Alfa Romeo 4C Shooting Brake op de Zagato-manier

Auteur: , 32 Reacties

Alfa heeft sinds jaren weer een begerenswaardige achterwielaandrijver, en meteen eentje die een leeggewicht van 895 kg kreeg en 240 pk werd toegestopt. Waarvoor hulde. Maar zou Zagato bereid zijn om er een Shooting Brake van te maken?

Alfa Romeo 4C Shooting Brake

Nu de laatste Alfa Romeo TZ3 Stradale is uitgeleverd heeft de carrosseriebouwer uit Italië weer mankracht & ruimte voor nieuwe projecten, zoals het optuigen van een staartstuk voor de 4C. Een manier om de toch al exclusieve 4C – die bij Maserati in een jaarlijkse oplage van 2.500 stuks wordt gebouwd- verder te vergroten, en zich opnieuw op de kaart te zetten bij liefhebbers van Shooting Brakes.

De door Lorenzo Ramaciotti getekende 4C heeft een gewichtsverdeling van 40 procent op de vooras en 60 procent op de achteras. Door er een Shooting Brake-carrosserie van te maken kan daar ongewenst verandering in komen, maar we gokken dat Zagato dan wel Alfa Romeo hier passende oplossingen voor kan verzinnen. Voor een grotere versie van de Alfa Romeo 4C Zagato Shooting Brake klik je HIERRR.

Met dank aan Jochem Hinloopen voor de impressie!



32 reacties

Dat ziet er dus niet uit!
@ropbp: idd die koplampen hoe verzinnen ze het :P
Normaal kan ik Zagato’s best waarderen maar dit is daar een zeer negatieve uitzondering op. Een haastig inelkaar geflanst broddelwerkje, meer kan ik er niet van maken.
@jrk68: dit is dan ook gelukkig niet door Zagato zelf getekend, wel door ene Jochem Hinloopen…
Laat ik het even prachtig vinden.
@norge: ik vind m ook prachtig.
Door de hoge heupen over de achterwielen, heb je het probleem dat je achterste ramen niet groter kan maken, omdat je toch nog die vorm moet houden. Als je echter de achterkant van de deur-ruiten hoger laat en niet laat samen komen, kan je deze lijn doortrekken naar de achterruiten. Dan wordt ie iets meer bruikbaar.
En ik denk dat het ook een dikke achterkant kan worden.
Nee, er klopt iets niet aan. En de zijruiten zijn al helemaal buitenissig.
Heel euh….apart.
Gaaf.
Dat is eerder een ‘Breadvan’, een aerodynamisch verantwoorde vormgeving voor racers. Een shooting break is een verruimde coupe waar men in principe letterlijk zijn arsenaal of winter gerief in kwijt kan.
Next level pizza delivery baby.
Het is vaak zo bij dit soort auto’s dat ze er op de foto niet uitzien. terwijl bijvoorbeeld de 250 breadvan in het echt heel mooi is.
Haren beetje teveel losgegooid
Zoals bijna altijd bij Zagato gaat het na de voorste helft allemaal afschuwelijk mis.
@fant: Dit is duidelijk NIET van Zagato…
@Esprit_de_Flandre: Maar het is lelijk genoeg om van Zagato te kunnen zijn :)
@fant: Touché…
Tip aan de ontwerper/shopper: Dak in het glanzend zwart, je krijgt dan een soortgelijk design feature als met de DS3, volgens mij best leuk
Leuk geprobeerd; next!!
@4×4 wheels: dat heb ik eerst ook geprobeerd, maar dat werd erg rommelig.
NB: Ik wacht eigenlijk al een hele tijd op de opvolger van de Junior GT/GTA…
(De velgen en het onderstel kunnen ze van deze Zagato afpakken!)
Volgens mij hebben ze echt te graag geprobeerd de wow-factor van de 4C te overtreffen. Want het klopt gewoon niet. Vooral de achterkant. Jammer.
Ik vind het best wat hebben..
Een lijkenwagen voor lilliputters?
@slippie101: Dat is de mini clubman toch al? Die achterdeurtjes bevestigen het nogmaals!
Het lijkt wel een bestelwagen..
Een Shooting Brake van de 4C? Laat maar komen!
Oh, en ik ben er zeker van dat Zagato dit beter kan dan deze plaatselijke photoshopper.
Gaaf, beter dan die vele brave -iedereen vind mij mooi- aston martins
Echter vind ik het luchtinlaatje niet mooi, maar ook niet bij de coupe.
De BMW Z3 coupe was ook niet mooi, maar wat een gaaf ding
Een shooting brake met middenmotor? Strak plan..
supper mooi ding mag er zeker komen
Alleen ligt er al een motorblok achterin, dus behalve wat pizza’s warm houden zal er niet veel meer in zitten..
Geef mij gewoon maar de standaard 4c.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).