
Ja, het dakje kan ook open.
Zoals we gewend zijn van de Duitse tuner zijn zowel het uiterlijk als de specs aangepakt. De 2.0 TFSI (oliegrapjes in de comments graag) levert na de upgrade 310 pk (+80) en 440 Nm (+70). Daarnaast is het onderstel vóór 35 mm en achter 30 mm verlaagd.
Ook de spoorbreedtes zijn met enkele centimeters gegroeid, wat in samenwerking met de verdere aanpassingen aan het onderstel voor een lekker scherp weggedrag moet zorgen. Het exterieur van de TT Roadster is verder redelijk bescheiden gebleven, al vinden we vier uitlaatpijpen voor een 2-literblokje wel wat overdreven. Binnenin werd de TT verder voorzien van alcantara, LEDjes en nieuwe vloermatten.
U prefereert iets extremers? Wellicht dat de TT Clubsport Concept beter in de smaak valt.













mooi landschap.
@norge: “These hiiiiills are aahh-live…”
@gtwillem: Zou er olie in de grond zitten?
@norge: padum-tissssss!!!
@norge: nadat de tfsi erlangs is gereden wel
Wat een bommetje! Deze vind ik echt erg gaaf!
@crautomotivephotography: Jij en je vriend gaan zoveel plezier beleven in deze auto…
Lijkt op een r8. Strak
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Niet helemaal mijn smaak, maar het kon absoluut erger.
Soort budget TT-S, nice!
Mooie wolken
En hier komt ie dan!!! Hoeveel verbruikt hij? Olie bedoel ik…
Kunnen ze dat chiptunen niet afschaffen en auto’s gewoon de maximale pks geven vanaf fabriek en als je er dan nog aan kloot dat ie ontploft of zo.
@schellekens006: nee, auto’s moeten van de fabriek uit in een zeer diverse omstandigheden gelijk presteren. Chiptuning is in feite het inperken van die marges om zo beter te presteren in gangbare omstandigheden. Een voor Europese omstandigheden gechipte auto zal dus in de sahara niet zo goed presteren als een af fabriek exemplaar.
@ettie: ik zie het net iets anders, chiptuning verhoogt de prestaties van de motor als dat mogelijk is. Als het blok ijskoud of juist erg warm is krijg je de extra PK’s er niet uit.
@knipperlichtje: Ja klopt idd, binnen de veilligheids marges van het blok kan het verder ook geen kwaad, maar meer slijtage is er absoluut, aandrijflijn/turbo/motor/koppeling krijgen toch echt meer te verduren. Heb zelf een JD gechipte S3 gehad, altijd probleemloos geweest.
Met verstand rijden, dus niet altijd het maximale vermogen aanspreken, rustig warmrijden en de turbo laten afkoelen is erg belangrijk, ook de onderhoudsintervallen naar beneden bijstellen is aan te bevelen.
@bofkont: Jep helemaal gelijk, heb n JD afgestelde A3 met n jawel 2.0 TFSI, verbruikt olie, maar geef m om de 10 a 15K n olie/olie filter wissel.. gaat nog steeds goed.. heerlijke motor ondanks dat hij olie verbruikt..
@zjonnie: de 2.0 Tfsi is een geweldig blok, de vermogensafgifte is veel breder dan de 1.8 20vt, en kwa tuning een zeer geschikt blok. Een Scirocco met deze motor loop ik nog wel eens aan te denken.
@knipperlichtje: ja, je hebt inderdaad nog steeds een motormanagement. Ik doel op de buitentemperatuur bij een warme motor. De marges waarin de motor goed loopt worden wat smaller gemaakt, hier komt de vermogenstoename naar mijn weten vandaan. Wat je dus zal merken is dat de motor in extreme condities zoals extreme kou en extreme hitte minder soepel zal lopen.
Het dakje kan beter dicht blijven. Je rijdt voor lul in dat ding…
@donvincenzo: Captain Obvious …
Mooi ding. Sowieso vind ik de nieuwe TT in gewone trim er beter uit zien als de TTS.
Super kleur.! Is deze kleur ook in metallic..?
@hv991gts:
Nee, naar verluidt kan je er tegen meerprijs wel in kleurige gele letters KOMO op laten zetten….
@jrk68: zonder metallic is het zo’n grondlak kleur..
Zo jammer. De auto is erg mooi, alleen mis ik nog een setje big ass remklauwen aan de voorkant. Liefst knalgeel, dat springt er mooi uit.
Peugeot?..
Heerlijk dikke wagen!!
Alleen die 4 uitlaten en spoiler had van mij niet gehoeven.
Porno in het kort. Het lukt ABT zoals gewoonlijk.
die kroontjes zijn supergay… leipe nummerplaat op een leipe auto, dat dan weer wel.
Waaauw!
Wat een gave bak!
Vind t KOMO kleurtje wel leuk.. Weer is wat anders als zwart of wit…
ziet er best goed uit zo!