
Tuning kan op allerlei manieren. Dit zijn twee uitersten.
De Porsche 911 Turbo S Cabriolet is tot nu de duurste Porsche 911 die in de prijslijsten staat: 258.700 euro. Daarmee is de 911 Turbo S Cabriolet 2 keer duurder dan een standaard Porsche 911. Deze über-911 heeft alles wat je hartje maar kan wensen: 580 pk, 700 Nm, vierwielaandrijving, PDK en bijna alle mogelijke opties als het Sport Chrono pakket en keramische remschijven. Zelfs metallic lak is standaard. Je zou kunnen zeggen dat de 911 Turbo S Cabriolet de 911 is voor de bestuurder die gewoon alles wilt. Tuners denken daar heel anders over. Niet één, maar twee (uiteraard Duitse) veredelaars laten zien wat hun ideale visie op de 911 Turbo S Cabriolet is. De verschillen hadden niet groter kunnen zijn.
In de ene hoek staat de TechArt Street GT Cabriolet. De tuner uit Leonberg heeft al jarenlang ervaring met het optuigen van elk type Porsche. Je kan er terecht voor chiptuning of een ander setje velgen. Eens in de zoveel tijd gaan ze compleet los met hun StreetGT modellen. Dat zijn Turbo’s die nog sneller, extremer en duurder zijn. De motor is flink onder handen genomen: de zescilinder boxer levert nu 720 pk en 919 Nm. De prestaties zijn navenant. 0-100 is in 2,7 seconden alweer achter de rug. Topsnelheid? 339,5 km/u. Om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat je geen smaak, maar wèl veel geld hebt is de Street GT getooid met een buitenaardse bodykit, centerlock-velgen en veel kleurige details.
Dat het ook anders kan bewijst Edo Competition. Dit bedrijf kennen we ook van allerlei extreme auto’s, maar soms doen ze het verrassend smaakvol. Want wat heb je nu echt nodig om anders te zijn dan ál die andere Porsches? Inderdaad, een unieke kleur. Dus kreeg de 911 een speciale lak, genaamd ‘PTS Oliv-Green 274′. Staat nog niet eens zo heel erg verkeerd. Verder werd alleen het uitlaatsysteem aangepast. Dit zorgt voor iets minder gewicht in de kont en zo’n 25 pk extra.
Dan is het nu het woord aan u: hoe heb jij je 911 Turbo S Cabriolet het liefst aangepast?
Die groene is mij toch een partij lekkah!
Met een vast dak graag.
Gratis. Met een strik er om.
Een vast dak en een handbak alstublieft. En geld toe.
@viezefreddyw: zo is dat ! Helemaal mee eens. Vind hem open te soft en poseur
TechArt alsjeblieft
Die groene is echt baas! Ruil ik de Boxster graag voor in!
Zwart met suiker.
Geen van beiden.
Doe mij maar die van Olsson in Topcar trim waarmee hij al een paar dagen rond tuft.
@misterdrogba: Ik zou ook voor TopCar kiezen. Geweldig bedrijf en maakt mooie creaties, waar je alles kan personaliseren.
Gewoon de meest simpele keuze: De Edo met de prestaties van de StreetGT :)
@denniss00: mijn idee ;-) eeeeh jou idee waar ik mij bij aansluit :-))
Ik vind de zwart met blauw kleuren combi erg mooi behalve de enorme taartschep achterop.
Met melk en suiker.
1:43 graag. Dan kan de kleine er mee spelen.
@lekbak: Jij dus, #indenial
Perfecte kleur groen zo, staat hem gaaf!!
Beide niet. Dan mag ik meteen m’n rijbewijs inleveren…
Doe mij maar gewoon een GTS met handbak.
Geen cabrio iig
Graag een stukkie goedkoper
Liever geen porsche, maar als ik toch een porsche cabrio moet kiezen geef mij dan maar de ruf r-turbo cabrio
De groene aub!
De groene ?
Ik vind alles prima, zolang de uitlaat maar niet standaard blijft
TopCar Design Stinger AUB
@fietsenmaker turbo’s zijn overrated toch :) gewoon een mooie Targa 4 in het groen, zijn wij al lang tevreden
Maakt me niet uit hoe hij er uit ziet of wat hij doet. Zolang ik hem maar mag verkopen en iets anders met het geld mag aanschaffen.
Alles wat je hartje maar kan wensen?? RWD??,, Handbak??.. hehe
@kennone: cliché… maar nee ;)
Een 4s zonder die lelijke spoiler achter op.
Doe mij maar die groene, en wat fotocredits aub ?
Geef mij de zwarte maar
Als turbo graag de Targa, al zal die een ton of 4 / 5 kosten (turbo florio) maar dan krijg je ook 645 pk en een geile ducktail cadeau.
Ruf oder nichts.
Wie wil zo’n ding nu als cabrio.
De Edo <3
Een donker blauwe coupe
Liever iets anders want er staan 3 911’s in de straat
de groene!
Geen van beide, ik hoef namelijk geen porsche turbo…. heb liever een oudere GT3 of iets heel anders, zolang er geen turbo motor inligt. Dat vind ik namelijk helemaal niks in een sportauto. Hoort in mijn optiek een N/A motor in…
Gruuuuun!
De groene, 25 pk extra is meer dan genoeg. Al vloeken de gele remklauwen wel met de lak, dus voor dat geld mogen die wat mij betreft wel in een andere kleur.
Zwarte graag
Singer graag!