
En met recordtempo bedoelen we het openen van een elektrisch dak voor een cabrio natuurlijk. Een uniek puntje voor de Vantage!
In het najaar van 2019 kondigde Aston Martin aan dat er een open variant ging komen van de Vantage. De auto zou in de lente van dit jaar op de markt komen. In aanloop naar die marktlancering hebben de Britten de cabrio nu officieel uit de doeken gedaan.

We beginnen met een interessante claim van Aston Martin. Volgens het merk heeft de Vantage Roadster het snelst opererende dak ter wereld. De automatische dakconstructie gaat open in 6,7 seconden en sluit in 6,8 seconden. Dit kan tot een snelheid van 50 km/u.
Net als de coupé, komt de Vantage Roadster met een 4.0-liter grote twin-turbo V8. Goed voor 510 pk en 685 Nm koppel. Standaard gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF. Zelf roeren is er niet bij. Dat kan alleen met de huidige Vantage AMR, wat overigens een manuele zevenbak betreft.
De Roadster weegt 60 kg meer in vergelijking met de coupé. Het sprintje naar honderd kilometer per uur is net onder de vier seconden gedaan. De topsnelheid ligt op 305 km/u. Op vakantie gaan met de Vantage Roadster betekent kritisch kijken wat je mee gaat nemen. De bagageruimte achterin bedraagt 200 liter.
Nederlandse prijzen zijn op dit moment niet bekend. Wel zijn de prijzen van andere markten bekendgemaakt. In zijn thuisland kost de Aston Martin Vantage Roadster £126.950. In Duitsland begint het vanaf €157.300 en in de Verenigde Staten mag je $161.000 lappen voor de cabrio. Vanaf het tweede kwartaal van dit jaar kunnen de eerste klanten de sleutels in ontvangst nemen.
In Nederland dus 210.000
My 2005 Honda S2000 has a motorized convertible roof that opens in 4 seconds. But you cannot do it while in motion.
@spyker207: yes?
@spyker207: ‘can not’ of ‘can’t’ . Als je toch Engels wil praten, doe het dan goed!
@redneckdarian: volgens mij is ‘cannot’ en ‘can not’ beiden acceptabel.
@michaelknight: of “with Canon you can”
@redneckdarian: als Amerikaan weet jij natuurlijk helemaal niet hoe je het correct schrijft…
Can’t is a contraction of cannot, and as such it’s sometimes unsuitable for formal writing. In everyday writing and in speaking, it’s ubiquitous.
Cannot is better for formal writing.
It is possible to write can not, but you generally find it only as part of some other construction, such as “not only . . . but also.”
(Source, Grammarly)
@redneckdarian: jammer dat je iemand corrigeert maar het zelf niet beter weet.. cannot is prima. Groetjes uit London.
@redneckdarian: zelfde hoor…
@redneckdarian: ai, toch weer pijnlijk als je iemand wilt verbeteren en je blijkt zelf abuis te zijn. En dat terwijl er nu een delete optie is (werkt dat eigenlijk?)
@spyker207: if ij meej esk, wai ar joe talking inglisj on ee Dutsj wepsait?
@spyker207: dak van S2000 gaat in 6 seconden open, dus Aston is niet de snelste
@spyker207: Kan wel, handrem 1 klikje erop en een kabeltje ergens achter het dashboardkastje doorknippen en kloar bu-j.
Dure MX-5 zeg…
@donaldjgarrison: ten minste wel eentje die er een beetje goed uit ziet
@donaldjgarrison: nee, een MX-5 rijdt beter.
@redneckdarian Als je toch bijdehand wilt doen, doe het dan goed. Cannot is prima Engels namelijk.
Dan mag je shoppen in de schappen van Mercedes-Benz, en het enige wat je er niet uit haalt (het stuur) ziet er meteen afschuwelijk uit.
@Breinstein: geeft het een ander kleurtje dat interieur en opgelost, voor mij toch.
Hij wordt er in ieder geval niet mooier op.
Zonder die omlijsting om de grille en het doorlopen van de grille tot aan de onderkant van de bumper tot de splitter, is de auto een stuk fraaier geworden. Hij lijkt nu een stuk meer op de prachtige DB10, nu de achterkant nog.
Deze Vantage heeft niet meer de onverzettelijke grandeur van de oude Vantage en de DB9. Het is nu speelser en meer ‘MX5’ geworden. Dat is natuurlijk een keuze van Aston Martin. Het zal best een betere auto zijn, maar een slechtere Aston Martin dan de vorige versies.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
De nieuwe grill is nu ook op de Coupe leverbaar, zie de configurator:
https://i.imgur.com/72g9IV6.jpg
Zo vloeiend als de auto van buiten is vormgegeven zo hoekig en hakerig ziet de binnenkant er uit.
Het interieur lijkt wel een luxe Ford K.
Jammer dat ze niet in recordtempo de voorkant van de auto kunnen veranderen.