• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportie

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 september 2018 om 18:03 – 33 Reacties

Afbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportieAfbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportieAfbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportieAfbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportieAfbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportieAfbeelding ABT’s Audi Q2 is volledig buiten proportie

Audi Q2 ABT
Wanneer je er een blik op werpt, klopt er geen snars van de verhoudingen.

Het gebeurt maar zelden dat tuningsbedrijven het presteren vrij lelijke auto’s nog minder mooi te maken. ABT kunnen we vanaf vandaag in dit kleine gezelschap plaatsen, want haar interpretatie van de Audi Q2 bepaald geen schot in de roos.

Dit is vooral te danken aan de manier waarop ABT zich de auto eigen heeft gemaakt. Hoewel uiterlijke onderdelen uit de schappen eigenlijk niet worden toegepast op de Q2, krijgt de auto dankzij de enkele aanpassingen die er wel zijn gedaan een compleet vervormde structuur. Zelfs in theorie lijkt het niet te kloppen. Volgens ABT staat de auto 40 mm lager op zijn poten, maar deze ingreep wordt door het ontwerp van de velgen i.c.m. de wielkasten visueel totaal tenietgedaan. Een soort verknipte optische illusie is het.

Het is nog maar de vraag of de motorische aanpassingen ons de gefaalde buitenzijde kunnen doen vergeten. ABT heeft voor een aantal verschillende configuraties van de Q2 een pakket klaarliggen. Het vermogen van de sterkste diesel, bijvoorbeeld, stijgt van 190 pk en 400 Nm naar 215 pk en 440 Nm. Breng je de krachtigste benzineversie naar ABT, dan liften ze het vermogen van 190 pk en 320 Nm naar 228 pk 360 Nm koppel. Hoeveel sneller de uitvoeringen er van worden, is niet duidelijk.

Het is momenteel niet bekend hoeveel ABT voor de behandeling van de Q2 verwacht te vangen. Veel zal het niet zijn. Jammer, want we weten dat ze wel degelijk beter kunnen.

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, q2, tuning, velgen

Vorig bericht: « Toyota presenteert twee nieuwe versies van de Yaris
Volgend bericht: Leclerc: “doel is om direct voor de titel te strijden” »

Lees Interacties

Reacties

  1. chrisvonmeer zegt

    13 september 2018 om 18:11

    Heb laatst serieus naar deze auto gekeken om (via werk) te leasen. Maar het was al geen schoonheid/praktisch hok. ABT doet daar nog een schepje bovenop. Een prestatie op zich dat ze hem nog lelijker hebben kunnen maken.

    Login om te reageren
  2. mennok zegt

    13 september 2018 om 18:12

    Het gebeurt vaker dat een tuningsbedrijf een mooie auto vreselijk verpest.

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      13 september 2018 om 18:29

      @mennok: vaker wel dan niet

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      13 september 2018 om 20:53

      @mennok: in dit geval zelfs een lelijke auto verpest

      Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      14 september 2018 om 01:33

      @mennok: een lelijke auto verpesten kunnen ze blijkbaar ook. Al die Audi’s hebben een veels te grote grill die totaal niet in verhouding is.

      Login om te reageren
  3. jorden zegt

    13 september 2018 om 18:26

    Als er een markt is om SUV’s te verlagen, dan is de schaarste van technisch personeel op de arbeidsmarkt ook niet meer dan logisch.

    Login om te reageren
  4. eklasse zegt

    13 september 2018 om 18:27

    Een cross-over verlagen heb ik nooit echt begrepen. Een normale Q2 is toch helemaal niet zo lelijk? Niet in het zwart, in combinatie met zwarte velgen etc. Maar in leuk kleurtje en alu-kleur C-stijl best te pruimen. Gewoon strak en volwassen, niet zo’n geforceerde kermis als die nieuwe DS3 in elk geval.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      13 september 2018 om 19:32

      @eklasse: Heb je nu net het woord “strak” gebruikt om een Audi te beschrijven? Dat was inderdaad zo rond het jaar 2000. Toen hielden ze de Bauhaus-lijn aan. Maar die eigenschap zijn ze bij Audi sindsdien helemaal kwijtgeraakt. Vouwen, frutsels, elfendertig variaties aan kermisverlichting, radiateurs die niet zouden misstaan op een vrachtwagen, enzovoort.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        13 september 2018 om 20:20

        @BaRa: strak ja. Niet schrikken: VAG strak.

        Login om te reageren
  5. rutger97 zegt

    13 september 2018 om 18:39

    Wat zien die wielen er ielig uit.

    Login om te reageren
  6. HZW zegt

    13 september 2018 om 18:43

    Abt maakt alle Audi’s lelijker met hun Tupperware tuning, om nog maar te zwijgen over de afschuwelijke velgen.

    Login om te reageren
  7. lompey zegt

    13 september 2018 om 18:43

    Mislukte A3 allroad

    Login om te reageren
  8. peke zegt

    13 september 2018 om 18:46

    Heel vaag ding.
    Een s-line in juiste kleuren kan heel aardig zijn. Met een c-stijl in andere kleur.

    Dit lijkt een basis versie verlaagd met verkeerde wielen.

    Hoewel: heb hier een a5 abt te koop staan: los van het feit dat het ding Netjes is wordt ik van abt niet vrolijk. Vind het gewoon niks. Uniek? Ja. Stijlvol: mwoah

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    13 september 2018 om 18:55

    Dan vind ik de T-roc minder mislukt dan een Q2. Maar die zou ik ook al niet kopen…

    Login om te reageren
  10. cortinaracing zegt

    13 september 2018 om 18:58

    Ik ben dol op het werk van ABT en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat deze Q2 nog lelijker is gemaakt dan hij al was. Zonde.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    13 september 2018 om 19:08

    Dat is het grote nadeel van zwarte velgen, die lijken kleiner dan ze zijn (doordat het contrast met de band ontbreekt).

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      13 september 2018 om 19:32

      @mashell: ik zie geen zwarte velgen hoor…

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      13 september 2018 om 19:35

      @mashell: Ik kijk en tuur, maar ik zie geen zwarte velgen op die Audi…

      Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    13 september 2018 om 19:18

    ABT is geen AMG das duidelijk

    Login om te reageren
  13. bmwkevin zegt

    13 september 2018 om 19:26

    Velgen maatje groter en dan kan die ermee door hoor

    Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      13 september 2018 om 19:45

      @bmwkevin: Dan moet er een veel te platte band onder. Er moet spoorverbreders op…

      Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      13 september 2018 om 19:46

      @bmwkevin: velgen moet breder! :-)

      Login om te reageren
  14. amersfoorter zegt

    13 september 2018 om 19:27

    Reed vandaag naar den haag en terug, viel me op hoeveel er al van rond rojden

    Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    13 september 2018 om 19:44

    Ik wil een lekker hoge SUV want dat is veel stoerder dan zo’n hatchback. Maar dan wel een beetje lager want dat oogt veel sportiever. Kortom, een auto voor mensen die niet weten wat ze willen.

    Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    13 september 2018 om 20:09

    Model zelf valt wel mee, geen extreem mooie auto, maar lelijk?

    Maar wat wel uit verhouding is is de prijs. Voor Q2 geld koop je gewoon een lel van een SUV als bijvoorbeeld een Peugeot 5008.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      13 september 2018 om 20:21

      @moveyourmind: de doelgroep wilt dus geen lel van een auto blijkbaar.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        13 september 2018 om 21:09

        @eklasse: Zo had ik het nog niet bekeken. Eigenlijk nog niet zo’n gek ding die Q2, voor als je geen grote auto wil, maar het niet erg vond om wel voor een grote auto te betalen.

        Login om te reageren
  17. centric zegt

    13 september 2018 om 20:22

    De alinea na de openingszin klopt niks van. Je schrijft het tegenovergestelde van het punt dat je wilt maken.

    Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    13 september 2018 om 20:35

    Ik vind het Q2 torsen diff in mijn Alfa 156 een stuk mooier dan deze Q2:p

    Login om te reageren
  19. j4cks0n zegt

    13 september 2018 om 20:43

    Ik vind het best meevallen.

    Login om te reageren
  20. loserboi932 zegt

    13 september 2018 om 22:33

    Er moet méér hard VAG-kunststof op de buitenkant. Dan vind ik m pas mooi.

    Login om te reageren
  21. ericc zegt

    14 september 2018 om 07:46

    Dit fenomeen doet zich ook voor bij de BMW X1-X2 reeks. De wielkasten zijn veel te groot voor de geleverde velgen. Je moet er haast 20″ op zetten om de kast wat te “vullen”.
    Ook andere SUV ontsnappen niet aan dit fenomeen.

    Login om te reageren
  22. Gulli zegt

    14 september 2018 om 10:31

    Een suv verlagen, ik snap er geen fuck van. Hun enige bestaansrecht is dat ze hoger zijn dan hun hatchback neefjes. Dat is hetzelfde als je 488 een paar cm hoger op de poten te zetten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North