• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

911 GTS heeft VEEL meer potentie dan de 911 S/T

Auteur: willeme, gepost 9 augustus 2023 om 14:03 – 13 Reacties

911 Carrera GTS potentie

Kijk, dat schiet nog eens lekker op! De 911 Carrera GTS heeft lekker wat potentie!

Elke keer bij het uitkomen van een nieuwe Porsche 911, zijn collega @jaapiyo en ik druk in conclaaf over de belangrijke dingen in het leven. Juist, het bestaansrecht van het onlangs geintroduceerde model.

De laatste 911 die we hebben mogen verwelkomen is de Porsche 911 S/T. Dat is een soort GT3 Touring Package met de motor van de GT3 RS en het dak van een 911 Sport Classic.

911 Carrera GTS potentie

Ondergetekende vindt ‘m geweldig, maar die prijs is natuurlijk te zot. In Nederland is de sweetspot voor een 911 de handgeschakelde 911 Carrera GTS Coupé. Een standaard Carrera is tegenwoordig al 174.000 euro, een Carrera T doet 185 mille terwijl een S al bijna twee ton kost.

911 Carrera GTS potentie

Het mooie is dat je bij de GTS al toffe hardware hebt als de Sport Design bumper, straffer onderstel, remmen van de Turbo en nog wat hardware upgrades. Wat de 911 GTS ook heeft, is meer tuningspotentie. Dat blijkt wel uit het laatste bericht dat wij van de firma Techart kregen. Die hebben namelijk de TECHART Powerkit TA 092/S2.1. Deze powerkit verhoogt het vermogen en koppel op aanzienlijke wijze.

911 Carrera GTS potentie
911 Carrera GTS potentie

Het vermogen gaat namelijk van 480 pk naar 640 pk. Dat is een stijging van 160 paarden! Ook het koppel gaat omhoog, van 570 Nm naar 720 N, een stijging van 150 Nm. Doen ze aan voodoo of andere magie bij Techart? Nou, niet helemaal natuurlijk.

De 3.0 zescilinder heeft enorme reserves en voor de GTS heeft Porsche iets sterkere hardware gebruikt. Waar je ook rekening mee dient te houden is dat Porsche zijn eigen cijfers erg laag inschat. Die 480 pk haal je ook in warme omstandigheden met slechte brandstof. Dus hier in Noord-Europa, met welhaast perfecte weersomtandigheden voor een turbomotor, zal het vermogen iets hoger uitvallen.

Prestaties

De prestaties gaan er uiteraard enorm op vooruit, zonder dat dat direct tot uiting komt in de cijfers. Van 0-100 km/u duurt nu geen 3,4, maar 2,9 seconden. Dat is wel een serieuze sprong. De topsnelheid was 311 km/u en is na de tuning ‘slechts’ 320 km/u. Ja, slechts. Wat blijkt, TechArt heeft de V-Max geknepen. De 0-200 km/u tijd ging er met 2 seconden op vooruit.

911 Carrera GTS potentie
911 Carrera GTS potentie
911 Carrera GTS potentie

Kortom, met de potentie van de 911 Carrera GTS kun je je honger naar meer vermogen stillen. Uiteraard is het ook mogelijk om de 911 Carrera GTS net eventjes lekkerder aan te kleden met lipjes, skirts, spoilers, verlagingssets en andere wielen. Je kunt alles bij Techart configureren én bestellen.

Ook interessant!

  • Porsche 911 ST
    Porsche 911 ST wordt het allerlaatste 911-smaakje
  • Eerste Porsche 992 Sport Classic van NL
  • 911 Carrera GTS-50
    Officieel: 911 Carrera GTS-50 is het volgende 911 smaakje
  • Porsche melkt de 992 nog wat verder uit
    Porsche melkt de 992 nog wat verder uit

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gts, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Opel Experimental wordt jouw volgende Calibra
Volgend bericht: Autobloglezer maakt website voor eigen M240i »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk123456 zegt

    9 augustus 2023 om 14:38

    Wat een dikke bak zeg. Alleen de kofferklep zou ik gewoon in carosseriekleur pakken ipv zwart

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 augustus 2023 om 15:23

    2 seconden winnen op de 0-200 is wel serieus. Al moet je de sprinttijden welke Porsche op geeft ook niet te serieus nemen. Die zijn net zo behoudend als de vermogenscijfers. vijftien jaar geleden ging de Turbo S al onder de drie seconden van 0 naar 100. De huidige is zó goed dat deze een Veyron nog verslaat.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    9 augustus 2023 om 15:46

    Gelukkig valt er wat te kiezen bij een 911, volgens mij 26 uitvoeringen.

    Login om te reageren
  4. Rudy zegt

    9 augustus 2023 om 16:55

    Bij de 991.2 generatie zit er fysiek verschil tussen de Carrera, Carrera S en GTS. De turbo’s zijn daadwerkelijk anders. Zover ik begrepen heb is de 992 ontworpen als GTS en de rest alleen detuned en zit er fysiek helemaal geen verschil tussen. Maar goed niet alles wat je lees op internet is waar dus ik steek mijn hand er niet voor in het vuur.

    Login om te reageren
  5. hanso zegt

    9 augustus 2023 om 16:55

    Als je een opgefokte turbo motor vergelijkt met een hoogtoerig atmosferische motor heb je volgens mij juist de essentie van de 911 S/T niet begrepen.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 augustus 2023 om 10:47

      Zo zie ik het ook. Daarom sowieso de S/T (of vanwege de pecunia : een GT3) liever dan deze Techart GTS, ook al is die sneller op de sprint en qua topsnelheid.

      Login om te reageren
  6. Crosscabouter zegt

    9 augustus 2023 om 17:03

    Ik vind de velgen niet mooi, maar dat is smaak. Het is uiteraard wel prijzenswaardig dat TechArt twee mallen gebruikt heeft voor de velgen, zodat ze in ieder geval aan beide zijdes identiek zijn….

    Login om te reageren
  7. viertakt zegt

    9 augustus 2023 om 17:39

    Potentie =/ potentieel

    Login om te reageren
  8. maotje zegt

    9 augustus 2023 om 22:01

    Hier in noord europa? Dat is noorwegen, zweden en finland.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 augustus 2023 om 13:59

      Ehm . . . nee

      https://www.slimleren.nl/onderwerpen/topografie/12.857/noord-europa-landen-basis

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        10 augustus 2023 om 16:29

        Je begreep niet dat ik er op doelse dat nederland geen noord europa is?

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          10 augustus 2023 om 17:20

          Je begreep niet dat noord europa meer omvat dan Noorwegen, Zweden en Finland ?

          Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    10 augustus 2023 om 20:53

    Mja, ik snap het concept wel, maar het lijkt een beetje vis noch vlees.. beetje van wel willen, maar niet kunnen en dan denk ik dat je de GTS beter gewoon origineel kan laten, mooi zat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North