• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe BMW M5 is officieel!

Auteur: RubenPriest, gepost 21 augustus 2017 om 19:47 – 106 Reacties

Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!Afbeelding De nieuwe BMW M5 is officieel!

De nieuwe BMW M5 is officieel!
Vers van de pers is hier de nieuwe generatie M5.

Bijna alle informatie over de powersedan lag al op straat, inclusief een set foto’s. Toch valt er nog het een en ander aan nieuws te vertellen. We beginnen met het belangrijkste: de nieuwe M5 komt standaard met M xDrive. Daarmee is de G30 M5 de eerste M5 met vierwielaandrijving. Wellicht geen overbodige luxe als je weet dat de heetste 5 beschikt over 600 pk en 750 Nm uit een 4.4-liter bi-turbo V8.

BMW-liefhebbers hoeven niet in een hoekje te gaan zitten huilen. De M5 komt namelijk met diverse rijmodi die het karakter van de auto compleet kunnen veranderen. Er zijn drie keuzes: 4WD, 4WD Sport en 2WD. De drie benamingen behoeven eigenlijk geen uitleg. 4WD als je boodschappen gaat doen, 4WD Sport als het wat speelser mag en 2WD om de hooligan uit te hangen. Naast deze modi heb je ook nog de bekende Comfort, Sport en Sport Plus-configuraties.

Die 600 pk is geen kattenpis. Het maximum koppel is al vanaf 1.800 t/pm beschikbaar. Opschakelen doe je pas bij 6.700 t/pm. 0-100 km/u neemt slechts 3,4 seconden in beslag. 0-200 is in 11 seconden gedaan en de top is -uiteraard- begrensd op 250 km/u. Vink je het M Drivers Package aan, dan is het feest pas bij 305 km/u voorbij. De M5 komt met een achttraps M Steptronic automaat.

Het uiterlijk was al geen geheim meer. De nieuwe M5 komt standaard met een carbon dak. BMW zegt veel gespeeld te hebben met carbon fibre-reinforced plastic (CFRP). Dit, omdat de komst van M xDrive extra gewicht met zich meebrengt. Dat extra gewicht ga je ten opzichte van zijn voorganger niet voelen. Sterker nog, de nieuwe M5 is minder zwaar in vergelijking met de F10 M5. Toch is de sedan met 1.855 kg absoluut geen lichtgewicht.

BMW levert de M5 standaard op 19-inch wielen. 20-inch wielen zijn een optie. Tevens is het mogelijk om keramische remmen op de supersedan te krijgen. Dit snoept nog eens 23 kg van het gewicht af.

De nieuwe BMW M5 kan vanaf september worden besteld. Prijzen voor de Benelux worden in een later stadium bekendgemaakt. De eerste leveringen vinden in het voorjaar van 2018 plaats. BMW lanceert de nieuwe M5 met de M5 First Edition. Van deze gelimiteerde sedan worden 400 stuks gemaakt. De First Edition kost 19.500 euro meer in vergelijking met een standaard M5. De First Edition kun je herkennen aan de Individual Frozen Dark Red Metallic. Geen geduld? De nieuwe M5 aan de tand voelen doe je vanaf november in Need for Speed Payback. Bewegende beelden van de powersedan check je hier.

UPDATE: check ook het verschil tussen de nieuwe en de oude M5.

M5

Ook interessant!

  • Jawel: de nieuwe BMW M5 gaat aan de stekker
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!
  • Loop jij warm voor de nieuwe BMW M5 Touring? [Update]

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, F90, g30, iaa-2017, m5, sedan

Vorig bericht: « DMC maakt de allersnelste SUV nog sneller
Volgend bericht: Deze 9 motoren hebben enorm veel reserves »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    21 augustus 2017 om 19:54

    Weet niet waarom, maar de F10 doet toch wat meer met mij, laat staan de E39. Ben benieuwd hoe de ‘drift mode’ zal werken hierop.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      21 augustus 2017 om 20:26

      @rachid: Eens.. lijkt gewoon op de f10, maar dat op elk flank wat minder mooi. Ben een groot liefhebber van BMW’s, maar bij de nieuwe 5 hebben ze de plank compleet mis geslagen als je het mij vraagt.

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        21 augustus 2017 om 20:35

        @kapitein: ik ben ook groot BMW liefhebber en naar mijn idee hebben ze een home run geslagen. Dit is alles wat ik een BMW M5 verwacht te zijn qua looks. Rijden zal ongetwijfeld geweldig zijn en het geluid zal standaard wel niet aan amg te meten zijn, maar gooi hier een akra onder en dan is dat ook verholpen. Dat zou echt perfectie zijn…

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        21 augustus 2017 om 20:36

        @kapitein: volgens mij ben ik één van de weinige die deze 5-serie juist mooier vind dan de vorige. Naar mijn idee wat lichtvoetiger qua uiterlijk.

        En de M5 is helemaal lekker dik. Zonder te protserig te zijn.
        Doe maar zo’n blauwe, met de velgen en zwarte uitlaten van de rode. En spuit dat dak ook graag mee incl. een panoramisch dakje!
        Want een carbon dakje op een auto van 1855kg….

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          21 augustus 2017 om 21:03

          @reactief: Al ben ik altijd groot fan geweest van de F10, ik ben het volledig met je eens. Die nieuwe 5 is goed gelukt. Wel moet je hem, net als de F10, met grote velgen bestellen, maar elke 5-serie is beter met grote velgen als je het mij vraagt.

          Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          21 augustus 2017 om 21:09

          @reactief: Dat carbon dak heeft wel degelijk een functie: minder gewicht bovenin, dus een heel iets lager zwaartepunt. Nou zal het dak alleen geen wereld van verschil maken, maar alle fijnslijperij bij elkaar maakt zo’n M5 ondanks het gewicht ongetwijfeld een heel fijne rijders auto.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            22 augustus 2017 om 10:37

            @moveyourmind: Ik snap dat het m.b.t. het zwaartepunt belangrijke kilo’s zijn. Maar op 1855kg totaalgewicht gaat niemand dat verschil merken, zeker niet met dit type auto, die weinig tot niets op een circuit te zoeken heeft.

            En als een carbon dak echt zoveel scheelt, waarom doen vele supersporters er dan nog niet aan? Pas bij de huidige GT3 RS wordt een magnesium dak gebruikt, bij de GT3 gewoon standaard.

            Mijn inziens is het gewoon pure show in de categorie kitsch op deze M5.

            Login om te reageren
    • alcantara zegt

      21 augustus 2017 om 20:35

      @rachid: E90 M3 deed mij ook meer dan de F30, en de E46 M3 nog veel meer.
      En eigenlijk heb ik dat met iedere nieuwe auto wel, in de jaren ’90 kwamen er veel meer brute wagens op de markt. Ook van Japanse merken die nu alleen nog maar eco-mobielen bouwen.

      Login om te reageren
      • bitteeinbit zegt

        21 augustus 2017 om 21:15

        @alcantara: welke Japanse merken maakten in de 90’s wel brute wagens en nu niet meer? Nissan levert eindelijk zijn GT-R in Europa, Lexus dikke V8 f modellen.. Nissan levert nog steeds de 370z met geweldige atmosferische V6. Honda heeft nog steeds een super snelle Civic type r en de NSX. En binnenkort komt de Supra weer terug!

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          22 augustus 2017 om 08:11

          @bitteeinbit: Klopt, er zijn er nog wel wat maar veel in het extreem dure segment. Maar gewone middenmoot coupe’s zoals MR2, Celica, Prelude, RX7, Wagon R worden steeds zeldzamer. En wie wil er nou in zo’n lelijke nieuwe Civic rijden, nieuwe Impreza vind ik ook niets en nieuwe Supra/NSX doet me ook niet zoveel meer.

          Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      21 augustus 2017 om 20:56

      @rachid: http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1414674

      Hier kun je beide auto’s vergelijken. Ik vind de nieuwe M5 toch net iets strakker.

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        21 augustus 2017 om 21:19

        @sollie1984: wat een mooi vergelijk. Persoonlijk ga ik qua uiterlijk voor de oude. Veel strakker qua ontwerp.

        Een probleem van de hedendaagse BMW is de hoeveelheid aan vouwtjes, spoilertjes en dat soort grappen.
        Interieur is wel netjes vormgegeven.

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        21 augustus 2017 om 22:49

        @sollie1984: mooi vergelijk. Ik vind de F10 nog steeds een stuk mooier en strakker.

        Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      21 augustus 2017 om 21:42

      @rachid: precies daarin ben ik geinteresseerd net als jij, maar ben stiekem bang dat we teleurgesteld zullen zijn na de proefrit die we zullen maken

      Login om te reageren
  2. gilettelubbers zegt

    21 augustus 2017 om 20:08

    Word nog steeds niet warm van het uiterlijk

    Login om te reageren
  3. persian1 zegt

    21 augustus 2017 om 20:09

    Zo, en nu maar even afwachten welke gehersenspoelde EV-fanaat en voormalig autoliefhebber zich als eerste meldt met een groene nonsenspreek over EV’s.

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      21 augustus 2017 om 20:51

      @persian1: Nou gefeliciteerd! Jij bent de eerste! Je bent wel een hele flinke jongen als je bij dit item een reactie kan verzinnen om mensen die geïnteresseerd zijn in EV’s af te kraken.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      21 augustus 2017 om 22:14

      @persian1: Elektrische rijden is de toekomst!

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      22 augustus 2017 om 08:34

      @persian1: jij bent echt een zachtgekookt eitje :’)

      Login om te reageren
  4. olivier420 zegt

    21 augustus 2017 om 20:10

    Grappig, ik vind hem opeens best geslaagd.

    Zou het misschien te maken hebben met het ontbreken van die lelijke Chrome frutsels?

    Login om te reageren
  5. ablogjunk zegt

    21 augustus 2017 om 20:10

    Die first editions gaan dus regelrecht naar een aantal voetbalclubs (scheelt weer een wrap).

    Hoog tijd dat bmw weer eens de M5 als touring gaat uitbrengen…..dat zou gaaf zijn!

    Login om te reageren
  6. n0zem zegt

    21 augustus 2017 om 20:10

    Niet moeders mooiste, maar óh, wat zou ik hem graag hebben!!

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      21 augustus 2017 om 20:12

      @n0zem: desnoods in mat rood…

      Login om te reageren
  7. prop zegt

    21 augustus 2017 om 20:13

    De meest belangrijke vraag is niet beantwoord: waar is de station?

    Login om te reageren
    • babybenz zegt

      21 augustus 2017 om 21:45

      @prop: touring

      Login om te reageren
  8. zwannes zegt

    21 augustus 2017 om 20:13

    6700 toeren… ?
    En ook BMW is aan de First Editions begonnen…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 augustus 2017 om 20:48

      @zwannes: Instant koppel en minder toeren past beter bij dit type auto. Het is een power sedan en geen hitsige raceauto.
      Bovendien denk ik dat BMW geleerd heeft van de M3/4. Die kun je wel heel ver doortrekken in de toeren, maar dat heeft geen nut. De motor levert dan toch niet meer z’n maximale koppel.

      Login om te reageren
      • zwannes zegt

        21 augustus 2017 om 20:59

        @berlinetta: ik trek mijn M3 toch net tot 7.200 toeren. Eigenlijk gewoon omdat het leuk is want inderdaad, boven de 7.000 kan je beter schakelen, dat is sneller. Maar slechts 6.700 is voor mij een brug te ver… ik wil voorbij de 7.000 maar dat is persoonlijke voorkeur.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          21 augustus 2017 om 21:19

          @zwannes: Toevallig dat jij dan met een m3 hebt. Persoonlijk vind ik het bij de M3 ook wel beter passen. Dat is toch weer net iets sportiever dan een M5.

          Login om te reageren
        • Onehp zegt

          21 augustus 2017 om 21:51

          @zwannes: 6700 is slechts een cijfer. Belangrijker is hoe het gans het bruikbaar toerentalgebied aanvoelt. En qua geluid is 6800×8 is nog altijd heftiger dan 7200×6…

          Login om te reageren
          • zwannes zegt

            21 augustus 2017 om 21:59

            @Onehp: oei nu moet je me dat toch even uitleggen als je wil… ik snap daar niks van ?

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              21 augustus 2017 om 22:10

              @zwannes: foutje, was 6700×8. Helemaal correct zou zijn 6700×4 en 7200×3. Een 8 cylinder maakt 4 ontstekingen/ontploffingen per rotatie van de krukas, een zesser maakt er 3. Dus per minuut zijn er bij deze M5 6700×4=26800 ontstekingen, bij een M3 7200×3=21600. Meer ontstekingen geeft een hogere frequentie en toonhoogte, was doorgaans als leuker/exclusiever/melodieuzer wordt beschouwd. Veel V12 van weleer draaien nauwelijks 6000 toeren maar klinken nog steeds hemels, bijvoorbeeld.
              De ontstekingsvolgorde en het pijpwerk speelt ook mee uiteraard (bv. RS3 met dubbel ‘stereo’ pijpwerk klinkt bijna als een V10), maar dit is de basis.
              Duidelijker zo?

              Login om te reageren
              • zwannes zegt

                21 augustus 2017 om 22:23

                @Onehp: ok erg bedankt voor de uitleg. Nu begrijp ik waarom en Ferrari V12 bij 8.000 toeren een oorgasme is ?

              • SimonMc zegt

                22 augustus 2017 om 00:11

                @onehp: *Cilinder

  9. Dutchdriftking zegt

    21 augustus 2017 om 20:17

    Maar waarom two tone lak op de wielen? Verder wel mooi geworden. Al is de ‘oude’ in de juiste kleur wel sjieker.

    Login om te reageren
    • mb10 zegt

      22 augustus 2017 om 10:24

      @dutchdriftking: want je wil in je m5 natuurlijk wel sjiek overkomen!

      Login om te reageren
  10. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    21 augustus 2017 om 20:18

    Ik mis de hockeystick op de zijkant toch een beetje, dat was voor mij tot nu toe de helderste hint om nu te zien of het een F10 of een G30 was.

    Login om te reageren
  11. atrak zegt

    21 augustus 2017 om 20:18

    Vind het interieur wel heel gaaf, met die M1 & M2 knopjes.

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    21 augustus 2017 om 20:22

    Oke, zo moet de 5-serie er dus uitzien. Het juiste voorkomen voor het type wagen.
    Kwa voorkomen doet ie mij een beetje denken aan de jaren 90 Amerikaanse sedan, als de Chevy Impala SS en Mercury Marauder. Grote stoere lomperiken.

    Login om te reageren
  13. aquila2003 zegt

    21 augustus 2017 om 20:22

    Ik vind m echt dik, precies goed! Benieuwd hoe ie zich gaat verhouden tot Audi en Mercedes!

    Login om te reageren
  14. sel777 zegt

    21 augustus 2017 om 20:25

    Blauwe ziet er niet heel mooi uit.. Die rode daarentegen. Wat een kleurtje al niet kan doen.

    Login om te reageren
  15. mathay zegt

    21 augustus 2017 om 20:29

    Geen dct meer maar een zf 8hp?

    Login om te reageren
  16. jonathan1996 zegt

    21 augustus 2017 om 20:33

    “de bmw-liefhebber hoeft niet te treuren” nou nou.. ik vraag mij af wat de meerwaarde van een m-product nog is. tuurlijk is hij snel en zal hij goed rijden maar eigenlijk is de v8 een opgewaardeerde versie van het standaard v8 blok en waar je in de vorige generatie nog een speciale dct bak kreeg is die er nu ook al uitgegooid..

    Login om te reageren
    • zwannes zegt

      21 augustus 2017 om 21:03

      @jonathan1996: er is echt wel een verschil. Zet maar eens een 340i naast een M3 op een circuit of een bochtige weg. De M3 wordt dan gewoon pakken beter en scherper. Maar op de openbare weg heb je ergens wel een waarheid. Maar als ik mag kiezen, altijd de M ! I know

      Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    21 augustus 2017 om 20:34

    Bij het zien van meerdere foto’s vind ik hem toch wel best geslaagd. Sportief genoeg zonder meteen overdreven te zijn.

    En die specs zijn bizar. Een Ferrari 458 is tegenwoordig niet meer genoeg om dit ding tot de 100 bij te houden.

    De aandrijflijn vind ik ook een goede keuze met die 3 modi. Dat doen BMW en Mercedes toch goed.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 augustus 2017 om 00:13

      @berlinetta: So what… 0-100 tijden zijn voor snotneuzen. Geef mij die 458 maar. Zelfs een F430.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        22 augustus 2017 om 04:46

        @simonmc: geef mij maar een nieuwe A110. 500kg lichter dan de 458 en zoals het eruit ziet, veel betere ophanging en besturing. De luide atmo v8 offer ik er graag voor op. Dit geheel terzijde.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        22 augustus 2017 om 10:20

        @simonmc: Ik ben het met je eens dat het niet om 0-100 tijden gaat. En ik had ook liever een echte sportwagen gehad dan deze M5. Maar toch is het wel bizar wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

        Login om te reageren
    • macready zegt

      22 augustus 2017 om 20:13

      @berlinetta:
      Valt mee, de standaard 458 doet het in een gemeten 3,1 s, de 200 in ongeveer 9 s. Tegen die tijd loopt hij dan vele autolengtes uit.

      Login om te reageren
  18. victornator95 zegt

    21 augustus 2017 om 20:34

    Ook leverbaar met trekhaak hoop ik!

    Login om te reageren
  19. alcantara zegt

    21 augustus 2017 om 20:36

    Deze kleur is gewoon perfect, bijna op iedere auto.
    Eigenlijk zou iedere nieuwe auto gewoon standaard in deze kleur geleverd moeten worden.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      22 augustus 2017 om 01:05

      @alcantara: geef mij maar zwart met zilveren velgen

      Login om te reageren
  20. fastforward zegt

    21 augustus 2017 om 20:39

    De eerste 5 van deze generatie die mooi is. In mat rood met een wat donkerder interieur graag op 19 inch.

    Login om te reageren
  21. jaapiejo zegt

    21 augustus 2017 om 20:40

    Beetje jammer van de reflectors in de achterbumper! Voor de rest; geslaagde auto! Ben benieuwd hoe die klinkt!

    Login om te reageren
  22. trustmeiamanengineer zegt

    21 augustus 2017 om 20:42

    Tja, het blijft allemaal een beetje “mwha”. 4WD systeem geleend van Mercedes, maar wel iets minder vermogen dan de E AMG. Blok, dat ook (in minder potente vorm) in de gewone modellen ligt. BMW M’s verliezen hun karakter. Of dat nu komt omdat BMW zo langzamerhand zijn identiteit verliest, of dat AMG en Audi op de goede weg zijn…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 augustus 2017 om 20:50

      @trustmeiamanengineer: Volgens mij leggen Audi en Mercedes toch ook geen speciale RS- of AMG-motor in hun modellen of wel?

      De M-modellen zijn idd niet meer zo speciaal als vroeger, maar de concurrentie doet dit al jarenlang.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        21 augustus 2017 om 21:59

        @berlinetta: AMG blokjes worden speciaal met de hand gebouwd in de AMG fabriek, compleet los van Mercedes. En dit was vroeger ook zo met M motoren. Uiteraard wordt er nog steeds vanalles aangepast, maar echt unieke blokken krijg je niet meer bij M tegenwoordig.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          21 augustus 2017 om 22:40

          @trustmeiamanengineer: Maar is het blok in de basis dan ook niet te vinden in de .500 modellen? Bovendien wordt de V8 van AMG in zoveel modellen gelepeld dat het ook weer niet echt speciaal meer is.

          Login om te reageren
        • sollie1984 zegt

          22 augustus 2017 om 10:06

          @trustmeiamanengineer: de M motoren worden nog altijd door M GMBH geproduceerd. Dat BMW daar ook gebruik van maakt voor de “mindere” modellen is niet meer dan logisch. Overigens lepelt Mercedes 1 type motor in al haar grote AMG modellen. Dus uniek of speciaal is dat ook niet.

          Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      21 augustus 2017 om 20:54

      @trustmeiamanengineer: xDrive van BMW is altijd al 2WD geweest met hulp van de voorwielen indien dat nodig werd geacht. Dus in dat opzicht hebben in grote lijnen dit ook bij de M5 toegepast maar verfijnd om de karakter van de wagen te kunnen veranderen.

      Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      21 augustus 2017 om 22:43

      @trustmeiamanengineer: lichtelijk met je eens. De e46 m3 vind ik beeldschoon, qua uiterlijk en techniek, voor mij altijd het summum van de m’s geweest. De e92 vind ik nog iets mooier, maar mist gevoel. De laatste m3 vond ik een gedrocht. Maar deze m5 maakt voor mij veel goed :)

      Login om te reageren
  23. rbngrt zegt

    21 augustus 2017 om 20:43

    Heel mooi! Maar die rode knopjes op het stuur is geen gezicht….

    Login om te reageren
    • martijn1994 zegt

      21 augustus 2017 om 21:06

      @rbngrt: Waarvoor is het precies?

      Login om te reageren
      • rbngrt zegt

        21 augustus 2017 om 21:08

        @martijn1994: Zijn knopjes met M1/M2 erop soort rij-modus profielen die je kan instellen.

        Login om te reageren
  24. kennone zegt

    21 augustus 2017 om 20:44

    Die 3,4 is wel heel rap hoor. Maar voor de rest word ik er niet heel erg warm van. Doe mij nogsteeds maar de e39

    Login om te reageren
  25. Ram-G-maN zegt

    21 augustus 2017 om 20:48

    Felrode “M” knoppen op je stuur…
    Wie dat heeft bedacht mag op staande voet worden ontslagen wat mij betreft.

    Login om te reageren
  26. saxoke zegt

    21 augustus 2017 om 20:48

    lijkt me een geweldige auto! 600pk 4WD da moet ie goed kwijt kunnen. knappe stoeltjes, k zou er geen nee tegen zeggen …..

    Login om te reageren
  27. sollie1984 zegt

    21 augustus 2017 om 20:51

    Wat een gave bak! Zo hoort een M5 te zijn. Ik denk overigens dat BMW deze auto bewust 600 pk heeft gegeven. Zo houden ze nog wat ruimte over om over een tijdje de M5 CS uit te brengen met wat meer vermogen.

    Login om te reageren
  28. autodrop zegt

    21 augustus 2017 om 20:52

    Een dikke vette…. 6! BMW had beter gekund.

    Login om te reageren
  29. JanJansen zegt

    21 augustus 2017 om 21:01

    Vroegâh vond ik een M5 wel echt het vetste wat je kon hebben. Na veel snelle auto’s gereden te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat hard rechtuit rijden het eerste is wat gaat vervelen.
    Een MX5, S2000, Fiesta ST, BAC Mono, Caterham enz vind ik zo veel leuker om te rijden, ook al hebben ze niet het bulderende uitlaatgeluid van een V8. Ik sla deze saaie, (there I said it) obesitas mobiel even over.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 augustus 2017 om 21:58

      @janjansen: het is inderdaad geen sportieve stuurmanauto, maar een heel competente, snelle en goed te sturen limousine waarmee je ook de hooligan mee kan uithangen als je wat ruimte hebt. Maar heb liever ook iets 500kg lichter als daily, want op normale wegen en houdbare rijstijl blijft er vooral veel limousine van over en bitter weinig echt rijplezier vermoed ik zo.

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      22 augustus 2017 om 01:08

      @janjansen: hebben we net een BAC Mono vergeleken met een 5 Serie? Ok dan.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        22 augustus 2017 om 05:24

        @sntial: mijn punt is dat een M5 vrijwel geen rijplezier geeft. Hoe groter de auto, hoe slechter door een bocht. Als je ooit een echt lichte auto hebt gereden dan herken je het gevoel dat je echt zelf aan het sturen bent.

        Login om te reageren
  30. 4apaev zegt

    21 augustus 2017 om 21:11

    Maar dit is dus nog steeds de oude motor uit vorige m5?

    Login om te reageren
  31. viezefreddyw zegt

    21 augustus 2017 om 21:22

    Een M5 was het helemaal hè. Vooral voorheen. De E39 M5 was fantastisch. Echt een gaaf ding. Handbak, 400 PK, een mooi setje velgen en hier en daar kleine aanpassingen en je had een prachtig ding. De E60 was over het algemeen minder populair maar die V10 heeft veel goed gemaakt. Het ding was ook niet zo overdreven gemaakt qua uiterlijk. Was gewoon een nette E60. De F10 was echt een mooie BMW maar als M5 was het ietsje minder dan zijn voorgangers. Het geluid was bijvoorbeeld niet zo spannend. Nog steeds een prachtig ding, absoluut.

    Maar dit ding? Bah. Niets is mooi vind ik, echt niets. AMG E63 S it is for me.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 augustus 2017 om 10:27

      @viezefreddyw: Ik ben het deels met je eens. De normale E zou ik verkiezen boven de 5, maar in AMG of M-uitvoering zou ik de M5 juist weer verkiezen boven de E63.

      Login om te reageren
  32. sracert zegt

    21 augustus 2017 om 21:22

    600pk, hahahahaha, Hoeveel aan MB’s voor de softwarematige beveiliging?. Dank u wel Deutschland voor het verspugen en verpesten van het autorijden op de openbare weg. Wie machen nur alles kaput, weil wie die wereld nicht gewinnen konte in die vergangenheid. zo lekker allochtoons Duits op z’n NL’s.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      22 augustus 2017 om 10:10

      @sracert: denk dat BMW bewust voor 600pk is gegaan om nog wat ruimte over te laten voor de M5 CS (Competition Sport).

      Login om te reageren
  33. arias12 zegt

    21 augustus 2017 om 21:44

    Super vet! Zal de AMG zeker overtreffen.

    Login om te reageren
  34. Onehp zegt

    21 augustus 2017 om 22:00

    Leuk nog eens een auto te zien waar de remmen de velgen helemaal uitvullen, en dat je dus gewoon 19″ kunt bestellen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 augustus 2017 om 00:24

      @onehp: Was de enige reden dat er grote velgen bestonden, om de schijven te kunnen herbergen. Hier heeft het tenminste nut. Grote velgen zijn mijn ding niet. En onnodig brede banden al zeker niet. Mijn college heeft een Opel Insignia met 245 brede velgen… voor z’n 120 pk diesel. Pfff.

      Moet toch leuk rijden zijn toch? Stuk minder comfort, hoger verbruik, slechter stuurgevoel en als het regent is het rijden met geknepen billen omdat bredere banden = meer water onder de banden. Ook is het huilen met de pet op als de banden moeten vervangen worden. En degenen die geloven dat bredere banden meer grip in de bochten geven, geloven waarschijnlijk ook nog in de Sint.

      Sorry voor de tirade, en ja, de azijn was lekker vanmorgen.

      Login om te reageren
      • freshlife zegt

        22 augustus 2017 om 21:43

        @SimonMc: op droog(vlak) asfalt is het toch echt het geval

        Login om te reageren
  35. michaelcorleone zegt

    21 augustus 2017 om 22:06

    Een dikke auto zeker, maar ik word er niet warm van.

    Voor mij veel liever een snelle Amerikaan of Japanner.

    Login om te reageren
  36. kniesoor zegt

    21 augustus 2017 om 22:18

    Benieuwd waarom er een Steptronic ipv een DCT ingeschroefd wordt. Bezwijkt een DCT (te snel) onder de zeeën koppel of is/zijn er (een) andere reden(en) ?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 augustus 2017 om 22:54

      @amghans: Max torque rating voor de DCT is 600Nm. Die gaat het inderdaad niet volhouden, zeker niet icm 4×4.

      Login om te reageren
    • Rudy zegt

      22 augustus 2017 om 09:41

      @amghans: voor dit type auto is een normale ZF ook gewoon een fijnere bak voor daily drive doeleinden. Je mis misschien 0,05 seconden in je acceleratie, maar hij rijd wel gewoon normaal in files etc.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        22 augustus 2017 om 10:28

        @rudy: Ik heb idd ook wel vaker gelezen dat een normale automaat fijner rijdt dan een sportbak. Rijdt veel rustiger en relaxter.

        Login om te reageren
  37. cpp1 zegt

    21 augustus 2017 om 22:34

    Ze hadden de achterlichten voor de M net iets anders uit kunnen voeren. Net ietsje donkerder had hem wat agressiever doe ogen.

    Login om te reageren
  38. rednasnamsob zegt

    21 augustus 2017 om 22:40

    “Lieve Sinterklaas, dit jaar wil ik graag…” of de kerstman reken ik ook goed.

    Login om te reageren
  39. thomasthomas zegt

    21 augustus 2017 om 23:13

    Mat bordeaux rood met zwarte nieren en velgen en dat af fabriek, wie had dat kunnen voorspellen tig jaar terug.

    Login om te reageren
  40. drdre1 zegt

    21 augustus 2017 om 23:33

    Zijkant lijkt op een Alfa Giulia, maar dan een slag groter. Doe mij de vorige maar. Minder vouwen.

    Login om te reageren
  41. jippie zegt

    22 augustus 2017 om 00:04

    De nieuwe 5-serie is gewoon geen mooie auto. Die vrachtwagenspiegels maken het er ook bepaald niet beter op.

    Login om te reageren
  42. sntial zegt

    22 augustus 2017 om 00:53

    Wat een dikke M3!

    Login om te reageren
  43. unknown234 zegt

    22 augustus 2017 om 01:06

    Voor een M5 vind ik het er niet veelzeggend uitzien. Misschien omdat elke 5 serie zowat een M-pakket heeft? Het had van mij wel een tikke schreeuwiger mogen zijn. Dit lijkt gewoon een gefacelifte Golf.

    Persoonlijk had ik gedacht dat ze voor de nieuwe M rond de 650pk zouden gaan zitten, simpelweg om wat meer aandacht te genereren voor de auto en wellicht wat doen aan het geluid(?). Geen idee of ze dat ook gedaan hebben, maar op deze manier krijg ik de indruk dat de M5 langzaam stervende is en heel hard voorbij gegaan wordt door Mercedes.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      22 augustus 2017 om 10:12

      @unknown234: die 650pk versie bewaren ze voor de M5 Competition Sport.

      Login om te reageren
  44. fouadski zegt

    22 augustus 2017 om 01:17

    “De First Edition kost 19.500 euro meer in vergelijking met een standaard M5. De First Edition kun je herkennen aan de Individual Frozen Dark Red Metallic” ? 20k meer voor een speciaal kleurtje? Succes…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 augustus 2017 om 10:30

      @fouadski: Je krijgt er dan ook allerlei opties standaard bij. Dat is de gedachte achter een first-edition. Veel opties met korting.

      Login om te reageren
  45. mashell zegt

    22 augustus 2017 om 05:58

    Typisch BMW. Je moet de duurste versie kopen voordat er leuke kleuren beschikbaar komen.

    Login om te reageren
  46. racerx zegt

    22 augustus 2017 om 07:14

    Nu er geen DCT meer in de M5 zit zouden er voor mij echt 0 redenen zijn om niet voor de Alpina te gaan. Een B5 Biturbo graag, ik vind dit helemaal niks.

    Login om te reageren
  47. goodolddays zegt

    22 augustus 2017 om 08:31

    1855kg en dan nog binnen 3,4 sec naar de honderd. Allejezus

    Login om te reageren
  48. roland78 zegt

    22 augustus 2017 om 09:48

    BMW’s vind ik mooie auto’s en de techniek in zo’n M5 is bewonderingswaardig, maar op één of andere manier doet het me niks. Het is toch een dinosaurus die eigenlijk niet meer verkocht zou moeten worden deze M5? Jammer dat BMW niet meer inzet op het i-label.

    Login om te reageren
  49. Ash zegt

    22 augustus 2017 om 10:13

    Gwn te strak!! Die lijnen zijn bruut scherp!! Hele goede opvolger.

    Login om te reageren
  50. E34M5Touring zegt

    22 augustus 2017 om 10:51

    Die rode kleur vind ik erg fraai, doet denken aan de intro kleur van de E39 M5. En die vond ik ook erg fraai. Ik geloof nooit dat die motor 600pk levert, ja, aan de wielen. Anders haal je die prestaties niet met dat gewicht. Dat underraten begint een beetje ongeloofwaardig te worden.

    Login om te reageren
  51. Gulli zegt

    22 augustus 2017 om 11:45

    Tijd voor de Audi-bende om hun naam te wijzigen. Wolla!

    Login om te reageren
  52. rensso zegt

    22 augustus 2017 om 12:45

    Heeft tenminste wel 4 echte uitlaten ipv plastic covers

    Login om te reageren
  53. autodrome zegt

    22 augustus 2017 om 20:01

    Beetje smakeloos ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North