• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Aston Martin zoekt een nieuw baasje’

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 november 2012 om 17:32 – 71 Reacties

Aston Martin DB9


Vijf jaar geleden verwisselde Aston Martin van eigenaar: Ford deed het voor 480 miljoen GBP van de hand aan een groep investeerders onder leiding van David Richards (Prodrive). Naar verluidt wil de eigenaar er na 5 jaar van af, en wordt er gezocht naar potentiële kopers.

Het grootste deel van de Aston Martin-aandelen (64%) is in handen van de Investment Dar Co., uit Koeweit. Bloombergs Businessweek meldt op basis van anonieme bronnen dat de investeerjurken, die financieel in zwaar weer zitten, nu met het prestigieuze Britse merk aan het leuren zijn.

Als mogelijke kopers worden Mahindra & Mahindra (eigenaar van SsangYong en eerder in de race voor JLR, dat uiteindelijk naar landgenoot Tata ging) en Toyota genoemd. Laatstgenoemde zou het bedrijf twee maanden geleden door een auditor onder de loep hebben laten nemen.

Een mogelijke koper krijgt er wel een hele zwik aan ‘nieuwe’ modellen bij, zoals de hierboven getoonde DB9, Vanquish en V12 Vantage Roadster.

Welk merk zou Aston Martin moeten kopen volgens jou? Voor welk concern zou het prestigieuze merk met een jaarafzet van zo’n 4.200 auto’s de parel op de kroon zijn? Of doen de grote autojongens er beter aan hun vingers hier niet aan te branden?

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, mahindra, Toyota

Vorig bericht: « Wat staat er in de garage van Lupe Fiasco?
Volgend bericht: TMG Lexus LS 650 wordt losgelaten op Essen »

Lees Interacties

Reacties

  1. b0ss zegt

    9 november 2012 om 17:35

    Victor Muller? Neeh…..Aston Martin moet niet de afgrond in geholpen worden.

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    9 november 2012 om 17:36

    BMW…geen eigen supercars, dus dan zou dit een eerste aanzet naar dat nivo kunnen worden. Tevens geld zat bij BMW. Tevens past de filosofie wel bij hen. Niet dat BMW dat doet overigens… ^^

    Login om te reageren
    • nickds zegt

      9 november 2012 om 17:48

      @Megakix: Tevens, wist je dat tevens BMW ook tevens Rolls Royce had. Tevens zou dit mooi aansluiten dus

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 november 2012 om 20:12

        @nickds: zoek eens de definitie van tevens op

        Login om te reageren
        • nickds zegt

          10 november 2012 om 12:28

          @berlinetta: tevens eveneens, ook, tegelijk. Het ging ermee meer om dat megakix het zoveel gebruikte xje

          Login om te reageren
          • nickds zegt

            10 november 2012 om 12:28

            @nickds: *er mij

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        9 november 2012 om 22:48

        @nickds: bengel, zijn jouw pappa en mamma óók zo hard voor jou ? ;)

        Login om te reageren
    • b0ss zegt

      9 november 2012 om 18:37

      @Megakix: tevens is het ‘nivo’ van jouw spelling uitermate bedroevend

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        9 november 2012 om 22:46

        @b0ss: bel me morgen even…gaan we samen even uitzoeken wie taalkundig de minste van ons beiden is: 06-2321 8541 (doen hae!)

        Login om te reageren
        • kooienb zegt

          10 november 2012 om 09:06

          @Megakix: Je realiseert je toch nu wel dat je je eigen nummer op het internet hebt gezet?

          Login om te reageren
          • straatpiraat zegt

            10 november 2012 om 12:01

            @kooienb: Nee joh, ging vast per ongeluk..

            Login om te reageren
          • Megakix zegt

            10 november 2012 om 17:16

            @kooienb: ..en dat jij mij dan nu gaat uitleggen wát daarvan het probleem zou zijn ?

            Login om te reageren
  3. alassad zegt

    9 november 2012 om 17:38

    Die financieel weer zitten? of moet het zijn, ‘die in financieel zwaar weer zitten’ of ‘ die het financieel weer zien zitten’

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 november 2012 om 17:41

      Dat eerste :)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        9 november 2012 om 17:50

        @sir_smokalot: *dat-> die ;)

        Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    9 november 2012 om 17:41

    VAG niet.. Die makken er prefab stukjes van.
    Toyota niet.. die maken er hybdrides van.
    BMW niet.. die gaan de verkeerde kant op en maken ietwat saaie auto’s

    Amerikanen? no way..
    Koreanen? plastic stoppen ze maar in die kiatjes

    Mercedes? die stoppen ze helemaal vol met gadgets..

    Niet echt makkelijk deze vraag: Wie moet AM overnemen?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 november 2012 om 19:11

      @lamborgfan:
      Nee hoor dat is niet moeilijk, Ratan Tata lijkt mij heel geschikt. Kijk maar wat hij met Jaguar en Land Rover doet….

      Login om te reageren
    • fijnkonijn zegt

      10 november 2012 om 10:33

      @lamborgfan: dan blijft alleen Audi over. Een edel merk dat een ander edel merk overneemt. Klinkt niet onlogisch.

      Login om te reageren
      • Lucb zegt

        10 november 2012 om 13:23

        @fijnkonijn: Audi=VAG

        Login om te reageren
        • fijnkonijn zegt

          12 november 2012 om 23:55

          @Lucb: Oh ja. Oepsie overheen gelezen ;-)

          Login om te reageren
  5. ronin1130 zegt

    9 november 2012 om 17:41

    Toyota lijkt me wel een leuke eigenaar. Geld genoeg daar overigens dus die kunnen zich wel een ‘folieke’ permitteren.

    Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 november 2012 om 17:44

    Misschien koopt Ford het terug nu ze prima door de crisis gefietst zijn??

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      9 november 2012 om 17:50

      @Svenska_Aeroplan_AB: om vervolgens te zorgen voor de ondergang van Aston-Martin bij de eerstvolgende crisis over een decennium?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 november 2012 om 20:13

      @Svenska_Aeroplan_AB: ja daarom sluit Ford nu ook fabrieken.

      Login om te reageren
    • nickds zegt

      10 november 2012 om 12:30

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ford heeft hun eigen aston martin al. Kijk maar naar de nieuwe Mondeo ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        10 november 2012 om 21:35

        @nickds: Dan moeten ze het zeker terugkopen. Kunnen ze de Mondeo rebadgen naar Aston en de prijs verdubbelen…

        Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    9 november 2012 om 17:49

    graag mercedes, want hun 7 traps automaten en V12 motoren maken ongetwijfeld de astons van deze wereld helemaal geweldig.

    als het toch van Azie moet komen, dan liever de betrouwbare japanners met hun gestijlde schaamharen ipv rare SsangYong mensen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 november 2012 om 19:13

      @bigcar: mercedes is de beste kandidaat, veel geld en kennis. En het huidige beleid zou bij mercedes is ook erg goed.

      Login om te reageren
  8. RuVi zegt

    9 november 2012 om 17:50

    Toyota en AM zijn al vriendjes door die verbouwde iQ, misschien wel een goede partij.

    Login om te reageren
  9. ArnoldH zegt

    9 november 2012 om 17:52

    Bmw lijkt mij een goede eigenaar.

    Login om te reageren
  10. glashelder zegt

    9 november 2012 om 17:55

    De Mondeofabrieken misschien?

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    9 november 2012 om 18:06

    Ach er zal slechts een deel van de aandelen verkocht worden (max 64%). Daarnaast bezit Ford ook nog steeds 15% van de aandelen (als het goed is).

    David Richards (Prodrive)
    John Sinders (Aston Martin verzamelaar)
    Adeem Investment
    Investment Dar (64%)
    Ford Motor Company (15%)

    Login om te reageren
  12. kuzydude zegt

    9 november 2012 om 18:07

    niet sssangyong maar Toyota is goed. In BMW en Mercedes zie ook wel toekomst met aston.

    Login om te reageren
  13. papa zegt

    9 november 2012 om 18:10

    BYD

    Login om te reageren
  14. pokerface zegt

    9 november 2012 om 18:18

    Daimler, BMW of Honda

    Login om te reageren
  15. bullgod76 zegt

    9 november 2012 om 18:18

    Alles best als VAG er maar met hun klauwen van af blijven. Die maken namelijk meer kapot dan lief is voor Aston Martin

    Login om te reageren
    • pokerface zegt

      9 november 2012 om 18:25

      @W115 BMW zou Aston Martin en Saab moeten inlijven…

      Login om te reageren
  16. W115 zegt

    9 november 2012 om 18:18

    Mercedes en anders Ford. De nieuwe eigenaar heeft in ieder geval wel balls om in deze tijden een groot risico te kopen.

    Login om te reageren
  17. robvanderzee zegt

    9 november 2012 om 18:23

    Heel simpel TATA!

    Login om te reageren
    • maximaal zegt

      10 november 2012 om 11:30

      Wat een merk als Aston Martin nodig heeft is een flinke investering. Qua uiterlijk kunnen de auto’s naar mijn mening goed concurreren met merken als Maserati, Porsche en Ferrari. Het grote probleem is echter de techniek. Als ze qua prestaties en betrouwbaarheid zich kunnen meten met de bovengenoemde merken zouden er waarschijnlijk een stuk meer verkocht worden, want er zijn weinig mensen die een Aston Martin niet mooi vinden. Als we zien wat TATA met Jaguar en Land Rover heeft gedaan is dit misschien een goede optie. Een bedrijf met veel cash en dus ruimte om te investeren.

      Login om te reageren
  18. slak zegt

    9 november 2012 om 18:27

    lada

    Login om te reageren
  19. nickelb zegt

    9 november 2012 om 18:30

    Wat dachten jullie van apple. Die willen al tijden een auto maken. En hebben 100.000.000.000 dollar op de bank. Met een geweldig goed marketing team.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      9 november 2012 om 18:43

      @nickelb:

      Nee laat ze zelf maar wat doen als ze zo graag willen. AM moet niet verneukt worden

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 november 2012 om 19:17

      @nickelb: dan kan je straks alleen nog maar am’s in wit kopen!

      Login om te reageren
      • nickelb zegt

        9 november 2012 om 19:55

        @lambo4all: staat ze wel goed

        Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    9 november 2012 om 18:33

    Doe maar Lexus (Toyota) of Infiniti (Nissan). Zodat er meer Lexussen en Infiniti’s komen.

    Die 3 (Aston/Lexus/Infiniti) kunnen werkelijk waar prachtbakken maken!

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    9 november 2012 om 18:43

    Geely, past mooi bij hun Volvo en de verkopen in China maken de kosten weer goed.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      9 november 2012 om 20:05

      @norge: en kunnen ze samen een platform ontwikkelen voor, ik zeg maar iets, een nieuwe P1800?

      Login om te reageren
  22. thomaz520 zegt

    9 november 2012 om 18:44

    Niemand zou aston Martin mogen kopen !!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 november 2012 om 18:51

      @thomaz520: dat is nou het hele probleem… Er wordt niks verkocht

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 november 2012 om 11:03

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        Ik zie er tegenwoordig net veel rondrijden meer dan jaguars eigenlijk.

        Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      9 november 2012 om 19:33

      @thomaz520: AM wordt toch al tientallen jaren lang als de bekende hete kool van de een naar de ander geschoven? Merk heeft nog nooit zelf winst gemaakt en is dus commercieel een slecht risico.

      Login om te reageren
  23. Carreza zegt

    9 november 2012 om 19:03

    Toyota dan maar.

    Login om te reageren
  24. bazzelijn zegt

    9 november 2012 om 19:17

    Zolang het maar niet de Chinezen zijn…

    Login om te reageren
  25. moondustfocus zegt

    9 november 2012 om 19:36

    Gewoon terug naar Ford!

    Login om te reageren
  26. dberkwood zegt

    9 november 2012 om 19:42

    Als het moet dan lijken me BMW en Daimler de beste opties.
    BMW omdat het bedrijf geen sportwagenfabrikant in haar merkenporfolio heeft. Daarnaast heeft het Rolls-Royce na de overname ook geen schade toegebracht.
    Daimler omdat het momenteel slechts motoren levert aan Pagani. Een specifiek sportwagenmerk zou geen verkeerde toevoeging zijn aan het geheel. Daarnaast is een dergelijke combi niet ondenkbaar omdat Aston Martin en Mercedes-Benz in het verleden ook al met elkaar “flirtten”.

    Login om te reageren
  27. moveyourmind zegt

    9 november 2012 om 20:01

    BMW lijkt mij ook een goede partij. Het is een stabiel bedrijf dat met Rolls Royce en Mini heeft aangetoond dat ze een merk kunnen overnemen en succesvol kunnen laten blijven cq. maken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 november 2012 om 20:15

      @moveyourmind: Ik ben het helemaal met je eens!

      Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    9 november 2012 om 20:21

    Denk niet dat Tata AM in huis gaat halen. Vooral omdat Jaguar het best goed doet nu. Waarom zou je een in-house concurrentiestrijd beginnen. BMW denk ik ook niet. Die gaan geen risicovolle zaken uithalen denk ik. Mercedes zou kunnen al acht ik die kans klein. Misschien Volvo/Gheely. In de Ford tijd werd al genoeg leentjebuur gespeeld bij Volvo (satnav, sleutel etc).

    Login om te reageren
  29. marcovdongen zegt

    9 november 2012 om 20:32

    VAG heeft al Bentley, Lamborghini en Bugatti.
    BMW heeft Rolls-Royce.
    Mercedes-Benz moet dus Aston Martin inlijven,
    temeer omdat AMG motoren qua sound perfect passen bij Aston!

    Login om te reageren
  30. midasracer zegt

    9 november 2012 om 20:51

    Toyota zou top zijn. Dan krijg je hetzelfde effect als Audi bij Lamborghini.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      9 november 2012 om 21:02

      @midasracer: Toyota is en blijft een auto voor losers, al lijven ze VAG in!

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        10 november 2012 om 10:53

        @flippert:

        Toyota lijft VAG in? Is toyota VAG aan het opkopen, tell me more want da’s toch echt wel nieuws dan.

        Ik zou overigens eerder zeggen dat toyota auto’s zijn voor mensen die niet geïnteresseerd zijn door auto’s. AL hebben ze ook wel een paar goede (maar toegegeven foute) wagens zoals de supra.

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        10 november 2012 om 11:34

        @flippert: Jij spoort niet. Toyota heeft de kwaliteit van auto’s voor de gewone man op een eenzaam hoog niveau gebracht. Daar kunnen Ford en VAG heden ten dage nog steeds niet aan tippen. Ik verbaas me elke keer weer hoe mooi alles in elkaar zit geschroefd. Voor mij een groot voorbeeld als ik zelf met mijn kitcar aan het rommelen ben.

        Login om te reageren
  31. awesome zegt

    9 november 2012 om 22:54

    Als het Toyota word, heeft Louwman ook weer eens iets om in die vitrine neer te zetten.

    Login om te reageren
  32. mtber zegt

    10 november 2012 om 00:11

    Laat Mercedes ze maar kopen, krijgen ze eindelijk een paar knappe modellen in hun portfolio. De nieuwe A klasse is al een vooruitgang, de rest zijn en blijven taxi

    Login om te reageren
  33. mrvporsche zegt

    10 november 2012 om 00:35

    Ik ben nog vrij!

    Login om te reageren
  34. Hupke zegt

    10 november 2012 om 11:01

    Ik weet niet wat een goede koper zou zijn voor Aston.

    VAG sowieso niet, die zijn al te groot.
    Jappaners hebben al bewezen dat ze auto’s kunnen bouwen en dat ze er best wel in slagen van dat goed te doen maar ze zijn ook echte zakenmannen. Als toyota aston-martin koopt dan is dat enkel en alleen omdat ze er geld uit willen halen.

    Wat ik denk dat de leukste Astons zou opleveren is iemand die het koopt als prestige project, de kers op de taart.

    Kortom een indiër die nog met een brits complex zit of een bende Chinezen die willen laten zien dat ze er zijn.

    Enkel als money no object is en het britse/auto gedeelte centraal staat (en niet het geld) zal Aston terug Astons creeëren waar ik warm van ga worden.

    Een Aston die werkt en geld op brengt zal sowieso veel te saai zijn want dan willen/hebben m’n geburen er ook eentje (zoals nu het geval is).

    Login om te reageren
  35. pieter-jan_catteeuw zegt

    10 november 2012 om 12:12

    Niemand die voorsteld om het onafhankelijk te doen. Eindeloos klagen over de megalomane merken portfolio van VAG maar dan kunnen we voor Aston niets anders bedenken dan dezelfde strategie – zich laten managen door Duitsers/Amerikanen/Indiërs/Chinezen/… etcetera – het thema is vooral geografische oppervlakte en bevolkingsmassa. Misschien komt dat omdat geld word gecreëert als communale nationale schuld. Terwijl de Britten zo trots waren op de bescheiden omvang van hun grootse thuisland – word wat nog over is van productie gemanaged vanuit voormalige kolonies/vijanden.

    Mijn keuze: verzamel de monitaire massa in een investeerders voertuig met McLaren als de technische leiding vh bedrijf – die de knowhow hebben en wiens eigen producten verscheiden genoeg zijn van Astons. Met de technologische kant in handen vd bekwame/obsessieve ingenieurs van McLaren, kan je investeerders overal gaan halen maar de voorkeur gaat uit naar vrije markt personen met een interesse in het behoud van British Heritage, in mode/kunst/marketing, en auto’s uiteraard.

    Ik denk dat de technologie op een punt staat (CAD design-3D printers-iStream-composieten) dat economy of scale niet langer heerst in de jungle, meer zelfs het maakt je net heel gevoelig in tijden van crisis. Het is niet technologisch/economisch nodig om als kleine autobouwer deel uit te maken van een grote autobouwer – als je het slim aanpakt. En die onafhankelijkheid zal hopelijk in de uitwerking van producten te zien zijn en de interesse van klanten genereren.

    Aan de andere kant lijkt het ook niet belangerijk om een hele waaier aan merken te bezitten – als we kijken naar de Amerikanen/VAG tegenover BMW/MB. BMW had even die ambitie, heeft ze in schaamte opgeborgen met Rolls/Mini als een relikwie ervan. Smart is nog niet winstgevend geweest dacht ik en Maybach is hardstikke dood. VAG doet het op zijn Amerikaans maar eigenlijk is het een beetje valsspelen want het zijn onderhuids vooral dezelfde autos dus op een manier is het een overbodige complexciteit van uw productie process en uw bedrijfs structuur. Je kan dan evengoed uw technolgische basis verkopen aan design huizen/auto bouwers en zo een veel strakker-flexibeler bedrijf hebben (in de stijl van vroeger met een chassis bouwer en een aparte carroserie bouwer). Dat in omvang kleiner zal zijn maar in effecientie en relatieve winstmarge groter. Specialisatie is de motor van vakmanschap en innovatie (of toch één van de cilinders).
    Opnieuw – het iStream concept maakt dit een logische manier van auto’s produceren: 1. fabrieken die alle merken op één lijn kunnen bouwen – 2. iemand die de aandrijving levert – 3. iemand die het koetswerk levert. Zo kan je al die dramas van overcapaciteit en scheef getrokken internationale competitie minimaliseren.
    Misschien zou Rover/Saab nog bestaan als ze heel gemakkelijk hun koetswerk op een aangekochte aandrijving konden schroeven – zonder dat ze heel hun fabriek moeten re-toolen. But I digress…

    Een deel vd aantrekking in autos – en vooral de dure – is ook de competitie. De wedstrijd in de taal van auto’s. Pagani is bvb veel cooler dan Bugatti omdat het een onafhankelijk bedrijfje is. De Veyron moet de snelste zijn anders was het afgang, voor Pagani hoeft dat niet eens. De Veyron is een verliespost – Pagani is een winstgevend bedrijfje. Als alles in handen is van het handvol aan multinationals dan word het verhaal van die merken plots ook minder interessant. Pagani krijgt zijn aandrijving van AMG-Mercedes – het staat zelfs op de motor. Op de Bugatti staat er echter geen VW of VAG – want dat eigenaar-schap is net een negatieve associatie. Terwijl, mocht Bugatti een onafhankelijke bouwer zijn – die onafhankelijk ervoor koos om met VAG producten te werken – dan was die associatie een positieve boodschap. Zoals er wel “powered by Audi” op Donkervoorts staat – nog een onafhankelijk bedrijfje. Maar als onafhankelijke mocht Bugatti wel beginnen stoelen en regenjassen en whatnot maken om het verlies aan de Veyron goed te maken.

    Ik stel voor: een technologische unie tussen McLaren/Aston/Lotus in een investerings voertuig bedoeld om de uniekheid en onafhankelijkheid van de Britse Motor Industrie te behouden. McLaren word de aandrijvings specialist belast met het innoveren op vlak van max. high performance – Lotus de chassis specialist belast op het vlak van innoveren op vlak van voordelige lichtweight technologie en fijn afgestelde wegligging – Aston de mode specialist belast met het innoveren van op vlak interieur aankleding, van stijl creëeren met hernieuwbare (UK-gesourceste) materialen. Stel je voor: een wagen met een Lotus chassis/McLaren performance/Aston stijl/aankleding – en het kan in de vorm van een Aston GT, een McLaren supercar, of een Lotus sportscar zijn. Ze kunnen zelfs de British roadster terug naar de GB halen als ze willen, onder de Lotus naam. Het verhaal van zo’n Britse unie alleen al is miljoenen aan publiciteit waard.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 november 2012 om 12:22

      @Pieter-Jan Catteeuw: Dus je stelt voor 1 noodlijdend bedrijf, 1 in de verkoop staand bedrijf en een bedrijf wat 1 model maakt en daar haar brood mee moet verdienen samen te voegen. Dat wordt een lastig verhaal lijkt me. De enige oplossing die ik dan zie (als je een British Alliance wil) is bij TATA onder de vleugel te kruipen. Daar zit geld en de wil om wat van een merk te maken. Bovendien denk ik dat McLaren weinig zin heeft in zo’n samenwerking. Die zullen nog niet op het overname pad zijn op dit moment.

      Login om te reageren
  36. mellie zegt

    11 november 2012 om 09:42

    uhm moeilijke keuze. het liefst zie ik het wel dat AM op zen eigen benen staat.Ik denk dat MB het niet gaat doen omdat ze anders te veel gaan concureren met hun amg modelen. ik dnek daarom dat bmw hier de beste papieren voor heeft maar MB is ene goede 2e keus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North