M5 ook alleen met RWD kunt rijden? En dus niet een drift mode maar echt gewoon rijden zoals een RWD.

      Login om te reageren
      • iphonistvongates zegt

        24 januari 2018 om 20:14

        @sollie1984: Neen dat wist ik niet, bedankt. Mijn broer rijdt in een M550d xDrive uit 2015 en als ik me zijn uitleg goed herinner regel je met de Sport of Sport+ knop uitsluitend de gaspedaal respons, het sportonderstel/dempers en de versnellingsbak en niet de krachtverdeling van het xDrive systeem. Ik kan het fout hebben.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 januari 2018 om 21:30

          @iphonistvongates: Die 550d is dan ook altijd 4wd en die heeft geen 2wd modus.

          Login om te reageren
  6. Edge zegt

    24 januari 2018 om 16:12

    Al had het ding 900pk af fabriek, ik zou voor de Mercedes E63S gaan. Met je 612pk ben je nog steeds ruim sneller dan 98% van de auto’s die je onderweg tegenkomt, en dan zit je ook nog in een auto die zowel van buiten als van binnen mooier is.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      24 januari 2018 om 16:24

      @Edge: inderdaad ik zou ook voor een benz gaan. Bmw heeft altijd in mijn ogen een fout imago. Ik vind mercedes dan weer wat meer klasse hebben. Bovendien heeft mercedes een rijkere geschiedenis dan bmw, dit vind ik persoonlijk erg leuk aan een auto merk.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 januari 2018 om 16:47

        @mikje90: Ik trek mij weinig aan van wat anderen van mijn auto vinden, dus dat ‘foute imago’ interesseert mij niet zoveel. Sowieso vind ik dat dat vaak pas van toepassing wordt na een jaar of 10, als ze tweedehands opduiken met allerlei aftermarket rommel en 520i’s als “M5 UITGEVOERD!!!11!” op Autotrack verschijnen. Ik heb gewoon liever de Benz omdat ik de BMW oprecht niet mooi vind.

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        24 januari 2018 om 18:02

        @mikje90: Mercedes een rijkere geschiedenis dan BMW? Vertel…

        Login om te reageren
        • r32turbo zegt

          24 januari 2018 om 19:23

          @skinnybmw: Indd ik denk eerder andersom

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 januari 2018 om 06:58

          @skinnybmw: Mercedes is 30 jaar eerder begonnen en heeft zo ongeveer het concept van personenauto’s uitgevonden. Ook de stap naar luxe wagens (dat heet nu premium) is een Mercedes uitvinding. Mercedes heeft overal duidelijk meer historie. Als het gaat om sportieve wagens heeft BMW een langere geschiedenis maar voor beide merken zijn de sportieve modellen een bijzaak.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            25 januari 2018 om 08:59

            @mashell: Mercedes heeft, net als BMW, een prachtige geschiedenis en inderdaad op autogebied langer. Maar om nu te stellen dat de geschiedenis daardoor veel rijker is vind ik iets tè. BMW heeft op vliegtuiggebied een ‘rijkere’ historie. Het komt nu over alsof BMW nauwelijks een historie heeft. De jaren 20 is toch ook al weer bijna 100 jaar geleden en eigenlijk is BMW al in 1912 ontstaan en in 1916 bouwden ze al hun eerste V12.

            Login om te reageren
    • smart2000 zegt

      24 januari 2018 om 16:59

      @Edge: helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    24 januari 2018 om 16:13

    Hier wordt het echte geld mee verdiend. Die 25pk extra zijn de moeite niet voor BMW, dat zit in de afronding van de calibratie. Maar daar kun je zo €20k-€40k extra voor vragen. Pure winst.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      24 januari 2018 om 17:22

      @mashell: Ach, dat is toch ook zo met die pakketjes die je elektronische begrenzer verwijderen of op 280 instellen in plaats van 250. Dat zijn gewoon honderden, soms duizenden euro’s voor het inladen van een stukje code waarbij één cijfertje anders is.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 januari 2018 om 17:34

      @mashell: Wat denk je van M-pakketjes.. Veren met een andere stijfheid en een bumper met een andere vorm is niet duurder dan bij een standaard exemplaar. Ze hoeven enkel een extra set matrijzen te bestellen. Maar hoppa, 10% erbij op de rekening!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 januari 2018 om 17:58

        @jochempie: krijg je eigenlijk wel andere vering bij een M sport model? Ik had van de week een vervangende M sport 1 serie (nieuw, 2e LCI) mee en die was warrempel comfortabeler geveerd dan mijn eigen LCI sportline 1 serie. Het vertrek van Bierman pakt goed uit bij BMW, ze hebben nu ook wat veercomfort (mijn 1 serie rijdt prima maar het veercomfort is gewoon ondermaats).

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          24 januari 2018 om 18:36

          @mashell: Je kunt bij de 1-serie met M-sport pakket kiezen uit M-sport onderstel, wat harder zou moeten zijn dan het standaard onderstel, of M-sport adaptief onderstel, wat ook comfortabel ingesteld kan worden. Grappig genoeg kun je deze opties ook los krijgen op een niet M-sport 1-serie lci.

          Login om te reageren
        • trasimo zegt

          24 januari 2018 om 18:49

          @mashell: het lijkt er wel op, ik rijd een F20 (pré LCI) met M onderstel en deze is wel degelijk wat strakker geveerd dan hetzelfde model F20 sportline (zonder M onderstel) van m’n zus

          Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          24 januari 2018 om 18:58

          @mashell: idd ander onderstel

          Login om te reageren
  8. alpinafanb10 zegt

    24 januari 2018 om 16:33

    Ach dit slaat echt nergens op!

    Login om te reageren
  9. smart2000 zegt

    24 januari 2018 om 16:44

    Lekker snoepgoed. ??

    Login om te reageren
  10. 730ld zegt

    24 januari 2018 om 20:00

    Pffff als echte BMW man klinkt deze V8 motor alweer voor geen meter. Zelfs de M550i klinkt beter. Of de 63 AMG. De vorige M5 klonk ook niet. Heb er mee gereden maar werd er niet warm van. Van een C63 AMG wel. Freude am Fahren? Even niet. Gooi er weer een dikke V10 in als voorheen.

    Login om te reageren
  11. Alfarobert zegt

    25 januari 2018 om 09:14

    Doet Alfa het toch niet slecht.510PK uit een 2,9 liter 6 cilinder.Stuk goedkoper en mooier dan de Duitsers

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      25 januari 2018 om 20:38

      @Alfarobert: Dat is wel een kwestie van smaak, er zijn hordes mensen die niet warm of koud worden van een Alfa Romeo. Gek maar waar….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North