• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

992 Clubsport is perfect voor trackdays

Auteur: willeme, gepost 16 juni 2023 om 07:53 – 6 Reacties

992 Clubsport

De 992 Clubsport is perfect voor mensen die de ‘Ring bezoeken, maar geen GT3 willen.

Het aantal opties dat je kan kiezen voor een Porsche 911 is immens. Slinger de configurator maar eens aan en kijk naar de mogelijkheden. Het is namelijk echt ongekend hoe specifiek je je Porsche kan samenstellen. Als het aankomt op hardware is er gek genoeg wel minder mogelijk dan vroeger. Zo kun je tegenwoordig niet meer op elke Porsche keramische schijven bestellen. Of wat dacht je van de kuipstoelen, die zijn namelijk sinds de 911 van de 992-generatie niet meer te selecteren.

De ‘Club Sport’-optie is al wat langer niet meer te verkrijgen. En op zich is het logisch, als je al die hardware wil hebben, dan koop je maar een Porsche 911 GT3. Maar wat als je al een 992 hebt en óók een Clubsport pakket wil hebben? Nou, dan kun je gewoon bij Techart. De tuner uit Leonberg is net als Ruf een specialist die heel erg dicht bij Porsche staat.

992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport

992 Clubsport pakket

Het Clubsport pakket voor de 911 is bedoeld voor 911-eigenaren die geregeld een trackday bezoeken. De upgrades zijn veiligheidsverhogend, de 911 zal er niet heel veel sneller door rijden. Het meest opvallende is de halve rolkooi. Dat is niet zomaar een verzameling stalen pijpen, maar een FIA-gekeurde kooi. Deze is met de hand gelast en standaard wordt ‘ie in het matzwart afgeleverd, maar je kan ‘m ook laten spuiten in elke kleur die je maar wil. Eventueel kun je de rolkooi gedeeltelijk in het alcantara laten afwerken.

992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport

Dan zijn er de zespuntsgordels, die jou beter op je plaats moeten houden. Ook hier krijg je standaard zwart, maar kun je elke kleur krijgen die je wil. Ook de gordels zijn FIA-gekeurd. Is er dan nog meer voor het 992 Clubsport-pakket?

Jazeker! Wat dacht je van een brandblusser? Altijd handig om mee te hebben als het fout gaat. Tenslotte is er een sleephaak, die monteer je in de voorbumper. Handig als je in de grindbak belandt en iemand je eruit moet trekken.

992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport

Lichtere wielen

Je kunt het Clubsport pakket op elke 911 Coupé bestellen. Als het om een Carrera GTS, GT3 of Turbo gaat, dan heeft Techart nog wat voor je: velgen! Voor een lager onafgeveerd gewicht heeft Techart een setje wielen in de aanbieding Het gaat om de Formula VIII Race-set. Dat is een gesmeed wiel met centrale wielnaven.

992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport
992 Clubsport

Voor zijn ze 9,5×20 groot en achter maar liefst 11,5×21 inch. Dat zijn de maten voor een 911 Turbo, heb je een 911 GTS dan zijn de voorwielen een halve inch smaller. Heb je een 911 GT3, dan zijn de achterwielen 12 inch breed. Voor de 911 GTS weegt het voorwiel 9,8 kilogram en het achterwiel 11,9 kg. Gezien de maten is dat een vrij laag gewicht.

992 Clubsport

Dus mocht je dan ein-de-lijk klaar zijn met het configureren van jouw Porsche 911, dan kun je in de Techart-configurator nog eens verder met het samenstellen. Het Clubsport-pakket is uiteraard te combineren met alle andere TechArt-upgrades voor de 911. Dus trek maar even een weekendje ervoor om uit te vogelen hoe jouw droom-Porsche eruit moet zien.

Check hieronder wat @wouter van de TechArt 911 Carrera S vindt:

Meer lezen? Dit zijn 16 Porsches 992 op Nederlands kenteken!

Ook interessant!

  • Porsche 911 ST
    Porsche 911 ST wordt het allerlaatste 911-smaakje
  • Eerste Porsche 992 Sport Classic van NL
  • TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2
    TechArt Porsche 911 GTS is lekker voorproefje op GT2
  • Porsche melkt de 992 nog wat verder uit
    Porsche melkt de 992 nog wat verder uit

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

911, clubsport, Coupe, Porsche, techart, tuning, velgen, Video

Vorig bericht: « GP Canada 2023 tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Bandenprikker wordt keihard aangepakt door rechter »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    16 juni 2023 om 08:31

    “Het meest opvallende is de halve rolkooi. (…) Deze is met de hand gelast”

    Klinkt zo lekker ambachtelijk, niet waar? Maar is niks bijzonders aan.

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      16 juni 2023 om 08:44

      Ik zou me veiliger voelen met een door lasrobots gelaste rolkooi.🤪

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        16 juni 2023 om 11:10

        Want? Er bestaat zoiets als een gecertificeerd lasser. En vanaf niveau 3 dient die certificering elke zes maanden te worden vernieuwd middels een examen. Daarbij kunnen lasnaden middels NDT (non distructive testing) uitstekend worden getest op bindingsfouten, doorlassing, slakinsluiting, haarscheuren, enz.

        Een lasrobot kan -net als een mens- ook falen, als de las- en omgevingsvariabelen niet goed zijn ingegeven. En dat laatste is en blijft toch altijd mensenwerk.

        Login om te reageren
  2. kaeser zegt

    16 juni 2023 om 10:31

    Van de bronzen wielen wordt ik wel hebberig🤤

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      16 juni 2023 om 18:21

      Dat dacht ik ook gelijk. Die zwarte met gele details mogen ze iig houden.
      Zou er ook nog keramische remschijven onder doen. En de achterspoiler is een fraaie verbetering tov het zwanenhalsgeval van de GT3; jakkes wat een visuele achteruitgang is dat vergeleken met de 991.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        17 juni 2023 om 08:30

        Zie veel klanten juist hun keramisch weer omruilen voor goed staal. Stuk goedkoper te vervangen en kwalitatief niet super veel slechter.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North