• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer ACS3 4.0d is ultieme wintersportbeuker

Auteur: willeme, gepost 23 december 2022 om 12:01 – 25 Reacties

AC Schnitzer ACS3 4.0d

Met de AC Schnitzer ACS3 4.0d willen we graag op skivakantie!

De BMW-veredelaars zijn lekker bezig vandaag. Vanochtend konden we een paar speciale Alpina’s laten zien en nu hebben we een zo mogelijk nog dikkere BMW. Het gaat om de ACS3 4.0d, de ultieme wintersport beuker.

Ac Schnitzer is traditiegetrouw een van de eerste tuners met spulletjes voor de nieuwe modellen en dat is met de BMW 3 Serie LCI niet anders. Natuurlijk, Alpina was ietsje eerder, maar als je dat een tuner noemt krijg je de goegemeente achter je aan. In principe doen Schnitzer en Alpina (met de D3 S) niet heel veel dingen anders.

Vorkant

Wintersportbeuker

In beide gevallen is de basis een al niet misselijke BMW M340d Touring, de ultieme wintersportbeuker. Die kun je dan nóg beter maken. In dit geval hebben ze dat gedaan met een hoop koolstofvezel versieringen. Er is een splitter, sideskirts en er zijn nieuwe spiegelkappen.

AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d

Ook vallen de velgen meteen op. Of je ze mooi of lelijk vindt, mag je zelf oordelen. De velg-ontwerpen zijn niet enorm tijdloos en gaan nu al een tijdje mee, dus het komt een beetje verouderd over. Maar Schnitzer maakt ze niet als er geen vraag naar is en op ebay en Marktplaats zijn originele Schnitzer-velgen zo weg, ook voor hoge prijzen.

AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d

Je kunt kiezen uit twee soorten verlaging. Ten eerste zijn kun je verlagingsveren monteren, dan gaat de ACS4.0d met zo’n 30-35 millimeter naar beneden. Je kunt er ook voor kiezen om een veer-demper-combinatie te monteren. Dan is de verlaging ietsje minder (25-30 millimeter), maar zijn de dempers erop aangepast. Dat rijdt in principe altijd fijner.

AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d

Geen motorische aanpassingen AC Schnitzer ACS3 4.0d?

Ook motorisch kun je het een en ander aanpassen. We hadden gehoopt op een waar dieselmonster, maar dat blijft dus uit. Daar heeft Alpina (nog) niets voor in de aanbieding. Zonde, want juist daar is er winst te behalen. De M340d heeft standaard 340 pk en de Alpina D3 S slechts 15 pk meer. Met een chipje moet 380-390 pk toch geen probleem zijn, toch?

AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d
AC Schnitzer ACS3 4.0d

Er is wel mogelijkheid voor meer vermogen als je een benzineversie rijdt. De M340i gaat van 375 pk/500 Nm, naar 420 pk/600 Nm. De 330i gaat van 258pk/350 Nm, naar 300 pk/470 Nm. De in Nederland populaire versie, de 330e, kan van 292 pk/420 Nm naar 340 pk/480 Nm.

Voordeel: op alle tuning blijft de garantie behouden. AC Schnitzer maakt net als Brabus gebruik van externe ECU’s, die je ook vrij eenvoudig eraf haalt. Nadeel: ze zijn stervensduur. Gemiddeld kosten de motorische upgrades zo’n 4 mille! Wel krijg je Gutachten meegeleverd en voldoet de auto aan alle emissieeisen. Alle onderdelen zijn nu te bestellen.

Meer lezen? Dit zijn alle 11 Alpina’s met dieselmotor!

Ook interessant!

  • AC Schnitzer geeft de i4 M50 wat er nog ontbrak
  • AC Schnitzer gaat nog een stap verder met M4 Cabrio
    AC Schnitzer gaat nog een stap verder met M4 Cabrio
  • BMW M240i volgens AC Schnitzer is een voorproefje van de M2
  • AC Schnitzer ACS4 Sport BMW M4 - rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, carbon, M340d, spoiler, touring, tuning, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Tesla gaat auto’s dumpen. Tot wel 7.500 korting!
Volgend bericht: Tesla spiegels populair onder dievengilde »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hubert zegt

    23 december 2022 om 12:06

    Ik verwacht van een wintersportbeuker dat deze iets hoger op de wielen staat en smallere banden die meer grip hebben in de sneeuw. En waar dan ook met goed fatsoen een paar sneeuwkettingen op te monteren is.

    Login om te reageren
    • none1234 zegt

      23 december 2022 om 12:59

      Maar dit is bedoelt voor de jan modaal die elk jaar naar de winter sport moet, omdat de hele straat ook gaat. Het liefst gaat hij nog een tweede keer, zodat hij zich beter kan voelen dan de hele straat.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        23 december 2022 om 19:49

        Ik heb maar 2 buren. En t kan me niks verotten hoe zij erover denken of ik dit seizoen 2 of 3 x naar Oostenrijk ga om lekker te skiën. Maar wij hebben vooralsnog dan ook een 12 jaar oude diesel en een 16 jaar oude benzine. Tevens gaan mijn buren voor zover ik weet niet eens op wintersport dit jaar maar al gaan ze 10x. Moet iedereen lekker zelf weten!

        Overigens wel medelijden met iedereen die vandaag is aangekomen in Oostenrijk met 8 graden en regen. Heb je dan een godsvermogen voor moeten betalen in de kerstvakantie. Maar dat is nou eenmaal het risico.

        Login om te reageren
    • Jm zegt

      23 december 2022 om 16:58

      Gelukkig vallen die koolstofvezel versieringen er bij de eerste hoge stoeprand bij de Raststätte of eerste beste sneeuwhoop vanaf. Wordt hij gelijk een stukje praktischer van.

      Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    23 december 2022 om 12:17

    Niet slecht, maar die velgen en schakelflippers mogen ze houden.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    23 december 2022 om 12:22

    Heeft zo’n ding standaard x-Drive ?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 december 2022 om 17:57

      Ah, zie @15:30 dat het inderdaad een 4WD is. Dat maakt ‘m al wat meer sneeuw-geschikt. Nou de rijhoogte nog . . .

      Login om te reageren
  4. Rudy zegt

    23 december 2022 om 12:32

    Garantie maar zeer hoge prijzen voor de tuning. Ze zijn ook erg bescheiden met de vermogens upgrades. Partijen zat die ~400pk halen uit de 330e. Al komt dit deels ook omdat er qua basis wat andere motoren gebruikt worden. Huidige hybrides hebben qua basis de 20i motor volgens mij.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 december 2022 om 15:19

      @rudy: Klopt. Achteraf kun je voor minder meer geld meer vermogen krijgen. Maar zoals beschreven, onderschat het belang van garantie, Gutachten en gelijkwaardige CO2-emissies niet. Het is een compleet andere tak van sport. Ook kun je hier de bypass-module eraf halen en je hebt weer een originele en correct functionerende motor. Een gechipte motor kun je terug op fabriekswaarden zetten, maar je kan altijd zien dat er mee geklooid is. Daarin onderscheidt AC Schnitzer zich en daarom kost het een vermogen. Ook zijn zij veelal de eerste die voor de nieuwe motoren upgrades hebben, dus zit je altijd op de hogere R&D-kosten. In veel gevallen betreft het dure auto’s, dus procentueel valt het allemaal wel mee qua kosten.

      Login om te reageren
      • Rudy zegt

        23 december 2022 om 15:34

        Ik begrijp het ook, alleen denk ik dat velen alsnog naar de bekende tuners gaan voor een vrij goedkope upgrade. CO2 metingen zijn er niet (zeer lastig om uit te voeren ook) kortom praktisch zal je hier nooit last van hebben, Mijn G21 zelf overigens niet gechipt, ofschoon hij wel recent uit de garantie is.

        Login om te reageren
  5. leaper035t zegt

    23 december 2022 om 12:54

    De sneeuwschop zit al in het pakket.

    Login om te reageren
  6. reactief zegt

    23 december 2022 om 12:55

    @willeme; Bij het stukje over motorische aanpassingen heb je het over Alpina.

    En ACSnitzel met Alpina vergelijken omdat ze hetzelfde doen… Het gehele interieur, de gehele afstemming van de auto etc etc wordt aangepakt door Alpina. Hiermee blijft het mijn inziens nog steeds een tuner, maar wel eentje die een zeer compleet pakket neerzet met een bepaalde visie erachter in plaats van verlagen, velgensetje en een chipje.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 december 2022 om 15:27

      @reactief:

      Ja, dat is dus afhankelijk per model hoe ver ze gaan (en hoeveel je ervoor betaalt). Toevallig zijn @jaapiyo en ik geregeld aan het uitzoeken WAT Alpina nu allemaal anders heeft gedaan. Soms gaan ze best ver, andere keren is het lachwekkend weinig. Tot en met de E46, E38 en E39 was het super tof en premiu, trouwens. Daarna is het een beetje hit & miss.

      Vergeet niet dat de veren voor AC Schnitzer speciaal in opdracht worden gemaakt door KW. De velgen van Schnitzer zijn niet mijn smaak, maar bijzonder licht en extreem sterk. Zowel Alpina als AC bieden een hoop extra plastic aan, al dan niet met stickers. Ook is AC Schnitzer een heel grote BMW-dealer en hebben/hadden ze een raceteam. Ook verkopen ze wereldwijd hun spullen. Het is echt een grote speler in de markt.

      Toegegeven, Alpina kan soms wat verder gaan, maar zo heel erg verschillend is het allemaal niet qua hardware. Aankleding (zeker als je Lavalina besteld) is een heel ander ding. AC Schnitzer heeft dan weer voor meer modellen upgrades en bij AC Schnitzer heb je de mogelijkheid om te kiezen welke je upgrades je wil.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        23 december 2022 om 16:17

        Leuk om je enthousiasme te lezen over het uitzoeken met collega Jaapiyo.

        Login om te reageren
  7. e36thuglife zegt

    23 december 2022 om 13:01

    Deze is voor ladyboys want een echte gangsta die drift met RWD de ski berg op.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      23 december 2022 om 18:03

      Precies dit.

      Login om te reageren
  8. racerx zegt

    23 december 2022 om 13:42

    Dat M pakket van de LCI G20… nee, niet mijn smaak. Zowel voorbumper als achterbumper overdreven.

    Login om te reageren
  9. Arno's zegt

    23 december 2022 om 14:52

    Een wintersportbeuker met verlaagd onderstel en achterwielaandrijving? Laat me niet lachen, dit zijn de eerste auto’s die moeite hebben met een laagje sneeuw. Wel een mooie auto trouwens

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 december 2022 om 15:30

      @asmulders: deze heeft vierwielaandrijving ;-)

      Login om te reageren
  10. HzR zegt

    23 december 2022 om 15:24

    Een 5-serie touring met zo’n pakketje zou nog beter zijn. Toch net wat meer plek voor de skischoenen.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 december 2022 om 15:28

    Het is denk ik voor het eerst dat ik AC Schnitzer velgen goed gelukt vind en bij de auto vind passen. Wel in volledig zilver natuurlijk, dat zwarte ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  12. Roskampies zegt

    23 december 2022 om 21:17

    Ah mijn f11 530xd met chip 320pk
    valt hier ook onder denk ik zo.
    9 jaar oud maar loopt als de brandweer.

    Login om te reageren
  13. p993 zegt

    23 december 2022 om 23:09

    Aartslelijk vind ik ‘m

    Login om te reageren
  14. VerArie zegt

    24 december 2022 om 10:34

    Wintersportbeuker!? Met al die frontsplitter en verlagingsaanpassingen wordt het eerder een sneeuwschuiver/pistenbully. Een nieuwe Land Rover Defender lijkt mij een stuk handiger incl. winterbanden en kettingen.

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    26 december 2022 om 11:46

    toch liever een stage 1 of stage 2 getunede M340d zonder aanduiding achterop en lekker de sleeper uithangen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North