• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een facelift

Auteur: willeme, gepost 23 maart 2017 om 20:02 – 35 Reacties

Afbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een faceliftAfbeelding Alpina geeft de ideale Autobahnstormer een facelift

Alpina
Zit je veel op de Autobahn? Dan wil je deze hebben.

We hebben het er wel vaker over: wat zijn nu de echt snelle auto’s op de Duitse autosnelweg? Dan vallen steevast termen als Audi RS6, BMW M3 of de Mercedes-AMG S63. Het enige nadeeltje bij dat soort auto’s is dat op hoge snelheid de tank in een mum van tijd leeg is. Dan ben je de hele tijd dezelfde Golf aan het inhalen. Wat je moet hebben is een hele dikke diesel met vooral veel koppel onderin en voldoende topvermogen om een hoge kruissnelheid aan te kunnen.

Kortom, een auto als deze Alpina D4. De BMW 4 Serie werd onlangs gefacelift, dus kwam er ook snel een Alpina variant, de B4 S Biturbo. De B4 S Biturbo is de opvolger van deze Alpina B4. Voor de globetrotters en koppelverslaafden met antipathie jegens tankstations is er nu ook een Alpina D4 Biturbo. De basis voor de auto is nog altijd de BMW 435d, dus een 3.0 zes-in-lijn met twee turbo’s. Het maximum vermogen is nog steeds 350 pk en de maximum trekkracht bedraagt een gezonde 700 Nm.

Je kan de Alpina D4 krijgen als Cabriolet en als Coupé. Ga je voor de open variant dan kun je in 5,0 seconden naar de 100 sprinten. De 200 km/u is bereikt in 18,9 seconden. Aan begrenzen doen ze bij Alpina niet, dus de D4 Biturbo Cabriolet loopt voluit 275 km/u. Kies je voor de Coupé dan heb je het voordeel van 250 Kg minder die de motor mee moet zeulen. De D4 Biturbo Coupé is op alle fronten sneller dan de Cabriolet, zowel op topsnelheid (278 km/u) als op de sprint (0-100 km/u in 4,8s, 0-200 km/u in 17,9s). De verbruiksopgave zul je dan niet halen: 5,9l/100 km voor de Cabriolet, 5,3/100 voor de Coupé.

Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt, maar in Duitsland heb je voor 61.000 euro een heuse D4 Biturbo Coupé. De Cabriolet is 8.300 euro duurder. Daarvoor krijg je sowieso sportstoelen, climate control, een 8-traps Steptronic en 19″ velgen. De Alpina striping (‘Dekoset’ voor intimi) is een kosteloze optie. Je kunt kiezen voor geen stickers, enkel op de voorbumper of op de voorbumper en zijkant.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Gratis sturen in de nieuwe Polestar 5 met 884 pk
  • Consumentenbond sleept BMW voor de rechter
  • Waarom onderhoud aan bruggen en wegen vertraging gaat oplopen
  • Van diesel tot elektrisch: de nieuwe Toyota Hilux
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, alpina, BMW, Cabrio, Coupe, d4, facelift

Vorig bericht: « Onder de hamer: de ex van David Beckham
Volgend bericht: Vraag: hoe wil jij je 911 Turbo hebben? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    23 maart 2017 om 20:13

    Sportstoelen ??

    In die dingen hoef je toch alleen maar te zitten ..
    Op slapen na het onsportiefste wat er is ..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      23 maart 2017 om 20:39

      @lincoln: dan denken mensen dat ze goed bezig zijn als ze die optie aanvinken. Maar eigenlijk zijn het gewoon de stoelen die er standaard in moeten zitten natuurlijk.

      Login om te reageren
      • ohoogeveen zegt

        23 maart 2017 om 20:49

        @lekbak: juist daarom altijd voor sportbroeken gaan

        Login om te reageren
        • ohoogeveen zegt

          23 maart 2017 om 20:49

          @ohoogeveen:
          *sportstoelen

          Bedankt autocorrect…

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            23 maart 2017 om 23:58

            @ohoogeveen: Tuurlijk, ouwe sjonnie!

            Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    23 maart 2017 om 20:18

    Alpina <3

    Doe er maar eentje in t blauw of groen mét stickers en badging. Ik stoor me er niet aan.

    Login om te reageren
  3. breraa zegt

    23 maart 2017 om 20:25

    Wat blijven die alpina velgen toch lelijk

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 maart 2017 om 21:22

      @breraa: smaken verschillen.

      Login om te reageren
    • rubinsky zegt

      23 maart 2017 om 21:51

      @breraa: vind ze net het summum van klasse

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 maart 2017 om 03:09

        @rubinsky: je verwart gedateerdheid met klasse. Alpina maakt de auto’s zo zoals men dat in 1983 dik vond (toen heette dik overigens nog gaaf). Voor mensen die terug verlangen naar het tijdperk van voor Tjernobyl toen de wereld nog ongecompliceerd was. Toen je nog zelf de striping en de typeplaatjes op je auto plakte, toen velgen kopen bij het bandencentrum je auto nog gaver maakte. Toen motortuning mechanisch gedaan werd door “opboren”.

        Login om te reageren
  4. spidermann zegt

    23 maart 2017 om 20:27

    EUR 61K krijg je bij GL “als je geluk hebt” een Trabant diesel voor.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      23 maart 2017 om 20:28

      @spidermann: mompelt iets over de groenslinks socialistische Nederlandse heilstaat.

      Login om te reageren
  5. mennok zegt

    23 maart 2017 om 20:29

    Prachtige kleurencombinatie

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 maart 2017 om 20:30

    Bestaat dat nog? Diesel? Voelt toch een beetje als trekken aan een dood paard…

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      24 maart 2017 om 04:10

      @svenska_aeroplan_ab: Dat trekken gaat dan bij dat dieselblok beter weliswaar!

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 maart 2017 om 08:10

      @svenska_aeroplan_ab: is nog altijd zuiniger

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      24 maart 2017 om 21:06

      @svenska_aeroplan_ab: ik ben echt fan van dikke diesels, en ook van Alpina. Z’n D5 gaat er nog een keer komen

      Login om te reageren
  7. ukbob zegt

    23 maart 2017 om 20:30

    Een echte Alpina, het staat nog altijd op mijn ‘car bucket list’.
    Maar dan liefst wel eentje op basis van de Gran Coupe die ze helaas (nog..) niet maken.
    zou voor nu voor de touring gaan, als B3 of D3.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2017 om 20:42

    Een autobahn stormer is altijd fijn!

    Login om te reageren
  9. arias12 zegt

    23 maart 2017 om 20:51

    Dik!

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    23 maart 2017 om 20:52

    Eventjes iets heel anders. Dat weetje aan de zijkant van de voorpagina, over de eerste “straatauto”. Heb het opgezocht waar het over ging… Een “streetcar” is een TRAM, flippo’s…

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      23 maart 2017 om 22:29

      @Jochempie: haha slecht dit. Lekker vertaald ab!

      Login om te reageren
  11. Donstil zegt

    23 maart 2017 om 20:56

    Ik kom nooit op de autobahn maar wil hem ook wel hebben eigenlijk :)

    Login om te reageren
  12. misterdrogba zegt

    23 maart 2017 om 21:04

    Mooi ding.. En dan nog met een heerlijke 6-cilinder bi-turbodiesel!

    Doe mij maar een Alpina Green Metallic cabriolet zonder die lelijke typeaanduiding en stickergedoe, natuurlijk met een beige of donkerbruine lederen interieur. Kan ik lekker met m’n haar in de wind cruisen door Europa in de zomer. Dromen is leuk…

    Login om te reageren
  13. ko4n zegt

    23 maart 2017 om 21:13

    Dus de ideale autobahnstormer is een Panamera 4S Diesel

    Login om te reageren
  14. nasty zegt

    23 maart 2017 om 21:34

    Dat is nét teveel tekst op die kofferklep. Vond M550d al een serieus embleem, maar dit is erover :-/

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      24 maart 2017 om 00:23

      @nasty: embleem verwijderen kost 0 euro! En niet bij Sjonnie de bumperboer om de hoek, maar bij Alpina zelf! OEM embleem verwijdering, hoe OEM kan je zijn? Voor je het weet heb je de optie om er enkel Alpina-diesel in te gooien, of om gebruik te maken van het exclusieve Alpina-parkeervak pal voor de ingang van de Appie! Fantastisch!

      Login om te reageren
  15. serialchiller zegt

    23 maart 2017 om 21:38

    Prachtige wagens blijven het, enige dat ik hieraan zou veranderen is het verwijderen van de badges van de achterklep. Hoe trots ik ook zou zijn op mijn Alpina, deze zijn echt te groot.

    Login om te reageren
  16. bassx zegt

    23 maart 2017 om 21:48

    Diesel en autobahn cruiser… eerder een urban cruiser.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 maart 2017 om 03:13

      @bassx: jij weet wat autobahn cruisen is? Dat is gewoon op een ontspannen manier lange afstanden vlot (vlot is niet hetzelfde als snel) op de autobahn afleggen.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        24 maart 2017 om 10:03

        @mashell: gezien ik er veel op zit en bewust een autobahn cruisers kies durf ik wel te zeggen dat ik weet wat het is.

        Login om te reageren
  17. MoeWat zegt

    23 maart 2017 om 22:27

    Heb alpina auto’s nooit echt mooi of dik of iets aparts gevonden. Vind ze nog steeds maar lelijk, gewoon standaard m versies zijn vele male mooier.

    Login om te reageren
  18. gokartmozart zegt

    23 maart 2017 om 23:50

    Ff die zooi eraf met de fohn en knallen met die diesel. Niks is mooier als bergen koppel. Grunt !

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 maart 2017 om 08:13

      @gokartmozart: ik heb veel liever een hoogvlakte koppel, dan krijg je steeds meer vermogen als je hogere toerentallen opzoekt ook.

      Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    24 maart 2017 om 10:25

    Heb wel wat voor dikke diesels

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North