• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT AS8: powerlimousine met 620 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 augustus 2012 om 12:19 – 48 Reacties

ABT AS8
ABT tunede twee jaar geleden al eens een A8, en noemde deze AS8, maar dat was een A8 diesel. Nu is, met het op de markt komen van de S8, het echte werk aan de beurt, en buigen de Duitsers zich over de magistrale 4.0 TFSI V8 .

Standaard heeft de nieuwe Audi S8 (D4) 520 pk en 650 Nm. Na een behandeling door ABT is dit 620 pk en 780 Nm, holy smokes! Met deze enorme krachtreserve zet de bijna 2 ton zware limousine tussensprintjes neer waar je ‘u’ tegen zegt: in de vierde versnelling van 60-100 km/u in 2,8 seconden bijvoorbeeld. De tussensprint van 80-120 (vijfde versnelling) gaat in 3,5 seconden. De topsnelheid wordt door de tuner afgeregeld op 290 km/u, maar dat kan nog wel harder, als je het mij vraagt.

Desgewenst sleutelt ABT er ook de welbekende turbinevelgen onder, variërend in de maten 19-21 inch, maar dit is geen must. Zelf vind ik de standaardexemplaren mooier eigenlijk.

Volgend jaar verwachten we de RS-versies van de Audi A6 en A7, deze krijgen naar verwachting 580 pk. Dat het blok hiermee nog niet aan zijn limiet zit bewijst Abt, en vermoedelijk vele tuners na hen.

Ook interessant!

  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland
  • Kan de vernieuwde Audi A8 weer een vuist maken tegen de S-klasse?

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, abt, Audi, s8, tuning, zwart

Vorig bericht: « Gespot: BMW X5 G-Power Typhoon [Bouchra van Persie]
Volgend bericht: Dit is de eerste Lamborghini Aventador Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. loopjes zegt

    16 augustus 2012 om 12:21

    Doe mij alleen maar de motortuning de velgen mogen ze houden!

    Login om te reageren
    • loloo zegt

      16 augustus 2012 om 12:46

      @loopjes: inderdaad, de velgen passen om de een of andere reden echt niet

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      16 augustus 2012 om 13:07

      @loopjes: Moet altijd aan een SLR denken met zulke sloffen.

      Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    16 augustus 2012 om 12:23

    Wat een lelijke prutfoto’s

    Dat is toch geen reclame…

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      16 augustus 2012 om 12:27

      @baasbas: ja dat is eerder rukclame…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        16 augustus 2012 om 13:54

        @3246cm252kw: Dat was Fa toch? :-)

        Login om te reageren
    • nibor zegt

      16 augustus 2012 om 13:14

      @baasbas: soort mislukte HDR foto’s… Halo effect rond de auto. Ziet er erg amateuristisch uit vind ik.

      Login om te reageren
  3. eddyclio zegt

    16 augustus 2012 om 12:23

    Leuke optie voor de film Transporter 4? ;)

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      16 augustus 2012 om 21:29

      @eddyclio: komt die dan? Zou wel vet zijn.

      Login om te reageren
  4. pietjepuk zegt

    16 augustus 2012 om 12:29

    Pfff, wederom slechte foto’s van ABT. Dat ziet er niet uit.

    Misschien eens een paar tientjes investeren in een polarisatiefiltertje …. en niet flitsen.

    Login om te reageren
  5. bempi zegt

    16 augustus 2012 om 12:31

    Ik verheug me het meest op de RS6 vind het een mooi model. Daarentegen een RS7 hoeft van mij niet zo.

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    16 augustus 2012 om 12:33

    Ik zie hier geen meerwaarde in.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 augustus 2012 om 12:54

      @bsxc2:
      Yep, te gedistingeerd voor het voetbalvolk en te ordinair voor de executive.

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      16 augustus 2012 om 13:05

      @bsxc2:

      Die zal je pas zien als je de offerte krijgt :P

      Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        16 augustus 2012 om 13:07

        @bempi: scherp!

        Login om te reageren
  7. kenner zegt

    16 augustus 2012 om 12:55

    Zou een RS8 niet NOG leuker zijn…. Pfff abt weet wel hoe ze goede auto’s nog verder moeten verbeteren

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      16 augustus 2012 om 13:13

      @kenner: De standaard-tuning van ABT staat anders niet bekend als de beste (en dan doel ik niet op piekvermogens, maar op de opbouw ervan). Het enige voordeel is het behoud van de fabrieksgarantie, verder is de ABT standaardmapping al 2x zo duur als maattuning bij echte VAG-tuningexperts.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 augustus 2012 om 13:53

        @dawwg: I’ll take a JDEngineering chip all day of the week.

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          16 augustus 2012 om 14:49

          @E34M5Touring:
          voor mij toch gewoon je vag verkopen en iets met een m88/s38 kopen….

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            16 augustus 2012 om 16:24

            @undifined1: Ja mocht ik ooit een VAG product hebben dan he. Kleine kans maar goed!

            Login om te reageren
  8. adyton zegt

    16 augustus 2012 om 12:55

    Dat is toch niet nodig op een S8. En die velgen zien er niet uit

    Login om te reageren
  9. notsobig zegt

    16 augustus 2012 om 12:55

    Mooie velgen, jammer van de auto eromheen…

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    16 augustus 2012 om 12:58

    Dit was een A4 toch?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      16 augustus 2012 om 13:14

      @norge: Nee, het is een D4 ;)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        16 augustus 2012 om 13:29

        @dawwg:
        Is het toch een Volvo…

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      16 augustus 2012 om 13:36

      @norge:

      Nee dit is een A4XL…speciaal verlengd voor de chinese markt.

      Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    16 augustus 2012 om 13:02

    De velgjes kunnen prima hoor ! Maar je koopt een snelle auto óók voor uitdaging, lijkt me. Kortom, beetje rondrijden en dan een lekker AMG in je spiegeltje zien drukken op je bumper..Dat zal bij een Audi evenwel nooit gebeuren, dus lijkt me op voorhand een overbodige aanpassing.

    Login om te reageren
    • CL65 zegt

      16 augustus 2012 om 13:31

      @Megakix: Ik stond toevallig gisteren naast een s8 (1 na nieuwste) bij het stoplicht, dat ding komt niet van z`n plek en hij werd dan ook zoek gereden op een rechte stuk van 500 meter. Tegen deze nieuwe abt wordt het misschien spannend.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        16 augustus 2012 om 15:05

        @CL65: als jij een CL65 AMG rijdt…dan ben je inderdaad altijd sneller ! Overigens, wauw, één van mijn favoriete auto’s, die Merc. Mocht je hem van de hand willen doen tzt, dan moet je mij even benaderen.

        Login om te reageren
  12. jrk68 zegt

    16 augustus 2012 om 13:08

    Gezien het kenteken is de doelgroep: handelaren in geestverruimende middelen.

    Login om te reageren
  13. pjp911 zegt

    16 augustus 2012 om 13:22

    0-100km/u ?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      16 augustus 2012 om 15:06

      @pjp911: volgens Audi 3,9s … volgens de meetresultaten 4,5 s ;)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        16 augustus 2012 om 18:01

        @Megakix: Officieel volgens Audi 4.2s, niet 3.9s.

        Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        16 augustus 2012 om 18:14

        @Megakix: Eerder andersom, bij fabrieksopgaven wordt meestal een slag om de arm gehouden.

        Login om te reageren
  14. berendr zegt

    16 augustus 2012 om 13:25

    Ik vind de vorige S8 zo veel mooier :(

    Login om te reageren
  15. ralf zegt

    16 augustus 2012 om 13:40

    Je moet altijd 10 keer kijken om het verschil tussen de A8 en het kleine broertje de A6 te ontdekken.

    Dat hebben de concurrenten BMW en mercedes toch een stuk beter voor elkaar. Je ziet altijd duidelijk als er 7 serie of s klasse aan komt rijden.

    Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    16 augustus 2012 om 13:42

    Normaal doet het me niet zoveel, maar ben bij deze toch wel erg benieuwd naar de 0-100 km/h tijd. De standaard versie schijnt het al onder de 4 seconden te doen, wat moet deze dan doen? Pakweg 3.5 seconden? Verder zijn die tussensprintjes natuurlijk super!

    Login om te reageren
  17. E320cdi zegt

    16 augustus 2012 om 15:40

    Mooie performance upgrade, maar deze A8 is het voor mij nooit geworden. Doe mij de vorige S8 maar met V10. Naar mijn idee de mooiste nog steeds!

    Login om te reageren
  18. jeanclaude zegt

    16 augustus 2012 om 16:27

    van 60 naar 100 in 2.8sec in versnelling 4????, dat is een klusje voor versnelling 2, en in versnelling 4 kan die al haast niet bijgehouden worden op dat sprintje hahaha.

    Login om te reageren
  19. Joerek zegt

    16 augustus 2012 om 17:01

    Wat is dat nou weer voor rare performance weergave. 60-100 in 4e versnelling en 80-120 in de 5e. Laat tenminste de snelste tijd zien en evt als aanvulling dat dit ook snel blijft in hoge versnelling. 0-100, 100-200, 1/4m dat soort dingen hebben we meer aan.

    Login om te reageren
  20. alassad zegt

    16 augustus 2012 om 19:58

    Doe mij maar,een willekeurige vorige a8/s8 (wel na de facelift). Blihft een mooie auto om te zien.

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    16 augustus 2012 om 21:07

    Ik vind het maar een mislukking. Net als de standaard wagen overigens.
    Precies of de Duitse 3 vergeten zijn hoe ze sportieve-luxesedans moeten bouwen. Niet qua techniek, maar qua looks.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 augustus 2012 om 21:08

      Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      16 augustus 2012 om 22:34

      @Hupke: idd. Vooral de 7 serie maar dan met Alpina velgen, yum yum yum!!!!

      Login om te reageren
  22. generalmotors zegt

    16 augustus 2012 om 22:53

    @Hupke: die 7 serie ziet er nog steeds mooi uit hoor alleen mercedes en audi falen hard

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      17 augustus 2012 om 17:38

      @generalmotors:

      Het punt was dat ze toen nog wel wisten hoe ze wagens moeten bouwen en nu nietmeer.

      De huidige 7-series vind ik toch dikke missers.

      Login om te reageren
  23. bredaas zegt

    17 augustus 2012 om 01:09

    Die velgen zijn veel te sportief voor een audi

    Login om te reageren
  24. porsche996fan zegt

    7 juni 2013 om 16:28

    de RS8?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North