• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa GTA restomod is bizar duur (en krachtig)

Auteur: willeme, gepost 3 juni 2022 om 09:58 – 19 Reacties

Alfa GTA restomod

En deze Alfa GTA restomod is gelukkig ook geen EV! Maar het kost wel een hoop.

Een restomod is in veel gevallen een bijzonder fenomeen. Een oude auto voorzien van moderne technieken, maar wel met de looks van het oude model. Het is een bijzonder gaaf idee en de uitwerking bepaalt of het ook daadwerkelijk geslaagd is.

Bij Singer en Eagle weten ze precies de goede snaar te raken qua modern technieken en ouderwetse stijl. Voor vandaag hebben we er een nieuwe bij: Emilia Auto!

Alfa GTA restomod

Alfa GTA restomod

Emilia Auto is al sinds de jaren ’70 een dealer uit Hamburg in klassieke Italiaanse auto’s. Als je een mooie Integrale, 400i of GranCabrio zoekt: dan moet je bij Emilia Auto zijn. Nu dus ook voor een puike Alfa GTA restomods. Emilia Auto is niet de eerste die de oude Giulia voorziet van een verjongingskuur.

Alfa GTA restomod
Alfa GTA restomod

Daarmee doet het project denken aan de GTA-R van Alfaholics. Zeer gewaarde collega @machielvdd liet jullie al de eerste schetsen van de Duitse Alfa Romeo zien, we hebben nu nog meer afbeeldingen en informatie voor je, inclusief een stratosferische prijs!

Alfa GTA restomod

Motor

De basis van deze Alfa GTA restomod is een Alfa Romeo Giulietta, maar deze wordt dan grondig aangepast. Niet alleen om ‘modern’ te zijn, maar ook om de bizarre krachten van de nieuwe motor aan te kunnen. Emilia Auto gaat namelijk de 2.9 biturbo V6 (de 690T) uit de Giulia Quadrifoglio (952) monteren. Dat niet alleen, ook de achttraps automaat van ZF (de ZF 8HP75) én de achteras worden overgenomen. De motor is trouwens nu goed voor 540 pk.

Om te zorgen dat alles past, is de Giulietta zowel langer als breder geworden dan standaard. Uiteraard gaat deze exercitie extreem veel geld kosten. Een Giulia kopen met deze aandrijflijn is een goedkoper plan. Emilia Auto wil er namelijk 400.000 euro voor hebben. Dan kun je ‘m wel samenstellen naar smaak.

Alfa GTA restomod
Alfa GTA restomod

De stoelen, hemelbekleding, rolkooi, het koetswerk en de wielen kun je uitvoeren in welke kleur je maar wenst op deze Alfa GTA restomod van Emilia Auto. Ook qua bekledingsmaterialen kun je alles kiezen dat je kan bedenken. Daarnaast kun je de auto moderner maken middels LED-verlichting, een 8,8 inch-scherm voor het infotainment-systeem, audio-installatie, airconditioning en een achteruitrijcamera. Altijd handig.

Meer lezen? Dit zijn 11 zeer geslaagde restomods!

Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • Alfa 164 restomod
    Alfa 164 restomod is de lekkerste van deze week
  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, gta, restomod, v6

Vorig bericht: « Karma: Politie neemt motoren van ‘Beneluxtunnel-motorbende’ in beslag
Volgend bericht: Timmermans: alle bedrijfswagens verplicht elektrisch in 2027 »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    3 juni 2022 om 10:20

    Heel gaaf. En prachtige kleur!

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    3 juni 2022 om 10:37

    Vind ‘m prachtig. Knap, dat de oto ondanks de aangepaste breedte en lengte nog steeds de onovertroffen fraaie lijnen/verhoudingen van het origineel heeft. Dat let heel nauw. Ook deze restomod lijkt vanuit alle hoeken even mooi.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    3 juni 2022 om 10:39

    Mooi ding, oprecht leuk! Maar haalt het niet bij wat Alfaholics weet te realiseren en bouwen wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      4 juni 2022 om 00:32

      Eens. De gta van alfaholics is veel mooier en ook puurder in mijn ogen.

      Login om te reageren
  4. ouwedibbes83 zegt

    3 juni 2022 om 10:42

    Het idee is aardig, maar de verhoudingen zijn nu wel zoek. Een kleine, handzame coupe wordt zo een beetje lomp. Ze willen een knappe koets draperen over een te grote aandrijflijn en dan ziet het er wat gekunsteld uit.

    Login om te reageren
    • fiscaal zegt

      3 juni 2022 om 11:32

      Helemaal mee eens. Het idee is goed, maar de uitwerking valt mij ook tegen. Het karakter van het origineel is weg. Dit zou beter moeten kunnen.

      Login om te reageren
    • polpol33 zegt

      3 juni 2022 om 18:28

      Precies!

      Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    3 juni 2022 om 11:04

    Lijkt veel geld, maar ik denk dat ze nog moeite hebben om hem voor deze prijs te maken.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 juni 2022 om 11:41

    Krijg je hier ook medicijnen bij? Want zo’n keiharde plasser elke keer als instapt lijkt mij nou niet bepaald gezond.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    3 juni 2022 om 11:57

    @alpina007: Wat voor jou? Kunnen we naar Viva Italia met twee alfa’s.

    Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      3 juni 2022 om 15:40

      Ik wilde dit bericht net naar je sturen! Briljante auto… ga even informeren

      Login om te reageren
  8. rwdftw zegt

    3 juni 2022 om 12:04

    Een mooi doel voor de aandrijflijn van alle kapot gereden Quadrifoglio’s. Zo te zien is er een compleet nieuw chassis ontworpen en van de koets zal ook geen paneel gelijk zijn. Dan moet je nog ergens een chassisnummer vandaan halen.

    Login om te reageren
  9. mc96 zegt

    3 juni 2022 om 12:06

    Wat mij betreft echt een voorbeeld van hoe het niet moet. Bij een restomod probeer je het caracter van het origineel te behouden maar maak je de auto door moderne (of modernere) techniek minder storingsgevoelig en makkelijker te gebruiken. Bij dit apparaat zijn de verhoudingen zoek, veel te grote wielen gemonteerd en een belachelijk krachtige motor. Van alles veel, maar weinig finesse.

    Login om te reageren
  10. basman147 zegt

    3 juni 2022 om 12:08

    Indien ik het geld had zou ik toch eerder voor een alfaholics gaan, ook al moet je daarvoor heeeeel lang wachten.
    Met V6 en en alle wijzigingen schiet deze een beetje zijn doel voorbij, een GTA moet je juist lichter maken, niet zwaarder.

    Een ander alternatief zou zijn om een Guilia mee te nemen naar Touring en te vragen of die een mooie coupe carrosserie op die basis kunnen boetseren.

    Login om te reageren
  11. kennone zegt

    3 juni 2022 om 12:09

    Als ik het geld had kocht ik hem! Wel met een handbak.

    Login om te reageren
  12. wjeurs zegt

    3 juni 2022 om 12:23

    Ik vind net die balans tussen modernere uitstraling i.c.m. oude lijnwerk niet kloppen ofzo. Hebben ze bij een Totem GT Super bijvoorbeeld beter gedaan naar mijn mening. Nog steeds een mega dik apparaat wat ik graag eens in het echt zou zien.

    Login om te reageren
  13. Hubert zegt

    3 juni 2022 om 12:55

    Wat een gedrocht.
    Voorfront lijkt wel zo’n oude Saab 95 (96?)
    En in zijaanzicht zijn alle mooie lijnen van de GTA verdwenen.
    Dan heb ik liever een normale junior met 2 liter motor.

    Login om te reageren
  14. Jeroen zegt

    3 juni 2022 om 13:08

    Hoewel ik restomods een beetje vloeken in de kerk vind, is dit toch wel erg mooi. Zet maar neer op de oprit als daily driver.

    Login om te reageren
  15. densk zegt

    3 juni 2022 om 15:29

    Mjah… Ik kan de GTA absoluut waarderen maar dit toch niet helemaal. Voor en zijkant vind ik geslaagd maar de ducktail hoor hier wat mij betreft echt niet op thuis. Zonde van de normaal zo fraai aflopende achterkant, om over die dubbele pijpjes maar niet te spreken, die hoort er gewoon schuin onder te hangen, of een sidepipe net zoals bij de racers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North