• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Team Polizei neemt derde BMW M5 in ontvangst

Auteur: evo, gepost 17 februari 2008 om 11:57 – 32 Reacties

Team Polizei

Je zou zeggen dat Team Polizei met Gumball-veteraan en TV personality Alex Roy goed bedeeld is met zijn twee E39 M5’s. Niets is echter minder waar, want na M5 nummer één, M5 nummer twee is het nu de beurt aan M5 nummertje drie. Nog steeds geen E60 met dat heerlijke V10-gejank, maar wederom een E39. Het betreft een zwart exemplaar uit het jaar 2000. Zelf geeft Roy aan dat de toevoeging van de laatste M5 is ’ter aftrap’ van zijn Europese promotietour van zijn boek “The driver”. De M5 zal in Groot-Brittannië gaan verblijven, omdat daar Roy’s bilmaatje, ‘Master Pilot Michael Ross’, woont. Deze laatste zal daarom ook in deze M5 gaan rijden.

Deze zwarte M5 zal voornamelijk ingezet worden voor Europese evenementen. Nog bijzondere dingen aan de auto? Een rolkooi, verlaagd chassis en tal van onzichtbare mods. Binnenkort gaan ze met hun laatste aanwinst racen en er wordt een fotoshoot gemaakt van de eerste en de derde M5, respectievelijk ‘144A’ en ‘144R‘. Wordt dus vervolgd!

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

alex-roy, BMW, gumball, m5, Racing

Vorig bericht: « Zoek de spelvaut!
Volgend bericht: Nieuwe Esprit krijgt 500 pk sterke V8 twinturbo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thomaars zegt

    17 februari 2008 om 12:08

    ik vind zo’n M5 toch nog steeds een van de mooiste BMW’s ooit gemaakt

    Login om te reageren
  2. schnitzerken zegt

    17 februari 2008 om 12:09

    En weet iemand waarom nooit een e60?

    Login om te reageren
  3. N!SS@N zegt

    17 februari 2008 om 12:14

    En nu maar hopen op weer zo’n politie escortte naar de benzine-pomp net als een paar jaar geleden… Echt kicken… Italiaanse Politie… :D

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    17 februari 2008 om 12:23

    @schnitzerken

    google eens op E39 M5, dat verklaart een hele boel :P Maar de E60 is zeker niet verkeerd..

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    17 februari 2008 om 12:25

    @N!SS@N

    huh? ik volg je ff niet, wat bedoel je met Italiaanse Politie??

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    17 februari 2008 om 12:28

    GRUWELIJK! :D

    Login om te reageren
  7. N!SS@N zegt

    17 februari 2008 om 12:30

    @ RenJie
    Dit bedoel ik

    Login om te reageren
  8. N!SS@N zegt

    17 februari 2008 om 12:31

    Hmmm… hij pakte de video in mijn vorige bericht niet…
    Maar bedoel deze video (die de meeste al wel zullen kennen)
    http://www.youtube.com/watch?v=bbbtK90LZ9E

    Login om te reageren
  9. Joost zegt

    17 februari 2008 om 12:32

    @ RenJie: Dit bedoelt N!SS@N met Italiaanse politie ;)

    Login om te reageren
  10. ZonParaplu zegt

    17 februari 2008 om 12:45

    schnitzerken: Hij heeft de race toch al vaak genoeg gewonnen met die auto, waarom iets anders?

    Verder is de motor uit die E39 echt niet verkeerd.
    Ascari haalt er ongeblazen al meer dan 600 pk uit, weet jij veel wat hij er mee heeft gedaan :D

    Login om te reageren
  11. MrSelected zegt

    17 februari 2008 om 12:46

    @schnitzerken; Omdat de E39 M5 nog een pure auto was. Veel minder overbodig gewicht, mooier uiterlijk, mooier dashboard, meer ruimte om zijn ‘gear’ te installeren en de enige echte reden natuurlijk.. de handbak!

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    17 februari 2008 om 12:55

    @MrSelected;

    In de VS worden de E60 M5’s ook met handbak geleverd dus die opmerking snijdt geen hout.

    Login om te reageren
  13. Wimer zegt

    17 februari 2008 om 13:09

    Saillant detail: De eerste M5 (144A) zit op dit moment ergens in Rotterdam, waarschijnlijk in een zeecontainer, te wachten tot hij door de douane komt.
    Zie ook: http://forum.gtspirit.com/team-polizei-adds-144r-t6501.html

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    17 februari 2008 om 13:23

    de oude m5 is natuurlijker ook beel eleganter en simpeler en daarin meer bmw meer e30 bla bla bla ja oude auto’s hebben gewoon iets

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    17 februari 2008 om 13:38

    tsja… de E60 is gewoon een softe lompe yuppen bak… terwijl de E39 M5 nog door écht foute mensen werd gereden, tonnen meer uitstraling had en een véél heftiger monster onder de kap.

    Daarbij is een E39 M5 volgens mij veel meer ‘bulletproof’ als het om lange afstand gaat… maar dat is slechts mijn ‘gevoel’.

    ik zou ook altijd voor die heerlijke brullende 4L V8 gaan ipv die softe V10 naaimachine.

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    17 februari 2008 om 13:40

    dat filmpje ken ik wel :P Alleen ik snapte niet dat je dit bedoelde :)

    Login om te reageren
  17. schnitzerken zegt

    17 februari 2008 om 14:57

    @misterselected
    ja, hij heeft idd nog wel het pure, de e39 is wel een wagen met stijl, maar uit een e60 kan je toch veel meer persen als ie wil. . . veel standaard zit er idd wel niet meer op, op z’n e39’s

    Login om te reageren
  18. schnitzerken zegt

    17 februari 2008 om 15:14

    http://www.youtube.com/watch?v=jv5MsNV9wG0 en hier nog even z’n mods:P

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    17 februari 2008 om 15:32

    @Alwood
    E60 M5 een lompe yuppen bak?
    En de E39 M5 met een 4liter V8?
    Je hebt een grote fantasie.

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    17 februari 2008 om 15:42

    De eerste foto’s ;)

    Login om te reageren
  21. RenJie zegt

    17 februari 2008 om 15:44

    @CSL

    doe normaal, je kan best een getal er naast zitten, en bovendien mag hij z’n mening altijd geven ;)

    Login om te reageren
  22. Aniator zegt

    17 februari 2008 om 16:53

    Ik heb dat boek the driver al, het is echt de moeite waard. Het is een makkelijk te lezen boek, maar de verhalen zijn echt zalig! :DD

    De E39 (volgens Roy) is minder opvallend, en goedkoper (hij is niet heel rijk ofzo, zegt ie;). Nu is het een status symbool, de echte Team Polizei auto :D

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    17 februari 2008 om 18:10

    @RenJie
    Ik geef ook alleen mijn mening ;)

    Hij koopt geen E60 M5 omdat de E39 M5 uit 2000 stukken goedkoper is natuurlijk, voor dit soort klusjes ;)

    Login om te reageren
  24. Jordey zegt

    17 februari 2008 om 18:50

    Die oude M5 ziet er veel agressiever uit dan de e60.
    De e60 lijkt nog steeds op een glimlachende grote baby met zn heerlijke V10.
    De V8 e39 lijkt op een bitbull die iedereen uit de weg ruimt!

    Iemand uit mn wijk heeft zn e39. Alleen in een baby blauwe uitvoering. Prachtgeluid!

    Login om te reageren
  25. Mercbenz zegt

    17 februari 2008 om 18:57

    De E39 ziet er een stuk mooier uit en het geluid van die V8 is gewoon vele malen mooier dan zo’n V10!!! Ik wil gebrul horen….geen vrachtwagen bij lage toeren en een monotoon bij hoge toeren….

    Login om te reageren
  26. papa zegt

    17 februari 2008 om 19:33

    Cool dat iedereen het erover eens is dat de e39 mooier en leuker is als een e60.

    Hij rijdt btw een e39 omdat hij die mooier vindt voor het geld hoeft hij het vast niet te laten. (zeker niet als je er 3 e39 m5’s op nahoudt)

    Login om te reageren
  27. Eric zegt

    18 februari 2008 om 08:00

    De e60 is een mooi staaltje van technologie maar door die technologie uiterst fragiel.
    Ook ik zou opteren voor de e39. Een goede V8 5 liter en geen 4 liter. Niet te veel electronica….
    Heeft iemand de datum’s dat hij zijn boek voorstelt in Europa. Na Amsterdam komt…

    Login om te reageren
  28. Michel Tebbe zegt

    18 februari 2008 om 13:17

    Het zijn zulke dikke auto’s, doe mij ook maar dit model i.p.v. de nieuwe. Dit ziet er gewoon meer uit als een “snelle BMW”. Niet dat het nieuwere model lelijk is hoor..

    Login om te reageren
  29. S54 zegt

    18 februari 2008 om 13:35

    De e39 M5 vind ik echt een stuk dikker als de e60. De e60 heeft een M pakket voor normale 5 series die bijna exact gelijk is aan de M5. De e39 ook is ie wat spartaanser door handbak en minder electronica, met een beetje een lompe 5.0l 400pk V8. Alleen wel echt een stuk minder snel…ik geloof dat een e60 ongeveer 5 sec sneller op 200 zit. en op de nordschleife is het verschil 15 seconden. Maar ach hij blijft dik.

    Login om te reageren
  30. schnitzerken zegt

    18 februari 2008 om 18:13

    Zijn dat echte foto’s van die nieuwe, die ziet er nogal redelijk blauw uit voor een zwarte te zijn, er staat idd wel 144R.

    Thx Aniator voor dat duidelijke antwoord, dat is het enige wat ik wou. Het statussymbool van Polizei, had zelf nog niet zo ver gedacht:P

    Login om te reageren
  31. anoniem zegt

    18 februari 2008 om 18:22

    M5 144A is vermist…..

    Login om te reageren
  32. loempia zegt

    27 februari 2008 om 01:49

    waarom alex geen e60 moet??
    de hoofdreden is omdat alex de e39 m5 zalig vind,maar de belangrijkste reden is omdat hij zijn gps/nachtkijker gadjets etc… niet kwijt kan in het interieur van de e60 door de tweede bult in de console(daschboard .

    daarom blijft hij bij de e39.niet meer of minder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North