• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5: nu helemaal officieel

Auteur: ricardo, gepost 30 mei 2013 om 07:37 – 92 Reacties

Afbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieelAfbeelding BMW X5: nu helemaal officieel


Sinds zijn introductie in 2000 zijn er ruwweg 1,3 miljoen exemplaren verkocht. Nu is het tijd voor een nieuwe, derde generatie. Kan deze bak het succes voortzetten?

Nadat hij gisteren opnieuw uitlekte, hebben we nu alle info en specs. Om te beginnen bij de voorkant: de grille is breder geworden, en we zien koplampen met dubbele units en een LED-strook aan de voorkant. De lijn in de carrosserie loopt een stukje schuiner omhoog (sportief!) en de achterkant loopt nu qua styling in de pas met de rest van BMW’s line-up, vooral qua achterlichten. De cW-waarde komt uit op 0,31 (BMW X5 xDrive30d) dankzij luchtgeleiders bij de achterruit, Air Curtains aan de voorzijde en het Air Breather-systeem bij de wielkasten vooraan.

M50d is back

Hebben we nog wat te kiezen qua motoren? Absoluut. Om met leuk spul te beginnen: de BMW X5 xDrive50i is uitgerust met de nieuwstee generatie V8 en levert 330 kW (450 pk), de BMW xDrive 30d heeft een zes-in-lijn dieselmotor van 190 kW (258 pk) en de BMW X5 M50d M Performance komt nog steeds met een flinke dieselmotor waar drie turbo’s aan gehangen zijn, goed voor 280 kW (381 pk). Later volgen behalve de genoemde BMW sDrive25d nog de BMW xDrive25d, BMW xDrive40d en BMW X5 xDrive35i.

Meer ruimte, meer inches

Het interieur is verder een aandachtspuntje qua vernieuwing. Smallere luchtroosters maken ruimte voor een semi-gigadisplay van 10,25-inch doorsnee om BMW’s iDrive mee te bedienen. Verder is de achterbank in drie delen neerklapbaar (40:20:40), waardoor de bagageruimte vergroot kan worden van 650 naar 1.870 liter, respectievelijk 30 en 120 liter meer dan het vorige model. Optioneel is een derde zitrij leverbaar, om er zeven mensen in te kunnen proppen. De achterklep (tweedelig) is altijd elektrisch te openen en te sluiten met de afstandsbediening of met een schakelaar vanaf de bestuurderspositie

Prijzen? Die zijn er nog niet, evenals info over de aanstaande BMW X5 M. Wel maakt BMW duidelijk dat hij vanaf 16 november bij de dealer staat.

Een eerste video van de Bimmer-asobak in ruraal Amerika vind je HIER.
BMW X5: nu helemaal officieel

Interieurbeelden staan DAAR.
BMW X5: nu helemaal officieel

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, f15, iaa-2013, SUV, X5

Vorig bericht: « Silver Ghost: dit is Rolls-Royce 100 jaar geleden
Volgend bericht: LOL. Agenten delen boete uit aan motoragent »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvov70 zegt

    30 mei 2013 om 07:41

    Snap nog steeds niet waarom mensen deze kopen ipv een 5-touring, ze gaan er toch niet mee off-road!

    Login om te reageren
    • rbngrt zegt

      30 mei 2013 om 07:52

      @volvov70: Comfort, hogere zit, meer trekvermogen (aanhanger) en nog iets meer ruimte.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        30 mei 2013 om 07:58

        @rbngrt: en om lekker al die afgunstige rukkers te stangen die menen dat zo’n auto rijden ‘aso’ is of ‘echt niet meer kan vanwege het milieu’, waha!

        Login om te reageren
        • rbngrt zegt

          30 mei 2013 om 08:14

          @flippert: De mensen die meer dan een ton uitgeven aan een auto zullen zich niet erg bezig houden met “afgunstige rukkers” en “dat het echt niet meer kan vanwege het milieu” maar meer met dat ze een auto kopen die ze mooi vinden. Anders is het wel een duur grapje vind je niet?

          Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        30 mei 2013 om 08:18

        @rbngrt: hoezo zou een x5 meer mogen trekken? Hebben die een kortere overbrenging?

        Login om te reageren
        • rbngrt zegt

          30 mei 2013 om 08:28

          @undifined1: Huidige generatie X5 heeft bijvoobeeld een hoger max. aanhanggewicht van 3500 kg een 5 serie touring een max. aanhangergewicht van 2000kg.

          Login om te reageren
      • toroloco zegt

        30 mei 2013 om 08:18

        @rbngrt: Ik zit liever lager, dus dichter bij het asfalt. Een X versie of een geländewagen van de concurrentie lijkt mij dus niet erg interessant.

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        30 mei 2013 om 11:35

        @rbngrt: comfort? Als er iets stuiterig is dan zijn het bmw suv wel. Omdat ze nog wel “sportief” moeten blijven. Kotskots…

        Login om te reageren
        • rbngrt zegt

          30 mei 2013 om 11:47

          @lambo4all: Ligt er maar net aan hoe de auto is geconfigureerd. Bestel je hem op een sportonderstel en met grote velgen zal dat stugger rijden. Standaard is de X5 uitgerust met luchtvering en als je er “Adaptive drive” (Past het onderstel automatisch aan, aan het wegdek d.m.v. verstelbare stabilisatoren en variabele schokdemping, waarmee de carrosserie tijdens het rijden zoveel mogelijk horizontaal wordt gehouden). op hebt zitten rijd het top. Adaptive drive is een optie die oorspronkelijk uit de 7 serie komt.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      30 mei 2013 om 07:53

      @volvov70: überhol-prestige en grote afmetingen maken indruk.

      Login om te reageren
    • boyerspots zegt

      30 mei 2013 om 07:56

      @volvov70: veel mensen houden er van om een hoge instap te hebben en meer overzicht op de weg door de hogere zitplek.. En veel mensen houden van het uiterlijk van een SUV

      Login om te reageren
    • WFR22 zegt

      30 mei 2013 om 08:45

      @volvov70: Ik heb een x30D en woon in Afrika, en god wat doet dat ding het hier goed. Offroad is geen probleem, hoor.

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      30 mei 2013 om 09:52

      @volvov70: ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen een SUV mooier vinden dan een touring. Ook kan je in een SUV meer spullen kwijt dan in een touring en ze worden ook 7 persoons geleverd…..

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      30 mei 2013 om 10:21

      @volvov70: ook misschien een brokje veiligheid wat tussen je horen zit ? Hogere SUV versus C1?;) ik ben zelf 1.95 m en vind het maar lastig om goed passend model te vinden in elk segment. Mijn voorkeur gaat ook naar een x5 of een ML

      Login om te reageren
  2. rbngrt zegt

    30 mei 2013 om 07:51

    Die M50d met een M-sport pakket ziet er mooi uit! http://www.xbimmers.com/forums/attachment.php?attachmentid=869525&d=1369868779

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2013 om 09:42

      @rbngrt: Ik hoop dat dat een photoshop is.. Vind het maar tegenvallen eigenlijk.

      Login om te reageren
      • rbngrt zegt

        30 mei 2013 om 09:46

        @berlinetta: Geen photoshop! http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=846222

        Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    30 mei 2013 om 07:54

    Heel erg fraai, alleen jammer dat die foto’s verpest worden door zo’n lompe tractor.

    Login om te reageren
  4. jzaero zegt

    30 mei 2013 om 08:03

    Ondanks dat ik een groot BMW liefhebber ben zou ik nooit een X versie kopen. Ik hou van sturen in een (relatief) lage auto. 3’er coupe of sedan met sportonderstel/schroefset :).

    Login om te reageren
  5. azuli zegt

    30 mei 2013 om 08:07

    Zet die “Brown metallic” maar voor de deur:D

    Mooi dat lichte interieur!

    Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    30 mei 2013 om 08:16

    Ideale bak om je Kebabkar mee door de stad te sleuren.
    Verder natuurlijk compleet nutteloos en hoewel nutteloze auto’s over het algemeen juist leuk zijn, kan ik hier niet warm of koud van worden.

    Login om te reageren
  7. JaxDryke zegt

    30 mei 2013 om 08:26

    Pff, konden ze ‘m nóg saaier maken ? …

    Login om te reageren
  8. bosje zegt

    30 mei 2013 om 08:37

    Vorige versie was vele malen mooier. De zijkant zou zo bij Volkswagen vandaan kunnen komen en verder smoelt het allemaal lang niet zo lekker. En dat terwijl de huidige x5 eigenlijk wel helemaal ‘klopt’.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2013 om 10:37

      @bosje: de huidige oogt nogal zwaar, deze oogt compacter en stoerder, wat mij betreft dus een flinke verbetering.

      Login om te reageren
  9. Pordon zegt

    30 mei 2013 om 08:42

    Voorkant nog best prima maar wat is er bij de achterkant gebeurt. Ziet er niet uit. Interieur is wel goed voor elkaar.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      30 mei 2013 om 09:16

      @Pordon: dakkapelletje geplaatst…

      Login om te reageren
  10. SummerSky zegt

    30 mei 2013 om 08:42

    Hij is echt ugly geworden. Zeker invloed van de steeds belangrijkere Chinese markt.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    30 mei 2013 om 08:44

    gewoon Cadillac Escalade ..

    maar dan opgevuld met 8 bussen purschuim en 12 tubes polymax zodat die de suggestie wekt dat die wel solide in elkaar steekt ..

    just another piece of crap .. next ..

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      30 mei 2013 om 08:55

      @lincoln: Cadillac Escalade ? Volgens mij moet jij wat minder Hasj Brownie’s eten … lijkt in de verste verte niet op een escalade ..

      Login om te reageren
    • felix1989 zegt

      30 mei 2013 om 10:11

      @lincoln: Een Escalade is groter dan een X5..

      Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    30 mei 2013 om 08:49

    Nog steeds een lelijk monster.

    Login om te reageren
  13. Pica zegt

    30 mei 2013 om 08:51

    Ziet er goed uit, beter als de ML.

    Login om te reageren
  14. alassad zegt

    30 mei 2013 om 09:03

    Achterkant doet me een beetje denken SsangYong…

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      30 mei 2013 om 19:24

      @alassad: precies wat in mij opkwam!!!

      Login om te reageren
  15. ster74 zegt

    30 mei 2013 om 09:06

    Lelijk!!!

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    30 mei 2013 om 09:10

    Werkelijk alles is lelijk aan deze wagen. Dieptepunt is toch wel het interieur. Mijn god, hoe krijgen ze bij het BMW elke keer weer voor elkaar om zo lelijk interieur te fabriceren?? Van de 1-serie tot de 7-serie, het is allemaal niet om aan te gluren.

    Mijn voorkeur in dit segment gaat nog steeds uit naar de VW Touareg. De enige SUV ter wereld die er netjes uitziet. Interieur daarvan is ook niet heel geweldig, maar nog altijd beter dan deze X5.

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      30 mei 2013 om 09:17

      @Rob: Zoveel keuzes in dit segment om je punt mee te maken en jij kiest de Touareg….de meest inspiratieloze van het hele stel…. ;)

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        30 mei 2013 om 09:29

        @Rick-dos:
        Haha, stimmt, erg creatief is de Touareg niet ;-)
        Maar naar mijn mening de enige grote SUV met een evenwichtig, bijna stijlvol, design. Alle concurrenten ogen zo lomp en groot. Kijk naar de ML, Q7, Range Rover of de X5: allemaal hebben ze zo’n macho uitstraling, “kijk mij eens een grote stoere wagen hebben”. Ik hou daar niet van, ik hou het liever bescheiden. Wat dat betreft zou een XC90 ook nog wel kunnen, maar die heeft zijn beste tijd wel gehad.

        Maar wat is jouw voorkeur dan? Gokje; Land Rover? ;-)

        Login om te reageren
        • mout zegt

          30 mei 2013 om 09:45

          @Rob: ‘evenwichtig’ en ‘stijlvol’ zijn wat je noemt ‘krijtstreepjestaal’. Dan is het niet zo gek om bij de Touareg uit te komen. Bij alle andere types is Audi nét dat beetje meer krijtstreepje dan VW, maar de Q7 heeft wat van een MPV, dus kom je voor een SUV bij VW uit.

          Login om te reageren
        • redbeams zegt

          30 mei 2013 om 11:28

          @Rob:

          In dit segment vind ik persoonlijk de Infiniti FX toch de mooiste.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2013 om 09:44

      @Rob: Je kunt ook overdrijven zeg..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2013 om 10:40

      @Rob: Juist op interieur niveau heeft BMW veel bijgeleerd, in de luxe modellen nog wat teveel verschillende materialen maar verder heel netjes, vergelijkbaar met Audi. De 1 en 3 ogen wel erg sober dat klopt.

      Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    30 mei 2013 om 09:11

    Je ziet dat deze auto designed is voor de Amerikaanse markt. Vadsig, lomp en geen stijl. Precies hoe de Amerikanen het willen.

    Good job, BMW. Good job….

    Login om te reageren
  18. pkgek zegt

    30 mei 2013 om 09:14

    Waarom lijkt het hip geworden om een semi geintegreerd multimedia display te hebben (ook bij de 3-serie, A-serie en Audi komt met omhoogschuivend spul, iets wat Volvo juist zag als een tussenfase bij de V70)
    Een geintegreerd display zoals bij de 5-serie (zie: http://www.netcarshow.com/bmw/2011-5-series/800×600/wallpaper_b0.htm), is toch veel mooier??

    Login om te reageren
  19. camber24 zegt

    30 mei 2013 om 09:15

    Te vadsig, en springt er verder ook niet uit. Niet bijzonder.

    Login om te reageren
  20. jeps90 zegt

    30 mei 2013 om 09:27

    Zo kan je maar zien dat je als autobouwer niet zomaar je stylingselementen van je andere auto’s genadeloos op iets anders kan plakken. Ik word er niet echt vrolijk van

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      30 mei 2013 om 17:13

      @jeps90: Juist. Vooral die koplampen. 2 goudvissen en een takje groen en je hebt een aquarium.

      Login om te reageren
  21. Jochempie zegt

    30 mei 2013 om 09:28

    Misschien duurt het gewoon een hele tijd voordat we ‘m gaan waarderen. Zo ging het immers ook met de E53…:

    Login om te reageren
    • rdbr zegt

      30 mei 2013 om 09:39

      @Jochempie: die ouwe lijkt van de zijkant in ieder geval beter in verhouding. De nieuwe lijkt nogal uitgerekt, net zoals het minkukel X1.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2013 om 09:45

      @Jochempie: En het vorige model ook. In het begin vond ik hem ook afschuwelijk. Nu is die prachtig.

      Login om te reageren
      • jarexbi zegt

        28 december 2013 om 02:54

        @berlinetta: Beste Berlinetta.

        Bedankt voor de positieve reactie.

        De X5 F15 is een hele vooruitgang tegenover de vorige en is dan ook op geen enkel vlak te vergelijken.

        Om diezelfde heb ik een nieuwe F15 M-pakket besteld en dit naar alle tevredenheid.

        Ps : zoals gebruikelijk dienen mensen te wennen aan de nieuwe vormgeving, mensen hebben het soms moeilijk met verandering … .

        Prettige feestdagen.

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      30 mei 2013 om 10:03

      @Jochempie: Ik vind de verhouding aan de E53 nog steeds niet kloppen, zeker niet de exemplaren van voor de facelift. De generatie er na en de nieuwe kan ik al beter waarderen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2013 om 10:42

      @Jochempie: Die eerste X1 zien we nu toch als eenvoudig busje met te grote wielen? Kijk nou naar die flank, daar zit helemaal geen vorm aan.

      Login om te reageren
  22. rdbr zegt

    30 mei 2013 om 09:37

    Wat voor een gadget zit er achter dat stipje tussen de nieren?

    Erg ontsierend (voor zover mogelijk) overigens, hadden ze best ergens anders weg kunnen werken? Na ja het kan erger, zoals volvo dat doet met een grote kubus die uit de grille puilt

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      30 mei 2013 om 10:29

      @rdbr:
      Hmmm, ik zou het niet weten. Ik dacht eerst aan de radar voor cruisecontrol etc., maar die zijn meestal groter. Misschien een cameratje?
      De 5-serie heeft die bijvoorbeeld aan de zijkant;
      http://burnyourfuel.com/My_Files/BMW/5-Series-Gran-Turismo/bmw-5-series-gran-turismo-front-side-view.jpg

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 mei 2013 om 10:46

      @rdbr: Zal vast een inparkeer camera zijn.

      Login om te reageren
  23. mout zegt

    30 mei 2013 om 09:39

    Willen jullie bij de ‘Dure Drie’ voortaan de introductieplaatjes meteen naast de vorige zetten? Dan kan ik verschillen zoeken.

    Login om te reageren
    • rbngrt zegt

      30 mei 2013 om 13:28

      @mout: Kijk hier dan eens http://www.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=846606

      Login om te reageren
  24. upstream zegt

    30 mei 2013 om 09:41

    Denk dat ze hiermee te laat komen; veel mensen die de E53 hadden zijn ondertussen Porsche Cayenne adepten geworden en zullen moeilijk te overtuigen zijn om terug een X5 te nemen…

    Login om te reageren
  25. reiziger zegt

    30 mei 2013 om 10:01

    Het interieur een dikke +1, maar die achterkant zijn ze daar wat vergeten ofz.

    Login om te reageren
  26. jipino zegt

    30 mei 2013 om 10:02

    Ach, als ik zo kijk naar de locatie voor de foto’s, kleuren en lompe styling, denk ik dat ze bij BMW vooral de V.S. als markt voor ogen hebben.

    Login om te reageren
  27. felix1989 zegt

    30 mei 2013 om 10:17

    Het is dan wel een grote bak, maar ik kan met mijn XC60 beter mn spullen kwijt voor wintersport dan in de X5… Daar had ik nog een ski-box bij nodig…

    Daarnaast past de huidige X5 nauwelijks in de wasstraat, dat soort geintjes…
    Er kunnen wel erg brede banden onder de X5!

    Al met al vind ik het een oversized wagen waar je de ruimte niet optimaal kunt benutten, hij begint er wel iets beter uit te zien

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 mei 2013 om 10:59

      @felix1989: Toch apart. Want welke X5 je ook neemt (zelfs de eerste serie) hij heeft een grotere kofferruimte qua liters dan een XC60. De huidige X5 heeft zelfs 125l meer inhoud met de banken omhoog.

      Login om te reageren
      • felix1989 zegt

        30 mei 2013 om 11:50

        @E34M5Touring: Een X5 heeft erg vervelende hoeken in de kofferbak, de inhoud is misschien groter maar het verdelen van de spullen gaat minder goed. Vorig jaar met de BMW geweest en dit jaar met de Volvo, in de Volvo paste alles wat ik normaal meeneem erin…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          30 mei 2013 om 11:55

          @felix1989: Zou kunnen hoor. Ik heb dat probleem nooit want ik heb een teringhekel aan skiën :).

          Login om te reageren
          • felix1989 zegt

            30 mei 2013 om 12:32

            @E34M5Touring: Daarom doe ik an snowboarden;)

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              30 mei 2013 om 13:15

              @felix1989: Ook geprobeerd. Geen succes. Wij gaan meestal naar La Tzoumaz in Zwitserland. Vandaar naar Verbier is maar een klein stukje. Die gasten gaan lekker skiën/snowboarden en ik ga rijke russen kijken op het terras. Heerlijk ;)

              Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 mei 2013 om 11:06

      @felix1989: Je bent 23 en je hebt een XC60? Ik ben 23 en ik heb een fiets die ik gekregen heb van mijn opa.

      Login om te reageren
      • felix1989 zegt

        30 mei 2013 om 11:46

        @berlinetta: Ik ben 24, een echte autofan he;)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          30 mei 2013 om 14:18

          @felix1989: Dan klopt je geboortedatum niet.

          Login om te reageren
          • felix1989 zegt

            30 mei 2013 om 14:57

            @berlinetta: Hoe pas ik dat aan? Ik heb dit account zelf niet aangemaakt maar mn broer.. Lukt iig niet via smartphone

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              30 mei 2013 om 15:04

              @felix1989: Via je pc wijst het zich vanzelf.

              Login om te reageren
              • felix1989 zegt

                30 mei 2013 om 15:33

                @berlinetta: Nog nooit op de site geweest, te lui;) Thanks

      • tom307 zegt

        30 mei 2013 om 20:48

        @berlinetta: ik ben ook 23 en rij met de XC60 ^^p

        Login om te reageren
    • tom307 zegt

      30 mei 2013 om 20:49

      @felix1989: OffT zit jij al op het XC60 forum?

      Login om te reageren
  28. RazorHead zegt

    30 mei 2013 om 10:42

    Echt en spuuglelijk ding dat ongetwijfeld goed zal verkopen omdat het een X5 is. persoonlijk vind ik de huidige X5 vele malen mooier, hij hoogt nog modern. Dit is… gewoon echt slecht sorry.. Misschien als ze aan de zijkant die lelijke plastic onderaan verwijderen, dat het dan beter zal worden, maar ik twijfel er aan.. Djeezes toch

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    30 mei 2013 om 10:45

    Vreemde foto’s. Blijkbaar ziet BMW dit als ideale wagen voor kluizenaars die in een luxe uitgebouwde stacaravan midden in de woestijn wonen.

    Login om te reageren
  30. reggie-boy_rood zegt

    30 mei 2013 om 11:13

    Ik dacht dat ie mooier zou worden!

    Login om te reageren
  31. pier zegt

    30 mei 2013 om 11:22

    Meer evolutie dan revolutie. Van de buitenkant niet echt mooi en hij ziet er meer Aziatisch uit op een of andere manier (en minder priemiejum). Interieur is wel heel mooi vind ik, net zoals de meeste interieurs uit de huidige generatie van BMW.

    Login om te reageren
  32. eelco74 zegt

    30 mei 2013 om 11:54

    Ik kan er nog steeds niet warm van worden, het ziet er uit als een Beiers chalet op wielen. En het rijdt ook zo. Doe mij maar een gewone 5 serie touring.

    Login om te reageren
  33. porsche996fan zegt

    30 mei 2013 om 12:39

    Mooiste BMW X5 – X6 tot nu toe.

    Login om te reageren
  34. porsche996fan zegt

    30 mei 2013 om 12:43

    7 Persoons?

    Login om te reageren
  35. drivingpleasure zegt

    30 mei 2013 om 16:14

    Wat een prachtige auto zeg! Het interieur is ook erg mooi! Tijdje geleden dat ik zo’n mooi gestyled interieur heb ik gezien….

    Login om te reageren
  36. bmwuberalles zegt

    30 mei 2013 om 17:35

    NEIN NEIN NEIN!!! Bij de E70 was het liefde op het eerste zicht, dit is een gedrocht!!

    Login om te reageren
  37. michelinman zegt

    30 mei 2013 om 17:36

    Wat een lelijke kont :o
    Neen, ik wacht wel op de nieuwe X6!

    Login om te reageren
  38. jippie zegt

    30 mei 2013 om 18:58

    Nein, nein, nein! Nein Danke!

    Login om te reageren
  39. tom307 zegt

    30 mei 2013 om 20:47

    Als we nu met zen allen nu eens de andere kant op kijken en hopen dat de laatste SUV in dit segment die uit moet komen wel gewoon een knappe wagen is.

    Je ziet gewoon dat de X5 een andere maten heeft gekregen om ruimte te maken voor de X4.
    Hopelijk is de XC90 van Volvo wel een waardige opvolger op zijn vorige generatie.
    (super knap dat die nog zo goed draait).
    de XC60 is een goed voorbeeld van hoe een mix van unanimiteit en sportiviteit een mooi alternatief kan zijn voor het zware Duitse geweld.(dit tegenover de X3 dan, en al helemaal tegenover de GLK)

    Login om te reageren
  40. urquattro83 zegt

    30 mei 2013 om 23:27

    Titel klopt niet het gaat hier om de nieuwe X3XL!

    Login om te reageren
  41. Stijnson zegt

    30 mei 2013 om 23:52

    Ben ik de enige die vind dat een s drive echt niet kan icm deze wagen?

    Login om te reageren
  42. agera zegt

    31 mei 2013 om 19:32

    Aan het uiterlijk moet ik zeker nog wennen, zeker na de twee schitterende generaties X5.
    Zijn er meer mensen die dit geen opvolger van de X5 vinden ? Ook al is de auto in lengte toegenomen het lijkt meer op een opvolger van een X3

    Login om te reageren
  43. johnny23 zegt

    3 juni 2013 om 19:52

    Hij heeft de koplampstyling van de nieuwe 3 gekregen en lijkt nu eerder een X3 dan een X5 :( Door de hele styling oogt hij kleiner … jammer.

    Het onderscheidt tussen de modellen wordt steeds kleiner en dat is jammer. Ik heb dit weekend het hele gamma eens aan den lijve gevoeld en heb mijn mening over BMW toch wel bij moeten stellen.

    1-serie: Is me gewoon te klein. Leuke auto over 20-jarigen, maar boven de 25 kun je daar eigenlijk niet goed meer mee voor komen, tenzij het een 1M is natuurlijk. Erg vrouwelijjk.
    3-serie: Volwassen geworden. Auto verdient een compliment, maar zit belabberd. Stoelzittingen zijn mij te smal.
    5-serie: Mooie opvolger, al is een M-pakket voor de styling veel en heel veel meer een must dan bij het vorige model. De neus is gewoon niet goed ontworpen.
    6-serie: Mooie auto, weinig op aan te merken
    7-serie: Idem. Alleen lijkt hij van binnen sprekend op een 5-serie, dus waarom zou ik meer uitgeven voor een auto die waarschijnlijk nog veel harder afschrijft dan ooit tevoren?

    X1: Voor 55+
    X3: Leuk voor mijn vrouw, maar is het net niet
    X5: Mooie auto, maar te hoog om uit te stappen zonder mijn pantalon smerig te maken
    X6: Mooie auto, maar qua styling dan toch de X5 (en hetzelfde pantalon-probleem)

    M’s: Leuke auto’s, goede prestaties, maar ze missen gewoon het uitdagende van de voorgaande modellen. Als je ze ziet staan is dat al zo. De M’s waren altijd bescheiden, maar nu is het net te bescheiden geworden. Het rauwe is volledig politiek weg gecorrigeerd en dat is een misser van de bovenste plank!

    Login om te reageren
    • jarexbi zegt

      28 december 2013 om 02:51

      @johnny23: Ik heb sterk de indruk dat je de lichamelijke afmetingen hebt van een dwerg.

      De X5 F15 is alles behalve te hoog / te groot / te lomp / en noem maar op.

      Wat me opvalt is dat mensen vanalles neerpleuren maar zelf onvoldoende kennis hebben van zaken.

      Mvg.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North