• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Vantage Roadster: in recordtempo je dak open

Auteur: RubenPriest, gepost 12 februari 2020 om 07:43 – 26 Reacties

Aston Martin Vantage Roadster: in recordtempo je dak open

En met recordtempo bedoelen we het openen van een elektrisch dak voor een cabrio natuurlijk. Een uniek puntje voor de Vantage!

In het najaar van 2019 kondigde Aston Martin aan dat er een open variant ging komen van de Vantage. De auto zou in de lente van dit jaar op de markt komen. In aanloop naar die marktlancering hebben de Britten de cabrio nu officieel uit de doeken gedaan.

Aston Martin Vantage Roadster

We beginnen met een interessante claim van Aston Martin. Volgens het merk heeft de Vantage Roadster het snelst opererende dak ter wereld. De automatische dakconstructie gaat open in 6,7 seconden en sluit in 6,8 seconden. Dit kan tot een snelheid van 50 km/u.

Net als de coupé, komt de Vantage Roadster met een 4.0-liter grote twin-turbo V8. Goed voor 510 pk en 685 Nm koppel. Standaard gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF. Zelf roeren is er niet bij. Dat kan alleen met de huidige Vantage AMR, wat overigens een manuele zevenbak betreft.

De Roadster weegt 60 kg meer in vergelijking met de coupé. Het sprintje naar honderd kilometer per uur is net onder de vier seconden gedaan. De topsnelheid ligt op 305 km/u. Op vakantie gaan met de Vantage Roadster betekent kritisch kijken wat je mee gaat nemen. De bagageruimte achterin bedraagt 200 liter.

Nederlandse prijzen zijn op dit moment niet bekend. Wel zijn de prijzen van andere markten bekendgemaakt. In zijn thuisland kost de Aston Martin Vantage Roadster £126.950. In Duitsland begint het vanaf €157.300 en in de Verenigde Staten mag je $161.000 lappen voor de cabrio. Vanaf het tweede kwartaal van dit jaar kunnen de eerste klanten de sleutels in ontvangst nemen.

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • Er komt een héle leuke versie van de Aston Martin Vantage
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Cabrio, roadster, vantage

Vorig bericht: « Ford en VW maken Mercedes-Benz uniek
Volgend bericht: Renault van Franse president krijgt pech op staatsbezoek »

Lees Interacties

Reacties

  1. ethylestra zegt

    12 februari 2020 om 08:02

    In Nederland dus 210.000

    Login om te reageren
  2. spyker207 zegt

    12 februari 2020 om 08:16

    My 2005 Honda S2000 has a motorized convertible roof that opens in 4 seconds. But you cannot do it while in motion.

    Login om te reageren
    • padoempats zegt

      12 februari 2020 om 08:22

      @spyker207: yes?

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      12 februari 2020 om 08:58

      @spyker207: ‘can not’ of ‘can’t’ . Als je toch Engels wil praten, doe het dan goed!

      Login om te reageren
      • michaelknight zegt

        12 februari 2020 om 09:28

        @redneckdarian: volgens mij is ‘cannot’ en ‘can not’ beiden acceptabel.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          12 februari 2020 om 10:55

          @michaelknight: of “with Canon you can”

          Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        12 februari 2020 om 10:45

        @redneckdarian: als Amerikaan weet jij natuurlijk helemaal niet hoe je het correct schrijft…

        Can’t is a contraction of cannot, and as such it’s sometimes unsuitable for formal writing. In everyday writing and in speaking, it’s ubiquitous.
        Cannot is better for formal writing.
        It is possible to write can not, but you generally find it only as part of some other construction, such as “not only . . . but also.”
        (Source, Grammarly)

        Login om te reageren
      • fernie zegt

        12 februari 2020 om 10:48

        @redneckdarian: jammer dat je iemand corrigeert maar het zelf niet beter weet.. cannot is prima. Groetjes uit London.

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        12 februari 2020 om 10:58

        @redneckdarian: zelfde hoor…

        Login om te reageren
      • bfvo zegt

        12 februari 2020 om 11:31

        @redneckdarian: ai, toch weer pijnlijk als je iemand wilt verbeteren en je blijkt zelf abuis te zijn. En dat terwijl er nu een delete optie is (werkt dat eigenlijk?)

        Login om te reageren
    • kapitein zegt

      12 februari 2020 om 09:53

      @spyker207: if ij meej esk, wai ar joe talking inglisj on ee Dutsj wepsait?

      Login om te reageren
    • nofxke zegt

      12 februari 2020 om 12:19

      @spyker207: dak van S2000 gaat in 6 seconden open, dus Aston is niet de snelste

      Login om te reageren
    • srvwagen zegt

      12 februari 2020 om 18:22

      @spyker207: Kan wel, handrem 1 klikje erop en een kabeltje ergens achter het dashboardkastje doorknippen en kloar bu-j.

      Login om te reageren
  3. donaldjgarrison zegt

    12 februari 2020 om 08:48

    Dure MX-5 zeg…

    Login om te reageren
    • koenscholten zegt

      12 februari 2020 om 08:55

      @donaldjgarrison: ten minste wel eentje die er een beetje goed uit ziet

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 februari 2020 om 12:14

      @donaldjgarrison: nee, een MX-5 rijdt beter.

      Login om te reageren
  4. dufornee zegt

    12 februari 2020 om 09:05

    @redneckdarian Als je toch bijdehand wilt doen, doe het dan goed. Cannot is prima Engels namelijk.

    Login om te reageren
  5. Breinstein zegt

    12 februari 2020 om 09:06

    Dan mag je shoppen in de schappen van Mercedes-Benz, en het enige wat je er niet uit haalt (het stuur) ziet er meteen afschuwelijk uit.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      12 februari 2020 om 13:52

      @Breinstein: geeft het een ander kleurtje dat interieur en opgelost, voor mij toch.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    12 februari 2020 om 09:11

    Hij wordt er in ieder geval niet mooier op.

    Login om te reageren
  7. larsdbs9 zegt

    12 februari 2020 om 09:18

    Zonder die omlijsting om de grille en het doorlopen van de grille tot aan de onderkant van de bumper tot de splitter, is de auto een stuk fraaier geworden. Hij lijkt nu een stuk meer op de prachtige DB10, nu de achterkant nog.

    Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    12 februari 2020 om 10:05

    Deze Vantage heeft niet meer de onverzettelijke grandeur van de oude Vantage en de DB9. Het is nu speelser en meer ‘MX5’ geworden. Dat is natuurlijk een keuze van Aston Martin. Het zal best een betere auto zijn, maar een slechtere Aston Martin dan de vorige versies.

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    12 februari 2020 om 10:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. doncorleone zegt

    12 februari 2020 om 12:38

    De nieuwe grill is nu ook op de Coupe leverbaar, zie de configurator:
    https://i.imgur.com/72g9IV6.jpg

    Login om te reageren
  11. dirkv zegt

    12 februari 2020 om 17:04

    Zo vloeiend als de auto van buiten is vormgegeven zo hoekig en hakerig ziet de binnenkant er uit.
    Het interieur lijkt wel een luxe Ford K.

    Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    12 februari 2020 om 21:37

    Jammer dat ze niet in recordtempo de voorkant van de auto kunnen veranderen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North