Advertorial Subaru Impreza stinkt niet

Branded content, 19 Reacties

Mensen die met het openbaar vervoer reizen zijn vieze, stinkende mensen. Althans, dat vindt Subaru (en geef ze eens ongelijk). Gelukkig heeft het merk dé oplossing bedacht voor dit probleem: pak de auto. Geniaal. Daar was ik zelf nog niet op gekomen.

Uitknippen en scannen bij de dealer.

In de Canadese Metro, een soort van gratis Telegraaf die je in het OV op de stoel legt om maar niet in de kauwgom en andere uitwerpselen te hoeven zitten, heeft Subaru de afgelopen dagen een tweepagina grote advertorial staan. Alle negatieve stereotypen over het massavervoer en de meute die hier dagelijks gebruik van maakt worden uit de kast gehaald.

While you’re sitting on public transit, just imagine your commute in a new Subaru Impreza. No weird smells, no overhearing awful music, and nobody asking you for spare change.

Hoewel het advies zo oud is als de weg naar Rome, is de advertorial toch wel leuk gebracht. Op de eerste pagina worden bonnetjes aangeboden (KLIK) voor een “geurloze rit naar het werk” (met uitzondering van je eigen ruften), “minder kans dat iemand om geld komt bedelen” (behalve Subaru en de benzinestations), minder “verplichte OV-praatjes met je coworkers” (socialiseren doe je alleen via Facebook) en “gratis vertrouwen” (voor $19,995). Natuurlijk worden de “willekeurige en onverklaarbare vertragingen gehalveerd”, om de enorme files maar even te vergeten als iedereen de auto zou pakken.

Ruimte om adem te halen... als je in de file staat.

Zou de reclame werken, en rent heel OV-reizend Canada nu richting de Subaru dealer om een Impreza te kopen? Ik denk het niet, maar het zal vast wel een aantal schapen wakker schudden. Wie eenmaal de overstap naar de auto heeft gemaakt, wil nooit meer met het openbaar vervoer reizen. Mij krijg je in ieder geval niet zo gek. (Via Streetblog)



19 reacties

Ja want vandaag heb ik me wel 5x geërgerd aan mijn medereizigers, in de auto voor me, naast en achter me. Had slechts alle stoplichten tegen, een vuilniswagen voor me en een aardige brugwachter die de brug open deed voor een boot.

Met de fiets heb ik daar toch geen last van. De reis duurt ook nog eens een stuk korter.
@Larick: want met de fiets kun je gewoon over het water rijden?
@bosje:
Hij heeft een waterfiets….
@bosje: nee beetje aanzetten en over de brug springen
@bakkertje10: dan zou ik persoonlijk een brommer aanraden. Is niet al te zwaar, en je kunt een stuk meer snelheid opbouwen tegen de brug op.. ;) Aan dit advies kunnen geen rechten en garanties ontleent worden. Alles geschied op eigen risico.. :P
@bosje: beetje je beenspiertjes trainen, goed licht fietsie hebben (bmx bijv.) hard trappen en gaan!
@bosje: Waterfiets.

Nee serieus, met de fiets heb je geen last van eenrichtingdrama en hoef ik niet langs het kanaal.
Heel erg kinderachtig van Subaru, gelukkig hebben we hier in de EU niet te maken met brutale reclame.
@W115: wat zeg je nou. Denk dat je op de verkeerde website zit..
@BMW330Ci: natuurlijk is een auto beter dan het ov, maar om nou te zeggen dat je potentiële klanten stinken…
Mooie reclame, bij ons zou zoiets niet mogen. Zou het waarschijnlijk weer door de staat verboden worden die dan weer maanden ‘boodschappen van algemeen nut’ op ons zou afsturen dat het openbaar vervoer geweldig is.
OV gebruik ik enkel als ik op voorhand weet dat ik veel te veel zal gaan drinken. Elke dag erger ik me dus aan die bussen en trams.
Ik heb na het verlopen van mijn OV-kaart meteen een auto aangeschaft. Heerlijk! Het is veel duurder, maar elke cent waard! OV gebruik je alleen als je wilt drinken en het niet te fietsen is ;P
@j00rs: of nog geen auto mág rijden :((((((
@j00rs: Ik neem aan dat je je studenten OV-kaart bedoelde? Want als je je OV-kosten volledig zelf moet ophoesten, dan ben je zeker niet goedkoper uit dan als je met bv. een Aygootje rond rijd…
Leuke reclamecampagne! Zou hier zeker niet door iedereen gewaardeerd kunnen worden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat zoiets door de reclamecodecommissie kan worden verboden.

Maar of het ze substantieel extra klanten op zal leveren… ik denk het niet. Het is ze vooral om de media-aandacht te doen, en laten we eerlijk zijn, dat lukt vrij aardig :)
De reclame is dus hetzelfde als Subaru: Love it or hate it.
Ha, mooi gedaan en nog waar ook.
Enkel als je een dikke auto rijd die 1 op slurp doet, ben je duurder uit dan het OV. Mensen die bij hoog en bij laag volhouden dat het OV altijd veel goedkoper is zijn op de juiste wijze gebrainwashed door onze overheid.
Ik doe de afstand thuis-werk voor rond de €6,40 heen en weer. Daarbij ben ik dan maar een uurtje per dag aan reistijd kwijt. Met het OV DRIE uur…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).