Aantrekkelijk: Volvo V40 Nordic, via private lease

Branded content, 35 Reacties

Je kan de Volvo V40 Nordic al rijden vanaf € 349 per maand.

Volvo V40 Nordic

Een Volvo privé leasen? Ja dat kan, via Volvo Private Lease. Die heeft onlangs het nieuwe Keurmerk Private Lease ontvangen. Dit is een onafhankelijk initiatief van diverse consumentenvertegenwoordigers, waaronder de Consumentenbond. Als je via Volvo Private Lease een private lease-contract afsluit, weet je dus zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan en dat je als particulier zorgeloos van je nieuwe leaseauto kan genieten.

Enter de Volvo V40. De V40 is een mooie verschijning, het is dan ook geen verrassing dat dit model in Nederland een lease-lieveling werd. Om het Zweedse gevoel nog wat extra te onderstrepen heeft Volvo de Nordic versies geïntroduceerd. Volvo biedt de V40 T2 Nordic nu tijdelijk aan voor het lage maandbedrag van 349 euro (48 maanden, 10.000 km/jaar). Het is een aantrekkelijk alternatief voor particulieren, kleine zelfstandigen en iedereen die met zijn privéauto ook zakelijk rijdt en daarvoor een vergoeding ontvangt. Een groot bedrag ineens uitgeven (of lenen) voor de aankoop van een nieuwe premium auto is zonde. En gewoon niet nodig. De vaste kosten van verzekering, wegenbelasting en onderhoud zijn uiteraard bij de leaseprijs inbegrepen, lekker makkelijk. Oh, en je kan zelf de looptijd van het leasecontract bepalen. Meer weten? Check volvocars.nl/privatelease.



35 reacties

Sturen gaat k#t en de in/uitstap v/d auto vind ik ook beroemd, je stoot constant je hoofd. buiten allen piepjes en andere signalen die ik onderweg naar de wintersport hoogst irritant vond, vooral ook het goedkope geluid v/d automatische sloten. nee deze auto heeft niet de beleving van een fijne stuurmansauto naar mijn mening, het blijft een Volvo. sorry
@sracert: en dan afsluiten met “het blijft een Volvo”, dan is toch juist alles gewoon goed?
@sracert: een ezel stoot zich niet 2 maal ……
Nee. Grapje. Ik snap wat je bedoeld. Zit echter wel weer een gedachte achter en dat is natuurlijk veiligheid bij Volvo. Het frame om de deur is zo sterk uitgevoerd als mogelijk is en daardoor is de opening van het portier uiteindelijk kleiner dan bij andere auto’s. Grote voordeel: hij gaat na een stevige crash wel nog open.
@pa045: eh.. sorry hoor, maar dat ‘frame’ is van een Ford Focus, daar is geen seconde tijd door Volvo in gestoken. De V40 = een Focus Hatchback..
@parker: daar klopt niks van want Volvo werkt al een tijdje niet meer samen met ford en gebruikt er ook geen frames meer van!
@v60polestar: Toch heeft hij gelijk. Hoewel ‘geen seconde tijd aan besteed’ wellicht een beetje overdreven is is de V40 wel degelijk op het Ford C1-platform gebaseerd, waar inderdaad ook de Focus gebruik van maakt.
@dikdraak: Klopt geen hol van. “Frame van de deur”? Pfff… De deuren lijken niet eens op elkaar.

Parker zal wel het onderstel bedoelen. Daar zal Volvo inderdaad weinig aandacht aan besteedt hebben, Ford is grootmeester in onderstellen.

Maarja. Weet Parker veel?
@piebepost: zucht.. Zet ze naast elkaar en je ziet het, de achterlichten, neus en bumpers zijn anders maar de carrosserie is identiek, het interieur ook op kleine details na. Zelfs de stoelen zijn hetzelfde.. Op wikipedia vind je er alles over.
@parker: de V40 is inderdaad gebaseerd op het C car platform van Ford dat ook gebruikt wordt voor de Focus II en de V50. Maar wat betekent dat nou eigenlijk? Net heel simpel dat net als bij de platform strategieën van VAG en BMW (de merken BMW en MINI) dat alles wat je niet ziet identiek kan zijn. Dus de motoren, de versnellinsgbakken, de kabelbomen, de electronica. Maar juist niet de carrosserie, niet dingen als de stoelen. Natuurlijk zijn de frames (en dat is niet het deurgat) maar die van de wielophanging wel vrijwel identiek.
@piebepost: ja ja. Het staat op internet, dus het is waar!
Onderstel is inderdaad hetzelfde. Maar geloof me nu maar: Volvo heeft de carrosserie echt wel aangepakt en zo veilig als mogelijk gemaakt.
@pa045: dan zou die Volvo ook veel zwaarder moeten zijn dan de Focus en dat is ie niet. Je gelooft teveel in reclamepraatjes, we hebben het hier niet over een 240 uit 1980.. De V40 is gebaseerd op Fords Global C platform én de carrosserie van de vijfdeurs hatchback Focus. Pas als je ze naast elkaar zet zie je het.. Zelfde recept overigens als de vorige V40 en V50.
@parker: maar veiligheid komt helemaal niet van gewicht. Het komt van slim opvouwen van het voertuig in geval van een crash. Auto’s zijn veel zwaarder geworden en veel veiliger. Maar dat zwaarder worden komt vooral van het veel luxer worden. Nu nieuwe auto’s steeds lichter worden (als je er bij een nieuwe introductie minder dan 100kg af krijgt ben je als fabrikant niet goed bezig) worden ze nog steeds veiliger.
@parker: Als je mij de 1 op 1 relatie tussen veiligheid en gewicht aan kunt tonen kom ik je persoonlijk een bos bloemen en een cheque twv € 1.000 brengen.
@piebepost: vertel mij dan hoe je een standaard Focus hatchback carrosserie zo ontzettend veel veiliger kunt krijgen door deze door Volvo ‘aan te laten pakken’.. Alsof Ford daar niet bij stil heeft gestaan..
@pa045: Ik heb toch niet anders beweerd?
@sracert: beter dan al die standaard duitsertjes, en al helemaal Fransen
@sracert: Ik hoor juist positieve berichten over het stuurgedrag, en waarom “het blijft een volvo”? Zijn toch wel goede auto’s.
@sracert: Heb ruim 2 jaar met een V40 gereden en er een goede 2 ton opgezet. Nooit mijn hoofd gestoten en het in- en uitstappen gaat ondanks mijn leeftijd soepeltjes. Maar misschien ben jij ruim 2 meter, dan zo ik ook mijn hoofd stoten, denk ik!
Mooi dat steeds meer bedrijven dit gaan doen. Al ben ik zelf geen fan van deze constructie, en vaak mis ik de diesels in deze ” contracten ”
Wedden dat een Panda goedkoper is in de private lease? En die brengt je ook van A naar B… ;)
@potver7: In een Panda kun je nog niet eens drie rugzakken kwijt.
@mercedesclk350: als ik naar m’n werk rij heb ik geen drie rugzakken bij mij. Travel Light!
Voor iedereen die zakelijk rijd en daar een km vergoeding voor krijgt. Dit kost je EUR 4.200 per jaar/ 10.000 km. Is EUR 0,42 per km, EXCL. brandstof. Mag je wel een behoorlijke km vergoeding krijgen….
Persoonlijk ben ik nooit een voorstander van geld lenen/huren of wat dan ook. Hoewel ik een auto niet per definitie een luxe artikel wil noemen valt een nieuwe auto daar wel onder net zoals met nieuwe TV’s. Kan of wil je geen nieuwe betalen koop je een tweedehands op markplaats en dan ga je niet geld-lenen, of in termijnen betalen.

48×350,- = 16.800,- euro. En Autolog zelf heeft ooit een artikel geplaatst over dat het in de praktijk vaak duurder is dus laten we zeggen 48×400,- =19.200,- euro. Oke daar zit alles in behalve brandstof kosten, je mag slechts 40.000 rijden en laten we niet vergeten dat je na 4 jaar weer met lege handen staat. Als je die V40 niet kan betalen en moet gaan lenen/leasen lijkt het mij toch slimmer om bijvoorbeeld een Ford Fiesta te kopen.
@reistje: Hear, hear.
@reistje: De bedragen kloppen wel, maar het zit em meer in de vergoeding van de verzekering. Rij zelf een unieke DS3 (So Red) via private lease voor 12 maanden die mij toch een stuk meer kost dan deze Volvo. Je moet jezelf goed laten voorlichten en uitgebreid vragen stellen voordat je eraan begint. Zo kan de kilometrage niet worden bijgesteld en krijg je in mijn geval helaas geen geld terug bij minder kilometers. Daarnaast is het eigen risico standaard vrij hoog, wat ik onder ogen ben gekomen toen mijn auto door vandalisme werd beschadigd. Daarnaast mogen alleen gezinsleden in de auto rijden. Verder zitten er eigenlijk geen haken en ogen aan als je normaal rijdt en kan ik het je, mits je een vast inkomen hebt, prima aanraden.
@thezwart: Kekke wagen trouwens. Maar vind je het niet een berg met geld iedere maand? Dat lijkt mij toch pijn doen iedere maand al is het verschil onder de streep misschien niet zo groot. Toegegeven een recente/nieuwe auto kost altijd veel geld.
@reistje: Ja, je gaat nogmaals nadenken over je geld. Het vervelende is dat er elke maand een gigantisch bedrag vast wordt opgeslokt en je niet opeens stop kunt roepen. Het concept vind ik zeker prima, maar je vrijheden zijn zeker kleiner vergeleken met koop. Wel is het zo dat ik elke jaar weer een nieuwe auto mag bestellen ;)
@reistje: je vergeet alle extra kosten mee te rekenen: rijd je meer km’s dan afgesproken? Naheffing. Slijten je banden of remmen sneller dan begroot? Naheffing. Defecten buiten de garantie? Naheffing. Eerder inleveren? Naheffing. Rijd je minder dan begroot? Dan krijg je een schamele fooi terug, véél minder dan de kilometerprijs die je bijlapt als je teveel rijdt..
Private Lease is een doodordinaire LENING en is zo inflexibel als je het maar hebben wil: de marge zit vooral in al die extra rekeningen die ze je kunnen sturen voor van alles en nog wat. Niet doen, gewoon zelf een auto kopen die binnen je budget valt.
T2, dat is 120 pk. Stiekem laten tunen naar 200?
@DAT: nee, want dat mag dus niet zolang die wagen niet van jou is. 😉
voor de reuguurders: het stuurgedrag vind ik veel te nerveus, ik ben geen 2 meter maar 1,92 meter, wellicht daarom de lastige in/uitstap, heb de R-design gereden met stoelen waar ik pijn in mijn onderrug kreeg en de Volvo’s die ik heb gereden incl. deze vind ik de wegligging op hoge (bochten) snelheid te veel “zwalken”, vandaar mijn opmerking: “Het blijft een Volvo” geen stuurman auto dus. groetjes
@sracert: een nerveus stuurgedrag is juist heel sportief. En dat is juist typisch voor een stuurmansauto (wat een overigens een nietszeggende autovisie term is). Elke millimeter die je aan het stuur draait heeft een koerswijziging tot gevolg. De bestuurder is dus de baas. Dat kan vermoeiend zijn (de eerste generatie Focus was op vlak heel vermoeiend) maar het is wel sportief.
Als je een beetje leuke motorisering pakt, ben je als koper beter af…
Je kan ook gewoon een paar maanden sparen en een nette V70 kopen toch?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).